- Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 7. 5. 2006
Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.
O kompresoru k vyvíječi a servisu něco vím. Cena je odpovídající k nákladům s asi 20% provizí na práci a DPH. Dolský čtyřtakt je složen z italského kompresoru a motoru Briks & Stratton nejnižší a tz. nejlevnější kategorie. Potom z odkalovače, rámu a ochrany před točivými řemenicemi dílenské výroby. Každý díl má jako reklamačku při poruše vlastního českého zástupce a to znamená, že když se podělá motor, má B&S má zastoupení i v ČR. Jde ale o zboží na jedno použití a motor stejného výkonu, ale např. té nejvyšší kategorie je od nejnižší asi třínásobně dražší. Takže žádný válec a převody se Radime v Dole neskládají. A také tz. že komponenty pro dolský kompresor k vyvíječi je podle peněz z 60 % dovoz.
Každý výrobek v prodeji v ČR dle zákonů musí mít český návod k použití a u servisovaného zboží opravnu.
Jestli někdo zde na konferenci dokáže najít třeba i na internetu něco podobného co prodává Dol, ať dá link. Předem díky, protože jsem měl tu čest s hledáním a nakonec jsem si ho nechal jako kopii s výdobytky pro mě namíru vyrobit u zámečníka.
............ Od: Radim Polasek: > 20 tisíc dneska je asi 1,5 násobek takového mírně podprůměrného měsíčního > platu. Z toho pohledu to není tak moc > Je trošku věc přístupu, jak takový kompresor získat. Mohou se procházet > katalogy a vytypovat ten nejlevnější a nejvýhodnější. To bude potom třeba > co dva roky vycházet jiný kompresor od jiné firmy. Bude to levné ale o > servis se budou starat samotné organizace. Servis nejspíš nebude v České > republice, takže v případě poruchy to znamená poslat nejspíš nějakou > zásilkovou službou s nějakým průvodním dopisem v angličtině, možná v > němčině, v horším případě v jiné řeči a optimálně i nějaký upřesňující > telefonát v cizí řeči, co s tím. Pro dnešní mladou generaci je to úplně > normální věc, pro funkcionáře ZO to může být velký problém. > U toho výzkumáku je to problém, že to je malosériová výroba a protože > výzkumák je soukromý, tak to musí dohromady nakonec i něco vynášet. > Kompresor se musí i v podstatě vyvinout, složit dohromady motor, válec a > převody mezi tím a aspoň trochu to odzkoušet. Musí být minimální záruční > doba dva roky a musí být tuším deset let náhradní díly, to znamená spoustu > věcí takovou dobu skladovat. A tyto náklady rozpustit do malého počtu > výrobků, řádově snad stovky. Asi i proto jsou ty dotace vázány jen na > kompresory vyráběné v Dole, kdyby to tak nebylo, organizace by spíš kupovaly > ty levnější, odbyt Dolských by se snížil na desítky kusů a o to by musely > být dražší. > Možná nejlevnější řešení by bylo, kdyby samotný Dol si přestal hrát na > výrobce a uzavřel s nějakým zavedeným výrobcem několikaletou obchodní > smlouvu na hromadnou dodávku takových kompresorů. A vyrazil z nich slevu na > množství, slevu na propagaci - 50 tisíc včelařů by každý rok vidělo jejich > kompresory v akci a možná by kvůli tomu i vzniklo servisní středisko v ČR, > pokud by tady už nebylo. > Zase by lidi šťourali, kolik kdo asi dostal provize a že místo podpory > zlatých českých ručiček podporujeme nějakou zahranični firmu.
_gp_ http://vindex.ic.cz
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 16300
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |