78188

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Podrobné zobrazení

Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



Radim Polá?ek (e-mailem) --- 10. 2. 2009
Re: dotace

Traktor má asi smysl, pokud je zakoupený hlavně pro hospodaření a převážení
včelstev je jaksi navíc. Co si pamatuji z převážení svého včelína, jedna věc
je maximální rychlost traktoru a druhá věc je přepravní rychlost traktoru se
včelínem. Když tehdy bylo třeba, aby ráno na 6 hodin byl traktor zpátky v
družstvu k dispozici, byl akční radius takové přepravy do 20 kilometrů
daleko, v případě celonoční přepravy je reálné snad do 50 kilometrů daleko.
Při přepravě vozíkem za auto je akční radius několikanásobně větší a náklady
vyjádřené spotřebou paliva a odpisem na kilometr mnohem menší. Průchodivost
traktoru v terénu je logicky podstatně větší, to se ale dá víceméně obejít
pečlivější volbou terénu a počasí a nasazením sněhových řetězů v klouzavém
terénu, případně i použitím zimních pnemumatik. Maringotka jako včelín s
pevně umístěnými včelstvy má potom problémy s udržováním STK, pokud má
technický průkaz, pokud nemá, tak je zdlouhavé zařizování všech potřebných
opatření, za kterých může legálně na silnici. Na rozdíl od přívěsného
vozíku za auto. Traktor je potom asi vhodný jen v nějaké neobydlené
krajině, kde je možné kočovný včelín na desítku kilometrů daleko přepravovat
jen po polních cestách a v terénu mimo asfaltky.
O koupi auta jsem nepsal. Rychle nakládané a skládané palety z přívěsného
vozíku, tam by snad bylo i rentabilní nějaké silnější auto nevlastnit a
půjčit si ho na převoz v půjčovně. Za 1000 - 2000 na den by se snad i
vyplatilo se přes noc otočit několikrát a převést takhle třeba na 50
kilometrů daleko několik palet po řekněme 8 - 10 - 12 včelstvech....

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Jan Cervenka" <witko-comp/=/volny.cz>
To: "Včelařská konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, February 10, 2009 11:47 AM
Subject: Re: dotace


On Tuesday 10 of February 2009 08:49:12 Radim Polášek wrote:
> Já bych řekl, že dnešní nejrozumnější využití traktoru a maringotky na
> kočování včelstev je jejich prodej a za utržené peníze nákup přívěsného
> vozíku za auto nebo menší dodávku plus nákup, případně výroba palet pro
> úly, které se dají tím přívěsným vozíkem převážet.... Ekonomická
> návratnost bude velice obtížně dosažitelná.
>
> R. Polášek

dd,
tusim, ze auto a dodavka nelze koupit - pouze treba ruka na nakladani.
Pokud se jedna o traktor, ktery jede alespon 40 km/h , a maringotka se
vyneni
za podvalnik (nebo2) , tak to vyjde krasne ohledne povineho ruceni a pokud
by
nekde zapadnul traktor , tak terenak by tam zapadnul taky (o osobaku
nemluve). Kromtoho na rozdil od koupe auta je nakup traktoru investice,
ktera
zraje :)

Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34067


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Následující:Jan Cervenka - Re: Co s vyrojeným včelstvem - LBV metoda
Předchozí:Jan Cervenka - Re:






Klikněte sem pro nápovědu