78287

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


František Hazdra (e-mailem) --- 2. 4. 2009
Re: Re:

Stačí na to dvoukolová káru vyráběná za pár korun v minulém režimu pro
drobné chovatele. Navštvívil mně s ní přítel včelař a zmizelo pár včelstev.
Tak ať se Vám nic podobného nestane, zdraví HaF


----- Original Message -----
From: <Josef.Mensik/=/seznam.cz>
To: <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Thursday, April 02, 2009 12:34 PM
Subject: Re: Re:


Větší kola se vterénu snadněji pohybují , zvláště je-li potřeba tlačit. A
NA MŮJ VKUS JE DO TERÉNU I MALÝ ROZCHOD KOL

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Vojt?ch <vojtech.bernatek/=/seznam.cz>
> Předmět: Re: Re:
> Datum: 02.4.2009 10:00:33
> ----------------------------------------
> Dát takové peníze za zařízení jednostranně využitelné je na pováženou.
> Otázka návratnosti ? Můj rudlík je rovněž do terénu, protože má kola z
> kola Ukrajina, materiál šrotový, zvedání jednoduché/vřetenové/, ruční
> včetně pojezdu. Za cenu času, kterou jsem tomu věnoval mi slouží už mnoho
> let. Do budoucna jsem uvažoval o využití na pojezd a zvedání ukuvrtačky,
> ale zatím k tomu nedošlo. Je to otázka času a nutné nezbytné potřeby k
> používání. Zbytečně složitým a drahým věcem se vyhýbám.
> B.V.
>
>
>


__________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 3983 (20090402)
__________

Tuto zpravu proveril ESET Smart Security.

http://www.eset.cz



Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34995


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Pavel (88.146.7.98) --- 2. 4. 2009
Re: Re:

Nevím, ale zřejmě vám uniklo co se s tím rudlem dá dělat. Natočte prosím svoji práci s dvoukolovou károu jako metodickou ukázku. Velmi by mě zajímalo jak takové kousky zvládnete. Porovnáváte neporovnatelné.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34997


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
(e-mailem) --- 2. 4. 2009
Re: Re:

Je to krásné nic proti tomu ale svoje mouchy to má i přednosti fotky jsem studoval velmi důkladně
Nevýhody
Malá kola: stalo se ti někdy se stavebním kolečkem, že jsi vjel do dolíku asi tak velikosti jedné cihly? Máš li ho naložené není snadné z něj vyjet
Úzký rozchod: v nerovném terénu se to bude hodně naklánět.
Kladkostroj: vyžaduje stále dobře napnuté lano jinak vyskakuje z kladek. Pro spouštění prázdného zvedáku musí tento být dostatečně těžký.
CENA
Výhody.
Úzký rozchod. na rovném a zpevněném povrchu musí být velmi snadná manipulace
Pohon akuvrtačkou. Skvělý nápad.
Kladkostroj: je velmi jednoduchý a účinný převod

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: Pavel <e-mail/=/nezadan>
> Předmět: Re: Re:
> Datum: 02.4.2009 14:05:57
> ----------------------------------------
> Nevím, ale zřejmě vám uniklo co se s tím rudlem dá dělat. Natočte prosím
> svoji práci s dvoukolovou károu jako metodickou ukázku. Velmi by mě
> zajímalo jak takové kousky zvládnete. Porovnáváte neporovnatelné.
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 34999


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Radim Polášek (e-mailem) --- 3. 4. 2009
Re: Re:

Ty kola, která tam jsou použita, jsou podle odhadu ze stavebního kolečka a
tudíž právě tak dostatečně velké, aby se dalo i s nákladem vyjet z každého
normálního rigolu. Rigol velikosti jedné až dvou cihel na ležato je normální
rigol. Se stavebním kolečkem jsem se svého času najezdil dost, takže něco o
tom vím. Na čerstvě poorané pole asi včely nikdo stavět nebude a na nějaké
jiné ploše, ať už obdělávané nebo neobdělávané někde v lese nebo na okraji
lesa větší rigoly nejsou. Spíše bych viděl omezení v případě ranní rosy
nebo vlhčího počasí, na jílovitějších půdách by se na ty kola nalepila
vrstva zeminy, která by vadila dost. Taky by se tam musely použít boty s
kvalitními traktory, aby to neklouzalo, to by znamelo při práci s tím
rudlíkem dost riziko. Při kočování se včelstvy, nakládání a skládání úlů a
jejich zavážení od vozíku na vlastní stanoviště, které se děje obvykle přes
noc, by to mohl být určitý problém
Úzký rozchod, podle mně by ani tak moc nevadilo, kdyby tam to kolo bylo jen
jedno. Jde jen o to se naučit to balancování. Problém je v takovém případě v
tom mít úl pevně přichycený k tomu přepravnímu prostředku, aby při naklopení
nebo při nečekaném vjetí do díry úl neodstartoval z dopravního prostředku
saltem na zem. To u toho rudlíku je. U stavebního kolečka, protože když já
převážím úly od baráku do lesa, nemůžu je ze zahrady na dvorek dolifrovat
jinak než na kolečku, jsem se po smutné zkušenosti naučil úl vždycky
připevnit popruhem ke kolečku. Úl o dvou nástavcích 39x24 plus vysoké dno a
polonástavek nahoře, svisle uložený na stavebním kolečku a převážený není po
určité praxi a pozornosti při převážení žádný problém. Na rudlíku je při
převážení v šikmé poloze, tudíž jeho stabilita je mnohem vyšší. To, že tam
jsou ty kola dvě a ještě odsazená od sebe stabilitu ještě zvyšuje. Přirozeně
za cenu vyššího odporu hlavně v nerovném terénu. Na druhé straně ty kola
jsou pořád blízko u sebe, takže se s nimi dá v přírodě využít každá trochu
širší vyšlapaná pěšina, která je logicky mnohem rovnější než nevyšlapaný
terén. Jde tedy hlavně o to práci s tím rudlíkem si zažít a naučit se to
balancování. Než se to naučí nebo v případě nepozornosti se nějaký vysypaný
úl objeví, nevidím to ale jako větší problém.
Pohon akuvrtačkou je spíše nouzové řešení, protože naviják o dostatečné
výdrži, dostatečně malém výkonu a dostatečně i s baterií malé hmotnosti se
běžně nedělá. Běžně se dá sehnat naviják zhruba od hmotnosti 10 kilo a při
napájení 12 volty se spotřebou několik stovek watt a to je pro ruční rudlík
příliš "velká ráže". Možná je někde v obchodech pro filmové špiony a v ceně
nového luxusnějšího automobilu...Jako každé řešení "samodoma" má menší
spolehlivost a neustále se na něho musí dohlížet, jinak nefunguje
spolehlivě.


R. Polášek
----- Original Message -----
From: <Josef.Mensik/=/seznam.cz>
To: <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Thursday, April 02, 2009 4:59 PM
Subject: Re: Re:


Je to krásné nic proti tomu ale svoje mouchy to má i přednosti fotky jsem
studoval velmi důkladně
Nevýhody
Malá kola: stalo se ti někdy se stavebním kolečkem, že jsi vjel do dolíku
asi tak velikosti jedné cihly? Máš li ho naložené není snadné z něj vyjet
Úzký rozchod: v nerovném terénu se to bude hodně naklánět.
Kladkostroj: vyžaduje stále dobře napnuté lano jinak vyskakuje z kladek. Pro
spouštění prázdného zvedáku musí tento být dostatečně těžký.
CENA
Výhody.
Úzký rozchod. na rovném a zpevněném povrchu musí být velmi snadná manipulace
Pohon akuvrtačkou. Skvělý nápad.
Kladkostroj: je velmi jednoduchý a účinný převod

Pepan

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 35008


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu