78252

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Ing. Arnoąt Hrdina --- 5. 5. 2004
Re: Český med

Myslím, že to ani není jádro pudla.
Řetězce nám spotřebitelům byl čert dlužen. Nejsou totiž k naší spokojenosti,
ale hlavně větším a stále větším ziskům jejich akcionářů prostřednictvím
kapes zákazníků. Reklamy jsou je pozlátko a psychologický tlak. Platí si
výzkumy,jak má být co umístěno aby si zákazník koupil to zboží, které oni
chtějí a místa která jsou z hlediska zákaznické psychologie lépe hodnocená
jsou za cenu ústupků a lepších dodavatelských podmínek.

Ale hlavně vyvíjí velký psychologický a ekonomický nátlak na dodavatele a
výrobce. Četl jsem v posledním včelařství článek od paní ředitelky Včelpa a
běhal mi mráz po zádech. Opět nám budou chtít stlačovat výkupní ceny medu,
protože oni se taky s řetězci rozumně nedomluví. A upřímně řečeno ... kdo
dnes diktuje cena? ... NO trošku stát, ale myslím, že se hlavně každý dívá,
za kolik to dostane v hyper super.
A bohužel pro nás spotřebitele si řežeme jako zákazníci větev na které
sedíme. Čím víc nakupujeme v řetězcích, tím menší šance postupem času máme
si vybrat a musíme kupovat ten čím dál větší hnůj, který do svých regálů
navážejí. Proč? Protože tlaku na snižování cen nikdo nemůže dlouho odolávat.
Buď "zahyne" nebo se jim přizpůsobí a dělá to jako všichni. Když nemůže
dosáhnou rozumné ceny při udržení kvality, tak snižuje náklady na úkor
kvality. Myslím tím i kdyby snížil výstupní cenu cenou levné suroviny z
pochybných zemí.
Bude hůř... pokud se bavím s majiteli obchodů, které ještě přežili cenou
válku s řetězci tak těm zasadil poslední ránu náš skvělí pan předseda vlády
se svou partou. Vyhání je na stánky a ke krachu. Takže to vypadá, že má
zákazník dost malou volbu. Nějaké úřady pro obranu spotřebitel je jen
náplast na zalepení pus nespokojencům.
Jaký to má dopad na prvovýrobce vidí dnes člověk sám. Ani to nemusím moc
rozebírat.
Bohužel malý český člověk není dost sebevědomý a dnes ani důvěřivý na to,
aby se zakládala svépomocná družstva a abychom si zorganizovali odkup a
vývoz apod. sami. Opět to necháme těm větším kteří nám potom dají cenu,
jakou chtějí oni a ne mi.
Asi to dělají velkovčelaři...Ale o tom typu spolupráce nemluvím.

Má někdo zkušenost, že by někde nějaký spolek dal dohromady prostředky a
zorganizoval si odbyt?

Díky za pozornost :o)! A i přesto hezký den :o)!

Arnošt

----- Original Message -----
From: "pan Josef Jiří Menšík" <Josef.Mensik/=/seznam.cz>
To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, May 05, 2004 6:41 PM
Subject: Český med


Již delší dobu si všímám v obchodních řetězcích prodeje medu. Zaregistroval
jsem jednu maličkost žádný z distributorů nemá odvahu používat značku Český
med a to ani včelař pan Kolomý to mluví snad samo za sebe

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 5849


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu