78128

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Radim Polá?ek (e-mailem) --- 10. 2. 2009
Re: dotace

Traktor má asi smysl, pokud je zakoupený hlavně pro hospodaření a převážení
včelstev je jaksi navíc. Co si pamatuji z převážení svého včelína, jedna věc
je maximální rychlost traktoru a druhá věc je přepravní rychlost traktoru se
včelínem. Když tehdy bylo třeba, aby ráno na 6 hodin byl traktor zpátky v
družstvu k dispozici, byl akční radius takové přepravy do 20 kilometrů
daleko, v případě celonoční přepravy je reálné snad do 50 kilometrů daleko.
Při přepravě vozíkem za auto je akční radius několikanásobně větší a náklady
vyjádřené spotřebou paliva a odpisem na kilometr mnohem menší. Průchodivost
traktoru v terénu je logicky podstatně větší, to se ale dá víceméně obejít
pečlivější volbou terénu a počasí a nasazením sněhových řetězů v klouzavém
terénu, případně i použitím zimních pnemumatik. Maringotka jako včelín s
pevně umístěnými včelstvy má potom problémy s udržováním STK, pokud má
technický průkaz, pokud nemá, tak je zdlouhavé zařizování všech potřebných
opatření, za kterých může legálně na silnici. Na rozdíl od přívěsného
vozíku za auto. Traktor je potom asi vhodný jen v nějaké neobydlené
krajině, kde je možné kočovný včelín na desítku kilometrů daleko přepravovat
jen po polních cestách a v terénu mimo asfaltky.
O koupi auta jsem nepsal. Rychle nakládané a skládané palety z přívěsného
vozíku, tam by snad bylo i rentabilní nějaké silnější auto nevlastnit a
půjčit si ho na převoz v půjčovně. Za 1000 - 2000 na den by se snad i
vyplatilo se přes noc otočit několikrát a převést takhle třeba na 50
kilometrů daleko několik palet po řekněme 8 - 10 - 12 včelstvech....

R. Polášek

----- Original Message -----
From: "Jan Cervenka" <witko-comp/=/volny.cz>
To: "Včelařská konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, February 10, 2009 11:47 AM
Subject: Re: dotace


On Tuesday 10 of February 2009 08:49:12 Radim Polášek wrote:
> Já bych řekl, že dnešní nejrozumnější využití traktoru a maringotky na
> kočování včelstev je jejich prodej a za utržené peníze nákup přívěsného
> vozíku za auto nebo menší dodávku plus nákup, případně výroba palet pro
> úly, které se dají tím přívěsným vozíkem převážet.... Ekonomická
> návratnost bude velice obtížně dosažitelná.
>
> R. Polášek

dd,
tusim, ze auto a dodavka nelze koupit - pouze treba ruka na nakladani.
Pokud se jedna o traktor, ktery jede alespon 40 km/h , a maringotka se
vyneni
za podvalnik (nebo2) , tak to vyjde krasne ohledne povineho ruceni a pokud
by
nekde zapadnul traktor , tak terenak by tam zapadnul taky (o osobaku
nemluve). Kromtoho na rozdil od koupe auta je nakup traktoru investice,
ktera
zraje :)

Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34067


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Franti?ek Rousek (e-mailem) --- 10. 2. 2009
nabidka medu


Nabizim na prodej posledni sud (cca 300 kg) kvetoveho medu z urody 2008 cena 70,- za 1 kg. Vlastni odvoz z Holic nebo dovezu cca 5 kc/km. Kontakt :
frantisek.rousek zavinac atlas.cz
Frantisek


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34070


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
(90.183.70.9) --- 10. 2. 2009
Kočování

Protože jsem se v minulosti s maringotkami dost najezdil a tak o tom něco vím, musím plně souhlasit s Radimem. Nejlepší je obojího se zbavit, vždyť jenom zákonné pojištění to je darda. Dále silně poruchové vzduchové brzdy a ta váha!!Já bych volil nový dvojosý přívěs na ten je dotace a koupil bych Ladu Nivu, protože ta je v terénu bezkonkurenční a ceny dnes začínají od 20 000. Jakmile ale začnete vymýšlet palety a jeřábky začne vám brutálně narůstat také váha a stačí pouze jednou zažít, co to znamená z rozmoklého pole ujet před postřiky někdy kolem půlnoci! To že některý traktor jezdí kolem 40 km je sice pravda, ale jedná se o novější modely a stačí se porozhlédnout po cenách aby člověk rychle vystřízlivěl. U 30letého Zetoru budeme mít velký problém s poloviční rychlostí. U nákladního auta jsou počáteční náklady ještě větší. Myslím, že pro počáteční seznámení s kočováním stačí obšlehnout od A do Z Honzu Jindru s jeho velmi zdařilým nakládátkem. Stačí vám pak otřískaný Favorit a vypůjčený vozík a po 6 až 10 včelstvech to také navozíte. Zdraví R. S.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34071


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Gustimilián Pazderka (80.78.156.8) --- 10. 2. 2009
Re: Kočování

Myslím, že pro počáteční seznámení s kočováním stačí obšlehnout od A do Z Honzu Jindru s jeho velmi zdařilým nakládátkem. Stačí vám pak otřískaný Favorit a vypůjčený vozík a po 6 až 10 včelstvech to také navozíte. Zdraví R. S.
...........

Ano, český včelař je v podstatě odkázaný na nějaký šrot do pole a zaněj slušnej vozík z dotací. Subvence do včelařství tu jdou jiným směrem a není se co divit, že tomu tak je.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34072


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
KaJi (88.103.157.154) --- 10. 2. 2009
Re: Kočování

Ano, český včelař je v podstatě odkázaný na nějaký šrot do pole a zaněj slušnej vozík z dotací. Subvence do včelařství tu jdou jiným směrem a není se co divit, že tomu tak je.
------
To není o šrotu a dotacích, ale o rentabilitě.
O kolik kilo mi stoupne výnos z jednoho včelstva kočováním?
To je to o co běží, podle toho si to spočtu.

Když se podívám, jakými dodávkami jezdí čeští řemeslníci (živnostníci) a jaké vybavení si pořídili bez dotací a z vlastních peněz/výdělků/ tak mi něco nesedí.
Tady se řeší jestli medomet za 35 až 100 tis. není moc.
Auto a nářadí v něm topenářů co u mě dělali bylo záviděníhodné. Za ten vnitřek by byla velmi slušně vybavená medárna. A hodinovku neůčtovali nijak vysokou.

Takže je otázka, jestli v převčeléné ČR se vyplatí kočovat. A na jaké vzdálenosti.

Představa že v ČR vezmu lehký užitkový náklaďáček a návěs s rukou a návěs a převážel najednou palety je divoká spíše z následujícího. Jedna cesta = 40 včelstev, 2 cesty denně a aby se jakákokoli investice vyplatila, znamená to, že tak 15x do měsíce musí dělat.
Kam můžu v ČR navést tisícovku včelstev abych se nedostal do konfliktu s místními včelaři? A to tu tisícovku přesunu několikrát za sezonu, aby si technika vydělala?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34085


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
Gustimilián Pazderka (80.78.156.8) --- 10. 2. 2009
Re: Kočování

KaJi:>To není o šrotu a dotacích, ale o rentabilitě. <
.........
Ale přesně otom to je. Rentabilní je mít bohužel ten šrot. A vozík za auto. Aby mohli výzkumníci na přednáškách oslňovat právě tímto a bavit zájmové publikum, jak jim to v českomoravské kotlině krásně funguje a ti velkovčelaři vozíčkáři s více včelstvy jak se dřou.


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34086


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

               
Radim Polá?ek (e-mailem) --- 11. 2. 2009
Re: Kočování

Musela by vzniknout široká poptávka po kočování, podobná, jaká byla za
socíku. Řepka na jaře, jetel v srpnu, pro některé hořčice v červnu... Nebyl
problém v okruhu do 10 - 20 kilometrů od trvalého stanoviště si vybrat, na
větší vzdálenost se normálně snad ani nekočovalo. Převoz kočovného včelína
traktorem, dojíždění do včelína na kole se svačinou a pitím... Řepka plus
jetel a celoroční náklady byly splaceny plus ještě něco zbylo. Výnos z letní
snůšky z lesa byl potom už navíc jenom na zisk a nebyl podstatný.

R. Polášek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34090


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Radim Polá?ek (e-mailem) --- 10. 2. 2009
Re: Kočování

> 000. Jakmile ale začnete vymýšlet palety a jeřábky začne vám brutálně
> narůstat také váha a stačí pouze jednou zažít, co to znamená z rozmoklého
> pole ujet před postřiky někdy kolem půlnoci! To že některý traktor jezdí


A je to dneska obvyklé při kočování takhle odjíždět narychlo před postřiky z
řepky nebo něčeho jiného? Ptám se protože jsem přestal kočovat před hodně
lety, jak ceny za traktor podstatně stouply a od té doby na větší vzdálenost
kočuji jen v myšlenkách, reálně jen na dvoukoláku. A v budoucnu, pokud se k
tomu rozhodnu, to bude výhradně na přívěsném vozíku za osobní auto, protože
nyní úly nejdřív musím po jednom převézt asi 30 metrů ze zahrady kolem
baráku na dvorek a teprve tam bych je mohl naložit na přívěsný vozík.
Jedině že bych sehnal nějakou jinou zahradu nebo jiný oplocený pozemek, kde
by bylo možné přijet až na místo.. A ptám se taky proto, protože výjezd z
rozmočeného pole osobním autem jsem taky zažil, když při vytáčení medu v
kočovném včelíně na řepce asi 300 metrů daleko v poli přišel prudký liják.
Kde na suchém poli se dalo bez problémů jet, na rozmočeném poli se po metru
pneumatiky zabořily do země až po osy. Půda na obdělaném poli mimo vyježděné
koleje od zemědělských strojů je tak nakypřená, že pokud je mokrá, kola
osobního auta se do ní jednoduše okamžitě zaboří..... Dnešní traktory mívají
balónové pneumatiky, jejich měrný tlak na půdu je mnohem menší a tak se do
blátivého terénu boří podstatně méně.

R. Polášek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34075


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
(e-mailem) --- 10. 2. 2009
Re:Ko?ov?n?

To by snad bylo lepší vyrobit plošinu kterou by bylo možno naložit místo kontejnerů Já tak minulý týden dovezl dvě pakety řeziva
hodina stála 300 Kč

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: <e-mail/=/nezadan>
> Předmět: Ko?ov?n?
> Datum: 10.2.2009 13:07:56
> ----------------------------------------
> Protože jsem se v minulosti s maringotkami dost najezdil a tak o tom něco
> vím, musím plně souhlasit s Radimem. Nejlepší je obojího se zbavit, vždyť
> jenom zákonné pojištění to je darda. Dále silně poruchové vzduchové brzdy a
> ta váha!!Já bych volil nový dvojosý přívěs na ten je dotace a koupil bych
> Ladu Nivu, protože ta je v terénu bezkonkurenční a ceny dnes začínají od 20
> 000. Jakmile ale začnete vymýšlet palety a jeřábky začne vám brutálně
> narůstat také váha a stačí pouze jednou zažít, co to znamená z rozmoklého
> pole ujet před postřiky někdy kolem půlnoci! To že některý traktor jezdí
> kolem 40 km je sice pravda, ale jedná se o novější modely a stačí se
> porozhlédnout po cenách aby člověk rychle vystřízlivěl. U 30letého Zetoru
> budeme mít velký problém s poloviční rychlostí. U nákladního auta jsou
> počáteční náklady ještě větší. Myslím, že pro počáteční seznámení s
> kočováním stačí obšlehnout od A do Z Honzu Jindru s jeho velmi zdařilým
> nakládátkem. Stačí vám pak otřískaný Favorit a vypůjčený vozík a po 6 až 10
> včelstvech to také navozíte. Zdraví R. S.
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34077


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno





Klikněte sem pro nápovědu