78434
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.
Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma".
V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...",
která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku.
Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)
Zběžné zobrazeníArchiv Včelařské konference
Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)
- Sršní táta (212.80.64.162) --- 29. 10. 2007
Re: Vymýšlíme kokotiny?!?!?! (25411) (25415) (25474) (25477)
Nebuť smutný BZUKU, je to jenom v lidech. To víš, že Ti chtějí všichni pomoci, ale copak můžou !
POSÍLÁM TI NĚKOLIK PRAVIDEL, PODLE KTERÝCH SE K NÁM STARŠÍM A NEJSTARŠÍM A STAŘIČKÝM CHOVEJ !!!!!!!!!
1)Starší lidé po ....XXXXXdesátce jsou hluchý jako poleno - tak na nás musíš křičet, abychom tě slyšeli!
2)Starší funkcionáři špatně vidí, nebo nevidí - tak nám to nedávej ani písemně !
3)Starší funkcionáři často zapomínají i kde mají všechna nahlášená včelstva a někdy cestu domů - tak nám to opakuj nejlépe každý den !
4)Starší funkcionáři i špatně mluví - tak jsi nám asi špatně rozuměl !
5)Starší funkcionáři i špatně cítí - tak i když se z toho posereš, musíš aspoň pořádně !
6)Starší funkcionáři si na schůzi rádi zchrupnou - tak nás musíš často budit ! (Mohu Ti poslat foto z několika schůzí).
7)Starší funkcionáři mlaďochy neposlouchají - tak nám honem rychle zestárni a pak uvidíš jak si budeme rozumět !!!!
8)Starší funkcionáři se u tvých proslovů nudí - tak nám to prolož nějakou narážkou a vtipem, prosím Tě hodně nahlas !
9)Starší funkcionáři chtějí mít do smrti klid a dotace (i na okrese) - tak nám je alespoň slib jako předseda, nejlépe navýšené ještě letos !
10)Starší funkcionáři jsou všude (i v senátu) - tak sežeň mladší a pak teprve remcej a kritizuj !!!!!!
11)Nejstarší funkcionáři rádi dlouho tleskají - tak nám dej dost času (milovali jsme dlouhé skandování "AŤ ŽIJE .... se soudruhem Stalinem na věčné ... !
12)Starší funkcionáři se rádi fotí (i do časopisu včelařství) - tak nám sežeň studentky a krásné hostesky na schůze a tu tvojí výstavu !!!!!
13)Starší funkcionáři rádi poslouchají sami sebe - tak nám přenechej některý ze svých originálních nápadů !
14)Starší funkcionáři si potrpí na listování v kronikách - tak nám tam vlož erotické stránky !
15)Starší funkcionáři si potrpí na odznaky a medajle - tak si jich napíchej do saka alespoň třicet a nějaké nám na výroční schůzi rozdej !
16)Starší funkcionáři trpí různými nemocemi - sežeň nám zaručený recept na naše bolesti (nejlépe medovou pannu do postele) !
17)Starší funkcionáři se rádi napijí - pořiď nám hůl nebo berle !
18)Starší funkcionáři se rádi na schůzi a výstavách chlubí svojí medovinou - ze slušnosti se s námi staršími napij, ale nikdy nepolykej, když polkneš tak se nediv !
19)Starší funkcionáři rádi poučují mladší - tak nám to zbytečně nekaz (mnohdy nevíme co vlastně chceme říct) !
20)Starší funkcionáři se rádi zadarmo nadlábnou až k prasknutí - tak nám dopřej klobásky a pivečko na tvůj účet !!!!!
21)Starší funkcionáři se rádi chlubí cizím peřím - tak nám zásluhy neber i když všechno uděláš za nás !!!!!!
22)Starší funkcionáři nejsou hloupí - jsme jenom oproti tobě zkušení a proto : "BUDEME SE TAK CHOVAT POŘÁD" !!!!!!
23)Starší funkcionáři BYLI také MLADÍ a HLOUPÍ - tak nám dej to co chceme, nebo neotravuj!!!!
24)Starší funkcionáři chtějí s funkcí zemřít - tak nám neber hlavně stránku v časopisu včelařství "ODEŠLI Z NAŠICH ŘAD" !!!
25) ..!!!
26) ...!!!!!
27) ....!!!!!!
999) .......!!!!!!
1000)Já a všichni starší funkcionáři ale na tebe pěkně z vysoka .. - tak mé rady ber z humorem !!!!!!!!
Těšíme se na tvoji odpověď????
SRŠNÍ TÁTA ú.v. a spol???
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25478
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- bzuk (195.22.38.201) --- 29. 10. 2007
Re: Vymýšlíme kokotiny?!?!?! (25411) (25415) (25474)
Kokotiny mě užijou. Aspoň se zasměju. Co se tíká funkcí. Pár let táhnu celkem velkou ZO která má přes sto členů. Měli jsme kulaté výročí. 90 % práce jsem musel udělat sám. Jsem jeden z nejmladších, máme malé děti, chodím do práce. OV mě vyslal na seminář do Nasavrk. Teď je problém s cesťákem. Za pomoc organizace akcí OV ani dík. Do okresního města to mám skoro 40 km. Tak proč bych se nepobavil. A jestli to chodí v ustředním výboru jako na okrese tak tam ani nechci. Když jsem měl v březnu na schůzi OV několik věcných dotazů. Které mi předložili členové moji ZO tak nemám dodnes odpověď. Ale asi jsem KOKOT.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25477
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- bzuk (195.22.38.201) --- 29. 10. 2007
Re: Vymíšlíme kokotiny?!?!?! (25411) (25415) (25474)
Kokotiny mě užijou. Aspoň se zasměju. Co se tíká funkcí. Pár let táhnu celkem velkou ZO která má přes sto členů. Měli jsme kulaté výročí. 90 % práce jsem musel udělat sám. Jsem jeden z nejmladších, máme malé děti, chodím do práce. OV mě vyslal na seminář do Nasavrk. Teď je problém s cesťákem. Za pomoc organizace akcí OV ani dík. Do okresního města to mám skoro 40 km. Tak proč bych se nepobavil. A jestli to chodí v ustředním výboru jako na okrese tak tam ani nechci. Když jsem měl v březnu na schůzi OV několik věcných dotazů. Které mi předložili členové moji ZO tak nemám dodnes odpověď. Ale asi jsem KOKOT.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25476
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Stonjek (213.151.87.64) --- 28. 10. 2007
Re: propolis (25462) (25464)
Propolis by se měl užívat vnitřně velmi opatrně a jen na určitá onemocnění, např žal. vředy, vnitřní hemeroidy aj. Lihová koncentrace tak něco kolem 30%, jinak poškozuje sliznice. Musí se ale při vnitřním používání počítat, že zlikviduje dosti silně střevní mikrofloru a mohou nastat potíže. Proto se při vnitřním používání doporučuje jíst hodně jogurty s živými bakteriemi. Chuť nevábná. Zdraví R. Stonjek
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25475
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (85.70.14.15) --- 28. 10. 2007
Re: HRA MÁ FAN KLUB (25411) (25415)
Na kokotiny by vás užilo gauneři. Jestli pak jste už léčili včelky ? Máte už prostudovaný poslední číslo časopisu ? Strkáme vám to až pod nos, úplně zadarmo a ještě děláte bordel na internetu. Pak že nejsou lidi na uvolněný funkce. Když se takhle budou bavit mladí dál, tak to musí dělat ty funkce dědkové až do smrti. Pak se nedivte, že nemáte před volbama ten správnej pohled na včelařskou problematiku. Takový bejt v ÚV nemohou, furt jak malý děti. Vydejte se raději po modré a určitě dojdete ke správnému cíli.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25474
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Karel (88.103.157.154) --- 28. 10. 2007
Re: Co vlastně dělá Protokol servise (25458) (25459) (25460)
Apis:Mám malí dotaz. Co vlastně dělá Protokol servise /možná to píšu špatně/ za naše peníze. Několik dotazů směřovaných přes okresní výbor je bez odpovědi.
-------------
http://www.vcelarstvi.cz/cz/index.html?page=novinky
"Přinášíme informace pro ty přátele včelaře, kteří se zvýšeným zájmem sledují průběh realizace programu Propagace spotřeby medu a podle vlastních slov mají zájem o koupi časopisů s inzeráty a informačními texty. "
http://www.vcelarstvi.cz/cz/NOVINKY/CSV-NOVINKY_Rada_Klikanec_Seznam.doc
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25473
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Pepa (90.176.2.8) --- 28. 10. 2007
Re: VD a jak bude na jaře - jak to dopadne! (25458) (25463) (25468)
táto: - "pásek nesmí hořet", ale zejména z důvodu, aby nezhořel celý úl. Jinak opravdu tomu nějak moc nebude vadit. Nevzpomínám si, že by mi někdy pásek hořel přímo plamenem, alespoň jsem to nezjistil.
Jinak autor, který Ti odpověděl na Tvé dotazy a velice zkušený učitel včelařství, který určitě nevychází z nějakých názorů včelařů, ale má jiné odborné zdroje. Mnoho let spolupracuje s VÚvč. při zjišťování účinností léčiv na tlumení VD.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25470
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Sršní táta (212.80.64.162) --- 28. 10. 2007
Re: VD a jak bude na jaře - jak to dopadne! (25458) (25463)
Vážený příteli, je to široké téma na které nelze vždy odpovědět na 100 procent. S názorem souhlasím ale zároveň i doplním.
1) Pokud budeme jenom někteří léčit z jara předepsanými postupy a v průběhu roku vyřezávat trubčí plod a po vytočení dáme kyselinu atd.... Pak od souseda, "který neléčí" nám zalétávají zejména trubci s dalšími roztoči .. Tady doporučuji aby léčení s okolními včelaři bylo koordinované .. což se nedaří.. to platí zejména u kočovníků.
2)V přírodě zůstali vždy nějaké ulétlé roje, které jsou nositeli VD. Zejména když umírají, tak i na trupu včel se VD nechají přenést na květy a přesednou na jinou včelu .. již to bylo dokázáno. Dále nemocný roj v houštině šípkového keře s lipovým meden voní a v době slídivosti je našli moje včely, zřejmě matka tam nebyla a původní včely se během jednoho dne přidaly, roje v okolí se snažím vždy likvidovat, ale jak v blízském lese???
3)Vím, že to platí jen u dobrých včelařů.
"Ale v minulosti jsem jako zdravotní referent zažil různé amatéry a jejich úly např. úl z televize".
4)Problém je zejména se silnými včelstvy, posílenými o oddělek ve 3 a více nástavcích.
5)Pěkně to popsal A.T. ... zejména se může stát, že Vaše včely hodují u blízského souseda i v zimě...
6)Pásek mesmí hořet!
7)Kolik včelařů spěchá nebo neumí dobře obsluhovat vyvíječ.
Je to opravdu jenom v lidech, včely se snaží přežít a my jim musíme pomoc.
Ahoj
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25468
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Apis (195.22.38.201) --- 28. 10. 2007
Re: VD a jak bude na jaře - jak to dopadne! (25458) (25463)
5 / "vaše včely rabují jiná neošetřena" - k loupeží dochází zejména při nekvalitní matce ve včelstvu. Chybu hledejme vždy u sebe.
Sršní táta myslímměl namysli reinvazy roztočů. Ošetřím včelsva. A ty si pak přinesou roztoče z vyloupených včelstev. S tím výměnou matky za "kvalitní" asi moc neudělám. Nebo, že by se loupeže dopustili slabá včelstva s nekvalitní matkou?
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25467
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- A.Turčáni (62.168.124.210) --- 28. 10. 2007
Re: VD a jak bude na jaře - jak to dopadne! (25458) (25463)
5/ "vaše včely rabují jiná neošetřena" - k loupeží dochází zejména při nekvalitní matce ve včelstvu. Chybu hledejme vždy u sebe J.Š.
V podstate sa dá rabovanie včelstiev vysvetliť aj "nakvalitnou matkou v rabovanom včelstve", ale len nekvalita matky nepostačuje k tomu, aby včelstvo bolo bezbranné k útočiacim včelám.
V roku 1988 som zažil skupinové rabovanie včelstiev, keď som ani tak nepodcenil liečenie včelstiev, ale som použil nesprávnu a neúčinnú metodiku proti VD. V nasledujúcom roku sa V.D. enormne rozmnožil v mesiaci jún-červen, júl-červenec a august-srpen. Už v v 7. mesiaci boli niektoré včelstvá tak poškodené, že dochádzalo k rozpadu včelieho spoločenstva, prestávalo platiť všeobecné sociálne chovanie včiel, v dôsledku ich masívneho poškodenia klieštikom, mladé včely z úľa vapadávali a staré robili čo mohli, ale nestačili chovať plod /bolo ich stále menej/, donášať a spracúvať podávanú potravu, strážiť letáče atď. V tom bola tragédia včelstva dokonaná, nie samotnou matkou, lebo tá plodovala a produkovaním materského feromónu udržovala včelstvo "pokope", ale napriek svojej kvalite nedokázala zabrániť rabovaniu zásob. Cudzie včely a osy mali voľný prístup do úľa, lebo ochrana letáča a ani plástov nefungovala, jednoducho strážnu službu nemal kto robiť.
Vo väčšine prípadov som ešte nachádzal v postihnutých úľoch pár desiatok včiel s vitálnou matkou, inak bol úľ prázdny, bez plodu a mŕtvoliek. Nie všetky postihnuté včelstvá boli vyrabované, z 13-tich asi 5, ostatné zasoby som zachránil uzatvorením letáčov. Je zaujímavé, že mierne poškodené včelstvá zimovali na menej plástoch, ale jarný vývoj mali vanikajúci. Hynutie včiel v poškodených včelstvách V.D. bolo ukončené do koncnca 9. mesiaca a to čo ostalo v úľoch prezimovalo do jari.
Poučenie: včelie spoločenstvo v totálnom biologickom rozpade už nezachránite, ale včasným uzatvorením (ak treba zbytok poškodeného včelstva aj vysírením/, zachránite značné hodnoty, ktoré v budúcom roku pri obnove včelstiev využijete. Nepoškodené včelie dielo s dobrými zásobami môžete použiť bez obáv vtedy, ak bezpečne viete, že včelnica nebola postihnutá npr. MVP.
Anton
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25465
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- J.Šefčík (90.176.2.8) --- 28. 10. 2007
Re: VD a jak bude na jaře - jak to dopadne! (25458)
Sršní táto - spiš jak to dopadne :
1/ "sousedé neléčí" - do vánoc s největší pravděpodobností bude klid od takových včelařů. Není důvod k rozčílování
2/"v přírodě zůstávají roje" - ty i při normální zimě a nemají velké šance na přežítí a v letošním roce už takřka žádnou. Pokud by byla mírná zima, tím hůř pro takový roj
3/ "léčivo uníká z úlu" - u silného včelstva se to nestává a i když uníká, zůstane tam dostatek účinné látky
4/"včely při teplotě kolem 10 st. sedí daleko" - jde o to zdá jsou v chumáčí, pokud ano fumigace přestává být účinná. Když nesedí, nějak tomu moc nebude vadit
5/ "vaše včely rabují jiná neošetřena" - k loupeží dochází zejména při nekvalitní matce ve včelstvu. Chybu hledejme vždy u sebe
6/"léčivo shoří" - aly vždy se to odpaří
7/"vyvíječ není testován" - výrobce udává kdy se vyvíječ má testovat
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25463
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- MichalHc22 (77.236.209.145) --- 28. 10. 2007
propolis
Dobry den, mam na vas dotaz. Nevite nekdo, jak udelat propolisovou tinkturu, ale aby byla POZIVATELNA?? Mam nejaky propolis nasbiran od zluteho az po tmave hnedy. Vim, ze se rozpousti v lihu, ale zajimalo by me jestli je nutne ho jeste nejak dal cistit nebo varit, aby v nem nebyly nejake nezadouci bakterie..
Omouva se za trosku amatersky dotaz, ale jsem zacatecnik a nikde sem nic o cisteni propolisu nenasel.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25462
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- tomeška (88.100.95.205) --- 28. 10. 2007
shrnutí posledních příspěvků jak to vidím já
1. GP si velmi vážím,ale jeho příspěvky pro obyčejného
venkovského včelaře jsou nepochopitelné a těch je nejvíce.
2. Kozlík - jeho příspěvek 26.10. plně beru,je to tak.
3. Vojtěch - asi to má vyzkoušené,jenže v minulosti se takto se včelami nezacházelo,doporučuji nechat severní větry větrami a také lípa nemeduje každý rok.
4. Václavek - ty větší dávky léčiva jsou diskutabilní,co asi by na to řekla veterina,třeba se brzy dočkáme inovace.
5. Šefčík - perfektní podání problematiky VD,není co dodat
6. Sršní táta - nelze připustit tuto prognozu,že by se jara dožilo jenom 30%,myslím že je to viděno příliš skepticky a podceňují se včely,které jsou tu již dávno před člověkem a po miliony let zde mají své místo.
7. Včelaři myslím ti větší,možná se jim blýská na lepší časy,nemuseli by likvidovat své chovy a posečkat...
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25461
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Apis (195.22.38.201) --- 28. 10. 2007
Co vlastně dělá Protokol servise (25458) (25459)
Mám malí dotaz. Co vlastně dělá Protokol servise /možná to píšu špatně/ za naše peníze. Několik dotazů směřovaných přes okresní výbor je bez odpovědi. Jestli jsou jediným produktem společnosti PS internetové stránky medeu.cz tak se mi to zdá poněkud drahé. Něco jsem zaslechl o masivní kampani na propagaci medu. Ničeho jsem si nevšiml. Jo pravda, ve včelaři psali že byl program propagace chválen v Bruselu. Pak se náš program líbí v Německu.
A L E J A K Ý ? ? ? ?
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25460
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Sršní táta (212.80.64.162) --- 28. 10. 2007
VD a jak bude na jaře
Vážení,"myslím si"! že situace s VD je i při správném léčení dle metodiky uveřejněné na stránkách svazu někdy změněná i těmito skutečnostmi.
1)Vaši sousedi včelaři např . neléčí.
2)V přírodě zůstanou při mírné zimě roje v dutinách stromů.
3)Léčivo uniká z špatně utěsněného úlu.
4)Včely při teplotě kolem 10 stupňů sedí daleko od pásku a léčivo může kondenzovat na vlkých stěnách a rámcích které mohou být po ránu hodně studené.
5)Vaše včely po léčení rabují neošetřená včelstva v okolí.
6)Léčivo shoří místo odpaření.
7)Máte léta nepřezkoušený vyvíječ aerosolu.
To ale neznamená, že není ještě chyba jinde:
VD funguje jako roznašeč virů a slabé včelstvo s malým množstvím pylu v červenci a srpnu téměř nevychová zimní včely. A Ti co krmí až v srpnu a září mají letos prostě smůlu. Letošní zimu přečká jen okolo třiceti procent včelstev. Škody budou velké, protože většina z nás usnula na vavřínech.
Včelám zdar
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25458
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- A.Turčáni (62.168.124.210) --- 27. 10. 2007
Re: VD (25416) (25419)
To, že pôzdne preliečenie bolo úspešné, svedčila nasledujúca sezóna, ktorá bola bezproblémová, nástup klieštika bol zvýšený až v 8 a 9. mesiaci.
To je veta, ktorej ste nerozumeli a ani Ste nemohli, lebo je nedopovedaná.
V dokonale ošetrených včelstvách nástup rozmnožovanie VD bol pomalý, preto až do začiatku augusta-srpna klieštik budúce zimné včely neohrozoval a nevyčerpával ich organizmus v čase ich vývoja v bunkách.
Mierny nárast VD v auguste a septembri už nebol dominantný, pretože zimné včely boli zdravé a a ich dlhovekosť nemohol ohroziť.
Už 6 rokov ošetrujem včelstvá len amitrazom /predtým Gabonom a na záver 1x amitrazom/, prvýkrát 25.8 tzv. odľahčujúca fum., druhýkrát 25.9 taktiež odľahčujúca (ešte môže bať plod| a záverečná - defintívna 1.11. Ešte raz zdôrazňujem, že posledná fum. je u mňa robená bez akéhokoľvek plodu. Mohol by som ju robiť aerosolovaním, vlastníme v ZO Vat-1, ale som ho odmietol. Robím to z dôvodu, aby som si overil, či je to možné robiť tak ako som to popísal. Zatiaľ to vychádza, a navnímam to ako hlúposť- blbosť.
Anton
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25457
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Vojtěch (85.13.78.3) --- 27. 10. 2007
Re: VD (25416) (25419) (25449) (25450) (25451) (25455)
Není to nošení dříví do lesa, protože předchozí majitel míval průměr 10kg. Zůstal mi jen severní svah u chalupy, ostatní jsem zrušil na cizím...Nejhorší jsou severní větry. Posiluji i šnůškyschopná v květnu s matkou nultý ročník. To už tu bylo.Udělal jsem to na zkoušku před lipou a vyšlo to na 20kg u 3. vytáčení , protože měly více létavek než ostatní,a více využíly snůšky. Já tomu říkám brigáda s další matkou. Příští rok to zopakuji zase na lipový med.
B.V.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25456
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- G. Pazderka (80.78.146.242) --- 27. 10. 2007
Re: VD (25416) (25419) (25449) (25450) (25451)
No a není to nošení dříví do lesa? V čase před snůškou by měla být včelstva již šnůškyschopná. Samozřejmě mám např. stanoviště, které je slabší, ale to je zapříčiněno svojí polohou - nižší bonitou. Tam se taková posilování osvědčují. Nemáš v okolí lepší stanoviště bez nutnosti posilovat?
.....
Vojtěch:>Právě spojováním před snůškou dociluji výnos medu, který potřebuji, abych nemusel rozšiřovat včelstvo, a hned nachystám oddělky na příští rok.<
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25455
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- j.Šefčík (90.176.2.8) --- 27. 10. 2007
Re: VD - jak vypada úhyn (25416) (25419) (25449)
Pavel T. Jak vypada úhyn včelstva na VD? Tak jenom stručně :
1/ včely vylétavají i za nižších teplot z úlu. Na česně můžeme pozorovat "poskakování" včel
2/ na podložkách nalezneme mrtvé včely, které mají poškozená křídla a ze spodu na včelách zejména na zadečkové části nalezneme bílé tečky
3/může tam být zavíčkovaný plod, který včely opustily
4/ při kontrole uhynulého včelstva v úle nalezneme zásoby a minimální počet mrtvých včel. Tyto uhynou při vylétavaní z úlu
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25454
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- M. Václavek (85.132.169.34) --- 27. 10. 2007
Re: VD (25416) (25419) (25449) (25450)
Taky je nutné si uvědomit, že silná včelstva potřebují vyšší dávky léčiva! A hlavně léčit tak jak se má!
Spojením včelstva s oddělkem při správném vedení včelstva za účelem eliminaci rojové nálady ( poskytnout včelstvu neomezený prostor, rozvolnit plodiště, při rozkvětu řepky odebrat 1-2 rámky zavíčkovaného plodu ) vede k dosažení maximálního výnosu z první snůšky, kterého nám může včelstvo v dané oblasti poskytnout.
S pozdravem...M. Václavek
Racionalizaci zdar!!!
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25453
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- G. Pazderka (80.78.146.242) --- 27. 10. 2007
Re: VD (25416) (25419) (25449)
Pavel T:
>Dokáže někdo popsat jak takový úhyn na VD vypadá?<
......
Ale vždyď to není složité si vyhledat jak takový úhyn vypadá. Je to "katechismus" včelaře a nedokázat takový úhyn diagnostikovat může snad jen nezkušený začátečník.
Velice stručně:
Je to jednoduché. Včelstvo může sice vypadat jako silné a nosit třeba i kvanta medu, ale v podstatě je už mrtvé, jestli VD má dobré podmínky a včelař je k tomuto laxní.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25452
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- kozlík (194.212.232.6) --- 26. 10. 2007
Re: VD (25416) (25419) (25449)
Byl vyšší zůstatek roztočů, množily se celou zimu, bylo jich nejméně o 2 generace více, jarní léčba byla v podstatě neúčinná a tak byly již v červenci vidět. Kyselina měla jen částečný účinek v tom, že vyhnala naráz cca 1/2 včel- tím pádem i cca 1/2 roztočů. Nicméně roztoči i padali. Léčba Gabonem až v září ,prý zpoždění veterinářem, začala v období, kdy již byly včely zasažené a pak jednoho dne cca v 1/2 září, nebo října přijdeš k úlu, koukneš okénkem, nic nevidíš, sundáš strůpek, rozebereš a nikde ani včelka, nebo jen lupičky s vosama.
Poučení z krizového vývoje: Vyšetři si léčivo a přeléčuj si včelky jak to uznáš za vhodné. Jinak ti ti které to nepotkalo, nebo ztráty nahradili z oddělků , nebo si léčivo nechali od loňska ještě vyčtou, že jsi bordelář, neléčíš, nekoupil sis nové langstroty, atd.
Ty nejsilnější a s mladými matkami odchází jako první.
Takže se nevyplatí spojovat oddělky s kmenovými - vznikne silné včelstvo. Nechat oddělek samostatně, s přestávkou v plodování bude mít roztočů méně - méně generací.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25450
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Pavel T. (82.150.160.202) --- 26. 10. 2007
Re: VD (25416) (25419)
Re: nástup klieštika bol zvýšený až v 8 a 9. mesiaci.
Jak to kdo zjistil? Dělal někdo statistiku? Léčil někdo během roku pro statistiku, behem medosběru? Podle mne blbost, jen dohady. Pokud je letos násobkem více VD, pak jen proto, že sezona začala s vyším reziduem VD a nebo došlo k vyššímu zamoření divokých/ulítlých rojů. Jiný názor samozřejmě respektuji.//// Ještě jsem nikdy nepřišel o včelstvo přes zimu. Dokáže někdo popsat jak takový úhyn na VD vypadá?
pt
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25449
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- G. Pazderka (80.78.146.242) --- 26. 10. 2007
Re: Cinnost svazu (25446)
FSkalsky:>Od toho tam je(pres WWW plati pristupova prava)(mohl by to nekdo vysvetlit ?) <
.......
Pokusím se. ... Buď je přístup zprostředkován nějakou rutinou přes prohlížeč webu a vykonaný kód přes skriptu serveru kde se dokument nachází nebo je dokument zaheslován samotným programem. (v pdf, wordu, atp.)
Oba dva způsoby ovšem nezabrání tomu, aby se ze zaheslovaného dokumentu nestaly veřejné. Ovšem v tom případě se dá vložit serverem při stahování do dokumentu někam to, kdo si to pod přístupovým právem stáhnul. (to by neměl být programátorský problém)
Podle mého názoru je potřeba aby dění v ČSV bylo co nejtransparentnější a dění uvnitř měly hlavně názorové skupiny, které stojí o existenci, rozvoj a vysokou úroveň samotného svazu. (resp. udržitelný stav)
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25448
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- fskalsky (195.113.155.3) --- 26. 10. 2007
Re:Cinnost svazu
20.10.2007
Srni tata: Prosim o radu,kde lze njit to co vlastne svaz resi?
Bzzuk : Svaz nedela temer nic obycejnemu smrtelnikovi,Zapis ze zasedani pristupny neni.Jinak by ho jiste povesili na internet.
G.P. Neni nic jednodusiho,nez se kontaktovat -poslanec-sedi za Vas v UV.Ten dostava podrobne zapisy a nevidim problem,aby s nimi v zajmu seznamil clenskou verejnost.Od toho tam je(pres WWW plati pristupova prava)(mohl by to nekdo vysvetlit ?)
Srnitata: Dekuji za odpoved,informace co se deje ve svazu prichazi oklestene jak za bolsevika.
Pepik : Je to sice daleko,ale uz tet je potreba na sjezd se chystat...
Srnitata:Toto tema je tema pro konferenci...chci kandidovat na tajemnika CSV.Nejsem sice ekonom,ale nevyhazuji penize za hlouposti.Dale navrhuji u nasi vlady mit EXtajemnika a dalsi EXfunkcionare.Pritele Peroutky nenavrhuji do pristi funkce tajemnika,jedine za EXreditele Predboje.
Rok v druhem roce po sjezdu
Dotaz-prosba na funkcionare-v jakekoliv urovni vedeni CSV.
Mohou zverejnovat svoji verzi informaci z jednani ?
Doposud je to tak,ze -ZPRAVU- zverejnuje jen svazovy casopis -Vcelarstvi- To existuje nejaky zakaz nebo vnitrni smernice ?
franta kokinko pro nasi Emilku !
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25446
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- V.Bicek (193.179.2.106) --- 26. 10. 2007
Re: stavba včeninu (8597) (25436)
Pokud včelín potřebuješ, tak ho postav. Někde pracovnu a sklad souší mít musíš.
V loňském roce jsem postavil celodřevěný včelín s pracovnou. Bez základů, jen na betonových deskách.
Vnější rozměry cca 4 x 4 m. V půlce jsou úly, ve druhé je pracovna.
Můžu to nafotit a poslat, i výkresy bych mohl převést do WORDu. Zveřejni adresu.
V.B.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25445
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- apis (195.22.38.201) --- 25. 10. 2007
Re: stavba včeninu (8597) (25436) (25442)
Uznávám unáhlenost. Kdo chové méně včelstev ak nenší včelín "utáhne". Co se tákávčelnice. je pravda, že úly jsou trochu více namáhané. Záleží hodně na umístění. Momentálně mám skoro ideální místo. Je to starý sad. Ze tří stran les. Přibližně sever, východ, západ. Les na sever je do svahu. Ovocné stromy jsou na hjaře bez listí. Sluníčko projde. V létě je pod nimi stín. Nadmořská víška asi 450 m.n.m.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25443
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Míra P. (213.192.0.246) --- 25. 10. 2007
Re: stavba včeninu (8597) (25436)
Myslím si,že střecha nebo stříška má svoje opodstatnění pokud máš deset až dvacet včelstev.Já sem letos postavil přístřeší chráněné stěnou od západu asi tak pro desatero včelstev.Pokud chceš pošlu ti fotky(napiš adresu)třeba i s popisem prací a materiálu.Určitě takhle chráněný úly vydrží dýl než na louce v trávě.Zase pro padesatery včely by to bylo asi dost nákladný to je taky fakt.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25442
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- apis (195.22.38.201) --- 25. 10. 2007
Re: stavba včeninu (8597) (25436) (25440)
Souhlas s Pepou
Mamá 60 včelstev. Teda měl 15.10.2007. Na včelnici je pohoda. Včelín je další budova na údržbu navíc. Mám momentálně dvě stanoviště. Točím doma v upravané medárně. Vydlážděná podlaha, zavedená voda, medomet s pohonem na 220V. Místo na skledování sklenic, umytí naplnění medem. Je pravda, že občas na včelnici nesedne počasí, ale zvykl jsem si. Když při sundávání medníků slídí včely "naházím" nástavky do auta a hurá domů. Když má zákazník zájem, mohu ho klidně vzít do medárny na exkursi. Na lidi to zabírá.
Myslím, že pěkná pracovna (medárna) je lepší investice.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25441
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Pepa (90.176.2.8) --- 25. 10. 2007
Re: stavba včeninu (8597) (25436)
ruji. Na včelnici mám 85 včelstev. Včelín bych už nikdy nestavěl. Úly natírám jako nové 3x luxolem. Perfektní impregnace. Pracovat ve včelách na včelníci - bez včelínu, je pohoda. Vozím rámky na vytáčení domu /5 km/. Mám jednoduchou medárnu, která v zimě slouží jako truhlářská dílna. Při vytáčení pohoda a ne jak na včelníci, kde otravovaly včely.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25440
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- apis (195.22.38.201) --- 24. 10. 2007
Re: Dotaz (25422) (25424)
Příště budu psát jasně. Pojmem veterina mám na mysli ne veterináře ale Státní veterinární správu. Jinak jsem nezabíhal do podrobností.
Pokud jde o práci SVS. Loni na jaře se na území našeho okresu stala situace, že SVS nevydala včas nařízení k jarnímu léčení. Když se neléčí je to špatně. Když se léčí včas, bez nařízení je to také špatně/ proti zákonu/. Jak byl nucen postupovat zdravotní referent OV nebudu psát. Vůbec jsem mu to nezáviděl.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25426
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Pepa (90.176.2.8) --- 24. 10. 2007
Re: Dotaz (25422)
Miro a apisu : Způsob tlumení roztoče VD nařízuje Státní veterinární správa kde se uvádí, že ošetření se provádí komisionálně a jsou pouze dvě možností jak to provést :
1/ i nečlen Svazu může požádat místní organizaci o přeléčení. Jsou tam dotace, které se nevztahují pouze na členy ČSV.
2/ pokud je na "kordy" se včelařskou organizaci, pak má jedinou možnost požádat příslušnou veterinární správu a přléčení, ale musí počítat, že něco a dost poplatí.
Zdá VÚ na nějaké potvrzení nějakého veterináře prodá léčivo, to nevím, ale domnívám se, že spíš ne. Porušoval by asi nařízení Státní veterinární správy.
Nakonec buďme rádí, že tyto léčiva nelze volně kupovat ve včelařských prodejnách a podobně. Po nějaké době by to dopadlo asi velíce špatně.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25424
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Jirka P. (217.115.253.145) --- 24. 10. 2007
Propolisová tinktura - ředění d. vodou
Prosil bych vás o radu ohledně výroby propolisové tinktury. Propolis mám jiz vyluhovaný v lihu 96% a nyní ho chci naředit destilovanou vodou na 60%. Po nalití destilované vody se však tinktura zakalí do běla, což je běžné. Neexistuje však nějaký fígl, aby tinktura po naředění destilovanou vodou zůstala pěkně čirá. Třeba přilévat destilku po troškách nebo tak něco. Předem děkuji.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25421
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- A.Turčáni (62.168.124.210) --- 23. 10. 2007
Re: VD (25416)
Může to být tím, že léčím při 10°C ? Kolik stupňů je vlasně potřeba na fumigaci?
Oficionálna metodika pre fumigáciu včelstiev hovorí o 12˚C, vtedy je ešte chumáč včiel rozvolnený a teda klieštik je ľahšie zasiahnuteľný otráveným fumigantom. Pod 12 stupňov včely vytvárajú zimný chumáč, čím nižšiea teplota tým je chumáč- hrozen zomknutejší a preto vraj fumigant je neúčinný.
Ak mechanizmus zasiahnutia parazita fumigantom- amitrazom, je založený viac na vdýchnutí fimiganta do prieduchov akarida, potom je pravdepodobné, že bude zasiahnutý aj v uzatvorenom chumáči. Aj včely, aby v chumáči prežili, musia dýchať vzduch, preto fumigant spolu so vzduchom nasávajú a tak sa dostane aj k klieštikom parazitujúcich na včelách.
Pred dvomi rokmi som robil fumigáciu vo včelstvách starostlivo v mesiaci november- listopad, keď po chladných nociach boli včelstvá i cez deň v zovretom chumáči. Zadymenie (3 kvapky amitrazu/ prebehlo rýchlo, pretože včely včelára nevyrušujú. Zber som robil po 24 hod., po 48 a 72 hod., tam kde sa nachádzali nejaké V.D. postupne z chumáča vypadli na podmetovú podložku. To, že pôzdne preliečenie bolo úspešné, svedčila nasledujúca sezóna, ktorá bola bezproblémová, nástup klieštika bol zvýšený až v 8 a 9. mesiaci.
Ostáva nezodpovedaná otázka prečo má byť fumigácia tak pozde? Jednoducho preto, že v tomto období u mňa nikdy nebol včelí plod, čo je predpokladom úplného zlikvidovania VD! Veď i aerosolovanie sa robí v decembri- prosinci lebo je založené na tomto poznatku, že včelstvá sú bez plodu.
Čo ale ani to nemusí byť pravda. V zime 2006-2007, matky začali plodovať už 21.12, včely sa liahli už 11.1. až 20.12.2007, zistil som to v rozobraním zimujúceho včelstva pre fotografovanie.
Tieto poznatky môžete rešpektovať, ale i nemusíte, sú to moje osobné názory, no som presvedčený, že včelárom uľahčujú boj s potláčaním varroatózy včiel. Anton
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25419
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- čárlí (89.235.30.9) --- 23. 10. 2007
Re: NEJLEPŠÍ HRA S VČELAŘSKOU TEMATIKOU (25371) (25375) (25376) (25390) (25391) (25398) (25399) (25404) (25412)
Protože každá hra má mít v sobě kus napětí a zla bylo by dobře zařadit kus ekvilibrystiky s reklamací pohonné jednotky FUN 2,jaké? Zeptejte se přátel ze ZO Hostinné o.s.Ti mají svou zkušenost.Bohužel jsou o 3207 Kč.chudší ale jsou zato o zkušenost bohatší.Totiž,že až na prvním místě jsou peníze,bohužel.Provdomluvnosti zdar
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 25418
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Celkem je ve Včelařské konferenci již 78434 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 25418 do č. 25478)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference.
Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno,
které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší
jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely
(pro začátek kliknětě na
"nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější",
čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na
tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).
Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší
Klikněte sem pro nápovědu