- Karel (194.228.130.45) --- 22. 2. 2006
Re: Placky
Ivan Černý:
Nevíte někdo, co je to za akci? Jsou-li naplánované peníze na
propagaci, tak kdybychom každý člen dostali alespoň po placce (promiň
Karle), tak bych organizátorům zatleskal.
Zdravím
Ivan
......
Neprominu, nevím co.
Já za tu cenu nemůžu. :-)
.........
Můj názor na fungování i propagaci medu jsem napsal v:
Prodej medu (VN loni na jaře)
Včelařské scifi (MV loni na podzim) .
Pokaždé to bylo o tom, že co si včelaři nevyboxují to nebudou mít. Nevyboxují, neodpracují, nezařídí, nezorganizují, neopbstarají, ....
Pokaždé jednotné množné číslo.
Protože po patnácti letech v soukromém sektoru beru jako samozřejmé, že kromě přímých výrobních nákladů existují neméně nutné náklady na propagaci, marketing, reklamu, PR, atd. A taky mám představu o reálných cenách a tvorbě cen, Tak mě jen děsí ty ceny, za jaké to dosud dělá ČSV.
80,- za nášivku, 1,- za leták A4, a další.
.......
Materiální zabezpečení reklamní akce je nutné. Neméně nutné je na ní mít lidi a plán akce.
Mám jen silné obavy, že nedostatek materiálu nebude ten hlavní problém.
.......
Ohledně propagace medu.
Jednak jsem ztratili 15 let.
Každá firma má určité procento z obratu na reklamu.
Obrat včelařské firmy = 500 000 včelstev x 20kg x 50Kč=
500 000 000,- (slovy 500 milionů ročně / nejméně)
Z toho na povoz "centrály 50 milionu = 10%, no budiž.
1% z obratu (10% z ročpočtu centrály) = 5 milionů na marketing atd... Za patnáct let 75 milionů.
Jestli s nemýlím, tak když jsem býval členem, byla v rozpočtu položka "Na všeobecně prosp. činnost a vzdělávání" ve výši 10 až 25 milionů.
Neznám nic prospěšnějšího z hlediska včelařství, než propagaci medu a včelařství. Tady bych bral. A vzdělával včelaře i v oboru propagace, marketingu a JAK PRODAT MED jinak než do výkupu. Tak, aby si to dovedli zažídit sami, a nemuseli platit někoho jiného.
Protože co si odpracujete sami, nemusíte platit.
Platíte jen materiál.
Toto neplatí jen v případě, že vyděláváte víc, jak Ti, které si platíte. Ale to v případě včelařů a marketingových "specialistů" není asi ten případ.
A tak nevím co bude levnější? Když každý včelař dá do své ordinace létáček, nebo když si na to včelaři najmou firmu.
Ale pokud na to včelaři dají 9 milionů, můžou provést pokus.
Dovolím si jen předvídat, že listováním v některé z učebnic ekonomie, atd by k výsledku došli rychleji a laciněji.
Čistě osobně nemám ale nic proti zkušenostem a poučením za cizí peníze.
Karel.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 14924
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |