- Karel (194.228.138.114) --- 2. 3. 2006
Marketing, cena medu a podíl na prodeji
Zpráva z tisku
Mobilní operátor T-Mobile loni vytvořil čistý zisk 4,967 miliardy korun, což bylo o 12,9 procenta více než v roce 2004. Tržby činily 27,915 miliardy korun a byly meziročně o šest procent vyšší.
.........
To znamená, téměř 18% zisk z obratu.
Pokud obchodujete, tak to není marže, ale to co z marže zbyde po odečtení všech nákladů.
Pokud vyrábíte a prodáváte, tak vaše náklady včetně mzdových (i když nevyplácených) by neměly být větší jak 82Kč na stovku tržeb.
I když připustíme, že produkujeme produkt s velmi nízkým know-how, který může vyrobit každý mírně vzdělaný zemědělec kdekoli ve světě, kolik by tak byla odpovídající koncová cena sklenice medu?
I když na druhou stranu kolik z těch 82Kč nákladů dává mobilní operátor na marketing, aby přesvědčil lidi, že si mají koupit něco víc než jen volání. Většina zisku v tomto odvětví již není z volání, ale dalších služeb (MMS,internet,loga, melodie,...), tedy v podstatě zbytných věcí, které si kupujem na základě reklamy.
Teď co bude každý včelař obchodník, jak to vidíte s cenou medu?
Karel
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 15123
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |