78508

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



JosPr (46.135.92.168) --- 29. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256) (76257) (76258) (76259) (76260) (76261)

Ale houby,100 l kvasu ze zlutych svestek,nedodan ani gram cukru a napaleno 13 l 52%.Krasne hladka a nadherne voni.
Jedine co musi clovek udelat je netrepat,ale poctive sbirat to co spadne,pravda odhanet z toho mraky vcel,kterym tahle zluta polosvestka hodne imponuje,ma kvanta sladiny.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76262


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 29. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256) (76257) (76258) (76259) (76260)

To možná až v další etapě. Ale u těch ranějších žlutých švestek je pro mě problém, že jsou řídké, Kvas se tak musí v letních teplech pečlivě skladovat, protože se snadno kazí. To by chtělo v ideálním případě mít možnost pálit jen z těch žlutých švestek už hned v létě a do toho se mi nechce. Spíš naopak, vidím to tak, že budu ovoce na kvas spíš někomu přenechávat, třeba za nějaký podíl na výsledku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76261


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.92.168) --- 29. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256) (76257) (76258) (76259)

Zkuste sehnat Radime odrudu Tipala.Ranna zlutoploda polosvestka,vynikajici chut a vynikajici palenka.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76260


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 29. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256) (76257) (76258)

Já mám objednanou Katinku, Quen Victorii, Haromu a Bluebell. A připravené pecky Hanita, Tophit, Prezident a TOpend k dalšímu dosetí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76259


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.92.168) --- 28. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256) (76257)

Taky jsem dosazoval.Nekolik stromu Cacanska rodna a konecne se mi podarilo sehnat v jednom pidizahradnictvi klasicke blumy.Tak zas pribyl pas svestek misto pasu hrusek,ktere chytly chronicke usychani hrusni.A je po hruskovici.Ne uplne teda,kvasi mi 540 litru z posledni hrusky,ktera mi zbyla.Stara odruda,jejiz nazev ani neznam.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76258


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 28. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256)

Nojo, já teď doma plánuju přidat nějaké švestky na zahradě. A právě chci, aby byly rozložené od srpna až pozdě na podzim do října, jak vydržely švestky i po opadání listů kdysi, když tady ještě nebyla šarka. A tak jsem hodiny studoval na internetu, jednotlivé odrůdy, z různých zdrojů... A u pozdních, co mají zrát cca po polovině záží už je problém, podle jedněch jsou jedny zrající pozdě perfektní všiude, i u mně, podle jiných jsou tytéž vhodné jen do teplých oblastí... Tak jsem s tím studováním víceméně praštil a naperu to víceméně podle oka a během dalších 3 - 6 let se uvidí, co to bude dělat.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76257


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.92.168) --- 28. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255)

To mi pripomelo jednoho amaterskeho sadare,ktery ma v compu rozmisteni vsech stromu v sadu a vyctenou dobu zralosti a trhani te ktere odrudy.Vysledkem je,ze pulku oskubal nezralou a druha pulka mu spadla,protoze jablka odmitaji dozravat podle pocitace.Pritom staci rozkrojit jablko a mrknout se na barvu jader.Ale to by na tohohle IT sadare bylo moc slozite.Holt notebookem jablko nerozkrojis.
A podobne je to s dnesnim novovcelarem,ktery si u vcelstva klepe nesmyslna data,planuje zakroky na mesice do predu a pritom nema tuseni,co se ve vcelstvu deje dnes.
Proste jednoduche veci se nedelaji uz jednoduse,ale vymysli se,jak je delat co nejsloziteji.
Sem asi patri i napad poridit si par vcelstev,pac je to in,ale pro jistotu k nim rovnou i vcelare,ktery kolem nich bude behat.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76256


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 28. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254)

To by bylo asi spíš na ty novodobé lidi, ne na tradiční včelaře. Jako ty lidi, co detailně ví ze zelených žvástů, jak se má na zahradě a v přírodě hospodařit, ale když jenom sednou na židli, o kterou je opřený rýč nebo motyka, tak do hodiny se jim na ruce udělá mozol a aby zašroubovali klíčem matku na šroub, tak k tomu potřebují půl dne hledání informací na internetu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76255


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.92.168) --- 28. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252)

Ja to vidim tak,ze kazdy vcelar se ma starat o svoje vcely a na podobne hlouposti vubec nepristoupit.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76254


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 28. 10. 2022
kauza ekopol

Proč si někdo z hlavounů a velmi šíré odborné veřejnosti myslí, že ekologický přípravek nemůže obsahovat něco, co je částí syntetického produktu?

Z čeho se vyrábí údajně přidaný pyretroid v ekopřípravku? Žeby surovinou bylo něco, co se shoduje s psaným obsahem v přípravku zároveň i v syntetickém produktu?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76253


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 27. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250)

Já to vidím tak, že když může existovat hodinový manžel, který za 500 nebo dnes už asi tisíc Kč přijede s bednou nářadí, a v bytě třeba vyvrtá díru a pověsí obraz nebo vymění těsnění u kapajícícho kohoutku nebo natře dvířka kuchyňské linky atd. Tak může existovat i "hodinový" včelař. Po celé republice by jezdit nemohl. to by se lidi nedoplatili, ale z nějakého bydliště kolem dokola do takových 50 až 100 kilometrů už by to šlo. Akorát by se jenom muselo najít dost lidí ochotných za takovou službu příslušně platit. To jsou právě ty rozhodující detaily, kolik platit a za co všechno platit.
Případně možná by se to vyvrbilo tak, že se to bude dotovat nebo platit příslušným úřadem jako služba na udržování přírody. Třeba v nějaké nové řadové zástavbě, kde nikdo ty včely nebude chovat, by mohl místní úřad chtít řekněme co kilometr pár včelstev.
je právě třeba akorát začít r, jestli se to povede. Nějaký mladý a hloupý (nadšený) s autem a vybavením by to mohl začít zkoušet.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76252


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (78.80.124.141) --- 27. 10. 2022
Dluhopisy

https://dluhopisy.cz/clanek-rizika-korporatnich-dluhopisu

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76251


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (78.80.124.141) --- 27. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248)

Mně se to jeví jako hloupost. Jako, že bude objíždět celou republiku a dělat "servis". Nehledě na rizika podnikání... jedině, že by ztráty zatáhl investor a pak se slehla zem. Však je to s ručením omezeným :)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76250


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 27. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248)

Ostatně něčím podobným, prodejem služeb kolem včel s eteoreticky může živit každý včelař. Musí jen sehnat dostatečné množství klientů, kteří mají na zahradě včelstva a kteří jsou ochotni platit za jeho služby včelaře. Všechny potřeby k tomu se bez problémů vejdou na trochu větší přívěs za osobní auto, včetně třeba velkého těsného stanu na pracovnu na vytáčení a medometu a podobně. Majitel včelstev dodá vedel úlů se včelami a plochy třeba jenom nádoby na med a úložný prostor na nějaké náhradní plásty a víc nemusí mít.
Když bude od dubna po září si schopný sehnat práci u včel aspoň na 5 dní v týdnu po 8 - 10 hodinách, měl by být schopný se tím uživit.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76249


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 27. 10. 2022
leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247)

Co se divíte, pán prostě našel další způsob, jak se živit včelařením. I kdy nevlastní stovky včelstev, nevlastní plochy, kde by ty včelstva mohl zimovat a kde by na jaře byla dostatečná snůška pro rozvoj včelstev, nevlastní drahou velkou zpracovnu medu a vosku, kde by med ze včel přerobil na produkt připravený k prodeji - sklenice s medem a vosk třeba na emzistěny nebo svíčky atd.
Při vhodném uspořádání detailů přesto může od dubna po září být denně ve včelách, pracovat v nich a na rozdíl od klasických včelařů nebýt závislý na úrodě medu a na kolísání ceny medu na trhu, protože chybějící peníze zaplatí jeho klienti, lidi, co poskytnou plochy na úly. Akorát místo existečních starostí se včelstvy, aby se uživil, bude mít starosti s lidmi. Jak sehnat dostatečné množství klientů reklamními kampaněmi, jak nastavit podmínky, aby klienty neholil a lidi se nebouřili, ale aby současně on netrpěl nuzotou a neprojezdil ježděním po klientech majlant atd.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76248


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (37.48.20.114) --- 26. 10. 2022
Re: :) (76244) (76245) (76246)

6 % ročně v době 18 % inflace, tak to zní vyloženě lákavě :)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76247


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (37.48.20.114) --- 26. 10. 2022
Re: :) (76244) (76245)

Tak jsem to proklikal a ono to má pokračování:

https://www.global-apis.cz/pro-investory/

No potěš koště, mám je kousek ode mě, prakticky za kopcem...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76246


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.213.137) --- 26. 10. 2022
Re: :) (76244)

,,Likvidace včelařství má dnes už tolik podob....." jak poznamenal gupa.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76245


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (78.80.124.141) --- 26. 10. 2022
:)

https://www.global-apis.cz/vcelareni-na-klic/

Co je tohle zase za zhovadilost? Chapete to?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76244


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mirek H (109.80.50.176) --- 26. 10. 2022
rekonstrukce budovy

Doslechl jsem se zajímavou informaci.že vedení ČSV chce za vyšší částku přebudovat sídlo v Křemencově ul.Je na tom něco pravdy,nebo je to desinformace ?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76243


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 26. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222) (76238) (76239) (76240)

Ne každý jouda, který si otevře volně stránku v prohlížeči, tak jak je to nyní!!!<

Si stěmi IP adresami mohou akorát tak na Mze vytapetovat. Volné to je prý kvůli všeobecnému veřejnému ohrožení při ochraně např. parku, lesa, nejde jen o zemědělce. Tak si to pamatuji zminula.

Od začátku si myslím, že jde o řízenou likvidaci včelařství. Stejně jako beznaděj při tak jasné otázce proč jsou nemocná včelstva a mizí ve velkém před očima.

Likvidace včelařství má dnes už tolik podob a inícií k likvidaci, že jen blázen by si myslel, že se včelařství nechce stát zbavit a zlikvidovat jej nebo zbavit odpovědnosti zaněj.

Připomíná mi to vidinu kterou často mám, že si jeden vybudoval Včelpo a Předboj a ten jeden má svaté právo ho aj zaříznou a vytunelovat. To samé se nyní děje se včelaři.

Je to smutné.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76242


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 25. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222) (76238) (76239) (76240)

"Jistě Radime. Zemědělci po přihlášení do systému, prosím!!! Ne každý jouda, který si otevře volně stránku v prohlížeči, tak jak je to nyní!!!
a.
Tak s tím jednoznačně souhlasím.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76241


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (91.139.47.194) --- 25. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222) (76238) (76239)

Jistě Radime. Zemědělci po přihlášení do systému, prosím!!! Ne každý jouda, který si otevře volně stránku v prohlížeči, tak jak je to nyní!!!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76240


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 25. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222) (76238)

Tak jméno, telefon a email zas tak moc osobní údaje nejsou. Jméno a kontakt na včelaře tam být musí, jinak by ta databáze neplnila svůj účel, zemědělci by neměli jak včelaři nahlásit, že tam budou ošetřovat pole pesticidy. A číslo parcely taky, jinak by zemědělci nepoznali, že někdo má včely tam, kde budou oni stříkat.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76239


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jirka (92.61.83.106) --- 25. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222)

Já jsem si na "viditelnost" osobních údajů včelařů v LPIS nedávno stěžoval a dostal jsem odpověď:

" Chápeme, že z toho radost nemáte, že jsou Vaše údaje viditelné, myslím telefon a e-mail. Toto se řešilo před třemi možná už více lety vcelku intenzivně, ale již se s tím včelaři smířili. To, že budeme zveřejňovat tyto údaje je zakotveno v zákoně o zemědělství č. 252/1997 Sb., v platném znění. Tím, že je to v zákoně neporušujeme GDPR. Navíc tam nejsou kontakty jen na včelaře, ale i na další provozovny, ten kdo má koně, prasata atd.
To, že se budou včelstva krást se nepotvrdilo, nekradou se více než se kradli a navíc, policie od nás dostane, pokud chce i IP adresu, kdo se na včelstva díval, aby mohla lépe pátrat. "

Když jsem si uvedený zákon a další související četl, tak ta situace jak je, zákonu ODPORUJE. MUSÍ být zajištěno, že data nikdo nezneužije a to není. Jestli máte někdo sílu, zkuste to změnit: aby údaje včelaře viděl jen ten, kdo se k LPIS přihlásí (= ověřený LPIS uživatel, ověření datovou schránkou apod.).


"Nápad dopadl tak, že zemědělci na nějaká hlášení serou úplně a stanoviště včelařů jsou volně dohledatelné na internetu."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76238


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (89.24.32.255) --- 22. 10. 2022
Lípa

To nerozporuju, že jsou trvanlivější druhy dřeva, ale vždy záleží na okolnostech. Pokud je lipové řezivo správně ošetřené a není vystavené nadměrnému vlhnutí a není tam brouk, pak vydrží skutečně pro využití v tenkostěnných úlech velice dlouho. Mám 15 let staré lipové nástavky a netváří se, že by chtěly vyměnit. Oproti smrku žádný rozdíl. Jinak jsem viděl už i lipové krovy hodně staré... takže toto není něco co bych řešil, ty úly mě myslím s rezervou přežijou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76237


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 22. 10. 2022
Re: Životnost (76235)

Podle mne hlavně přispělo to, že na tom místě to za dešťů hodně vlhne. Odspodu i od deště. Průdušné by to být víceméně mělo, protože to natírám jenom fermeží. A jinak přirozeně taky platí to, že dřevo na palety to je mix odpadního dřeva a ty některé kusy jsou skutečně s velmi nízkou životnsotí. Ale ta lípa, i když suchá, má tu životnost taky dost sníženou, to dřevo prostě je měkké a velm i snadno se v něm dřevokazné houby šíří. Lípa je možná ještě rychleji se kazící dřevo než listnaté měkké vrba, topol, nebo ještě osika. Rychleji by se měla kazit už jenom tuším střemcha nebo olše.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76236


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (89.24.32.255) --- 22. 10. 2022
Životnost

To by mohlo být. Z palet je to skutečně odpadní řezivo a jde i o to jestli máš tenkostěnné, nebo nějaké uteplené. V uteplených, pokud je špatně provedená konstrukce, dochází ke srážení vlhkosti, degradaci materiálu. Životnost jde pak dolů. Rovněž nátěr krycí barvou nepřispívá k prodloužení životnosti. Barva ucpe póry a dřevo pak správně "nedýchá"

U tenkostěnných nástavků je vnitřek potažen propolisem a při správném venkovním nátěru a umístění (ne na zhnilých dřevěných paletách a stříšky s přesahem), pak vydrží "věčnost".

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76235


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 21. 10. 2022
Re: Nástavky (76231) (76232) (76233)

Mi vychází životnost tak 10 - 15 let nepřetržitého používání nástavků. To je třeba ze smrku, ale desky určené na palety, kde je třeba smrkové dřevo z "václavkových spodků" kmenů smrků, kde je to smrkové dřevo občas velmi řídké a málo odolné hnilobě.
A taky mám včely pod stromy, kde je po dešti dost dlouho vlhko plus na podstavci, přes který se ta vlhkost natahujke. Úly jsou vlhké znatelně déle než třeba úly na volném prostoru a třeba kovovém stojanu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76234


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (78.80.124.62) --- 21. 10. 2022
Re: Nástavky (76231) (76232)

Lípa je taky dobrá. Pokud se nástavky dobře ošetří a zachází s nima správně, tak vydrží desítky let. Ale beru prostě to, co je k mání. V minulosti jsem dělal ze smrku, borovice, olše, lípy i nějaký modřín a vše slouží. Ideální by byla vejmutovka, ale tu jsem tady nikdy nesehnal. Beru zásadně dobře proschlé, vzduchosuché řezivo a po letech stále vše drží v cinkovaném spoji na milimetr.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76233


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 21. 10. 2022
Re: Nástavky (76231)

Lípy je na nástavek podle mne skoro škoda. je to sice lehké a dobře izoluje, ani se to moc neštípe, ale lípa rychleji hnije. Na nástavek bych použil spíš levný smrk nebo jiné levné dřevo a lípu spíš na vniřky, na loučky rámků a podobně.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76232


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (89.24.59.197) --- 21. 10. 2022
Nástavky

Díval jsem se na cenu nástavků a třeba Nerad už má za lang 2/3 450 kč. Bývalo před 8 lety 300 kč. To je navýšení o 50 % a většina včelařů nástavky kupuje. Inu řezivo a energie šly nahoru.

Já teď sehnal pár kubíků krásných 7 let vyschlých lipových prken 30 mm za 3500 kč/m3, tak mám zase na 2 roky vystaráno a může se vyrábět (cena řeziva na 1 nástavek cca 60 kč). Z rozhovoru vyplynulo, že je to končící včelař (60 včelstev, všechno pokapalo a není energie na obnovu). Tož tak.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76231


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (89.24.59.197) --- 21. 10. 2022
Odbyt

Zatím jsem pokles odbytu nezaznamenal, spíše oproti loňsku mírně vzrostl. Prodávám kolem 100 - 150 kg týdně, pouze drobný prodej. Průměrná cena za kg 215 kč. Více zatím zdražovat nebudu, s cenou jsem spokojen a medu bylo letos nadprůměrně.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76230


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 21. 10. 2022
Re: Cena (76214) (76227) (76228)

Tak odbyt zřejmě klesá, protože med se pro mnoho lidí, kteří musí šetřit, stává zbytnou potravinou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76229


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.213.137) --- 20. 10. 2022
Re: Cena (76214) (76227)

Zrovna vyšel aktuální rozhovor. Říká se že platilo cena 1kg másla = 1kg medu. Máslo za 80kč a ještě skoro bez zisku.

Dokážou nynější včelí provozy se starou cenou kolem 200kč/kg medu utáhnout provoz s investicemi, odvody státu, a zachováním zisku? Páč za 300/kg ten med nikdo nekoupí, když klesá odbyt už teď.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-agenda-ceske-maslo-mizi-z-pultu-nahradily-ho-zahranicni-lezaky-s-ceskym-prebalem-217290#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76228


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.213.137) --- 20. 10. 2022
Re: Cena (76214)

Ceny všech potravin letí nahoru s 30-100% navýšením, ale u medu v inzercích naopak loňské ceny se někde ještě propadly. To je rovnou dvojitý otřes pro drobná i větší včelí hospodářství. Můžu potvrdit,za med letos ponechaná loňská cena a odbyt je přesto slabší, člověk by čekal run na zboží se starýma cenama jak je to vidět v super hypermarketech. Poslední dodaná paleta cukru za starou cenu byla po ranní otvíračce rozebrána za 4 minuty, davové šílenství.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76227


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 20. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222) (76224) (76225)

tak jestli to do registru dává CMSCH podle stabilního stanoviště, to je zimního stanoviště nebo to tam dávají funkcionáři ZO podle hlášení na zimu , tak to je mi jedno, včely mám uprostzřed vesnice u baráku a tam to krást nebudou.
A kdybych chtěl kočovat do lesa, tak to nyní v první řadě na svůj pozemekv lese a to v žádném registru nebude.A jen přes léto

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76226


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 19. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222) (76224)

Ty tedy nehlásíš nic do registru včelstev u CMSCH. A nepodáváš tedy požadavek na dotaci, protože nemáš přidělené registrační údaje nutné pro jakkoukoli žádost o dotaci.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76225


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 19. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222)

Tak to jsem rád, že mám včely umístěné tak, že to nemusím využívat.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76224


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Zdeněk (93.89.102.199) --- 19. 10. 2022
L pis

Funguje a dobře včelař najde kde jsou v okolí včely,že zloděj si najde stanoviště včel na internetu je lehčí než jit na OÚ a požádat o výpis stanovišť kvůli postřiku.Kdo bude chtít ukrást ukrade (případy, oplocené stanoviště,přišrubované dna k podstavci,fotopasti ukradené v kuklách) atd. není to Bohudik časté. Odkaz:https://eagri.cz/public/app/lpisext/lpis/verejny2/plpis/

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76223


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (78.80.112.63) --- 19. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221)

Nápad dopadl tak, že zemědělci na nějaká hlášení serou úplně a stanoviště včelařů jsou volně dohledatelné na internetu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76222


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 19. 10. 2022
Re: Důchod (76220)

Jak dopadl ten záměr zveřejňovat včelařská stanoviště v extravilánech, jejich GPS souřadnice, c v polích a lesích. Rozjelo se to nebo to chcíplo?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76221


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (78.80.112.63) --- 19. 10. 2022
Důchod

Na důchod nespoléhám. Od 18 se starám sám o sebe a vytrvám v tom až do konce. Vše jsem si vybudoval sám od naprosté 0 a mám jako čekat na nějakou almužnu od kleptokratického státu (de facto dokonale organizovaná a legalizovaná mafie)? Jsem celý život zvyklý pracovat a přesně vím co by se stalo, kdybych přestal. Starý stroj se musí mazat a používat, jinak zatuhne.

Nikam se nebudu stěhovat. Neřeším co bude zítra a co nemůžu ovlivnit. Krádeže řeším -> snažím se jim zabránit. V prvé řadě je hloupost zlodějům veřejně označit parcelu se stanovištěm. V druhé řadě je dobré mít zimoviště a tam svážet včelstva z problematických stanovišť a nejlepší je mít stanoviště za vysokým neprůhledným plotem, i to se poštěstí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76220


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 18. 10. 2022
Re: Cena (76214)

Učitě ta cena medu bude,až bude průměrný výdělek 120000 Kč
Olomouc přednáška včelařky ze Španělska cena medu smíšený 5 euro,jednodruhový 7 euro a k tomu Asijská sršeň usudek ať si udělá každý sám.<


z čeho úsudek? Průměrné platy přes 100 000 na Kč v Eu jsou, jen ne unás, jsme jen hloupí chudáci co věří, že se někdy zato, že státu odvádí daně a povinné odvody, dočkají důstojného důchodu. Příští vládu čeká posun věku odchodů do důchodu kvůli silným ročníkům narozených od 70-76, pěkně předem se dává najevo to, že hodně lidí by se mělo odstěhovat do zahraničí, tz. mimo ČR.

Mám dva známé co se tak odstěhovali a užívají si výhody bohatších důchodových systémů jinde. Velmi mne přemlouvají, abych se prostě přestěhoval a vše ostatní že mi dojde časem, že je blbost být v česku.

k úsudku, dle 1984, ...Takže je úsudek správný, když zde napíšu, že je vlastně jedno jestli tě podvede a okrade o peníze stát nebo nějaký postižený psychopat kleptoman kterého ne a ne opustit myšlenka, že bude boháč, když si nakrade včelstva a bude tak prodávat med z těch nakradených včelek nebo je jestě tu noc prodá po 20€ přes bazoš jinému postiženému psychopatovi co si říká včelař který nakoupil výhodně včely.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76219


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 18. 10. 2022
Re: Cena (76214)

"Učitě ta cena medu bude,až bude průměrný výdělek 120000 Kč
Olomouc přednáška včelařky ze Španělska cena medu smíšený 5 euro,jednodruhový 7 euro a k tomu Asijská sršeň usudek ať si udělá každý sám."
a.
Prodej a nakupování medu je taková burza, kde cenu určuje za prodejce nejpočetnější skupina prodejců,u nás drobní zájmoví včelaři a nejpočetnější skupina kupujících, to jsou dnes podel mne lidi s příjmy kousek nad minimální mzdou. Ti určují cenu 150 - 200 Kč za kilo, protože zájmoví včelaři mohou za takovou cenu prodávat a nakupující mohou za takovou cenu kupovat. A ostatní prodejci medu včetně profesionálních včelařů a producentů ohřívaných medů pro supermarkety se musí přizpůsobit.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76218


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 18. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203) (76204) (76208) (76213) (76216)

Tak gylcerin působí jak stabilizátor. Bez něho by se kontaktem se včelami roztok v pásku vyčerpal a zbytek stáhnul dovnitř pásku nebo by rovnou vyschnul, povrch pásku by byl suchý a na včely by se později nedostávalo nic. S glycerinem , jak ho kontaktem se včelami ubývá, glycerím absorbuje vodní páru a tak udržuje svůj objem a dostává další kyselinu z hloubi pásku na povrch pásku.Kde se ta kyselina dostane ke včelám.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76217


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gusto (195.168.226.96) --- 18. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203) (76204) (76208) (76213)

druhá dávka by se potom dávala po týdnu ...
-------------
vcely znesu vela,ale pokap sa ma davat tak,aby s nim dana generacia prisla do kontaktu len raz..
štavelka z pasikov sa uvolnuje postupne,a za tridsat dni uz potom zevraj neucinkuje,ale v pasikoch je zostava asi dost..ked som po zime oblizol od septembra ponechane pasiky v uloch,aby som vyskusal ci tam je uz len voda,ako niektori tvrdia,tak to bola pecka na jazyk asi jak ked obliznete 9v bateriu :-)... ked pokap opakovany v lete,tak nejaky doma vyrobeny bisanar..silice 2-3 minuty mixovat mixerom v malom mnozstve destilky ,a potom rozmiešat vo zvysku a kapat.. z mojich skusenosti urcite palina ,borovica,koriander,mata,tymian,materina duška.. koncentracie treba skusat a sledovat spady .

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76216


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gusto (195.168.226.96) --- 18. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203) (76204) (76208) (76213)

druhá dávka by se potom dávala po týdnu ...
-------------
vcely znesu vela,ale pokap sa ma davat tak,aby s nim dana generacia prisla do kontaktu len raz..
štavelka z pasikov sa uvolnuje postupne,a za tridsat dni uz potom zevraj neucinkuje,ale v pasikoch je zostava asi dost..ked som po zime oblizol od septembra ponechane pasiky v uloch,aby som vyskusal ci tam je uz len voda,ako niektori tvrdia,tak to bola pecka na jazyk asi jak ked obliznete 9v bateriu :-)... ked pokap opakovany v lete,tak nejaky doma vyrobeny bisanar..silice 2-3 minuty mixovat mixerom v malom mnozstve destilky ,a potom rozmiešat vo zvysku a kapat.. z mojich skusenosti urcite palina ,borovica,koriander,mata,tymian,materina duška.. koncentracie treba skusat a sledovat spady .

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76215


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Zdeněk (93.89.102.199) --- 18. 10. 2022
Cena

Cenu by měl mít 500-600 a stěží se prodává ve velkém za 150. Prostě je to kokotina krást něco co nemá cenu a v podstatě riskovat své údy a ohrožovat své místo bydliště v době kamer a sledování majetku. Proto samotná včelstva a oddělky nemají takovou cenu na kterou za poslední dobu stouply. Cena vosku je sice trochu výš, ale stouply ceny za energie a také za čas práce.
..............................................................
Učitě ta cena medu bude,až bude průměrný výdělek 120000 Kč
Olomouc přednáška včelařky ze Španělska cena medu smíšený 5 euro,jednodruhový 7 euro a k tomu Asijská sršeň usudek ať si udělá každý sám.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76214


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 18. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203) (76204) (76208)

"pouziva sa zasadne v bezplodovom obdobi..v lete pasiky stavelka plus glycerin..
jasne ze aj v lete sa da urobit stav bez plodu,tam je lepsie postrek vciel na plastoch kys.mliečnou..pripadne postrek stavelkou v cistej vode..videl som v DE,ale zatial som sa nedopatral ku koncetracii."
a.
Mi právě vyhovuje pokap, protože na včelách mám téměř trvale síto. Já jem odhrnu shora ze strůpku uteplivky a potom můžu injekční stříkačkou bez problémů na včely do všech uliček libovolně kapat nebo stříkat. A když to bude v noci a použiji k osvětlení červené světlo z LED diod, včelky by ani neměly poznat, že na ně někdo kouká.
Ale ještě mi není jasná jedna věc. Pokapem Šťavelkou se musí ošetřovat v době, kdy tam není plod. U zavíčkovaného plodu šťavelka nedosáhne na roztoče v buňkách, ale současně se uvádí, že pokap šťavelkou poškozuje mladý plod. Přitom při pokapu se použije necelý gram šťavelky, zatímco u knotů se použije, co jsem se díval, na jedno včelstvo asi 30 gramů šťavelky, na 30 dnů, což zhruba odpovídá denní dávce 1 gram nebo mírně pod stejné jako při pokapu. Přitom podle popisů léčení šťavelkou knoty těch 20 - 30 dnů plod určitě nepoškozuje, ale jednodenní stejná dávka kyseliny pokapem plod poškozuje?
I když ono by to pro léto zas tak moc nevadilo. Mohlo by se v létě léčit šťavelkou pokapem "silou" dvěma dávkami. První dávka pokapem by potom vyřadila mladý plod a včely by ho tak vyhodily nebo zkonzumovaly, druhá dávka by se potom dávala po týdnu nebo tak nějak, kdy by se starý plod už vylíhl a nový k zavíčkování nebyl, takže by druhá dávka zasáhla všechny roztoče.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76213


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 18. 10. 2022
Re: Úhyny (76205) (76206) (76207) (76209) (76210) (76211)

"Hodně hloupý zloděj, nedávat desetitisíce za vybavení chápu, ale med je za posledních 30 let v podstatě zatu dobu nejlevnější. Cenu by měl mít 500-600 a stěží se prodává ve velkém za 150. Prostě je to kokotina krást něco co nemá cenu a v podstatě riskovat své údy a ohrožovat své místo bydliště v době kamer a sledování majetku. Proto samotná včelstva a oddělky nemají takovou cenu na kterou za poslední dobu stouply. Cena vosku je sice trochu výš, ale stouply ceny za energie a také za čas práce. "
a.
Já myslím, že to je pořád ještě pozůstatek socialistického přístupu ke včelaření. Za socialismu, nějak od roku 1970 - 75 , byl totiž drobný zájmový včelař režimem velmi zvýhodňován. Režim mu umožńoval nastavením podmínek, výkupu medu a cenou cukru a dalšího a podporovu samovýroby prostředků pro kočování za relativně málo práce si velmi slušně přivydělat. A to proto, protože drobný zájmový kočující včelař kryl neschopnost socialistického družstevnictví masově provozovat včelařské velkoprovozy tehdy nutné pro opylování řepky a dalších zemědělských kultur. Výjimkou byl tuším Tachov, Třeboň a tuším ještě jedno zemědědělské družstvo, kterým se za socíku ty včelařské velkoprovozy postavit podařilo.
Lidi si tak nějak zvykli, že zájmové včelaření, na rozdíl od zájmové třeba myslivosti, rybářství, kynologie, chovatelství a dalších koníčků, přináší slušný výdělek, i když to člověk nedělá na špičkové, ale jen na průměrné úrovni. Další rozvoj tomu dala současná zelená masírka o včelách, které svým opylováním plodin udržují lidstvo, kterou spousta politiků využila na nákup voličských hlasů za dotace na včelaření.
Takže mezi včelaři je dodnes dost jedinců, kteří včelaření chápou hlavně jako zdroj peněz. A když se jim jim nedaří, tak prostě ždímají ty včely bez uhledu na cokoliv.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76212


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 17. 10. 2022
Re: Úhyny (76205) (76206) (76207) (76209) (76210)

Jasně, já si s tím (úhyny) hlavu nelámu. Dle toho co jsem v posledních týdnech viděl a slyšel bych se spíše obával krádeží včelstev. Budou se doplňovat stavy a klasický byznys model musí jet dál úhyny neúhyny...
...


Hodně hloupý zloděj, nedávat desetitisíce za vybavení chápu, ale med je za posledních 30 let v podstatě zatu dobu nejlevnější. Cenu by měl mít 500-600 a stěží se prodává ve velkém za 150. Prostě je to kokotina krást něco co nemá cenu a v podstatě riskovat své údy a ohrožovat své místo bydliště v době kamer a sledování majetku. Proto samotná včelstva a oddělky nemají takovou cenu na kterou za poslední dobu stouply. Cena vosku je sice trochu výš, ale stouply ceny za energie a také za čas práce.

Prostě do včelaření může dnes jít jen opravdu korunovanej trouba. Z toho mediálního přílivu co tu byl při začátku EU dotace se dávno stal reklamní trik a odliv hodnoty medu je stále v kurzu.

Mimo jiné. Mnohem zdravější je mnoho jiných věcí než med. Třeba sehnat opravdu dobré maso bez ATB, napít se mléka bez ATB, sehnat vitamíny které nejsou nadstaveny placebem, nebo prostě dýchat mikrobiologicky přáteslký vzduch který nebude dělat problémy dýchacím cestám mne a mým dětem. Třeba umět analyzovat čistotu vzduchu v zateplených domech a bytech, z toho by se mohl i někdo mít lépe než včelařit a myslet si jak je ten med zdravý.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76211


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (91.139.47.194) --- 17. 10. 2022
Re: Úhyny (76205) (76206) (76207) (76209)

Jasně, já si s tím (úhyny) hlavu nelámu. Dle toho co jsem v posledních týdnech viděl a slyšel bych se spíše obával krádeží včelstev. Budou se doplňovat stavy a klasický byznys model musí jet dál úhyny neúhyny...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76210


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 17. 10. 2022
Re: Úhyny (76205) (76206) (76207)

1984 (37.48.16.203) --- 17. 10. 2022
Re: Úhyny (76205) (76206)

Tohle není žádný začátečník :) spíš klasický výběrčí medu jedenkrát za rok. Ale v okolí 500 m jsem napočítal dalších minimálně 100 včelstev. Přitom podmínky pro včelaření nicmoc. Akorát jarní řepka a pak 2 km akát, pokud nezmrzne. Klasická absence pozdní snůšky, vytočení do mrtě a krmení s odstupem - můj tip. Těmto převčeleným místům je moc dobré se vyhnout.<

Klasicky aplikovaný byznys model, totu bylo už řečeno a vyřčena touha po změně, itak se může včelařit. Tak proč by ne? Na druhou stranu, i tak probíhá selekce. Je to smutná životní situace včelstev ale je tomu tak. Život je většinou smutná záležitost ale většinou potom může pokračovat v určitém směru dál.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76209


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gusto (195.98.10.213) --- 17. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203) (76204)

Akorát mi není jasné jak by to dělali v létě, kdy těch uliček bude obazených víc. ....
-------------
pouziva sa zasadne v bezplodovom obdobi..v lete pasiky stavelka plus glycerin..
jasne ze aj v lete sa da urobit stav bez plodu,tam je lepsie postrek vciel na plastoch kys.mliečnou..pripadne postrek stavelkou v cistej vode..videl som v DE,ale zatial som sa nedopatral ku koncetracii..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76208


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (37.48.16.203) --- 17. 10. 2022
Re: Úhyny (76205) (76206)

Tohle není žádný začátečník :) spíš klasický výběrčí medu jedenkrát za rok. Ale v okolí 500 m jsem napočítal dalších minimálně 100 včelstev. Přitom podmínky pro včelaření nicmoc. Akorát jarní řepka a pak 2 km akát, pokud nezmrzne. Klasická absence pozdní snůšky, vytočení do mrtě a krmení s odstupem - můj tip. Těmto převčeleným místům je moc dobré se vyhnout.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76207


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 17. 10. 2022
Re: Úhyny (76205)

že by velké oči finančního zisku z včelaření vyvolaného zveřejńovanými maximálními výnosy medu na včelstvo? A poté zklamání, když ty včelky "nechtějí" ty desítky kil medu do těch všech 40 úlů na stanovišti nosit?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76206


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (89.24.43.81) --- 16. 10. 2022
Úhyny

Dnes jsem na procházce šel kolem nějakých stanovišť a nahlédl jsem ze zvědavosti jak to lítá, či spíše nelítá. Evidentně již proběhla masivní destrukce.. ale při pohledu na neskutečný bordel na stanovišti, změť polystyrenu, prázdných a rozbitých flašek od okurek, jakýchsi roztrhaných lepenek mně bylo až smutno. 40 úlů, cca 75 % bez včel, podle smradu s dílem ve stavu rozkladu, plno motýlice... a není to nemocí, ani stářím... a v okolí 500 m dalších 5 stanovišť, to budou mít sousedé včelaři zase "radost"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76205


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 16. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203)

Uvádí se roztok 42 gramů KŠ nebo nějak 52 gramů dihydrátu KŠ na 600 gramů cukru a celkem litr roztoku a do jedné uličky 5 ml roztoku. Na 10 ml na dvě uličky to je 0,42 nebo 0,52 gramů KŠ. Maximálně může být 25 ml toho roztoku na včelstvo neboli do 5 uliček. Opravdu spíš to bude ten 1 gram než půl gramu. Víc než 5 obsazených uliček třeba na konci listopadu v zimním chumáči bude mít málokteré včelstvo.
Akorát mi není jasné jak by to dělali v létě, kdy těch uliček bude obazených víc. Možná maximálně 25 ml roztoku na včelstvo platí jen v zimě v zimním chumáči, v létě to může být do každé uličky 5 ml. Nebo se těch 25 ml rozdělí na celý úl? A do roje nebo smetence, třeba kilového 5 ml nebo víc?
Logika by říkala, že když se ta kyselina dávkuje na včely, protože všechny včely si to mezi sebou mají předat a smáčet se v tom, tak když kilové zimní včelstvo třeba obsedá bežně tři uličky a dostane 3x po 5 ml roztoku, tak kilový roj nebo smetenec v roják by měl dostat taky 15 ml roztoku. A produkční včelstvo v sezóně, které má 5 kilo by mělo dostat 75 ml toho roztoku KŠ. To se ale uvidí časem, teď mě zajímá zimní pokap.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76204


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mirek H (109.80.50.176) --- 15. 10. 2022
kyselina šťavelová

V reakci na předcházející příspěvek se mi zdá,že uváděné množství KŠ v roztoku O,5 až 1 g na včelstvo je nedostatečné,neboť dle metodiky při koncentraci 3,5 % KŠ je potřeba 1,63 g na včelstvo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76203


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 15. 10. 2022
Re: Šťavelová kyselina (76200) (76201)

Tak jsem si to našel na internetu. Předtím jsem se na to díval asi přd rokem a asi jsem nezadasl úplně správná hesla na google a měl jsem nějak zažito, že pokap se dělá i s glycerínem.
Takže na jedno včelstvo připadá así mezi 0.5 - 1 gramem kyseliny šťavelové, podle toho, kolik včely obsedají uliček. Doufám, že ta 95 % účinnost je reálná, protože potom bude možné kombinací pokapu šťavelkou a klasickým léčením vyřešit roztoče s odolností k léčivům plus současně nebude problém léčit i během sezóny, pokud bude situace, že úly a oddělku budou bez mladého plodu.
Přesný návod se dá zkombinovat z těchto odkazů:
https://www.modernivcelar.eu/2619-pokap-kyselinou-stavelovou-byl-stejne-ucinny-jako-fumigace-amitrazem
https://beeinfo.cz/kyselina-stavelova-a-osetreni-vcelstva/
https://vsfdo.cz/2017/11/05/priprava-roztoku-kyseliny-stavelove/
https://www.nastavky.cz/produkt/ruzne/kyselina-stavelova/
A díky všem, kdo reagovali.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 76202


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78508 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 76202 do č. 76262)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu