77025

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Jarolím Petr (e-mailem) --- 26. 12. 2009
Re: fotky pohonu

ne ne - otáčky na volt jsou parametr pro nákup motoru a pro určení max
otáček při použití mého konkrétního typu baterie

kmitočet motoru nastavuje procesor regulátoru podle požadavku na páce
vysílače, to se přenáší rádiovým signálem do přijímače v letadle a tam
se do regulátoru dodávají impulsy s šířkou závislou na poloze páky na
vysílači. Takže (snad) jednoduše řečeno - přímým vstupem na drátech
regulátoru jsou impulsy s různou šířkou - podle požadavku na otáčky. A
regulátor podle toho, jaké má možnosti napájení a podle toho, co naměří
na motoru dodá energii do motoru, aby nevypadl ze synchronismu, aby
nepokleslo příliš napájecí napětí, aby nepřekročil max proud..... je to
frekvenční měnič, takže se stojícím motorem pomalu najíždí s frekvencí o
0 až po max., podle toho, co je motor schopen při daných magnetických
poměrech udržet v synchronním režimu.

mimo jiné ještě regulátor hlídá a měří baterii, takže pokud dojde k
poklesu napětí na baterii, tak to dá vědět snížením výkonu nebo úplným
zastavením motoru a musíte stáhnout plyn na minimum a pak máte poslední
šanci doletět s omezeným výkonem na zem.

uf
PJ

R. Pol?ek napsal(a):
> V tom případě, pokud tam není prokluz, tak mikroprocesor v regulátoru
> nadstavuje kmitočet napájení do motorku podle vstupního napětí, aby se
> vyhovělo udávanému parametru otáčky na volt napájení. Rozumím tomu dobře?
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 39577


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Jarolím Petr (e-mailem) --- 26. 12. 2009
Re: fotky pohonu

Jinak tento typ pohonu je samozřejmě úúúúžasný.... sám se těším, až
někoho napadne dát to třeba do kuchyňského robota , si to představte
.... 500W motor s obrovským momentem a s rozsahem otáček od 0 do cca
1500??? s vyřešenými ochranami a regulací.... sice na 220V
Akorát si asi budem muset nekolik let počkat.... až to někoho napadne...
a pak dalších dost let na to, až se na tom něco ulomí...:-) ... do té
doby můžem přemýšlet do čeho to zabudujem.
PJ

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 39578


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
R. Polášek (83.208.54.27) --- 26. 12. 2009
Re: fotky pohonu

Já bych odhadnul, že první to půjde do vrtaček, vysavačů a jinde, kde jsou už dnes vysokootáčkové komutátorové motory. Visí to nejspíš na dostatečně odolné elektronice pro síťové napětí a asi ještě pořád na ceně. Vzrůst účinnosti a omezení zahřívání bude velký.
Jinak, jestli se nepletu, jsou elektromotorky s neodymovými magnety už dlouhodobě používány v robotech, různé pohony přímo na pohyblivých ramenech, kde je nízká hmotnost vzhledem k výkonu důležitá.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 39580


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
R. Polášek (83.208.54.27) --- 26. 12. 2009
Re: fotky pohonu

Takže za prvé konkrétní regulátor nebo aspoň konkrétní program regulátoru musí být spasován s konkrétním motorem.
Za druhé napětí na jeden volt krát počet otáček na volt je maximální počet otáček a asi i výkon, regulátor potom může nadstavovat libovolně nižší otáčky. Přitom hlídání synchronizace, hlídání teploty, nadstavování krouticího momentu takového, aby motorek nebyl přetížen, je vnitřní záležitostí regulátoru.
Takže bych to shrnul, pokud by vyhovovaly otáčky nebo by je šlo rozumným způsobem snížit, u medometu z cca 30 tisíc na takových 200 - 500 za minutu, dá se komplet regulátor s tímto motorkem ve včelařství použít jako docela komfortní pohon, s jištěním a s regulací v poměrně širokém rozsahu otáček? A pro pohon někde mimo síť s poměrně velkou účinností.
Děkuji.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 39579


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Jarolím Petr (e-mailem) --- 26. 12. 2009
Re: fotky pohonu

- Takže za prvé konkrétní regulátor nebo aspoň konkrétní program
regulátoru musí být spasován s konkrétním motorem.

Ani ne regulátor snese relativně velký rozptyl parametrů motorů . Mají
automatické nastavení parametrů a některé se dají i nastavit
programovacími kartami. nebo i přímo pomocí vysílače. Jiné nastavení než
automatické se používá, až když to nefunguje a vypadává ze synchronismu
při zatížení.

- Za druhé napětí na jeden volt krát počet otáček na volt je maximální
počet otáček a asi i výkon, regulátor potom může nadstavovat libovolně
nižší otáčky. Přitom
- hlídání synchronizace, hlídání teploty, nadstavování krouticího
momentu takového, aby motorek nebyl přetížen, je vnitřní záležitostí
regulátoru. Takže bych to
- shrnul, pokud by vyhovovaly otáčky nebo by je šlo rozumným způsobem
snížit, u medometu z cca 30 tisíc na takových 200 - 500 za minutu, dá se
komplet
- regulátor s tímto motorkem ve včelařství použít jako docela komfortní
pohon, s jištěním a s regulací v poměrně širokém rozsahu otáček? A pro
pohon někde mimo síť s poměrně velkou účinností.

Ano dalo by se to tak říct.

Tak to shrnu.
koupíte motor k němu regulátor a koupíte nebo vyrobíte ( třeba
http://web.quick.cz/PetrLBC/tester.htm) krabičku s potenciometrem na
nastavení otáček. všechno to zapojíte podle návodu k regulátoru
nastavíte parametry regulátoru připojíte k BATERII a můžete točit.
ALE MUSÍTE ZAJISTIT CHLAZENÍ!!!! je to pro letadlo které se pohybuje
rychlostí 50-200km/h

ještě mě napadlo pro reverz by bylo lepší mít regulátor pro auto, ale ty
se dělají s relativně malým výkonem. Reverzace se sice dá jednoduše
udělat přehozením dvou fází, ale musí se to dělat v klidu. I když to
odpojíte pod zatížením tak ohrozíte spínací tranzisory regulátoru.

samozřejmě používate to mimo oblast použití takže veškeré záruky jdou do
háje...že
jinak u nás regulátory vyrábí několik firem takže by mohli i poradit ...
ale asi nebudou mít s tímto žádné zkušenosti a minimální ochotu zadarmo
něco vyrábět zadarmo..... ale možná se mýlím


ještě ...:-) když vyrábíme .... dá se vyrobit i ten motor... sám
předělávám motorky z CD mechanik ... vyhodí se původní magnet sundá se
vinutí ... nalepí se neodymové magnety ... a navine se nové vinutí z
tlustšího drátu. http://www.powercroco.de dá se udělat i 1kW motor
....:-)


ještě ceny cca 480W pohon
regulátor 40A 1500-2000kč
motor 1500kč
je to dražší firma takže se to dá koupit i levněji

Zaujalo mě použití jako vřeteno a jak tak čtu je to ono.

pokud se jedná o vřeteno nějakého nc strojku tak bych řek že jo, ale opět pozor na chlazení a napájecí napětí ve všech návodech je věta o nepoužívání jiných zdrojů než akumulátorů, ale to by se mělo dát vyřešit nejakým bytelným zdrojem s transformátorem a s hromadou kondenzátorů
a pokud budete opracovávat železo tak pozor na piliny - neodymové magnety jsou cca 10x sivnější než obyč magnety a pokud něco nacucnete do motoru je to o kompletní sborce a rozborce motoru včetně odpilinění pomocí lepící pásky.... velice příjemná práce









Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 39582


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Pavel Holub (88.103.248.6) --- 26. 12. 2009
Re: fotky pohonu

Byl bych opravdu opatrný s aplikací na pohon včelařských zařízení. Mám s tím zkušenosti v klimatizační a ventilační technice (můj obor). Nelze dlouhodobě zatěžovat motory na nízkých frekvencích, nebot se přehřívají. Spodní únosná mez je 30% jmenovitých otáček. Kroutící moment se značně snižuje, tudíž i výkon motoru.
Proto bych raději zůstal u řešení př. Pazderky. Vrtačka je vybavena vším potřebným a je relativně levná a vysoce odolná.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 39583


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu