78079

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Veselý Emanuel Ing . --- 29. 8. 2003
RE: Časopis Včelařství - jiný pohled

:>K tomuto postupu existuje hned několik racionálních důvodů.
:>1. Ztrata odberatelu - tretina(odhadem) vcelaru by prestala casopis
:>odebirat a tim padem prestala byt ochotna za nej platit.

Při průměrném věku 60 let a při daném rozšíření internetu si to nemyslím.
A nejsem sám, kdo stále dává přednost "papírové" informaci.
Uvědom si, že my neplatíme za časopis, ten dostáváme jako členové zdarma.
My platíme členské příspěvky. Znám včelaře, kteří by rádi těch 150 Kč za časopis ušetřili, a nečtou ho, ale nemohou si vybrat.

:>2. Z toho duvodu pokles prijmu do kasy svazu.

žádný znatelný pokles by nenastal. Jelo by to dál.

:>O jinych racionalnich nejak nemuzu dopremyslet - prosim o
:>jejich sdeleni
       
Proto žádné důvody nevidím.

Ale vidím jiný problém. Celá včelařská činnost je dotována státem z daní všech poplatníků. Včelař pokud nekoupí úly a medomet, tak mu zbyde asi 100 Kč v kapse za jedno včelstvo.
To je ve veřejném zájmu omezovat šíření informací o včelařství? Ten aut.zákon se tu jen zneužívá jako klacek pro hájení nějakých pokoutních nepochopitelných zájmů redakční rady, nebo orgánů svazu nebo nevím koho. Peníze v tom určitě nejsou, tak co v tom teda je?
Každopádně by veřejnost za svý daně měla mít právo na vysvětlení a ne, že se vydavatel rozhodl
a má k tomu blíže neurčené "racionální důvody".
Kdokoli by začal vydávat jiný časopis o včelařství, tak nemá proti dosavadnímu vůbec šanci, proti vydavateli, který defakto má časopis financovaný ze státního rozpočtu by se těžko prosazoval.

:>Prece vubec nic nebude ohrozeno nebo ohrozovat, kdyz archiv vytvori
:>redakce, nebo ji povereny subjekt.

:>Ale kdokoliv jiny PRO VEREJNE POUZITI proste nesmi. Howgh!!

Jo tak redakce na to teoreticky ani technicky nemá, někdo to udělá, nabídne jim to a oni mu ještě vyhrožují zákonem, ještě než se vůbec pokusil ho porušit. To nemá logiku.

Věřím, že celou situaci vydavatel přehodnotí a využije iniciativy přítele Pola a rozšíří nabídku o CD pro zájemce, kteří si za to budou ochotni připlatit. Myslím, že to byl takový momentální úlet. Pokud bude bez rozumného vysvětlení odmítat, tak je to pak jiný problém.

Howgh!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 3828


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Pavel Prchal --- 29. 8. 2003
Re: Časopis Včelařství - jiný pohled

> Uvědom si, že my neplatíme za časopis, ten dostáváme jako členové zdarma.
Opravdu zdarma ? :-)

> My platíme členské příspěvky. Znám včelaře, kteří by rádi těch 150 Kč
za časopis ušetřili, a nečtou ho, ale nemohou si vybrat.
Vzdyt je zdarma, jakych 150 Kc ?

No a prave kdyby to nebyla povinna platba, byla by polovina prijmu.

> Ale vidím jiný problém. Celá včelařská činnost je dotována státem
> z daní všech poplatníků.
> Včelař pokud nekoupí úly a medomet,
> tak mu zbyde asi 100 Kč v kapse za jedno včelstvo.
> To je ve veřejném zájmu omezovat šíření informací o včelařství?
> Ten aut.zákon se tu jen zneužívá jako klacek pro hájení nějakých pokoutních
> nepochopitelných zájmů redakční rady, nebo orgánů svazu nebo nevím koho.
> Peníze v tom určitě nejsou, tak co v tom teda je?
Vzdycky jsou v tom penize
> Každopádně by veřejnost za svý daně měla mít právo na vysvětlení
Jen vcelarska
> a ne, že se vydavatel rozhodl a má k tomu blíže neurčené "racionální důvody".
> Kdokoli by začal vydávat jiný časopis o včelařství, tak nemá proti dosavadnímu
> vůbec šanci, proti vydavateli, který defakto má časopis financovaný ze
> státního rozpočtu by se těžko prosazoval.



Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 3834


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
PTRICK (82.100.16.186) --- 12. 4. 2005
Re: Časopis Včelařství - jiný pohled

Jan Pavel II., vlastním jménem Karol Wojtyla, nynější papež, přichází na svět 18. května roku 1920 v Polsku, ve slezských Wadowicích v rodině někdejšího důstojníka.

Dětství Karolovi mu pak přinese několik osobních tragédií - je mu devět, když umírá jeho matka, a dvanáct, když umírá jeho šestadvacetiletý bratr Edmund.

Vzdělání získává Karol Wojtyla, vychovávaný již jen otcem, na gymnáziu - při studiu píše básně, hraje divadlo, hodně času věnuje sportu, podniká dlouhé horské túry v polských Pieninách a Vysokých Tatrách.

V roce 1938 Karol Wojtyla s výborným prospěchem maturuje, vyniká zejména v polštině a v náboženství. Jeho další kroky pak nesměřují na teologickou fakultu, jak by se mohlo zdát, nýbrž na Jagellonskou univerzitu do Krakova, kde studuje polskou filologii. Ve vysokoškolském prostředí se budoucí papež intenzívně zabývá literární tvorbou, píše řadu kvalitních básní, zkouší psát i dramata.

Když pak 1. září 1939 napadnou polské území vojska nacistického Německa, vstupuje Wojtyla do řad studentské vojenské legie. Ale polský národ nemá šanci, 28. září je Polsko obsazeno.

Tento fakt pak znamená konec Wojtylova, a nejen jeho, samozřejmě, vysokoškolského studia - všichni lidé mezi osmnácti až šedesáti lety podléhají pracovní povinnosti. Karol nastupuje do kamenolomu, patřícímu chemické továrně firmy Solvay u Krakova - tady vystřídá několik zaměstnání, až nakonec v roce 1941 zakotví v čistírně sody...

Brzy na to umírá Wojtylův otec - syn objeví jeho tělo po návratu z noční směny v chemičce.

Pak se již začíná pomalu ale jistě rýsovat Wojtylova církevní kariéra - Karol Wojtyla se hlásí do řádu bosých karmelitánů, je pevně rozhodnut stát se knězem. Ale do kláštera z chemičky odejít nesmí, navštěvuje tedy tajně bohoslovecký seminář - vše probíhá ilegálně, přednášky i obřady.

Kromě této své činnosti je Karol Wojtyla činný i v polském protinacistickém odboji a tajně zkouší nová divadelní představení.

Po skončení druhé světové války, v roce 1946, je Karol Wojtyla vysvěcen na kněze. Po vysvěcení odchází do Říma, kde studuje ještě další dva roky, poté přenáší etiku a morální teologii na krakovských a lublinských vysokých školách (v roce 1954 je jmenován profesorem etiky na katolické univerzitě v Lublinu, v roce 1958 profesorem teologie na univerzitě v Krakově).

Wojtylova církevní kariéra se začíná psát rokem 1958 kdy je jmenován titulárním zástupcem biskupa v Ombi pro Krakov. V roce 1960 se pak stává vikářem, a roku 1962 kapitulním vikářem krakovského arcibiskupství, v letech 1964 až 1978 je pak Karol Wojtyla metropolitou a arcibiskupem krakovským, od roku 1967 je přitom kardinálem.

V roce 1978, 16. října, je Karol Wojtyla, kardinál a arcibiskup krakovský, zvolen papežem - z Karola Wojtyly se stává papež Jan Pavel II., první papež slovanského původu (a první neitalský papež od roku 1522 a nejmladší papež od poloviny 19. století).

Ve svém programovém projevu ze 17. října 1978 se pak nový papež Jan Pavel II. hlásí k závěrům II. vatikánského koncilu, k náboženské svobodě, ke kolegiálnímu rozhodování biskupů i k potřebě posílit disciplínu církve - věrný tomuto projevu pak Jan Pavel II. dodnes bojuje za očistu a integritu učení, proti ničivým a tříštivým silám v církvi.

Dne 15. března roku 1979 zveřejňuje Jan Pavel II. svoji první encykliku "Redomptor hominis", v níž zdůrazňuje lidskou důstojnost a obrací se proti kapitalistické konzumní společnosti, která lidi pouze zotročuje.

Velkou pozornost pak vzbudí papežova encyklika z 15. září roku 1981, encyklika "Laborem exercens" - jí Jan Pavel II. odsoudí zbožní charakter práce a vyzve k respektování důstojnosti pracujícího člověka a jeho práv.

Roku 1981 se v papežově životě uděje ječtě jedna zásadní událost - 13. května je na papeže spáchán atentát, Turek Ali Agca na Jana Pavla II. několikrát vystřelí z pistole. Jan Pavel II. je těžce raněn a ještě týž den je na římské Gemelliho klinice pět hodin operován. Po několikaměsíční rekonvalescenci se pak papež uzdravuje.

Pozadí atentátu na Svatého Otce není dodnes uspokojivě vysvětleno, spekuluje se o možné účasti sovětských tajných služeb. Římský soud, který odsoudí atentátníka k doživotí, se vysvětlení jeho motivu nedočká.

Jeden z nejdůležitějších aktů pontifikátu Jana Pavla II. se odehraje patrně o dva roky později, 25. ledna roku 1983, kdy papež podepisuje nový církevní zákoník, zákoník, který poprvé v dějinách církevního zákonodárství vypočítává základní práva křesťana-laika.

Svatý otec je i velkým ctitelem Panny Marie, na svých cestách s oblibou navštěvuje mariánská poutní místa, rok 1987 vyhlašuje rokem mariánským - v této souvislosti pak uveřejňuje 25. března téhož roku encykliku "Redemptoris mater".

Papež Jan Pavel II. je též významným mírotvorcem - mírotvorná aktivita jeho pontifikátu vyvrcholí 27. října 1986 mírovou modlitbou představitelů všech náboženství v Assisi - ve městě sv. Františka se setkávají hlava katolické církve společně s více než 150 zástupci třiceti tří křesťanských církví a mezinárodních církevních společností i s delegacemi židů, muslimů, hinduistů, buddhistů, hinduistů, šintoistů, sikhů atd. ke společné modlitbě za světový mír.

Také je třeba zmínit, že žádný papež před Janem Pavlem II. necestoval nikdy tak daleko a tak často jako on a zrovna tak o žádném z papežů nebylo nikdy natočeno tolik dokumentárních filmů, napsáno tolik knih a nebylo s ním tolik rozhovorů v tisku či v jiných médiích... - žádný jiný papež toho pro osvětu katolické církve neudělal tolik jako Jan Pavel II.

Na druhou stranu je ale třeba zmínit i to, že Jan Pavel II. dokáže být v mnoha věcech (až horlivě) zatvrzelý - interrupce, antikoncepce či požehnání homosexuálnímu svazku jsou pro Jana Pavla II. tabu - stejně zásadně pak papež odmítá eutanazii či svěcení žen, čímž katolickou církev vzdaluje svobodomyslné části (hlavně západoevropské) populace.

Jan Pavel II., nejvýraznější osobnost katolické církve 20. a počátku 21. století, trpí poslední léta svého života stále se prohlubujícím onemocněním nervového systému (Parkinsonova choroba), zároveň na jeho zdravotní stav doléhají následky atentátu z roku 1981 - 2. dubna roku 2005 pak papež Jan Pavel II. umírá ve Vatikánu na celkové selhání životně důležitých orgánů.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 9667


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
havlík (195.146.122.170) --- 12. 4. 2005
Re: Časopis Včelařství - jiný pohled

Už jen to nám tu chybělo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 9668


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
pan Josef Menšík (e-mailem) --- 13. 4. 2005
Re: ?asopis V?ela?stv? - jin? pohled

o co tam šlo

Pepan

----- Original Message -----
From: "havl?k" <e-mail/=/nezadan>
To: "V?ela?sk? mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Tuesday, April 12, 2005 1:18 PM
Subject: Re: ?asopis V?ela?stv? - jin? pohled


> Už jen to nám tu chybělo.
>
> __________ Informace od NOD32 1.1058 (20050412) __________
>
> Tato zprava byla proverena antivirovym systemem NOD32.
> http://www.nod32.cz
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 9688


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno





Klikněte sem pro nápovědu