78508
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.
Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma".
V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...",
která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku.
Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)
Zběžné zobrazeníArchiv Včelařské konference
Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)
- Radim Polášek (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17583)
Došla mi odpověď odborníků ( info/=/uamk.cz ) na dotaz na přívěsný vozík. Já jsem ho formuloval takhle: když mám auto, které má povolenou maximální hmotnost nebrzděného přívěsu 400 kg, jestli za ním můžu tahat přívěs s maximální hmotností 500 kg, když samotný přívěs má 140 kg a vezu v něm třeba jen 100 kg. odpověď byla "Vychází se z údajů zapsaných v dokladech k vozidlu nebo přívěsu" Takže odpověď je stejná, jak už tady v této diskuzi bylo řečeno.
Pro mě to je problém, protože auto má povolenou hmotnost těch 400 kg a vozík má maximální hmotnost 505 kg. No asi ten vozík dám do pořádku a po STK se ho zbavím a poohlídnu se po lehčím. Naštěstí tam není tak velká vzhledová disproporce jako onen vozík s nosností 750 kg za trabantem, takže s ním budu do té doby jezdit a doufat, že nebudou problémy.
R. Polášek
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17595
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Gabriel Kominek (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: melocit?za (17579) (17592)
Na Východe Slovenska je podobná situácia. Nemeduje nič ani 80 ha slnečnice. Oblasť Slanských kopcov je tiež vyprahnutá. Objavili sa neúrekom otravné dotieravé ovady hovädzie a konské. Včelára- svoju obeť vycítia na veľkú dialku a poriadne štípu, horšie ako včely.. Gabi M.Kominek
----- Original Message ----- From: "Radek Hubač" <drh/=/seznam.cz> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Wednesday, July 19, 2006 12:11 PM Subject: Re: melocit?za
> taky jsem se letos bál, ale zatim u nás nepršelo a nic nemeduje, ani 160ha > jetele za barákem, ani slunečnice 2km daleko...., ale tam kde je naprseno > podle me riziko trva. A co s tím? Kdyby toho melo byt hodne, rychle srazit > medniky a lit do nich cukr pod tlakem, aby toho nenosili tolik, když > naplní úl, nebudou se dále opotřebovávat. > Radek
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17594
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Richard Šimko (194.228.150.233) --- 19. 7. 2006
MELACITÓZA !!!!
Na okrese Písek se oběvila. U Milevska bylaintenzivní snůžka minulí týden. Jedna intenzivní přeháňka ji témeř přerušila / bohužel ne úplně/, v pondělí mi zůstávalo trochu zkrastalizovaného medu v plástech. Odhaduji to na 10%. Telefonem jsem mluvil se včelařem v Písku. Tam je melacitóza taky. Tak si dávejte pozor.
Ať to bzučí.
Richard Šimko
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17593
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Radek Hubač (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: melocit?za (17579)
taky jsem se letos bál, ale zatim u nás nepršelo a nic nemeduje, ani 160ha jetele za barákem, ani slunečnice 2km daleko...., ale tam kde je naprseno podle me riziko trva. A co s tím? Kdyby toho melo byt hodne, rychle srazit medniky a lit do nich cukr pod tlakem, aby toho nenosili tolik, když naplní úl, nebudou se dále opotřebovávat. Radek > ------------ Původní zpráva ------------ > Od: P.K. <e-mail/=/nezadan> > Předmět: melocit?za > Datum: 18.7.2006 21:47:08 > ---------------------------------------- > slyšel sem(zdroj by měl být důvěryhodný - VÚV) ,že to letos vypadá na > melocitozu.....nemáte někdo podobný echo.... > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17592
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Radim Polášek (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: dadant (17590)
Možná to je hloupá rada, ale co takhle vzít nyní polorámky, intenzívním krmením ve vybraných včelstvech je nechat zaplnit cukrem a zavíčkovat, pak uschovat. Někdy v polovině září bude plodu tak v průměru na 3 rámcích, tak ostatní s melecitózou se mohou nahradit novými prázdnými a ty polorámky se zásobami prostě přidat na ně? Případně nějaké kilo dokrmit v té době vůbec není problém.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Kamil" <> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Wednesday, July 19, 2006 9:18 AM Subject: dadant
> Nevíte někdo jak se vytačí v případě melicitózy med z plodových rámků v > dadantu, když jsou zaplodované a převěšovat nejdou. > Děkuji
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17591
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Radek Krušina (195.39.121.166) --- 19. 7. 2006
Re: melocitóza (17579)
Když jsem vytáčel v sobotu lesní med na stanovišti na Blanensku, měl jsem dojem, že v některých buňkách na spodní straně plástů (nejnovější med) není vytočený a začíná ještě nezavíčkovaný tuhnout.
A vypadá to, že snůška ještě pokračuje.
Absolutní většina medu ale vytočit šla a po třech dnech v nádobách zatím nekrystalizuje.
Možná toho melicitozního je (zatím) nepodstatná část.
Už jsem ale taky přemýšlel co budu dělat, když to nepřestane do krmení.
Uvidíme.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17588
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Michal Pol (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Přívěsný vozík-právní poradna (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17583)
Zde je odpověď odborníka:
Dotaz vznesl: tx, 17. červenec 2006, 8:22 Můžu za auto (trabant), které má v TP max. hmotnost přívěsného vozíku 300kg připojit přívěsný vozík, který váží 155kg (prázdný), ale má celkovou povolenou hmotnost 750kg? Pokud ne, o jaký přestupek by šlo (pokuta+body)?
