| - Radim Polášek (e-mailem) --- 21. 1. 2008
Re: 1 Včelařství 2008
No já si pamatuji, že kdysi bylo Včelařství jen v některých stáncích nebo v tabáku, obvykle v nějakém prestižním na náměstí nebo na vlakovém nádraží. Na nějakém stánku uprostřed sídliště nebylo. Problém je asi v tom, že jak je těch asi 15 let Včelařství dáváno prakticky povinně členům svazu, redakce odvykla dělat ten časopis takový, aby se líbil lidem a aby si ho lidé kupovali. Nyní redakce Včelařství dělá ten časopis takový, aby se líbil samotné redakci a aby se líbil vrchnímu vedení Svazu. Ergo ve Včelařství jsou prakticky shodné články jako před těmi 15 lety, protože i redakce i vedení Svazu je nejméně těch 15 let prakticky stejné, pokud jsou měněni lidé, noví členové vedení i redakce uvažují v podstatě stejně jako ti staří. Dříve Včelařství prodávané volně ve stáncích bylo úrovní srovnatelné s dalšími 3 - 6 zájmovými časopisy, co se tam mohly koupit. Dneska je ve větší prodejně tisku zájmových časopisů celá stěna, 20 - 40 časopisů a prakticky každý z nich je na mnohem vyšší úrovni než je dnešní Včelařství.
R. Polášek
----- Original Message ----- From: "Josef Kala" <pepa.kala/=/volny.cz> To: <vcely/=/v.or.cz> Sent: Sunday, January 20, 2008 7:36 PM Subject: RE: 1 Včelařství 2008
Volný prodej? Myslíš ve stáncích a pod.? To se mi jeví jako neefektivní. Např. pro každou z cca ( odhaduji jen pro ilustraci ) 5000 prodejen tisku po 5 výtiscích to je 25000x cca 20Kč to je 500000 Kč za měsíc, to je 6 000 000 Kč ročně. Kolik myslíš, že by se skutečně prodalo navíc - tedy nad ten počet, který je distribuován přímo na adresy včelařů?. Odhaduji, že podstatný počet výtisků by šel do remitendy. Kdo by to platil? A není to jen otázka kvality odborného obsahu (ta se mi popravdě také jeví jako ne zcela postačující pro zvyšování úrovně včelařství). Myslím si, že lepší je zpřístupnit Včelařství formou předplatného, aby si jej mohl zajistit i nevčelař - zájemce ( nebo nečlen ). Jinou otázkou je, že včelaři nečtou a to ani o tom, na co se ( v lepším případě) vzápětí ptají (svých kolegů, nebo zde v konferenci).
Domnívám se, že je co v kvalitě podávaných informací a odborném rozsahu časopisu zlepšovat. Pozorně jsem např. sledoval několik přednášejících na různých včelařských setkáních. Tam jsou obvykle sdělovány velmi zajímavé aktuální informace, do detailů a širokých souvislostí. Bylo by jistě záslužné, kdyby se redakcí někoho z přednášejících odborníků podařilo přesvědčit, aby ze své přednášky sestavil a publikoval seriál. Kdyby měl takové procento pozorných čtenářů jako pozorných posluchačů, byl by to fantastický úspěch pro časopis.
Na Moderním včelaři se mi líbí to, že již na první straně obálky je lákavá a stručná upoutávka - věta o nějakém zajímavém článku, nebo řešení problému. Možná že redakce Včelařství má problém v umění, jak včelaře upozornit ( nebo "nalákat") k přečtení podrobnějšímu.
Také možná chybí autoři ( popularizátoři), kteří mají ten dar vyvarovat se hrubých nepřesností a neupadat přitom do málo záživných ale odborně přesných formulací. Možná by redakce mohla nápaditěji rozlišovat odborné a popularizující články.
Protože jinak je obtížné mít lákavý obsah a přitom vysokou odbornou úroveň.
Josef Kala
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 26898
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |