78550

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Podrobné zobrazení

Karel (194.228.138.114) --- 2. 3. 2006
Marketing, cena medu a podíl na prodeji

Zpráva z tisku
Mobilní operátor T-Mobile loni vytvořil čistý zisk 4,967 miliardy korun, což bylo o 12,9 procenta více než v roce 2004. Tržby činily 27,915 miliardy korun a byly meziročně o šest procent vyšší.
.........
To znamená, téměř 18% zisk z obratu.
Pokud obchodujete, tak to není marže, ale to co z marže zbyde po odečtení všech nákladů.
Pokud vyrábíte a prodáváte, tak vaše náklady včetně mzdových (i když nevyplácených) by neměly být větší jak 82Kč na stovku tržeb.
I když připustíme, že produkujeme produkt s velmi nízkým know-how, který může vyrobit každý mírně vzdělaný zemědělec kdekoli ve světě, kolik by tak byla odpovídající koncová cena sklenice medu?
I když na druhou stranu kolik z těch 82Kč nákladů dává mobilní operátor na marketing, aby přesvědčil lidi, že si mají koupit něco víc než jen volání. Většina zisku v tomto odvětví již není z volání, ale dalších služeb (MMS,internet,loga, melodie,...), tedy v podstatě zbytných věcí, které si kupujem na základě reklamy.

Teď co bude každý včelař obchodník, jak to vidíte s cenou medu?
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 15123


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
164410 (193.165.77.29) --- 3. 3. 2006
Re: Marketing, cena medu a podíl na prodeji

*************
Teď co bude každý včelař obchodník, jak to vidíte s cenou medu?
Karel
************

Bude různě rozdílně všelijak jiná. Ostatně, jako doposud.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 15145


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Pepan (e-mailem) --- 3. 3. 2006
Re: Marketing, cena medu a pod?l na prodeji

v podstatě se nic nemění ze dvora se prodávalo stále rozdíl je jen v tom že si va vrata můžete napsat cenu azměnit nápis med na prodej medu. a pro stáčení metráku medu ti bude stačit kuchyň a ne medárna. Nnavíc, zvýší to tlak na výkupce.

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: 164410 <e-mail/=/nezadan>
> Předmět: Re: Marketing, cena medu a pod?l na prodeji
> Datum: 03.3.2006 06:53:15
> ----------------------------------------
> *************
> Teď co bude každý včelař obchodník, jak to vidíte s cenou medu?
> Karel
> ************
>
> Bude různě rozdílně všelijak jiná. Ostatně, jako doposud.
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 15149


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
A.Podhájecký (82.99.163.242) --- 3. 3. 2006
Re: Marketing, cena medu a pod?l na prodeji

To se přece může už dávno. Jak byl povolen prodej ze dvora. Pokud je to včelí produkt a ne výrobek, můžu ho ze dvora prodávat, dávat na něj reklamu a uvádět cenu. Výdaje na reklamu si dávám do nákladů. Jenom jsem s nim nemohl na trh, nebo do prodejny v okrese. Tam už je ale trochu problém, protože malých prodejniček je už málo a přes velkosklady je to zakázané.
Například prodavač v Jednotě už musí mít povolení z ředitelství. Půjde to jen přes malé soukromé prodejny.
I tak je to ale velký úspěch. Bude větší možnost prodeje a odpadnou nesmyslné požadavky na medárny.
Tonda.

>v podstatě se nic nemění ze dvora se prodávalo stále rozdíl je jen v tom že si va vrata můžete napsat cenu azměnit nápis med na prodej medu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 15151


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Karel (194.228.130.23) --- 3. 3. 2006
Re: Marketing, cena medu a pod?l na prodeji

v podstatě se nic nemění ze dvora se prodávalo stále rozdíl je jen v tom že si va vrata můžete napsat cenu a změnit nápis med na prodej medu.

......
Dosud mi nikdo nevysvětlil, který zákon to zakazoval. A už vůbec ne, který to teď povoluje.

Sousedi mají na domě napsáno prodej košťat i s cenou, pak tam budou mít pomlázky, atd. a žádný zákon zřejmě neporušují. Stejně tak ten, kdo si dá inzerát, že prodá štěňata Briarda á 10 000, stejně tak jej asi neporušovali Ti co inzerovali prodej medu i s cenou, živých králílů i akvarijních rybiček atd, a to dokonce v kabelových televizích a místních novinách. Mimochodem pměrně účinné.

Propagace toho co dělám je zcela legální. Jediná otázka je legálnost toho co dělám. Tedy jestli mohu prodávat med ze dvora či ne, atd.
----
To já naopak vidím docela zajímavou změnu, že teď to bude legální na tržištích a v místní obchodní síti.
I když už vidím jak je nějaká venkovská Jednota zavalená medem od okolních včelařů.
Asi bude teď poptávka po stanovištích v okolo Prahy.

To je taky otázka, co to je hospodářství. Je to stanoviště nahlášené do evidence chovatelů?
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 15153


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 3. 3. 2006
Re: Marketing, cena medu a pod?l na prodeji - - - POZOR, BUDE LIMIT V MNOZSTVI

Od: Karel
> To já naopak vidím docela zajímavou změnu, že teď to bude legální na
> tržištích a v místní obchodní síti.
> I když už vidím jak je nějaká venkovská Jednota zavalená medem od okolních
> včelařů.
> Asi bude teď poptávka po stanovištích v okolo Prahy.

........

Ano. Po stanovištích bude poptávka. A po legální registraci v Medníku (registr včelařů) může mít včelař na více místech svá včelstva a může oficiálně tudíž rozšířit svá teritoria o nové okresy jako včelař nabízející med. V Medníku lze tohoto docílit po převozu včelstev na trvalé stanoviště nejlépe okamžitě, po kontaktu mailem nebo telefonicky po nahlášení a zápisu do registru.

Podle všeho k minimálnímu množstí v prováděnémzákonu (prováděcí vyhláška) :

Bude se jednat o maximální množství prodávané na místě prodeje. Tz. že kupříkladu bude min. množství 15 kg, tak na stolku bude moci být prodáváno (nabízeno) jen 15 kg medu. Tz. že prakticky může mít další med jako v kufru auta, nebo na skladě mimo stolek. Nepůjde tudíž o nějaký limit celkového prodeje produkce.

K řetězci Jednota. Ta přestavuje síť prodejen a přichází v úvahu pouze např. soukromý krámek jako typu maloobchodu (večerka, polotovary.... prostě místní trh v rámci okresu). Protože taková Jednota se s nikým o pár kilech bavit nebude, nepřichází v úvahu tam něco nabízet.

V těch jídelnách, jestli to není přímo nějaký řetězec tak podle všeho by byl možný prodej. Ovšem. POZOR - limitní to bude na stvrzence (pokladním dokladu) jako to maximum množství podle prováděcí vyhlášky k veterinárnímu zákonu.

Za kvalitu, max. množství medu a označení (povinné udaje na etiketě) při prodeji každopádně zpětně pořád ručí včelař.




_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 15155


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

               
Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 3. 3. 2006
Re: Marketing, cena medu a pod?l na prodeji - - - POZOR, BUDE LIMIT V MNOZSTVI


> Bude se jednat o maximální množství prodávané na místě prodeje. Tz. že
> kupříkladu bude min. množství 15 kg, tak na stolku bude moci být prodáváno
> (nabízeno) jen 15 kg medu.

Opravuji:

.... že kupříkladu bude to (zákonné) množství 15 kg, ....


_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 15156


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

               
včelař z Prahy (85.71.61.162) --- 5. 3. 2006
Re: Marketing, cena medu a pod?l na prodeji - - - POZOR, BUDE LIMIT V MNOZSTVI

> včelařů.
> Asi bude teď poptávka po stanovištích v okolo Prahy.
Stanoviště v okolí Prahy nepomůže. Naopak, vzhledem k tomu, že Praha je samostatný kraj s deseti okresy, odpovídajícími původním obvodům Praha 1 až 10, tak včelař z Vinohrad nemůže prodávat med do obchodu na Žižkově.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 15166


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

                  
Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 5. 3. 2006
Re: Marketing, cena medu a pod?l na prodeji - - - POZOR, BUDE LIMIT V MNOZSTVI

Od: v?ela? z Prahy:
> > Asi bude teď poptávka po stanovištích v okolo Prahy.
> Stanoviště v okolí Prahy nepomůže. Naopak, vzhledem k tomu, že Praha je
> samostatný kraj s deseti okresy, odpovídajícími původním obvodům Praha 1 až
> 10, tak včelař z Vinohrad nemůže prodávat med do obchodu na Žižkově.
.......

Může, jestli tam na Žižkově má adresu, která je vedena jako hospodářství (adresa včelaře) v Medníku. (myslím registr hosp. zvířat)
Má-li tedy ještě k tomu na území Vinohrad stanoviště s určením místa vedené přes Medník, tak tedy může nabízet na obou území okresu. Rozlišení kde může včelař prodávat (jako okres) určuje včelařův záznam v Medníku. To je jedinný opravdový registr, podle kterého se provádí dodržování zákonů ČR i dle nařízení EU.

_gp_
http://vindex.ic.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 15169


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

                     
včelař z Prahy (85.71.61.162) --- 5. 3. 2006
Re: Marketing, cena medu a pod?l na prodeji - - - POZOR, BUDE LIMIT V MNOZSTVI

Souhlas, nepočítám s tím, že bude mít včelař včely kilometr od bydliště. V tom případě zahrňte do zakázané oblasti Karlín (Praha 8) a Holešovice (Praha 7).

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 15170


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

                     
včelař z Prahy (85.71.61.162) --- 5. 3. 2006
Re: Marketing, cena medu a pod?l na prodeji - - - POZOR, BUDE LIMIT V MNOZSTVI

Pravdou je ale to, že Praha je jako kraj s průměrnou velikostí okresu 5 kilometrů čtverečních výjimkou nejspíš nejenom v republice, ale v celé Evropěl.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 15171


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno





Klikněte sem pro nápovědu