- Radim Polášek (e-mailem) --- 13. 2. 2006
Re: DOVOZY MEDU
Karel napsal: > A bylo to legální. > Jak zajistit novou značku oproti takovémuto způsobu napodobení je velmi > jednoduché. Společně s registrací značky > založím sročko, to mě stojí 100 000Kč a do předmětu činnosti jí dám ochranu > a marketing této značky. Dále zaregistruji domény ZNAČKA.cz, ZNAČKA.com , > info a další. Na to stačí bohatě pár tisíc korun. > A pak propaguji,propaguji, chráním, chráním a prodávám.
Taky nejsem právník. Je možné, že se nemusela žádná sro. zakládat, třeba to měl dělat zřizovatel značky, což je ČSV. V každém případě, pokud se založila firma, jejíž název by se se značkou mohl zaměnit, asi se měl někdo ozvat. Předpokládat, že by ve vedení Svazu ty tři roky nevěděli , že firma "Český med" existuje a tudíž se ozvat nemohli, je jaksi dost naivní. Možná kdyby se vedení svazu v posledních letech "nezabetonovalo" proti vstupu nové generace s dnešním myšlením, někoho by to tam před těmi pár lety napadlo a Svaz by ochranu značky prováděl. Tady vidím velkou podobnost se Včelou. Jak se prokázalo prakticky, že vedení Svazu neumí podnikat, tak se taky jeví, že vedení Svazu neumí ochraňovat a udržovat obchodní značku. Vedle ochrany proti podobným názvům tam vidím i propůjčování značky "Český med" a "Moravský med" jen proti prokazatelnému splnění určitých podmínek včelařem.
> Za další je problematické používat takovéto regionální označeníé za značku, > protože je poměrně obtížné komukoli zakázat napsat na sklenici: český med. > To nelze dle mně žalovat, pokud to je opravdu český med. Opak se špatně > dokazuje.
No, asi značka "Český med" respektive "Moravský med" byla skutečně z tohoto důvodu nešťastně zvolena. Měla to být značka, která není podobná prostému označení původu medu. Ale po bitvě je každý generálem. Možná je nejlepší řešení nechat tyto značky dožít a vedle nich zoložit novou, která bude skutečně Svazem udržována.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Karel" < To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Monday, February 13, 2006 6:06 PM Subject: Re: DOVOZY MEDU
> A.Hrdina: > To určitě ne! > Český med vznikla až sloučením jistých firem(pokud vím). A to se stalo > maximálně před dvěma-3mi lety. (odhaduji) > Arnošt " > ....... > A bylo to legální. > Jak zajistit novou značku oproti takovémuto způsobu napodobení je velmi > jednoduché. Společně s registrací značky > založím sročko, to mě stojí 100 000Kč a do předmětu činnosti jí dám ochranu > a marketing této značky. Dále zaregistruji domény ZNAČKA.cz, ZNAČKA.com , > info a další. Na to stačí bohatě pár tisíc korun. > A pak propaguji,propaguji, chráním, chráním a prodávám. > ..... > Za další je problematické používat takovéto regionální označeníé za značku, > protože je poměrně obtížné komukoli zakázat napsat na sklenici: český med. > To nelze dle mně žalovat, pokud to je opravdu český med. Opak se špatně > dokazuje. > Na druhou stranu nutno říci, že zančka "Mistr včelař" je pěkná značka a má > i pěkný marketing. Můžete to nazývat agresívní marketing, ale je to > marketing. Lepší agresívní, než žádný. > > K regionálním označením byla pěkná a logická legislativa za starého > mocnářství. Proto taky byly zakládány firmy: > První labská paroplavební ..., První krkonošký ..., atd. > Protože určité obecné názvy nebylo možné registrovat. Tak to bylo dle mých > chabých právních znalostí. Nejsem právník. > Karel
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 14626
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |