78674
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.
Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma".
V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...",
která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku.
Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)
Zběžné zobrazeníArchiv Včelařské konference
- Radim Polášek (e-mailem) --- 7. 5. 2006
Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.
Válec jsem myslel jednotku pístového kompresor, ne snad že by v Dole skládali spalovací motor. Ty doby, kdy si výrobci soustružili jednotlivé válce a písty a kliky a další věci jsou už jednoznačně pryč, náklady na vývoj při takové výrobě ze základních prvočinitelů by se musely rozložit do statisíců vyrobených kusů, aby to bylo konkurenceschopné. Jasně že dolský kompresor je stavebnice, hotový motor a hotový kompresor ale k sobě musí nějak pasovat přes nějaké převody, aby se jedno nebo druhé nepodělalo předčasně. Ale třeba je to necelých 15 let, v Tatře Kopřivnici tehdejší američtí manažeři zmenšovali skladové zásoby, tatrováci mohli nakoupit kompletní válec kompresoru do nákladní tatrovky za skladovou cenu okolo snad 900 Kč nebo tak nějak. Do válce stačilo nalít olej, našroubovat řemenici s převodem od motoru, přišroubovat nějaký filtr nasávaného vzduchu a nějaké výstupní šroubení vzduchu a kompresor byl hotov. Myslím, že pro fumigaci by mohl stačit. Kolik ten válec stojí dneska jako standartní náhradní díl, nevím. Převody proto, že ten dvoutakt má poměrně vysoké otáčky, takže přímé spřažení motoru a kompresoru by ten kompresor asi nevydržel. Ostatně myslím že je tam něco jako spojka, která připojí kompresor až když motor běží a má nějaké otáčky.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Gustimilián Pazderka" <> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Sunday, May 07, 2006 7:49 AM Subject: Re: Vys?v?n? v?ela?? potamo ?SV vlasn? n?s vechny.
O kompresoru k vyvíječi a servisu něco vím. Cena je odpovídající k nákladům s asi 20% provizí na práci a DPH. Dolský čtyřtakt je složen z italského kompresoru a motoru Briks & Stratton nejnižší a tz. nejlevnější kategorie. Potom z odkalovače, rámu a ochrany před točivými řemenicemi dílenské výroby. Každý díl má jako reklamačku při poruše vlastního českého zástupce a to znamená, že když se podělá motor, má B&S má zastoupení i v ČR. Jde ale o zboží na jedno použití a motor stejného výkonu, ale např. té nejvyšší kategorie je od nejnižší asi třínásobně dražší. Takže žádný válec a převody se Radime v Dole neskládají. A také tz. že komponenty pro dolský kompresor k vyvíječi je podle peněz z 60 % dovoz.
Každý výrobek v prodeji v ČR dle zákonů musí mít český návod k použití a u servisovaného zboží opravnu.
Jestli někdo zde na konferenci dokáže najít třeba i na internetu něco podobného co prodává Dol, ať dá link. Předem díky, protože jsem měl tu čest s hledáním a nakonec jsem si ho nechal jako kopii s výdobytky pro mě namíru vyrobit u zámečníka.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 16303
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma
Klikněte sem pro nápovědu