Odpověděl: , včera, 19:26 Ne, pokuta 1 500 až 2 500 Kč.
http://www.autoweb.cz/questions_law.html
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17587
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Vladimír Navrkal (e-mailem) --- 19. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570)
Tak teď jsi tomu dal Pepo korunu ten tvůj výklad značky zákaz vjezdu vozidel "NAD" 3,5 T to je bomba tak takhle by to nedokázal vysvětlit ani ten blb co vymysle nový silniční zákon. Jak tak čtu tak většina z vás pánové asi v dohledné době opravdu přijde o řidičíák. Je vidět, že opravdu tady chybí to povinné školení řidičů (všech) nejen oprofesionálů ale hlavně těch kteří si stále myslí že nejdůležitější pravidlo na silnici je pravidlo pravé ruky. Vláďa > ------------ Původní zpráva ------------ > Od: <Josef.Mensik/=/seznam.cz> > Předmět: Re: Přívěsný vozík > Datum: 18.7.2006 14:27:22 > ---------------------------------------- > To je samozřejmé když má to plat víc jak 750 že ho za auto nesmíš zapojit i > kdyby váhu překročilo o půl kila za autem máš přece povoleno nejvýše 750 TA > ZNAČKA NEZNAMENÁ ŽE TAM NESMĚJÍ VOZIDLA PŘEKRAČUJÍCÍ 3,5 T ALE ,ŽE TAM NESMĚJÍ > VOZIDLA DO NOSNOSTI 3,5 TUNY .ZROVNA TAK JE TO U ZÁVĚSU ZA VOZIDLE MŮŽEŠ TÁHNOU > NEJVÝŠE 400/750 NE DO NOSNOSTI 400/750. > > Pepan > > > ------------ Původní zpráva ------------ > > Od: Gustimilián Pazderka <gupa/=/seznam.cz> > > Předmět: Re: Přívěsný vozík > > Datum: 18.7.2006 11:47:44 > > ---------------------------------------- > > Josef.Mensik: > > > Upřesnení > > > > > > TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE > > ..... > > > > To je blbost. Zapis se do autoskoly. Rozhodujici jsou zapsane a tim padem > > schvalene hmotnosti v papirech a nazory pred policistou v tomto jdou stranou. > > > To co tvrdis, platilo cca pred 20 (mozna i vice) lety. Neplet si dovolene > > zatizeni (uzitkove(uzitecna) hmotnosti) a celkove hmotnosti vozidel. Celkova > > hmotnost vozidla je celkova hmotnost. Chci te videt Pepo, kdyby jsi mel > znacku > > 3,5t pred oknem doma a ignorovali to prazdny nakladni auta. Takze co tahnes > nebo > > netahnes je policajtovi jedno. Zalezi co mas spojeno se zavesnym zarizenim > > papirove. Nemuzes mit kuprikladu ani prazdne plato na auta za skodovkou (v > mem > > pripade 750kg brzdeny), protoze vetsinou brzdene plata (voziky urcene pro > > prepravu aut) maji celkovou hmotnost vyssi nez 750 kg. (od 1t) > > > > _gp_ > > http://vindex.ic.cz > > > > > > > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17583
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Radim Polášek (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570) (17571) (17572)
Já myslím, že to se vyjasní časem. Taky ale jsem se díval na malý techničák a maximální tažená hmotnost v malém techničáku auta uvedenou nemám. Takže u mně by se policajti s tou hmotností nechytali. Ale já mám skoroveterána, v novějších malých technických průkazech to už možná je.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Eman" <e-mail/=/nezadan.iol.cz> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Tuesday, July 18, 2006 3:20 PM Subject: Re: Přívěsný vozík
> Radime, tak jak já to pochopil, tak nemůžeš.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17575
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Procházková Vendula Ing . (e-mailem) --- 18. 7. 2006
RE: dotaz (17573)
Není na to zákon, obecne se doporucuje 10m od hranice pozemku a pokud jsou cesna nasmerovana na sousedy, je dobře zasadit zivy plot ve smeru letu nebo postavit nejakou jinou barieru (napr. Plny plot ve vysce 2m) aby ji vcely musely preletet a prilis neobtezovaly sousedy. Vlastne jde spise o dohodu se sousedy. Nikdo to nemuze zakazat, ale je neprijemne resit kazde pichnuti sousedovic capartu.
Vendula
-----Original Message----- From: Eva Berankova [mailto:kejklirka/=/centrum.cz] Sent: Tuesday, July 18, 2006 3:51 PM To: Včelařský mailing list Subject: dotaz
Mam dotaz,jak daleko bych mněla usadit ůl od pozemku?Hledala jsem kde se dalo,ale nikde to nemohu najít,prosím poraďte.Děkuji Eva.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17574
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Radim Polášek (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17570)
No já to chápu jako otázku, když mám za vozidlem povoleno tahat bez brzdy 400 kg, přívěs mám těžký 140 kg a jeho celkovou maximální nosnost 500 kg, tak jestli ho můžu tahat, pokud do něho nenaložím víc než 260 kg nebo jestli ho nemůžu tahat ani prázdný.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: <Josef.Mensik/=/seznm.cz> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Tuesday, July 18, 2006 2:27 PM Subject: Re: Přívěsný vozík
To je samozřejmé když má to plat víc jak 750 že ho za auto nesmíš zapojit i kdyby váhu překročilo o půl kila za autem máš přece povoleno nejvýše 750 TA ZNAČKA NEZNAMENÁ ŽE TAM NESMĚJÍ VOZIDLA PŘEKRAČUJÍCÍ 3,5 T ALE ,ŽE TAM NESMĚJÍ VOZIDLA DO NOSNOSTI 3,5 TUNY .ZROVNA TAK JE TO U ZÁVĚSU ZA VOZIDLE MŮŽEŠ TÁHNOU NEJVÝŠE 400/750 NE DO NOSNOSTI 400/750.
Pepan
> ------------ Původní zpráva ------------ > Od: Gustimilián Pazderka <gupa/=/seznm.cz> > Předmět: Re: Přívěsný vozík > Datum: 18.7.2006 11:47:44 > ---------------------------------------- > Josef.Mensik: > > Upřesnení > > > > TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE > ..... > > To je blbost. Zapis se do autoskoly. Rozhodujici jsou zapsane a tim padem > schvalene hmotnosti v papirech a nazory pred policistou v tomto jdou stranou. > To co tvrdis, platilo cca pred 20 (mozna i vice) lety. Neplet si dovolene > zatizeni (uzitkove(uzitecna) hmotnosti) a celkove hmotnosti vozidel. Celkova > hmotnost vozidla je celkova hmotnost. Chci te videt Pepo, kdyby jsi mel znacku > 3,5t pred oknem doma a ignorovali to prazdny nakladni auta. Takze co tahnes nebo > netahnes je policajtovi jedno. Zalezi co mas spojeno se zavesnym zarizenim > papirove. Nemuzes mit kuprikladu ani prazdne plato na auta za skodovkou (v mem > pripade 750kg brzdeny), protoze vetsinou brzdene plata (voziky urcene pro > prepravu aut) maji celkovou hmotnost vyssi nez 750 kg. (od 1t) > > _gp_ > http://vindex.ic.cz > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17571
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565)
To je samozřejmé když má to plat víc jak 750 že ho za auto nesmíš zapojit i kdyby váhu překročilo o půl kila za autem máš přece povoleno nejvýše 750 TA ZNAČKA NEZNAMENÁ ŽE TAM NESMĚJÍ VOZIDLA PŘEKRAČUJÍCÍ 3,5 T ALE ,ŽE TAM NESMĚJÍ VOZIDLA DO NOSNOSTI 3,5 TUNY .ZROVNA TAK JE TO U ZÁVĚSU ZA VOZIDLE MŮŽEŠ TÁHNOU NEJVÝŠE 400/750 NE DO NOSNOSTI 400/750.
Pepan
> ------------ Původní zpráva ------------ > Od: Gustimilián Pazderka <gupa/=/seznam.cz> > Předmět: Re: Přívěsný vozík > Datum: 18.7.2006 11:47:44 > ---------------------------------------- > Josef.Mensik: > > Upřesnení > > > > TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE > ..... > > To je blbost. Zapis se do autoskoly. Rozhodujici jsou zapsane a tim padem > schvalene hmotnosti v papirech a nazory pred policistou v tomto jdou stranou. > To co tvrdis, platilo cca pred 20 (mozna i vice) lety. Neplet si dovolene > zatizeni (uzitkove(uzitecna) hmotnosti) a celkove hmotnosti vozidel. Celkova > hmotnost vozidla je celkova hmotnost. Chci te videt Pepo, kdyby jsi mel znacku > 3,5t pred oknem doma a ignorovali to prazdny nakladni auta. Takze co tahnes nebo > netahnes je policajtovi jedno. Zalezi co mas spojeno se zavesnym zarizenim > papirove. Nemuzes mit kuprikladu ani prazdne plato na auta za skodovkou (v mem > pripade 750kg brzdeny), protoze vetsinou brzdene plata (voziky urcene pro > prepravu aut) maji celkovou hmotnost vyssi nez 750 kg. (od 1t) > > _gp_ > http://vindex.ic.cz > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17570
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Radim Polášek (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17566)
Ten problém jsem zatím nikde jinde neviděl, zdá se, že nikoho nenapadl. A v dnešní době, kdy to vypadá, že policajti se snaží do mrtě dodržovat všechny předpisy, protože je velký tlak i na ně, tak i toto mohou sledovat. No jestli se to nějak nevyřeší, tak asi hodně lidí se bude přívěsných vozíků zbavovat, protože k jejich autu jim budou nanic.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Eman" <e-mail/=/nezadan.iol.cz> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Tuesday, July 18, 2006 12:02 PM Subject: Re: Přívěsný vozík
> "Gusta má pravdu, předsedo". Ptal jsem se odborníka. > A má to logiku. Policista nebude nic vážit, jen kontroluje papíry.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17569
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: P??v?sn? voz?k (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17564)
\nemyslíte , ze odborníkem by měl být každý řidič? tady vidíme jaké jsou znalosti řidičů Chybí nám tady to pravidelné školení řidičů které bylo za bolševika nebo pravidelné přrskušovaní řidičů jaké je jinde ve světě
Pepan
> ------------ Původní zpráva ------------ > Od: Radim Pol??ek <polasek/=/e-dnes.cz> > Předmět: Re: P??v?sn? voz?k > Datum: 18.7.2006 11:07:30 > ---------------------------------------- > Co takhle se zeptat nějakého odborníka než se takhle dohadovat? > > R. Polášek > > ----- Original Message ----- > From: "Jan Vencl" <> > To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> > Sent: Tuesday, July 18, 2006 11:07 AM > Subject: Re: Přívěsný vozík > > > > hmotnost celkova je proste to co je v papirech. takze aniz by te nekdo > > vazil, musi odpovidat tenhle udaj u voziku udaji u auta. > > > > honza > > ----- Original Message ----- > > From: "Michal Pol" <> > > To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> > > Sent: Tuesday, July 18, 2006 10:54 AM > > Subject: Re: Přívěsný vozík > > > > > > >>ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný > > >>názor tak běžte odevzdat řidičáky > > > > > > Tak já teda jdu ... > > > > mp > > > > > > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17568
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Michal Pol (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563) (17565) (17566)
Děkuji všem za odpovědi.
mp
----- Original Message ----- From: "Eman" <e-mail/=/nezadan.tiscali.cz> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Tuesday, July 18, 2006 12:02 PM Subject: Re: Přívěsný vozík
> "Gusta má pravdu, předsedo". Ptal jsem se odborníka. > A má to logiku. Policista nebude nic vážit, jen kontroluje papíry.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17567
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561) (17563)
Josef.Mensik: > Upřesnení > > TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE .....
To je blbost. Zapis se do autoskoly. Rozhodujici jsou zapsane a tim padem schvalene hmotnosti v papirech a nazory pred policistou v tomto jdou stranou. To co tvrdis, platilo cca pred 20 (mozna i vice) lety. Neplet si dovolene zatizeni (uzitkove(uzitecna) hmotnosti) a celkove hmotnosti vozidel. Celkova hmotnost vozidla je celkova hmotnost. Chci te videt Pepo, kdyby jsi mel znacku 3,5t pred oknem doma a ignorovali to prazdny nakladni auta. Takze co tahnes nebo netahnes je policajtovi jedno. Zalezi co mas spojeno se zavesnym zarizenim papirove. Nemuzes mit kuprikladu ani prazdne plato na auta za skodovkou (v mem pripade 750kg brzdeny), protoze vetsinou brzdene plata (voziky urcene pro prepravu aut) maji celkovou hmotnost vyssi nez 750 kg. (od 1t)
_gp_ http://vindex.ic.cz
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17565
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Radim Polášek (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560)
Co takhle se zeptat nějakého odborníka než se takhle dohadovat?
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Jan Vencl" <> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Tuesday, July 18, 2006 11:07 AM Subject: Re: Přívěsný vozík
> hmotnost celkova je proste to co je v papirech. takze aniz by te nekdo > vazil, musi odpovidat tenhle udaj u voziku udaji u auta. > > honza > ----- Original Message ----- > From: "Michal Pol" <> > To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> > Sent: Tuesday, July 18, 2006 10:54 AM > Subject: Re: Přívěsný vozík > > > >>ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný > >>názor tak běžte odevzdat řidičáky > > > Tak já teda jdu ... > > mp > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17564
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560) (17561)
Upřesnení
TÍM SE ROZUMÍ CELKOVÁ VÁHA KTEROU V DANÝ OKAMŽIK TÁHNETE
pEPAN > ------------ Původní zpráva ------------ > Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz> > Předmět: Re: Přívěsný vozík > Datum: 18.7.2006 10:54:54 > ---------------------------------------- > >>ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný > >>názor tak běžte odevzdat řidičáky > > > Tak já teda jdu ... > > mp > > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17563
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Jan Vencl (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557) (17560)
hmotnost celkova je proste to co je v papirech. takze aniz by te nekdo vazil, musi odpovidat tenhle udaj u voziku udaji u auta.
honza ----- Original Message ----- From: "Michal Pol" <pol.michal/=/tiscali.cz> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Tuesday, July 18, 2006 10:54 AM Subject: Re: Přívěsný vozík
>>ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný >>názor tak běžte odevzdat řidičáky
Tak já teda jdu ...
mp
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17562
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557)
ROZHODUJÍCÍ JE VŽDY CELKOVÁ VÁHA I S NÁKLADEM A BASTA máte li jiný názor tak běžte odevzdat řidičáky
Pepan
> ------------ Původní zpráva ------------ > Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz> > Předmět: Re: Přívěsný vozík > Datum: 18.7.2006 06:54:44 > ---------------------------------------- > > Nejedná se náhodou o max. celkovou hmotnost 750 kg- tj. včetně > > nákladu?Prostě vozík uveze víc než na něm ty můžeš vézt. > > Jedná se samozřejmě o celkovou hmotnost včetně nákladu, ale začíná to > vypadat, že takový vozík nesmím podle vyhlášky používat ani prázdný. > > mp > > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17560
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Re:OT: P??v?sn? voz?k (17525) (17548) (17550) (17555)
>>Na me skoda 120 je to 350/750 to znamena, ze za skodovku mohu zaprahnout na kulu<
Na škody 120 byly závěsy upevněny za držák motoru a v podlaze auta proto mely tah na hák 400 / 750 gk. dnešní závěsy jsou upevněny v plechu karosérie proto asi nižší hmotnost Tady bude asi záležet na typu závěsu a auta.
Pepan
> ------------ Původní zpráva ------------ > Od: Radim Pol??ek <polasek/=/e-dnes.cz> > Předmět: Re: Re:OT: P??v?sn? voz?k > Datum: 18.7.2006 00:13:03 > ---------------------------------------- > Nejedná se primárně o nosnost "na kuli" ale o bezpečnost při brzdění nebo > při sjíždění prudších svahů. Brzdy auta jsou spočítány na nějakou hmotnost > vlastního vozidla, hmotnost vozíku s nákladem je navíc a toto ještě zhoršuje > volnost oje na kuli. Proto maximální hmotnost, jakou může vozík s nákladem > mít je odvozena od hmotnosti vlastního vozidla, která je uvedena v > technickém průkazu. Aspoň tak to bylo v dobách, kdy jsem dělal řidičák. > Proto brzděný přívěs má tu hmotnost vyšší než nebrzděný. Ale jestli se dnes > policajt bude dívat na hmotnost v TP nebo se pokusí nějak zvážit či > odhadnout skutečnou hmotnost nevím. Pokud se bude dívat na hmotnost v TP, > bude to pro hodně lidí průšvih, protože moje zkušenosti jsou takové, že lidi > spíše mají koupený nebo dříve udělaný právě ten vozík s celkovou maximální > hmotností větší než má jejich auto povoleno tahat než ten menší. > > R. Polášek > > ----- Original Message ----- > From: "Gustimilián Pazderka" <> > To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> > Sent: Monday, July 17, 2006 7:41 PM > Subject: Re:OT: Přívěsný vozík > > > > Od: Michal Pol : > > > Pro někoho to bude jednoduchá otázka - > > > > > > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost > > > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou > hmostnost > > > 750kg? > > ......... > > > > Ten vozik o celkove hmotnosti 750 kg za autem s limitem zavesneho zarizeni > 300kg > > nema co delat. > > > > Mam ridicak skupiny E osobni a vim ze zkusenosti z placeni pokut jedno. > > Policista prvni co bude bude srovnavat vahy v papirech. Tz. Vezme si > schvalenou > > hmotnost na zavesnem zarizeni (kuli) a ta nesmi byt prekrocena hodnotou > celkove > > hmotnosti v TP privesneho voziku. > > > > Vozik, ktery prekracuje svou celkovou hmotnosti hmotnost zavesneho > zarizeni, > > nesmi byt pripojen a v pripade ze je pripojen, porusuje nebo alespon do > 1.7.2006 > > porusoval vyhlasku. > > > Jeste dopisu jedno. Mám-li vozik ktery je brzdeny a jeho celkova hmotnost je > 800 kg, musim mit vozidlo s celkovou hmotnosti na kuli min. 800 kg a ktomu > jeste ridicak skupiny E, (ten je povinny nad 750 kg do 3,5 t). Mam-li > nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti 750 kg musim mit taktez kulu s min. > hmotnosti pro nebrzdeny vozik 750 kg. POZOR a proto to pisu. Jsou dve > hmotnosti v TP vozidla oddelene lomitkem. Tz. nebrzdeny/brzdeny. Na me skoda > 120 je to 350/750 to znamena, ze za skodovku mohu zaprahnout na kulu > nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti do 350 kg a do 750 kg brzdeny. > > _gp_ > http://vindex.ic.cz > > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17559
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Antwort: Re: Přívěsný vozík (17525) (17532) (17546) (17557)
na Slovensku ho nemozes pouzivat, ani prazdny. V cechach podla toho co som cital na www.autovia.cz vsak ano. Existuju firmy, ktore voziky vyrabaju na zakazku. V minulosti som mal Citroen AX, kt. mohol tahat len max. 355 kg nebrzdeny. a 560 kg brzdeny. Urobili mi normalny vozik, kt. naprava mala nosnost 750 kg, ale do papierov mi napisali 355 kg. Nebol pritom ani drahsi.
Matej
"Michal Pol" <pol.michal/=/tiscali.cz> 18.07.2006 06:47 Bitte antworten an "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
An "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> Kopie
Thema Re: Přívěsný vozík
> Nejedná se náhodou o max. celkovou hmotnost 750 kg- tj. včetně > nákladu?Prostě vozík uveze víc než na něm ty můžeš vézt.
Jedná se samozřejmě o celkovou hmotnost včetně nákladu, ale začíná to vypadat, že takový vozík nesmím podle vyhlášky používat ani prázdný.
mp
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17558
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Radim Polášek (e-mailem) --- 18. 7. 2006
Re: Re:OT: Přívěsný vozík (17525) (17548) (17550)
Nejedná se primárně o nosnost "na kuli" ale o bezpečnost při brzdění nebo při sjíždění prudších svahů. Brzdy auta jsou spočítány na nějakou hmotnost vlastního vozidla, hmotnost vozíku s nákladem je navíc a toto ještě zhoršuje volnost oje na kuli. Proto maximální hmotnost, jakou může vozík s nákladem mít je odvozena od hmotnosti vlastního vozidla, která je uvedena v technickém průkazu. Aspoň tak to bylo v dobách, kdy jsem dělal řidičák. Proto brzděný přívěs má tu hmotnost vyšší než nebrzděný. Ale jestli se dnes policajt bude dívat na hmotnost v TP nebo se pokusí nějak zvážit či odhadnout skutečnou hmotnost nevím. Pokud se bude dívat na hmotnost v TP, bude to pro hodně lidí průšvih, protože moje zkušenosti jsou takové, že lidi spíše mají koupený nebo dříve udělaný právě ten vozík s celkovou maximální hmotností větší než má jejich auto povoleno tahat než ten menší.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Gustimilián Pazderka" <> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Monday, July 17, 2006 7:41 PM Subject: Re:OT: Přívěsný vozík
> Od: Michal Pol : > > Pro někoho to bude jednoduchá otázka - > > > > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost > > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost > > 750kg? > ......... > > Ten vozik o celkove hmotnosti 750 kg za autem s limitem zavesneho zarizeni 300kg > nema co delat. > > Mam ridicak skupiny E osobni a vim ze zkusenosti z placeni pokut jedno. > Policista prvni co bude bude srovnavat vahy v papirech. Tz. Vezme si schvalenou > hmotnost na zavesnem zarizeni (kuli) a ta nesmi byt prekrocena hodnotou celkove > hmotnosti v TP privesneho voziku. > > Vozik, ktery prekracuje svou celkovou hmotnosti hmotnost zavesneho zarizeni, > nesmi byt pripojen a v pripade ze je pripojen, porusuje nebo alespon do 1.7.2006 > porusoval vyhlasku. > Jeste dopisu jedno. Mám-li vozik ktery je brzdeny a jeho celkova hmotnost je 800 kg, musim mit vozidlo s celkovou hmotnosti na kuli min. 800 kg a ktomu jeste ridicak skupiny E, (ten je povinny nad 750 kg do 3,5 t). Mam-li nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti 750 kg musim mit taktez kulu s min. hmotnosti pro nebrzdeny vozik 750 kg. POZOR a proto to pisu. Jsou dve hmotnosti v TP vozidla oddelene lomitkem. Tz. nebrzdeny/brzdeny. Na me skoda 120 je to 350/750 to znamena, ze za skodovku mohu zaprahnout na kulu nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti do 350 kg a do 750 kg brzdeny.
_gp_ http://vindex.ic.cz
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17555
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Vladimír Navrkal (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532)
Bohužel máš pravdu , policajti nic vážit nebudou je zajímá to co je v TP. Vláďa > ------------ Původní zpráva ------------ > Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz> > Předmět: Re: Přívěsný vozík > Datum: 17.7.2006 13:10:31 > ---------------------------------------- > Zdá se, že podle logiky můžu, ale podle zákonů nemůžu. Máte někdo citaci ze > zákona? > > Trochu mě na tom mate i to, že i ty nejmenší přívěsy mají celkovou hmotnost > 750kg, tzn. nenašel jsem přívěs, který bych podle této logiky mohl dát za > svoje auto. > > mp > > > ----- Original Message ----- > From: "Jan Vencl" <vencl/=/terramet.cz> > To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> > Sent: Monday, July 17, 2006 1:03 PM > Subject: Re: Přívěsný vozík > > > > nemuzes, jde o hmotnost v tp - celkovou > > > > ----- Original Message ----- > > From: "Michal Pol" <pol.michal/=/tiscali.cz> > > To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> > > Sent: Monday, July 17, 2006 12:26 PM > > Subject: OT: Přívěsný vozík > > > > > > Pro někoho to bude jednoduchá otázka - > > > > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost > > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou > > hmostnost > > 750kg? > > > > Díky > > > > mp > > > > > > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17553
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Vladimír Navrkal (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re:OT: Přívěsný vozík (17525)
Ne , v současné době bych to neriskoval mohlo by to stát moc peněz. Vláďa > ------------ Původní zpráva ------------ > Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz> > Předmět: OT: Přívěsný vozík > Datum: 17.7.2006 12:26:37 > ---------------------------------------- > Pro někoho to bude jednoduchá otázka - > > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost > 750kg? > > Díky > > mp > > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17552
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: Přívěsný vozík (17525) (17532)
Od: Michal Pol : > Zdá se, že podle logiky můžu, ale podle zákonů nemůžu. Máte někdo citaci ze > zákona? > > Trochu mě na tom mate i to, že i ty nejmenší přívěsy mají celkovou hmotnost > 750kg, tzn. nenašel jsem přívěs, který bych podle této logiky mohl dát za > svoje auto. ....
To delaji supergigamarkety a Makro. Musis na ne s otazkou, zdali je tato hmotnost jiz vepsana do velkeho TP. Jestli ne, tak vyrobce ma sve hodnoty hmotnosti dle vyberu tak at ti vepisou podle nich a tebe. Ja vozik kupoval primo ve Velmezu (Velke Mezirici) a tam mi na pockani vypsali velky TP s hmotnosti kterou jsem chtel.
Jestli je hmotnost uz vepsana ve v TP tak jim podekuj za ochotu neco sdelit a rekni nashledanou. Toto nevim jiste: Jinak kdyby jsi koupil, musel by jsi ziskat pisemne vyjadreni primo od vyrobce, ze je mozno vahu snizit a nakolik. Posleze technik (pracovnik uradu) muze snizit celkovou hmotnost papirove. (asi za 50 Kc)
Hmotnosti u voziku jsou dost dulezite.
_gp_ http://vindex.ic.cz
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17551
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re:OT: Přívěsný vozík (17525) (17548)
> Od: Michal Pol : > > Pro někoho to bude jednoduchá otázka - > > > > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost > > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost > > 750kg? > ......... > > Ten vozik o celkove hmotnosti 750 kg za autem s limitem zavesneho zarizeni 300kg > nema co delat. > > Mam ridicak skupiny E osobni a vim ze zkusenosti z placeni pokut jedno. > Policista prvni co bude bude srovnavat vahy v papirech. Tz. Vezme si schvalenou > hmotnost na zavesnem zarizeni (kuli) a ta nesmi byt prekrocena hodnotou celkove > hmotnosti v TP privesneho voziku. > > Vozik, ktery prekracuje svou celkovou hmotnosti hmotnost zavesneho zarizeni, > nesmi byt pripojen a v pripade ze je pripojen, porusuje nebo alespon do 1.7.2006 > porusoval vyhlasku. > Jeste dopisu jedno. Mám-li vozik ktery je brzdeny a jeho celkova hmotnost je 800 kg, musim mit vozidlo s celkovou hmotnosti na kuli min. 800 kg a ktomu jeste ridicak skupiny E, (ten je povinny nad 750 kg do 3,5 t). Mam-li nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti 750 kg musim mit taktez kulu s min. hmotnosti pro nebrzdeny vozik 750 kg. POZOR a proto to pisu. Jsou dve hmotnosti v TP vozidla oddelene lomitkem. Tz. nebrzdeny/brzdeny. Na me skoda 120 je to 350/750 to znamena, ze za skodovku mohu zaprahnout na kulu nebrzdeny vozik s celkovou hmotnosti do 350 kg a do 750 kg brzdeny.
_gp_ http://vindex.ic.cz
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17550
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Karel Galló ml. (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: OT: Přívěsný vozík (17525) (17548)
Přesně tak.
Jinak - co to je za auto a tažný zařízení?
Mě na felicii píšou max 400kg nebržděný a max 750kg bržděný ...
Gustimilián Pazderka napsal(a): > Od: Michal Pol : >> Pro někoho to bude jednoduchá otázka - >> >> můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost >> přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou >> hmostnost 750kg? > ......... > > Ten vozik o celkove hmotnosti 750 kg za autem s limitem zavesneho > zarizeni 300kg nema co delat. > > Mam ridicak skupiny E osobni a vim ze zkusenosti z placeni pokut > jedno. Policista prvni co bude bude srovnavat vahy v papirech. Tz. > Vezme si schvalenou hmotnost na zavesnem zarizeni (kuli) a ta nesmi > byt prekrocena hodnotou celkove hmotnosti v TP privesneho voziku. > Vozik, ktery prekracuje svou celkovou hmotnosti hmotnost zavesneho > zarizeni, nesmi byt pripojen a v pripade ze je pripojen, porusuje nebo > alespon do 1.7.2006 porusoval vyhlasku. > > _gp_ > http://vindex.ic.cz >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17549
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re:OT: Přívěsný vozík (17525)
Od: Michal Pol : > Pro někoho to bude jednoduchá otázka - > > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost > 750kg? .........
Ten vozik o celkove hmotnosti 750 kg za autem s limitem zavesneho zarizeni 300kg nema co delat.
Mam ridicak skupiny E osobni a vim ze zkusenosti z placeni pokut jedno. Policista prvni co bude bude srovnavat vahy v papirech. Tz. Vezme si schvalenou hmotnost na zavesnem zarizeni (kuli) a ta nesmi byt prekrocena hodnotou celkove hmotnosti v TP privesneho voziku.
Vozik, ktery prekracuje svou celkovou hmotnosti hmotnost zavesneho zarizeni, nesmi byt pripojen a v pripade ze je pripojen, porusuje nebo alespon do 1.7.2006 porusoval vyhlasku.
_gp_ http://vindex.ic.cz
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17548
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu (17511) (17512) (17513) (17514) (17516) (17520) (17521) (17523) (17527) (17531) (17542)
tych zostavajucich vcelarov si zacnu vazit a za opelovanie budu mozno aj platit. :-)
Matej
"Radim Polášek" <polasek/=/e-dnes.cz> 17.07.2006 17:28 Bitte antworten an "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
An "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> Kopie
Thema Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu
Mělo by se přestat hystericky křičet ve stylu "bez včel není příroda" vždycky, když hrozí nějaké snížení počtu včelstev. Ono jak v přírodě nějaký mechanismus, konkrétně zde opylení včelami vypadne, nahradí ho jiný mechanismus, třeba zrovna ti čmeláci nebo třeba vítr. Jediné, co padne, by mohly být zemědělské podniky, protože taková náhrada za včely znamená přece jen určité zhoršení výnosů až o desítky procent a to by v konkurenci s druhými podniky mohlo znamenat jejich pád. Ale přírodě nějaké zhoršení výnosu o desítky procent vůbec nevadí.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Karel" <e-mail/=/nezadan.iol.cz> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Monday, July 17, 2006 1:06 PM Subject: Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu
> Nemecko ma pokrytie vlastnou produkciou asi z 40% a zvysok dovaza > ... > Souhlas.¨ > Teď jsem byl asi počtvrté v Německu asi na týden a poprvé jsem viděl včely. > Předtím jsem je neviděl ani na květech. Byl to nezvyklý pocit. Teď jsem tam > viděl asi patnáct úlů. A to tam neřídím, a tak mám čas koukat za jízdy z > okna. > Všude samí čmeláci. Pro včely tam jsou přitom asi ideální podmínky. > > Žádné ekologické kalamity, nebo katastrofy jsem si z nedostatku včel > nevšiml. > > Těžko si představit, kolik medu by musel včelař prodat, aby si přišel i na > těch poměrně běžných 1 500 Euro čistého, co tam vydělá kvalifikovaný dělník > + plus Německé daně + Německé odvody. > 750kg * 12 měsíců = 9 tun * 2 na daně * 2 na odvody a režii a to nemluvím o > nákladech. A k produkci 40 tun medu už nějaké náklady musím mít. > > Včelařství se zřejmě stane jen koníčkem. Pokud se někdo nestane podivínem, > který bude žít někde na samotě v kontaktu s přírodou nízkonákladovým > životem a bude si svobody považovat více jak peněz a honičky s jejich > sháněním a utrácením. > > Karel
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17545
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re:Antwort: trubcice (17536) (17537)
1) vÄŤely setřást do rojáku 2 do ĹŻlu usadit oddÄ›lek 3) vÄŤely z rojáku vysypat na zem Vrátivsšà vÄŤely tento odÄ›lek posĂ˝lĂ˝, trubÄŤice se nevrátĂ
A JE TO
Pepan
---------- PĹŻvodnĂ zpráva ------------ > Od: <M.Osusky/=/fritz.sk> > PĹ™edmÄ›t: Antwort: trubcice > Datum: 17.7.2006 15:44:30 > ---------------------------------------- > vysypat cele vcelstvo na plachtu aspon 10 m od ula. Vcely sa vratia spat, > ale trubcice nie - nie su schopne letu. > > Matej > > > > > "Kamil" <Kamil.Rimal/=/cz.enersys.com> > 17.07.2006 15:21 > Bitte antworten an > "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> > > > An > VèelaøskĂ˝ mailing list <vcely/=/v.or.cz> > Kopie > > Thema > trubèice > > > > > > > Jak oddÄ›lit trubÄŤici od ostatnĂch vÄŤel. > > DÄ›kuji > > > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17544
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re:OT: Přívěsný vozík (17525)
celková hmotnost je i s nákladem, ale ty nesmíš překročit celkovou hmotnost tažného zařízení To znamená , že můžeš naložit 145 kg Pepan
> ------------ Původní zpráva ------------ > Od: Michal Pol <pol.michal/=/tiscali.cz> > Předmět: OT: Přívěsný vozík > Datum: 17.7.2006 12:26:35 > ---------------------------------------- > Pro někoho to bude jednoduchá otázka - > > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost > 750kg? > > Díky > > mp > > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17543
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Radim Polášek (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu (17511) (17512) (17513) (17514) (17516) (17520) (17521) (17523) (17527) (17531)
Mělo by se přestat hystericky křičet ve stylu "bez včel není příroda" vždycky, když hrozí nějaké snížení počtu včelstev. Ono jak v přírodě nějaký mechanismus, konkrétně zde opylení včelami vypadne, nahradí ho jiný mechanismus, třeba zrovna ti čmeláci nebo třeba vítr. Jediné, co padne, by mohly být zemědělské podniky, protože taková náhrada za včely znamená přece jen určité zhoršení výnosů až o desítky procent a to by v konkurenci s druhými podniky mohlo znamenat jejich pád. Ale přírodě nějaké zhoršení výnosu o desítky procent vůbec nevadí.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Karel" <e-mail/=/nezadan.iol.cz> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Monday, July 17, 2006 1:06 PM Subject: Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu
> Nemecko ma pokrytie vlastnou produkciou asi z 40% a zvysok dovaza > ... > Souhlas.¨ > Teď jsem byl asi počtvrté v Německu asi na týden a poprvé jsem viděl včely. > Předtím jsem je neviděl ani na květech. Byl to nezvyklý pocit. Teď jsem tam > viděl asi patnáct úlů. A to tam neřídím, a tak mám čas koukat za jízdy z > okna. > Všude samí čmeláci. Pro včely tam jsou přitom asi ideální podmínky. > > Žádné ekologické kalamity, nebo katastrofy jsem si z nedostatku včel > nevšiml. > > Těžko si představit, kolik medu by musel včelař prodat, aby si přišel i na > těch poměrně běžných 1 500 Euro čistého, co tam vydělá kvalifikovaný dělník > + plus Německé daně + Německé odvody. > 750kg * 12 měsíců = 9 tun * 2 na daně * 2 na odvody a režii a to nemluvím o > nákladech. A k produkci 40 tun medu už nějaké náklady musím mít. > > Včelařství se zřejmě stane jen koníčkem. Pokud se někdo nestane podivínem, > který bude žít někde na samotě v kontaktu s přírodou nízkonákladovým > životem a bude si svobody považovat více jak peněz a honičky s jejich > sháněním a utrácením. > > Karel
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17542
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Radim Polášek (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: trubčice (17536)
Vyberou se rámky z úlu, vymetou včely, česno zúží na průchod jednou včelou a do úlu se vloží oddělek s matkou a doplní novými rámky. Včely se z původních rámků ometou na zem několik metrů daleko od úlu, aby tam musely doletět. Původní rámky s plodem se vloží do jiných včelstev k vyběhnutí, ostatní rámky se taky nějak využijí. Trubčice buď nelétají, nebo šokem z letu a vůní cizí matky ve svém úlu trubcokladnost ztratí.
Pokud není oddělek s matkou, variantou je místo oddělku tam dát otevřený plod. V tom případě by měly včely přes noc narazit matečníky. Pojistkou je jakmile je většina otevřeného plodu zavíčkována, přidat další otevřený plod, aby z nadbytku mateří kašičky zase nevznikly trubčice, které by mohly matečníky zničit. Takže tak co 5 dnů nový rámek.
Nebo se prostě do úlu s trubčicemi jen přidávají pravidelně rámky s otevřeným plodem tak, aby tam vždy nějaký otevřený plod byl. Ten odsaje nadbytek mateří kašičky pro trubčice, ty zmizí a tak na asi třetím rámku s plodem narazí včelstvo matečníky.
Nejspolehlivější a nejrychlejší je ale ten první způsob. V každém případě je ale včelstvo silně oslabeno, buď tam je už teď málo včel nebo jsou tam hlavně staré včely, které brzo uhynou a než se z plodu nové matky začnou líhnout nové včely, včelstvo silně zeslábne. Proto je žádoucí ho co nejvíc zůžit, jinak včely v tuto dobu po snůškovém období nedokáží vnitřek úlu ochránit před zlodějkami a včelstvo bude dřív než se vzpamatuje, vyloupeno. Pokud se matka vylíhne teď někdy na konci července, je pravděpodobné, že ještě v září a říjnu bude zvyšovat sílu včelstva silným pozdním plodováním. A včelstvo bude i tak slabší.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Kamil" <> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Monday, July 17, 2006 3:21 PM Subject: trubčice
> Jak oddělit trubčici od ostatních včel. > > Děkuji
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17541
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Radim Polášek (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu (17511) (17512) (17513) (17514) (17516) (17520) (17521) (17523) (17527) (17535)
Většina koníčků i dříve za komunistů i teď byly a jsou spíše ztrátové. Obvykle jen nejlepších pár jedinců z republiky si mohlo a může dovolit se jimi živit, ostatní v nich spíše peníze utápějí. U včelaření tomu tak nebylo, výkupní ceny byly za komunistů nadstaveny tak, že k uživení bohatě stačilo 80 - 100 včelstev a k většímu přivýdělku nějaká desítka. Navíc nové nastavkové úly hromadně zaváděné od 80 let snížily spotřebu času na ošetřování včelstev. Včelaři od počtu odhaduji 10 - 15 včelstev přestali včelařit jen z čiré záliby, ale začali považovat jako samozřejmost, že jejich včelařský provoz je i rentabilní a vydělávající.. To mohlo být odhadem tak několik tisíc včelařů.Od té doby stoupl průměrný plat asi desetkrát, cena medu asi dvakrát případně když vezmeme v úvahu ceny ve výkupu, tak cena medu zůstala stejná. Takže rentabilita chovů těchto včelařů šla do kytek, protože kdyby místo hodin strávených u včel dělali ve své původní profesi přesčasy, vydělali by mnohem víc. Ještě nějakou dobu budou tito včelaři čekat, možná někteří se pokusí dosáhnout rentability profesionálním včelařením a zvýšením počtu včelstev, ale většina naopak přestane s rentabilitou počítat a počet včelstev postupně sníží nebo je i zruší. V Německu už ten proces zřejmě proběhl.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "tomas" <e-mail/=/nezadan.iol.cz> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Monday, July 17, 2006 2:41 PM Subject: Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu
> Jenze i tak v Nemecku existuji vceli farmy, ktere se zivi vcelarenim. Ono > je rozdil davat med do vykupu za 2 euro anobo prodavat rovonu za 5 a více > euro.. > U nas je nadbytek medu od vcelaru kteri to maji jako konicka a zaroven jako > privydelek. Urcite jich casem ubude a na jejich misto nastoupi poloprof a > profesionalni vcelari a ti se budou muset orientovat na jine odberate nez > na vykupce..
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17540
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- P.K. (217.77.165.35) --- 17. 7. 2006
Re: trubčice (17536)
spoj včelstvo s trubčicí s včelstvem se starší zkušenou matkou ona ji vyžene
nebo....
zkus je na večer smíst všechny s plástů do stínu do trávy kousek od stanoviště(bez matky),včely se vrátí a trubčice by se neměla vrátit(ikdyž se mi párkrát vrátila)protože těch pár zbylých co se nemaj odletět zašlápneš i s trubčicí .....
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17539
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Jan Cervenka (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Re: OT: Přívěsný vozík (17525)
Dne pondělí 17 července 2006 12:26 Michal Pol napsal(a): > Pro někoho to bude jednoduchá otázka - > > můžu připojit za auto s tažným zařízením, které má v TP max. hmotnost > přívěsu 300kg vozík, který váží 155kg, ale má v papírech celkovou hmostnost > 750kg? > > Díky > > mp
Pokud je to v souvislosti s kocovanim se vcelstvy - pokud nechate otevrena cesna a kuklu na hlave, domnivam se, ze Vas i po zastaveni kazda hlidka rada propusti :) Jiank by to melo byt do tech 300 kg celkem, vic nenakladat.
Honza
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17538
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (e-mailem) --- 17. 7. 2006
Antwort: trubcice (17536)
vysypat cele vcelstvo na plachtu aspon 10 m od ula. Vcely sa vratia spat, ale trubcice nie - nie su schopne letu.
Matej
"Kamil" <Kamil.Rimal/=/cz.enersys.com> 17.07.2006 15:21 Bitte antworten an "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
An Vèelaøský mailing list <vcely/=/v.or.cz> Kopie
Thema trubèice
Jak oddÄ›lit trubÄŤici od ostatnĂch vÄŤel.
Děkuji
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17537
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- tomas (81.30.251.9) --- 17. 7. 2006
Re: Antwort: Re:Antwort: Re: Aktualni ceny medu ve vykupu (17511) (17512) (17513) (17514) (17516) (17520) (17521) (17523) (17527)
Jenze i tak v Nemecku existuji vceli farmy, ktere se zivi vcelarenim. Ono je rozdil davat med do vykupu za 2 euro anobo prodavat rovonu za 5 a více euro..
U nas je nadbytek medu od vcelaru kteri to maji jako konicka a zaroven jako privydelek. Urcite jich casem ubude a na jejich misto nastoupi poloprof a profesionalni vcelari a ti se budou muset orientovat na jine odberate nez na vykupce..
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 17535
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Celkem je ve Včelařské konferenci již 78508 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 17535 do č. 17595)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference.
Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno,
které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší
jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely
(pro začátek kliknětě na
"nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější",
čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na
tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).
Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší
Klikněte sem pro nápovědu