| - Radim Polášek (e-mailem) --- 3. 4. 2009
Re: Re:
Ty kola, která tam jsou použita, jsou podle odhadu ze stavebního kolečka a tudíž právě tak dostatečně velké, aby se dalo i s nákladem vyjet z každého normálního rigolu. Rigol velikosti jedné až dvou cihel na ležato je normální rigol. Se stavebním kolečkem jsem se svého času najezdil dost, takže něco o tom vím. Na čerstvě poorané pole asi včely nikdo stavět nebude a na nějaké jiné ploše, ať už obdělávané nebo neobdělávané někde v lese nebo na okraji lesa větší rigoly nejsou. Spíše bych viděl omezení v případě ranní rosy nebo vlhčího počasí, na jílovitějších půdách by se na ty kola nalepila vrstva zeminy, která by vadila dost. Taky by se tam musely použít boty s kvalitními traktory, aby to neklouzalo, to by znamelo při práci s tím rudlíkem dost riziko. Při kočování se včelstvy, nakládání a skládání úlů a jejich zavážení od vozíku na vlastní stanoviště, které se děje obvykle přes noc, by to mohl být určitý problém Úzký rozchod, podle mně by ani tak moc nevadilo, kdyby tam to kolo bylo jen jedno. Jde jen o to se naučit to balancování. Problém je v takovém případě v tom mít úl pevně přichycený k tomu přepravnímu prostředku, aby při naklopení nebo při nečekaném vjetí do díry úl neodstartoval z dopravního prostředku saltem na zem. To u toho rudlíku je. U stavebního kolečka, protože když já převážím úly od baráku do lesa, nemůžu je ze zahrady na dvorek dolifrovat jinak než na kolečku, jsem se po smutné zkušenosti naučil úl vždycky připevnit popruhem ke kolečku. Úl o dvou nástavcích 39x24 plus vysoké dno a polonástavek nahoře, svisle uložený na stavebním kolečku a převážený není po určité praxi a pozornosti při převážení žádný problém. Na rudlíku je při převážení v šikmé poloze, tudíž jeho stabilita je mnohem vyšší. To, že tam jsou ty kola dvě a ještě odsazená od sebe stabilitu ještě zvyšuje. Přirozeně za cenu vyššího odporu hlavně v nerovném terénu. Na druhé straně ty kola jsou pořád blízko u sebe, takže se s nimi dá v přírodě využít každá trochu širší vyšlapaná pěšina, která je logicky mnohem rovnější než nevyšlapaný terén. Jde tedy hlavně o to práci s tím rudlíkem si zažít a naučit se to balancování. Než se to naučí nebo v případě nepozornosti se nějaký vysypaný úl objeví, nevidím to ale jako větší problém. Pohon akuvrtačkou je spíše nouzové řešení, protože naviják o dostatečné výdrži, dostatečně malém výkonu a dostatečně i s baterií malé hmotnosti se běžně nedělá. Běžně se dá sehnat naviják zhruba od hmotnosti 10 kilo a při napájení 12 volty se spotřebou několik stovek watt a to je pro ruční rudlík příliš "velká ráže". Možná je někde v obchodech pro filmové špiony a v ceně nového luxusnějšího automobilu...Jako každé řešení "samodoma" má menší spolehlivost a neustále se na něho musí dohlížet, jinak nefunguje spolehlivě.
R. Polášek ----- Original Message ----- From: <Josef.Mensik/=/seznam.cz> To: <vcely/=/v.or.cz> Sent: Thursday, April 02, 2009 4:59 PM Subject: Re: Re:
Je to krásné nic proti tomu ale svoje mouchy to má i přednosti fotky jsem studoval velmi důkladně Nevýhody Malá kola: stalo se ti někdy se stavebním kolečkem, že jsi vjel do dolíku asi tak velikosti jedné cihly? Máš li ho naložené není snadné z něj vyjet Úzký rozchod: v nerovném terénu se to bude hodně naklánět. Kladkostroj: vyžaduje stále dobře napnuté lano jinak vyskakuje z kladek. Pro spouštění prázdného zvedáku musí tento být dostatečně těžký. CENA Výhody. Úzký rozchod. na rovném a zpevněném povrchu musí být velmi snadná manipulace Pohon akuvrtačkou. Skvělý nápad. Kladkostroj: je velmi jednoduchý a účinný převod
Pepan
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 35008
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |