78619
Archiv Včelařské konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
Zběžné zobrazeníStandartní zobrazení
(okno s nejnovějšími příspěvky a s formulářem
pro psaní nových)Toto je speciální okno pro bádání v archivu konference. Jsou tady zobrazeny starší příspěvky,
které se zde zobrazují tak, že nejstarší
jsou nahoře a novější dole. Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely
(pro začátek můžete kliknout na
"nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začínala, a pak klikejte na "novější",
čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 120 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na
tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu /kde jsou starší/ a postupovat směrem dolu /kde jsou novější/").
Zde je zobrazeno 121 starších příspěvků: od č. 76187 do č. 76307Pohyb ve frontě příspěvků: Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 5. 10. 2022
Re: Cena cukru. (76181) (76186)
V posledním Včelařství bylo napsáno, že v CISu nejdou udělat různé profily pro omezený přístup jen k některým částem CISu. V takovém případě rozhodně nemohli ten CIS dělat jako systém pro řadové včelaře, protože je jasné, že řadoví včelaři musí mít do CISu jen omezený přístup. Musí mít právo měnit či plnit daty věci, které se jich týkají, ale nemohou svévolně menit další data, například evidenční data o sobě nebo data týkající se Svazu a hlavně jiných včelařů.
CIS má být dělaný, kdysi se psalo, na základě Excelu. (další milióny pryč z republiky Microsoftu, pokud bude třeba na přístup k CISu kupovat licenci Excelu) takže klient CISu běží na excelu, ale jeho databázový server běží na čem? Taky na Excelu nebo je tam použit nějaký klasický databázový systém?
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76187
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 5. 10. 2022
Re: Reseni pro CSV - (76182) (76185)
Co se týká Včelařství, problém je asi v tom, že pro řadové včelaře tam jsou asi tak jenom 4 stránky článků. Plus inzeráty. Všechno ostatní je sebeprezentace vedení ČSV anebo lezení do zadele politikům, světovému včelaření, ekologům nebo historikům, včelařským důchodcům atd.
V současném stavu nemá Včelařství jinou šanci než fungovat čistě jen jako měsíčník ústředního výboru ČSV. Prodávat to ve stáncích s jinými časopisy... to nikdo nekoupí ani kdyby to stálo 5 - 10 Kč, ne třeba 60 jako jiné podobné časopisy. Aby Včelařství fungovalo komerčně a vydělávalo si na sebe, museli by začít agendu Svazu řešit svými kanály a ne ve Včelařství, zásadně ubrat v sebeprezentaci, přibrat další redaktory a do každého čísla vypotit aspoň 30 stránek článků zajímavých pro včelaře i sympatizanta včelaření.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76188
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gupa (93.92.52.23) --- 5. 10. 2022
Re: Cena cukru. (76181) (76186) (76187)
R. Polášek (90.178.51.173) --- 5. 10. 2022
Re: Cena cukru. (76181) (76186)
V posledním Včelařství bylo napsáno, že v CISu nejdou udělat různé profily pro omezený přístup jen k některým částem CISu. V takovém případě rozhodně nemohli ten CIS dělat jako systém pro řadové včelaře, protože je jasné, že řadoví včelaři musí mít do CISu jen omezený přístup. <
Web jak ho vidím, asi je upravená Joomla. V Joomle byl kdysi problém s právy, ale od verze 3, tuším, že se tento problém s právy zapracoval a dokončil do systému naplno. Samotná Joomla nemá problém přidělit omezení v jakkékoli míře komukoli.
CIS je od začátku, pokud si pamatuji složení souborů dobře, byl počat na FoxPro, jde o systém klient server, ano, je to velmi podobné tabulkám, ale samotný kód běží po kompilacích samostatně, takže po stažení počítač přes nějaký RPC napojení se připojí přes síť internet na server a zaktualizuje databázi. Je to dobré řešení. Joomla je oproti tomu plně online databázové řešení a to má také své výhody a nevýhody co se týká uživatelského komfortu. Lze ale ovšem využít pluguny typu XMLRPC a aktualizovat tak data kterou Joomla má z offline aplikace, třeba z mobilu nebo PC. XMLRPC má ale také své výhody a nevýhody. Většinou se musí hodně hlídat kvůli bezpečnosti, protože představuje určité bezpečnostní riziko.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76189
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gupa (93.92.52.23) --- 5. 10. 2022
Re: Reseni pro CSV - (76182) (76185) (76188)
V současném stavu nemá Včelařství jinou šanci než fungovat čistě jen jako měsíčník ústředního výboru ČSV. Prodávat to ve stáncích s jinými časopisy... to nikdo nekoupí ani kdyby to stálo 5 - 10 Kč, ne třeba 60 jako jiné podobné časopisy. Aby Včelařství fungovalo komerčně a vydělávalo si na sebe, museli by začít agendu Svazu řešit svými kanály a ne ve Včelařství, zásadně ubrat v sebeprezentaci, přibrat další redaktory a do každého čísla vypotit aspoň 30 stránek článků zajímavých pro včelaře i sympatizanta včelaření.<
To je utopie, celá věc se řešila v Evropě jinde v jiných zájmových spolcích, většinou je ročník vydávaný se zpožděným zpřístupnění ostatním v pdf členům a celé roky se potom archivují jako odkaz ke stažení. Pěkně to má vyřešené Slovinký včelařský spolek.
https://www.czs.si/content/F2
https://www.czs.si/index.php
To že se tam píše o aktivitách spolkových orgánů nebo místních župách nebo nějaký jednotlivec tam napíše své poznatky veterinární záležitosti, je běžné. Je to přeci vnitrospolkový bobkový list především pro včelaře a zájemce o včelařskou činnost a k obeznámení situace jaká ve včelařství v daném státě je.
V poslední době si redakce a slovinský včelařský web na sebe vydělává prodejem propagačního zboží přes svůj web viz odkaz a malé okno napravo dole. To je věc, kterou bych pro sekretariát a hlavně RV a PRV a jejich prodejnu v Praze klidně odkýval jako dobrý počin. Lepší než vedení Včelpa nebo Předboj a ostudy okolo toho. Tak bych si představoval propagaci v rámci dnešních možností.
https://www.czs.si/content/F2
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76190
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gupa (93.92.52.23) --- 5. 10. 2022
Re: Reseni pro CSV - (76182) (76185) (76188) (76190)
https://www.czs.si/content/F2
Račte si povšimnout od kdy se časopis včelařství ve slovinsku přes pdf vydává, od roku 2007. No jen my v Česku jsme moc nóbl. Máme to na papíře. A vypadá to, že si ten luxus pěkně připlatíme.
Ani PSNV nemá časopis volný. V určitém případě a situaci, by při přechod k pdf v podmínkách ČR získal výhodu.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76191
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.93.28) --- 5. 10. 2022
Re: Cena cukru. (76181) (76186) (76187) (76189)
Hlavne,ze do CISu pridali obsluham tlacitko "datum hlaseni do Hradistka" a tlacitko " overit v registru",zduvodneno bohulibou snahou pripravit SZIFu podklady pro "kontrolu".V ktere hlave se podobne napady lihnou??? CIS byl puvodne prezentovany jako "ulehceni" prace jednatelum.Za tanecky kolem 1.D je placeny sekretariat,za kontrolu zadosti SZIF,ale zadarmo jim budou praci ulehcovat jednatele? Hezky vymysleno.Takovy CIS a takove napady si na svazu strcte za klobouk.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76192
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.93.28) --- 5. 10. 2022
Re: Reseni pro CSV - (76182) (76185) (76188) (76190) (76191)
Reseni? Vydavat jednou za ctvrt roku,to se tam snad podari misto balastu o nicem a fotek predstavitelu nebo statnich ouradu nakumulovat clanky o vcelach a vcelareni.On totiz vcelarsky casopis by mel byt pro vcelare a priznivce vcelareni na tema vcelareni.Coz v soucastnosti splnuje tezko,aby nekdy v budoucnu mohl byt prodejny.
A nebo by stacila cisla 2,jarni s tunou formularu na vselijake prihlouple dotace a 8 s formulari k nestastne 1.D.Tech 10 chybejicich cisel by moc lidem nechybelo.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76193
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 5. 10. 2022
Re: Cena cukru. (76181) (76186) (76187) (76189)
"Web jak ho vidím, asi je upravená Joomla. V Jo..."
Tak to už je nad mé znalosti IT.
Jediné, co považuji za jednoznačné, je úplně oddělení databáze článků a dalších věcí webových stránek třeba stránek ČSV www.vcelarstvi.cz a databáze CISu. Tam jsou úplně jiné bezpečnostní požadavky, u CISu výrazně vyšší, protože tam jsou defakto hodně osobní data všech včelařů. A koukám, odděleno to tam je, jestli jsem správně rozuměl výpisu stránky, CIS tam má svoji poddoménu cis.vcelarstvi.cz
Tak doufejmě že ten CIS tam běží na nějaké slušné databázi, ne na nějaké open source třeba My SQL a pokud ano, tak snad je bezpečnostně aspoň dobře nakonfigurována.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76194
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 5. 10. 2022
Re: Reseni pro CSV - (76182) (76185) (76188) (76190) (76191)
"Račte si povšimnout od kdy se časopis včelařství ve slovinsku přes pdf vydává, od roku 2007. No jen my v Česku jsme moc nóbl. Máme to na papíře. A vypadá to, že si ten luxus pěkně připlatíme.
Ani PSNV nemá časopis volný. V určitém případě a situaci, by při přechod k pdf v podmínkách ČR získal výhodu. "
a.
PSNV některé vybrané články po nějaké době uvolňuje k volnému bezplatnému přečtení. Až když už jsou čísla prodána a přečtena a finančně vytěžena, takže jejich přečtení zdarma už výnos z časopisu PSNV nesníčí. Aspoň tomu tak bylo, když jsem se kdysi na ten jejich web díval.
ČSV možná Včelařství neposkytuje v PDF a dodatečně k volnému přečtení proto, protože by vyšlo najevo a poznali by to i lidi mimo Svaz včetně politiků a úředníků státu, že většina těch článků v státem dotovaném Včelařství je o ničem a že se tak dotuje spíš hračičkaření než solidní včelaření. U odborných článků včelařských učitelů a "odborníků" se přežvýkávají znalosti staré 20 let nebo z doby, kdy se oni učili včelařit, nebo se jako převratné objevy presentují články včelařských vynálezců, kteří vylepšují kde co, ale nikdo jiný mimo ně to nepoužívá a ani po přečtení článku nikdo používat nebude a podobně. Článků, které by byly zajímavé pro větší množství včelařů nebo i nevčelařů je tam velmi málo.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76195
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 12. 10. 2022
Re: Lečení na nemoci. (76196)
Tak když léčení na nemoci, nemáte někdo zkušenosti s zimním léčením včelstev na varaózu kyselinou šťavelovou v glycerínu? případně odkaz na slušný návod? Letos bych to chtěl vyzkoušet a pokud to bude fungovat, jeví se to jako velmi výhodné, protože to je skutečně doslova za pár korun.
Co jsem zatím hledal na internetu, tak se to zatím musí vytahovat z nějakých přepisů referátů či článků a skládat z různých zdrojů. Nebo koupit komerční léčivo za jednotky stovek Kč na každý jeden rok a pomalu i včelstvo.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76197
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Stonjek (139.28.119.18) --- 13. 10. 2022
Tak precizní návod je v MV tak před 6ti lety autor Ivan Černý. V podstatě smícháš 1 balení šťavelky české produkce ,váha snad 700 gr. a na to naleješ 1 balení glycerinu objem asi 1 l. Zahřeješ až se vše rozpustí a zprůhlední,ale důležité je nepřekročit teplotu 90 st.No a pak do toho vložíš pásky papíru silného 2 mm, nebo Hobrafilt o rozměrech cca 4x30 cm. necháš okapat! Na plodiště 4 pásky do rozšířených mezer jako Gabony. Já používám na to i háčky proto je dobré před namáčením je provrtat. Myslím že na pásky je už pozdě, na zimní léčení je sublimace nebo pokap. Já kapu někdy kolem vánoc. To že vám nepíšu nachlup přesné množství způsobuje moje lenost, protože bych se musel jít podívat. Zdraví R. S,
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76198
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 15. 10. 2022
Re: Šťavelová kyselina (76200) (76201)
Tak jsem si to našel na internetu. Předtím jsem se na to díval asi přd rokem a asi jsem nezadasl úplně správná hesla na google a měl jsem nějak zažito, že pokap se dělá i s glycerínem.
Takže na jedno včelstvo připadá así mezi 0.5 - 1 gramem kyseliny šťavelové, podle toho, kolik včely obsedají uliček. Doufám, že ta 95 % účinnost je reálná, protože potom bude možné kombinací pokapu šťavelkou a klasickým léčením vyřešit roztoče s odolností k léčivům plus současně nebude problém léčit i během sezóny, pokud bude situace, že úly a oddělku budou bez mladého plodu.
Přesný návod se dá zkombinovat z těchto odkazů:
https://www.modernivcelar.eu/2619-pokap-kyselinou-stavelovou-byl-stejne-ucinny-jako-fumigace-amitrazem
https://beeinfo.cz/kyselina-stavelova-a-osetreni-vcelstva/
https://vsfdo.cz/2017/11/05/priprava-roztoku-kyseliny-stavelove/
https://www.nastavky.cz/produkt/ruzne/kyselina-stavelova/
A díky všem, kdo reagovali.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76202
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 16. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203)
Uvádí se roztok 42 gramů KŠ nebo nějak 52 gramů dihydrátu KŠ na 600 gramů cukru a celkem litr roztoku a do jedné uličky 5 ml roztoku. Na 10 ml na dvě uličky to je 0,42 nebo 0,52 gramů KŠ. Maximálně může být 25 ml toho roztoku na včelstvo neboli do 5 uliček. Opravdu spíš to bude ten 1 gram než půl gramu. Víc než 5 obsazených uliček třeba na konci listopadu v zimním chumáči bude mít málokteré včelstvo.
Akorát mi není jasné jak by to dělali v létě, kdy těch uliček bude obazených víc. Možná maximálně 25 ml roztoku na včelstvo platí jen v zimě v zimním chumáči, v létě to může být do každé uličky 5 ml. Nebo se těch 25 ml rozdělí na celý úl? A do roje nebo smetence, třeba kilového 5 ml nebo víc?
Logika by říkala, že když se ta kyselina dávkuje na včely, protože všechny včely si to mezi sebou mají předat a smáčet se v tom, tak když kilové zimní včelstvo třeba obsedá bežně tři uličky a dostane 3x po 5 ml roztoku, tak kilový roj nebo smetenec v roják by měl dostat taky 15 ml roztoku. A produkční včelstvo v sezóně, které má 5 kilo by mělo dostat 75 ml toho roztoku KŠ. To se ale uvidí časem, teď mě zajímá zimní pokap.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76204
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- 1984 (89.24.43.81) --- 16. 10. 2022
Úhyny
Dnes jsem na procházce šel kolem nějakých stanovišť a nahlédl jsem ze zvědavosti jak to lítá, či spíše nelítá. Evidentně již proběhla masivní destrukce.. ale při pohledu na neskutečný bordel na stanovišti, změť polystyrenu, prázdných a rozbitých flašek od okurek, jakýchsi roztrhaných lepenek mně bylo až smutno. 40 úlů, cca 75 % bez včel, podle smradu s dílem ve stavu rozkladu, plno motýlice... a není to nemocí, ani stářím... a v okolí 500 m dalších 5 stanovišť, to budou mít sousedé včelaři zase "radost"
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76205
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- 1984 (37.48.16.203) --- 17. 10. 2022
Re: Úhyny (76205) (76206)
Tohle není žádný začátečník :) spíš klasický výběrčí medu jedenkrát za rok. Ale v okolí 500 m jsem napočítal dalších minimálně 100 včelstev. Přitom podmínky pro včelaření nicmoc. Akorát jarní řepka a pak 2 km akát, pokud nezmrzne. Klasická absence pozdní snůšky, vytočení do mrtě a krmení s odstupem - můj tip. Těmto převčeleným místům je moc dobré se vyhnout.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76207
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gusto (195.98.10.213) --- 17. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203) (76204)
Akorát mi není jasné jak by to dělali v létě, kdy těch uliček bude obazených víc. ....
-------------
pouziva sa zasadne v bezplodovom obdobi..v lete pasiky stavelka plus glycerin..
jasne ze aj v lete sa da urobit stav bez plodu,tam je lepsie postrek vciel na plastoch kys.mliečnou..pripadne postrek stavelkou v cistej vode..videl som v DE,ale zatial som sa nedopatral ku koncetracii..
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76208
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gupa (93.92.52.23) --- 17. 10. 2022
Re: Úhyny (76205) (76206) (76207)
1984 (37.48.16.203) --- 17. 10. 2022
Re: Úhyny (76205) (76206)
Tohle není žádný začátečník :) spíš klasický výběrčí medu jedenkrát za rok. Ale v okolí 500 m jsem napočítal dalších minimálně 100 včelstev. Přitom podmínky pro včelaření nicmoc. Akorát jarní řepka a pak 2 km akát, pokud nezmrzne. Klasická absence pozdní snůšky, vytočení do mrtě a krmení s odstupem - můj tip. Těmto převčeleným místům je moc dobré se vyhnout.<
Klasicky aplikovaný byznys model, totu bylo už řečeno a vyřčena touha po změně, itak se může včelařit. Tak proč by ne? Na druhou stranu, i tak probíhá selekce. Je to smutná životní situace včelstev ale je tomu tak. Život je většinou smutná záležitost ale většinou potom může pokračovat v určitém směru dál.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76209
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gupa (93.92.52.23) --- 17. 10. 2022
Re: Úhyny (76205) (76206) (76207) (76209) (76210)
Jasně, já si s tím (úhyny) hlavu nelámu. Dle toho co jsem v posledních týdnech viděl a slyšel bych se spíše obával krádeží včelstev. Budou se doplňovat stavy a klasický byznys model musí jet dál úhyny neúhyny...
...
Hodně hloupý zloděj, nedávat desetitisíce za vybavení chápu, ale med je za posledních 30 let v podstatě zatu dobu nejlevnější. Cenu by měl mít 500-600 a stěží se prodává ve velkém za 150. Prostě je to kokotina krást něco co nemá cenu a v podstatě riskovat své údy a ohrožovat své místo bydliště v době kamer a sledování majetku. Proto samotná včelstva a oddělky nemají takovou cenu na kterou za poslední dobu stouply. Cena vosku je sice trochu výš, ale stouply ceny za energie a také za čas práce.
Prostě do včelaření může dnes jít jen opravdu korunovanej trouba. Z toho mediálního přílivu co tu byl při začátku EU dotace se dávno stal reklamní trik a odliv hodnoty medu je stále v kurzu.
Mimo jiné. Mnohem zdravější je mnoho jiných věcí než med. Třeba sehnat opravdu dobré maso bez ATB, napít se mléka bez ATB, sehnat vitamíny které nejsou nadstaveny placebem, nebo prostě dýchat mikrobiologicky přáteslký vzduch který nebude dělat problémy dýchacím cestám mne a mým dětem. Třeba umět analyzovat čistotu vzduchu v zateplených domech a bytech, z toho by se mohl i někdo mít lépe než včelařit a myslet si jak je ten med zdravý.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76211
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 18. 10. 2022
Re: Úhyny (76205) (76206) (76207) (76209) (76210) (76211)
"Hodně hloupý zloděj, nedávat desetitisíce za vybavení chápu, ale med je za posledních 30 let v podstatě zatu dobu nejlevnější. Cenu by měl mít 500-600 a stěží se prodává ve velkém za 150. Prostě je to kokotina krást něco co nemá cenu a v podstatě riskovat své údy a ohrožovat své místo bydliště v době kamer a sledování majetku. Proto samotná včelstva a oddělky nemají takovou cenu na kterou za poslední dobu stouply. Cena vosku je sice trochu výš, ale stouply ceny za energie a také za čas práce. "
a.
Já myslím, že to je pořád ještě pozůstatek socialistického přístupu ke včelaření. Za socialismu, nějak od roku 1970 - 75 , byl totiž drobný zájmový včelař režimem velmi zvýhodňován. Režim mu umožńoval nastavením podmínek, výkupu medu a cenou cukru a dalšího a podporovu samovýroby prostředků pro kočování za relativně málo práce si velmi slušně přivydělat. A to proto, protože drobný zájmový kočující včelař kryl neschopnost socialistického družstevnictví masově provozovat včelařské velkoprovozy tehdy nutné pro opylování řepky a dalších zemědělských kultur. Výjimkou byl tuším Tachov, Třeboň a tuším ještě jedno zemědědělské družstvo, kterým se za socíku ty včelařské velkoprovozy postavit podařilo.
Lidi si tak nějak zvykli, že zájmové včelaření, na rozdíl od zájmové třeba myslivosti, rybářství, kynologie, chovatelství a dalších koníčků, přináší slušný výdělek, i když to člověk nedělá na špičkové, ale jen na průměrné úrovni. Další rozvoj tomu dala současná zelená masírka o včelách, které svým opylováním plodin udržují lidstvo, kterou spousta politiků využila na nákup voličských hlasů za dotace na včelaření.
Takže mezi včelaři je dodnes dost jedinců, kteří včelaření chápou hlavně jako zdroj peněz. A když se jim jim nedaří, tak prostě ždímají ty včely bez uhledu na cokoliv.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76212
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 18. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203) (76204) (76208)
"pouziva sa zasadne v bezplodovom obdobi..v lete pasiky stavelka plus glycerin..
jasne ze aj v lete sa da urobit stav bez plodu,tam je lepsie postrek vciel na plastoch kys.mliečnou..pripadne postrek stavelkou v cistej vode..videl som v DE,ale zatial som sa nedopatral ku koncetracii."
a.
Mi právě vyhovuje pokap, protože na včelách mám téměř trvale síto. Já jem odhrnu shora ze strůpku uteplivky a potom můžu injekční stříkačkou bez problémů na včely do všech uliček libovolně kapat nebo stříkat. A když to bude v noci a použiji k osvětlení červené světlo z LED diod, včelky by ani neměly poznat, že na ně někdo kouká.
Ale ještě mi není jasná jedna věc. Pokapem Šťavelkou se musí ošetřovat v době, kdy tam není plod. U zavíčkovaného plodu šťavelka nedosáhne na roztoče v buňkách, ale současně se uvádí, že pokap šťavelkou poškozuje mladý plod. Přitom při pokapu se použije necelý gram šťavelky, zatímco u knotů se použije, co jsem se díval, na jedno včelstvo asi 30 gramů šťavelky, na 30 dnů, což zhruba odpovídá denní dávce 1 gram nebo mírně pod stejné jako při pokapu. Přitom podle popisů léčení šťavelkou knoty těch 20 - 30 dnů plod určitě nepoškozuje, ale jednodenní stejná dávka kyseliny pokapem plod poškozuje?
I když ono by to pro léto zas tak moc nevadilo. Mohlo by se v létě léčit šťavelkou pokapem "silou" dvěma dávkami. První dávka pokapem by potom vyřadila mladý plod a včely by ho tak vyhodily nebo zkonzumovaly, druhá dávka by se potom dávala po týdnu nebo tak nějak, kdy by se starý plod už vylíhl a nový k zavíčkování nebyl, takže by druhá dávka zasáhla všechny roztoče.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76213
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Zdeněk (93.89.102.199) --- 18. 10. 2022
Cena
Cenu by měl mít 500-600 a stěží se prodává ve velkém za 150. Prostě je to kokotina krást něco co nemá cenu a v podstatě riskovat své údy a ohrožovat své místo bydliště v době kamer a sledování majetku. Proto samotná včelstva a oddělky nemají takovou cenu na kterou za poslední dobu stouply. Cena vosku je sice trochu výš, ale stouply ceny za energie a také za čas práce.
..............................................................
Učitě ta cena medu bude,až bude průměrný výdělek 120000 Kč
Olomouc přednáška včelařky ze Španělska cena medu smíšený 5 euro,jednodruhový 7 euro a k tomu Asijská sršeň usudek ať si udělá každý sám.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76214
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gusto (195.168.226.96) --- 18. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203) (76204) (76208) (76213)
druhá dávka by se potom dávala po týdnu ...
-------------
vcely znesu vela,ale pokap sa ma davat tak,aby s nim dana generacia prisla do kontaktu len raz..
štavelka z pasikov sa uvolnuje postupne,a za tridsat dni uz potom zevraj neucinkuje,ale v pasikoch je zostava asi dost..ked som po zime oblizol od septembra ponechane pasiky v uloch,aby som vyskusal ci tam je uz len voda,ako niektori tvrdia,tak to bola pecka na jazyk asi jak ked obliznete 9v bateriu :-)... ked pokap opakovany v lete,tak nejaky doma vyrobeny bisanar..silice 2-3 minuty mixovat mixerom v malom mnozstve destilky ,a potom rozmiešat vo zvysku a kapat.. z mojich skusenosti urcite palina ,borovica,koriander,mata,tymian,materina duška.. koncentracie treba skusat a sledovat spady .
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76215
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gusto (195.168.226.96) --- 18. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203) (76204) (76208) (76213)
druhá dávka by se potom dávala po týdnu ...
-------------
vcely znesu vela,ale pokap sa ma davat tak,aby s nim dana generacia prisla do kontaktu len raz..
štavelka z pasikov sa uvolnuje postupne,a za tridsat dni uz potom zevraj neucinkuje,ale v pasikoch je zostava asi dost..ked som po zime oblizol od septembra ponechane pasiky v uloch,aby som vyskusal ci tam je uz len voda,ako niektori tvrdia,tak to bola pecka na jazyk asi jak ked obliznete 9v bateriu :-)... ked pokap opakovany v lete,tak nejaky doma vyrobeny bisanar..silice 2-3 minuty mixovat mixerom v malom mnozstve destilky ,a potom rozmiešat vo zvysku a kapat.. z mojich skusenosti urcite palina ,borovica,koriander,mata,tymian,materina duška.. koncentracie treba skusat a sledovat spady .
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76216
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 18. 10. 2022
Re: kyselina šťavelová (76203) (76204) (76208) (76213) (76216)
Tak gylcerin působí jak stabilizátor. Bez něho by se kontaktem se včelami roztok v pásku vyčerpal a zbytek stáhnul dovnitř pásku nebo by rovnou vyschnul, povrch pásku by byl suchý a na včely by se později nedostávalo nic. S glycerinem , jak ho kontaktem se včelami ubývá, glycerím absorbuje vodní páru a tak udržuje svůj objem a dostává další kyselinu z hloubi pásku na povrch pásku.Kde se ta kyselina dostane ke včelám.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76217
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 18. 10. 2022
Re: Cena (76214)
"Učitě ta cena medu bude,až bude průměrný výdělek 120000 Kč
Olomouc přednáška včelařky ze Španělska cena medu smíšený 5 euro,jednodruhový 7 euro a k tomu Asijská sršeň usudek ať si udělá každý sám."
a.
Prodej a nakupování medu je taková burza, kde cenu určuje za prodejce nejpočetnější skupina prodejců,u nás drobní zájmoví včelaři a nejpočetnější skupina kupujících, to jsou dnes podel mne lidi s příjmy kousek nad minimální mzdou. Ti určují cenu 150 - 200 Kč za kilo, protože zájmoví včelaři mohou za takovou cenu prodávat a nakupující mohou za takovou cenu kupovat. A ostatní prodejci medu včetně profesionálních včelařů a producentů ohřívaných medů pro supermarkety se musí přizpůsobit.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76218
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gupa (93.92.52.23) --- 18. 10. 2022
Re: Cena (76214)
Učitě ta cena medu bude,až bude průměrný výdělek 120000 Kč
Olomouc přednáška včelařky ze Španělska cena medu smíšený 5 euro,jednodruhový 7 euro a k tomu Asijská sršeň usudek ať si udělá každý sám.<
z čeho úsudek? Průměrné platy přes 100 000 na Kč v Eu jsou, jen ne unás, jsme jen hloupí chudáci co věří, že se někdy zato, že státu odvádí daně a povinné odvody, dočkají důstojného důchodu. Příští vládu čeká posun věku odchodů do důchodu kvůli silným ročníkům narozených od 70-76, pěkně předem se dává najevo to, že hodně lidí by se mělo odstěhovat do zahraničí, tz. mimo ČR.
Mám dva známé co se tak odstěhovali a užívají si výhody bohatších důchodových systémů jinde. Velmi mne přemlouvají, abych se prostě přestěhoval a vše ostatní že mi dojde časem, že je blbost být v česku.
k úsudku, dle 1984, ...Takže je úsudek správný, když zde napíšu, že je vlastně jedno jestli tě podvede a okrade o peníze stát nebo nějaký postižený psychopat kleptoman kterého ne a ne opustit myšlenka, že bude boháč, když si nakrade včelstva a bude tak prodávat med z těch nakradených včelek nebo je jestě tu noc prodá po 20€ přes bazoš jinému postiženému psychopatovi co si říká včelař který nakoupil výhodně včely.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76219
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- 1984 (78.80.112.63) --- 19. 10. 2022
Důchod
Na důchod nespoléhám. Od 18 se starám sám o sebe a vytrvám v tom až do konce. Vše jsem si vybudoval sám od naprosté 0 a mám jako čekat na nějakou almužnu od kleptokratického státu (de facto dokonale organizovaná a legalizovaná mafie)? Jsem celý život zvyklý pracovat a přesně vím co by se stalo, kdybych přestal. Starý stroj se musí mazat a používat, jinak zatuhne.
Nikam se nebudu stěhovat. Neřeším co bude zítra a co nemůžu ovlivnit. Krádeže řeším -> snažím se jim zabránit. V prvé řadě je hloupost zlodějům veřejně označit parcelu se stanovištěm. V druhé řadě je dobré mít zimoviště a tam svážet včelstva z problematických stanovišť a nejlepší je mít stanoviště za vysokým neprůhledným plotem, i to se poštěstí.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76220
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Zdeněk (93.89.102.199) --- 19. 10. 2022
L pis
Funguje a dobře včelař najde kde jsou v okolí včely,že zloděj si najde stanoviště včel na internetu je lehčí než jit na OÚ a požádat o výpis stanovišť kvůli postřiku.Kdo bude chtít ukrást ukrade (případy, oplocené stanoviště,přišrubované dna k podstavci,fotopasti ukradené v kuklách) atd. není to Bohudik časté. Odkaz:https://eagri.cz/public/app/lpisext/lpis/verejny2/plpis/
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76223
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 20. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222) (76224) (76225)
tak jestli to do registru dává CMSCH podle stabilního stanoviště, to je zimního stanoviště nebo to tam dávají funkcionáři ZO podle hlášení na zimu , tak to je mi jedno, včely mám uprostzřed vesnice u baráku a tam to krást nebudou.
A kdybych chtěl kočovat do lesa, tak to nyní v první řadě na svůj pozemekv lese a to v žádném registru nebude.A jen přes léto
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76226
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (91.221.213.137) --- 20. 10. 2022
Re: Cena (76214)
Ceny všech potravin letí nahoru s 30-100% navýšením, ale u medu v inzercích naopak loňské ceny se někde ještě propadly. To je rovnou dvojitý otřes pro drobná i větší včelí hospodářství. Můžu potvrdit,za med letos ponechaná loňská cena a odbyt je přesto slabší, člověk by čekal run na zboží se starýma cenama jak je to vidět v super hypermarketech. Poslední dodaná paleta cukru za starou cenu byla po ranní otvíračce rozebrána za 4 minuty, davové šílenství.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76227
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (91.221.213.137) --- 20. 10. 2022
Re: Cena (76214) (76227)
Zrovna vyšel aktuální rozhovor. Říká se že platilo cena 1kg másla = 1kg medu. Máslo za 80kč a ještě skoro bez zisku.
Dokážou nynější včelí provozy se starou cenou kolem 200kč/kg medu utáhnout provoz s investicemi, odvody státu, a zachováním zisku? Páč za 300/kg ten med nikdo nekoupí, když klesá odbyt už teď.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-agenda-ceske-maslo-mizi-z-pultu-nahradily-ho-zahranicni-lezaky-s-ceskym-prebalem-217290#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76228
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- 1984 (89.24.59.197) --- 21. 10. 2022
Nástavky
Díval jsem se na cenu nástavků a třeba Nerad už má za lang 2/3 450 kč. Bývalo před 8 lety 300 kč. To je navýšení o 50 % a většina včelařů nástavky kupuje. Inu řezivo a energie šly nahoru.
Já teď sehnal pár kubíků krásných 7 let vyschlých lipových prken 30 mm za 3500 kč/m3, tak mám zase na 2 roky vystaráno a může se vyrábět (cena řeziva na 1 nástavek cca 60 kč). Z rozhovoru vyplynulo, že je to končící včelař (60 včelstev, všechno pokapalo a není energie na obnovu). Tož tak.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76231
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- 1984 (78.80.124.62) --- 21. 10. 2022
Re: Nástavky (76231) (76232)
Lípa je taky dobrá. Pokud se nástavky dobře ošetří a zachází s nima správně, tak vydrží desítky let. Ale beru prostě to, co je k mání. V minulosti jsem dělal ze smrku, borovice, olše, lípy i nějaký modřín a vše slouží. Ideální by byla vejmutovka, ale tu jsem tady nikdy nesehnal. Beru zásadně dobře proschlé, vzduchosuché řezivo a po letech stále vše drží v cinkovaném spoji na milimetr.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76233
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 21. 10. 2022
Re: Nástavky (76231) (76232) (76233)
Mi vychází životnost tak 10 - 15 let nepřetržitého používání nástavků. To je třeba ze smrku, ale desky určené na palety, kde je třeba smrkové dřevo z "václavkových spodků" kmenů smrků, kde je to smrkové dřevo občas velmi řídké a málo odolné hnilobě.
A taky mám včely pod stromy, kde je po dešti dost dlouho vlhko plus na podstavci, přes který se ta vlhkost natahujke. Úly jsou vlhké znatelně déle než třeba úly na volném prostoru a třeba kovovém stojanu.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76234
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- 1984 (89.24.32.255) --- 22. 10. 2022
Životnost
To by mohlo být. Z palet je to skutečně odpadní řezivo a jde i o to jestli máš tenkostěnné, nebo nějaké uteplené. V uteplených, pokud je špatně provedená konstrukce, dochází ke srážení vlhkosti, degradaci materiálu. Životnost jde pak dolů. Rovněž nátěr krycí barvou nepřispívá k prodloužení životnosti. Barva ucpe póry a dřevo pak správně "nedýchá"
U tenkostěnných nástavků je vnitřek potažen propolisem a při správném venkovním nátěru a umístění (ne na zhnilých dřevěných paletách a stříšky s přesahem), pak vydrží "věčnost".
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76235
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 22. 10. 2022
Re: Životnost (76235)
Podle mne hlavně přispělo to, že na tom místě to za dešťů hodně vlhne. Odspodu i od deště. Průdušné by to být víceméně mělo, protože to natírám jenom fermeží. A jinak přirozeně taky platí to, že dřevo na palety to je mix odpadního dřeva a ty některé kusy jsou skutečně s velmi nízkou životnsotí. Ale ta lípa, i když suchá, má tu životnost taky dost sníženou, to dřevo prostě je měkké a velm i snadno se v něm dřevokazné houby šíří. Lípa je možná ještě rychleji se kazící dřevo než listnaté měkké vrba, topol, nebo ještě osika. Rychleji by se měla kazit už jenom tuším střemcha nebo olše.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76236
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- 1984 (89.24.32.255) --- 22. 10. 2022
Lípa
To nerozporuju, že jsou trvanlivější druhy dřeva, ale vždy záleží na okolnostech. Pokud je lipové řezivo správně ošetřené a není vystavené nadměrnému vlhnutí a není tam brouk, pak vydrží skutečně pro využití v tenkostěnných úlech velice dlouho. Mám 15 let staré lipové nástavky a netváří se, že by chtěly vyměnit. Oproti smrku žádný rozdíl. Jinak jsem viděl už i lipové krovy hodně staré... takže toto není něco co bych řešil, ty úly mě myslím s rezervou přežijou.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76237
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Jirka (92.61.83.106) --- 25. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222)
Já jsem si na "viditelnost" osobních údajů včelařů v LPIS nedávno stěžoval a dostal jsem odpověď:
" Chápeme, že z toho radost nemáte, že jsou Vaše údaje viditelné, myslím telefon a e-mail. Toto se řešilo před třemi možná už více lety vcelku intenzivně, ale již se s tím včelaři smířili. To, že budeme zveřejňovat tyto údaje je zakotveno v zákoně o zemědělství č. 252/1997 Sb., v platném znění. Tím, že je to v zákoně neporušujeme GDPR. Navíc tam nejsou kontakty jen na včelaře, ale i na další provozovny, ten kdo má koně, prasata atd.
To, že se budou včelstva krást se nepotvrdilo, nekradou se více než se kradli a navíc, policie od nás dostane, pokud chce i IP adresu, kdo se na včelstva díval, aby mohla lépe pátrat. "
Když jsem si uvedený zákon a další související četl, tak ta situace jak je, zákonu ODPORUJE. MUSÍ být zajištěno, že data nikdo nezneužije a to není. Jestli máte někdo sílu, zkuste to změnit: aby údaje včelaře viděl jen ten, kdo se k LPIS přihlásí (= ověřený LPIS uživatel, ověření datovou schránkou apod.).
"Nápad dopadl tak, že zemědělci na nějaká hlášení serou úplně a stanoviště včelařů jsou volně dohledatelné na internetu."
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76238
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 25. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222) (76238)
Tak jméno, telefon a email zas tak moc osobní údaje nejsou. Jméno a kontakt na včelaře tam být musí, jinak by ta databáze neplnila svůj účel, zemědělci by neměli jak včelaři nahlásit, že tam budou ošetřovat pole pesticidy. A číslo parcely taky, jinak by zemědělci nepoznali, že někdo má včely tam, kde budou oni stříkat.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76239
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gupa (93.92.52.23) --- 26. 10. 2022
Re: Důchod (76220) (76221) (76222) (76238) (76239) (76240)
Ne každý jouda, který si otevře volně stránku v prohlížeči, tak jak je to nyní!!!<
Si stěmi IP adresami mohou akorát tak na Mze vytapetovat. Volné to je prý kvůli všeobecnému veřejnému ohrožení při ochraně např. parku, lesa, nejde jen o zemědělce. Tak si to pamatuji zminula.
Od začátku si myslím, že jde o řízenou likvidaci včelařství. Stejně jako beznaděj při tak jasné otázce proč jsou nemocná včelstva a mizí ve velkém před očima.
Likvidace včelařství má dnes už tolik podob a inícií k likvidaci, že jen blázen by si myslel, že se včelařství nechce stát zbavit a zlikvidovat jej nebo zbavit odpovědnosti zaněj.
Připomíná mi to vidinu kterou často mám, že si jeden vybudoval Včelpo a Předboj a ten jeden má svaté právo ho aj zaříznou a vytunelovat. To samé se nyní děje se včelaři.
Je to smutné.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76242
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 27. 10. 2022
leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247)
Co se divíte, pán prostě našel další způsob, jak se živit včelařením. I kdy nevlastní stovky včelstev, nevlastní plochy, kde by ty včelstva mohl zimovat a kde by na jaře byla dostatečná snůška pro rozvoj včelstev, nevlastní drahou velkou zpracovnu medu a vosku, kde by med ze včel přerobil na produkt připravený k prodeji - sklenice s medem a vosk třeba na emzistěny nebo svíčky atd.
Při vhodném uspořádání detailů přesto může od dubna po září být denně ve včelách, pracovat v nich a na rozdíl od klasických včelařů nebýt závislý na úrodě medu a na kolísání ceny medu na trhu, protože chybějící peníze zaplatí jeho klienti, lidi, co poskytnou plochy na úly. Akorát místo existečních starostí se včelstvy, aby se uživil, bude mít starosti s lidmi. Jak sehnat dostatečné množství klientů reklamními kampaněmi, jak nastavit podmínky, aby klienty neholil a lidi se nebouřili, ale aby současně on netrpěl nuzotou a neprojezdil ježděním po klientech majlant atd.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76248
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 27. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248)
Ostatně něčím podobným, prodejem služeb kolem včel s eteoreticky může živit každý včelař. Musí jen sehnat dostatečné množství klientů, kteří mají na zahradě včelstva a kteří jsou ochotni platit za jeho služby včelaře. Všechny potřeby k tomu se bez problémů vejdou na trochu větší přívěs za osobní auto, včetně třeba velkého těsného stanu na pracovnu na vytáčení a medometu a podobně. Majitel včelstev dodá vedel úlů se včelami a plochy třeba jenom nádoby na med a úložný prostor na nějaké náhradní plásty a víc nemusí mít.
Když bude od dubna po září si schopný sehnat práci u včel aspoň na 5 dní v týdnu po 8 - 10 hodinách, měl by být schopný se tím uživit.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76249
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 27. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250)
Já to vidím tak, že když může existovat hodinový manžel, který za 500 nebo dnes už asi tisíc Kč přijede s bednou nářadí, a v bytě třeba vyvrtá díru a pověsí obraz nebo vymění těsnění u kapajícícho kohoutku nebo natře dvířka kuchyňské linky atd. Tak může existovat i "hodinový" včelař. Po celé republice by jezdit nemohl. to by se lidi nedoplatili, ale z nějakého bydliště kolem dokola do takových 50 až 100 kilometrů už by to šlo. Akorát by se jenom muselo najít dost lidí ochotných za takovou službu příslušně platit. To jsou právě ty rozhodující detaily, kolik platit a za co všechno platit.
Případně možná by se to vyvrbilo tak, že se to bude dotovat nebo platit příslušným úřadem jako služba na udržování přírody. Třeba v nějaké nové řadové zástavbě, kde nikdo ty včely nebude chovat, by mohl místní úřad chtít řekněme co kilometr pár včelstev.
je právě třeba akorát začít r, jestli se to povede. Nějaký mladý a hloupý (nadšený) s autem a vybavením by to mohl začít zkoušet.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76252
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 28. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254)
To by bylo asi spíš na ty novodobé lidi, ne na tradiční včelaře. Jako ty lidi, co detailně ví ze zelených žvástů, jak se má na zahradě a v přírodě hospodařit, ale když jenom sednou na židli, o kterou je opřený rýč nebo motyka, tak do hodiny se jim na ruce udělá mozol a aby zašroubovali klíčem matku na šroub, tak k tomu potřebují půl dne hledání informací na internetu.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76255
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.92.168) --- 28. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255)
To mi pripomelo jednoho amaterskeho sadare,ktery ma v compu rozmisteni vsech stromu v sadu a vyctenou dobu zralosti a trhani te ktere odrudy.Vysledkem je,ze pulku oskubal nezralou a druha pulka mu spadla,protoze jablka odmitaji dozravat podle pocitace.Pritom staci rozkrojit jablko a mrknout se na barvu jader.Ale to by na tohohle IT sadare bylo moc slozite.Holt notebookem jablko nerozkrojis.
A podobne je to s dnesnim novovcelarem,ktery si u vcelstva klepe nesmyslna data,planuje zakroky na mesice do predu a pritom nema tuseni,co se ve vcelstvu deje dnes.
Proste jednoduche veci se nedelaji uz jednoduse,ale vymysli se,jak je delat co nejsloziteji.
Sem asi patri i napad poridit si par vcelstev,pac je to in,ale pro jistotu k nim rovnou i vcelare,ktery kolem nich bude behat.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76256
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 28. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256)
Nojo, já teď doma plánuju přidat nějaké švestky na zahradě. A právě chci, aby byly rozložené od srpna až pozdě na podzim do října, jak vydržely švestky i po opadání listů kdysi, když tady ještě nebyla šarka. A tak jsem hodiny studoval na internetu, jednotlivé odrůdy, z různých zdrojů... A u pozdních, co mají zrát cca po polovině záží už je problém, podle jedněch jsou jedny zrající pozdě perfektní všiude, i u mně, podle jiných jsou tytéž vhodné jen do teplých oblastí... Tak jsem s tím studováním víceméně praštil a naperu to víceméně podle oka a během dalších 3 - 6 let se uvidí, co to bude dělat.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76257
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.92.168) --- 28. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256) (76257)
Taky jsem dosazoval.Nekolik stromu Cacanska rodna a konecne se mi podarilo sehnat v jednom pidizahradnictvi klasicke blumy.Tak zas pribyl pas svestek misto pasu hrusek,ktere chytly chronicke usychani hrusni.A je po hruskovici.Ne uplne teda,kvasi mi 540 litru z posledni hrusky,ktera mi zbyla.Stara odruda,jejiz nazev ani neznam.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76258
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 29. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256) (76257) (76258) (76259) (76260)
To možná až v další etapě. Ale u těch ranějších žlutých švestek je pro mě problém, že jsou řídké, Kvas se tak musí v letních teplech pečlivě skladovat, protože se snadno kazí. To by chtělo v ideálním případě mít možnost pálit jen z těch žlutých švestek už hned v létě a do toho se mi nechce. Spíš naopak, vidím to tak, že budu ovoce na kvas spíš někomu přenechávat, třeba za nějaký podíl na výsledku.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76261
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.92.168) --- 29. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256) (76257) (76258) (76259) (76260) (76261)
Ale houby,100 l kvasu ze zlutych svestek,nedodan ani gram cukru a napaleno 13 l 52%.Krasne hladka a nadherne voni.
Jedine co musi clovek udelat je netrepat,ale poctive sbirat to co spadne,pravda odhanet z toho mraky vcel,kterym tahle zluta polosvestka hodne imponuje,ma kvanta sladiny.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76262
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gusto (195.168.231.250) --- 29. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256) (76257) (76258) (76259)
katinku mozem odporucit,vynikajuca chuťovo,dozrieva u nas (okolie trnavy) v polovici prazdnin.. rovnako vyborna aj čačanska rodná.. jedina chutna z čačanskych.. č. ranna a č.najbolja bol prepadak ..
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76263
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 30. 10. 2022
Re: leasingové včelaření Re: :) (76244) (76245) (76246) (76247) (76248) (76250) (76252) (76254) (76255) (76256) (76257) (76258) (76259) (76260) (76261) (76262)
Po pravdě já už ani moc velkou potřebu pálených nápojů nemám. Kdysi za mlada ano, to ještě s rodinou a kamarády na různých akcích , od třeba společných prací doma na barácích po všelijaké oslavy jsem dohromady konzumovali každý svou statistickou dávku alkoholu plus nějaké roky nejspíš i nějaké množství navíc. Dnes už dost těch kamarádů i z rodiny je na hřbitovech, jiní někde zmizeli a tak většinu mé statistické dávky alkoholu pije ještě k té své dávce nějaký neznámý chlastající nešťastník kdesi kdovíkde. Já bych vypálil jeden běžný kotel kvasu v pálenici a měl bych slivovice dopředu na 10 let i s flaškami věnovanými někomu za nějaké služby. Asi tak.
To spíš dnes už na jídlo, v rámci zdravé výživy. Zavařené šveskty, sušené švestky, povidla a podobné hmoty. Už jsem asi v tom směru zdědkovatěl.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76264
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Mirek H (109.80.50.176) --- 3. 11. 2022
dotace D1 + příspěvky
Dobrý den.V posledním jedenáctém čísle Včelařství vyšla zajímavá informace ve článku Dotace jsou dobrý sluha ale zlý pán od naší předsedkyně.Opatření budou směrována na finanční úspory ve vydávání časopisu Včelařství a ostatní výdaje.Vyzývá k diskuzi našich členů k dané problematice.Prosím vyjádřete se ve svých názorech.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76266
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.82.5) --- 3. 11. 2022
Re: dotace D1 + příspěvky (76266)
Ono to moc zajimavá info není.Jen na casopis nedostali dotaci.A vzhledem k tomu,že už pochovali skoro vsechno,co mohlo vydelat svazu par korun a tuší,ze zvýšení členského jim ti "rozvraceci v RV,co netáhnou za jeden provaz"zamitnou hlasovánim v RV,zacinají na svazu světe div se!setrit.
Ono časopis,kde se vsunuje samochvala do každého článku a o včelarení je tam minimum stejné moc lidí nenadchne.
Po pravde pro mne byla daleko zajímavějši informace o kremencárně,kterak těm našim hospodářům pomalu padá na hlavu,hlavně,že se nacpou na každou výstavu,neopomenou projet se na apimondii,-apislavii a krmit medem poslance a ouřednictvo.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76267
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- gupa (93.92.52.23) --- 3. 11. 2022
Re: dotace D1 + příspěvky (76266) (76267)
Ono to moc zajimavá info není.Jen na casopis nedostali dotaci.<
No prý nejde jen o Včelařství, je vtom požadavku i část pro OVP. OVP jsem měl vždy rád kvůli čisté knihovní práci ke konci a docela pěknému překladatelskému umu od začátku k tomu knihovnímu výpisu. Kdybych si měl vybrat kvůli zajímavým informacím co pravidelně a s oblibou a rád otevřít ke čtení, mezi Vč. a OVP, jen OVP.
Proč?
Jde o jednoduchý papír s černým potiskem, dvouslopcové pojetí sdílených informací, stačí i černobílý tisk obrázků a obyčejná vazba. Vtom je ta serióznost sdělení, žádná barevná reklama, nevtíravé fotografie pod titulkem, ten papír je vážné sdělení (seriózní) co má váhu. Klidně i jen jednou až čtyřikrát ročně vadání, podle peněz pro překladatele.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76269
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 5. 11. 2022
Re: dotace D1 + příspěvky (76266) (76267) (76269) (76271)
"OVP samozrejmně palec nahoru"
Souhlasím.
Ono Včelařství ztratilo docela dost smysl, když komerční a všelijací úspěšní velkovčelaři před nějakými roky přestali, kvůli konkurenci a kvůli tomu, že se přesunuli na Moderního Včelaře, zveřejńovat svoje návody na úspěšné včelaření. Co se týká objevů a vynálezů, jsou nyní ve Včelařství pouze články, které v tomto směru nemohou příliš uškodit. Buď čistě teoretickíé, třeba zrovna převzané z OVP nebo naopak příliš speciální nějakého kutila samouka.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76272
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (91.221.213.137) --- 6. 11. 2022
Re: dotace D1 + příspěvky (76266) (76267) (76269) (76271) (76272) (76273)
Doba čtivosti je pryč. Jak myslíte že dopadají denní tiskoviny, papírové noviny, křivka prodeje rok za rokem prudce klesá.
Dneska je online doba, internetu, přeinformovanosti, kliknete a máte informací i videí z celého světa.
Svaz je již vyprázdnělá schránka. Je třeba jít do minulost, kde to celé vzniklo, jaká je filosofie zřízení svazu a ideologie.
Svaz už žije jen vlastní byrokracií, která rok co rok roste a pohlcuje čím dál větší prostředky, podobně jako nezastavitelný byrokratický systém státu, který si žije vlastním životem a nemají na něho páky ani pravicové vlády.
Ještě zrušit dotace 1D, stejně těch pár korun v dnešní době nepřetržité inflace je k ničemu. Nestojí za ten cirkus kolem, nečekané kontroly SZIFu u 5 včelstev na dvorku - fakt k smíchu.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76274
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 6. 11. 2022
Re: dotace D1 + příspěvky (76266) (76267) (76269) (76271) (76272) (76273) (76274)
Doba čtivosti je pryč, to je pravda, ale podívejte se, jak vypadá internetové čtivo. Většinu z těch článků vzniká podle jejich kvality tak, že přijde nějaký séfredaktor s troškou peněz a najme levné novináře. nějaké brigádníky studenty nebo téměř nezaměstnané nebo moýžná matky s dětmi na mateřské. A rozdělí to: Ty budeš psát o včelařené, myslivosti a tybaření, ty budeš psát o autech, ty budeš psát o kutilství, ty o stavbě domů, ty o historii , ty o EU .... Informace o oboru si přečtěte ve Wikipedii a rvní týden chci tři články denně a potom 10 článků denně. A "novináři" hledají všude možně, přepisují články, píšou omáčku k oficiálním zprávám, překládají googlem články z angličtiny a jiných řečí..
A když ten šéfredaktor je dobrý, časopis s nějakou slušnou grafikou nějaký rok vydrží, koupí ho nějaký velký internetový hráč, začlení pod sebe. Zkrouhne individuality, trochu přidá na profesionalitě, protože tam na něco dostane skutečného odborníka, ale pořád to bude z poloviny, ze dvou třetin přežvýkávání zpráv někoho jiného, bez kontroly a korekce správnosti.
A právě tam vidím možnosti takového časopisu jako Včelařství. Uvádět originální zprávy z českého včelaření nebo i jiného do toho celkového internetového mišmaše, pokud přebírat, tam maximálně z OVP nebo podobných odborných včelařských zdrojů anebo maximálně ty bulvární přebírané články, pokud budou příliš hloupé a nesmyslné, tak komntovat a uvádět na pravou míru. V nějaké modernější formě než je dnes, třeba provázané s publikací na internetu a podobně.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76275
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.78.160) --- 6. 11. 2022
Re: dotace D1 + příspěvky (76266) (76267) (76269) (76271) (76272) (76273) (76274) (76275)
Svaz má k dispozici naprosto nevyuzitý web,který múže vesele použivat misto časopisu.Teda pokud tam nebudou blaboly o zlatem medu z Kremencarny,ktere malokoho zaujmou,ale kvalitni veci o vcelach a včelařeni.Web je dostupny pro kazdého,kdo ma internet.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76276
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 6. 11. 2022
Organizační věci ĆSV ve Včelařství
Jinak, co si myslíte o uvádění organizačních záležitostí ČSV do časopisu Včelařství? Když v podstatě kolikrát ty organizační věci zabírají, i když ve vyjímatelné formě, většinu časopisu? Není to doslova vyhozený papír? Navíc nerecyklovatelný, protože recyklovat ty lesklé nalakované papíry, z jakých je obálka časopisu i část listů uvnitř je dost problém.
Komu ty věci ve Včelařství slouží? Výbory místních ZO se tyto věci doví mnohem lépe, protože interaktivněji z webu ČSV nebo z interní komunikace, členové ZO se to mohou stejně dobře dovědět od funkcionářů ZO nebo i z webů ZO, pokud je mají nebo přímo z webu ČSV, nemusí to tahat z časopisu. A nečlenové Svazu to nijak nepotřebují nebo téměř nepotřebují.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76277
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.78.160) --- 6. 11. 2022
Re: Organizační věci ĆSV ve Včelařství (76277)
Tohle je taky naprosto zoufale v ČSV.V casopisu se člen dozvi jen nic neřikajici výcuc z toho co se děje a ješte navic ideově náležiťě vytuněný,tedy pokud to náhodou přečte.
A pokud si myslite,že funkcionáři ZO jsou néjak obzvlásť informovani,tak je to ještě horši než se to zdá.Tahat info ze svých zástupců v RV už nikoho nebaví.Svaz vskutku hodný generalni rekonstrukce.Pohrobek Národní fronty.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76278
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Ehra (78.80.98.105) --- 7. 11. 2022
čl. příspěvky a výplata dotace 1.D.
Do 30.11.2022 mají ZO poslat na RV členské příspěvky za své členy.
Ale do doby obdržení financí za dotaci 1.D , se mohou někteří
členové , rozhodnout že ukončí členství a budou chtít vyplatit
dotaci v plné výši.ČL.PŘÍSPĚVKY posílame z účtu ZO s tím že při
výplatě dotace 1.D uhradi čl.příspěvky , které jsme za členy
poslali. Pokud vznikne v této věci disproporce / finance / tak
kdo tento rozdíl bude muset uhradit ??
Výběr čl.př.je téměř nemožné.Stejně tak získat od členů čísla
bankovních účtů. 19.11.2022 bude zasedáni RV, kde se bude mimo
jiné projednávat a následně schvalovat zvýšení čl. na člena.
Jinak nemáme informace o prodeji Jablonan a Obory!!??
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76281
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.78.160) --- 7. 11. 2022
Re: čl. příspěvky a výplata dotace 1.D. (76281)
Osobne nevidim naprosto žádny důvod,proč zvyšovat členské.Proste svaz bude hospodařit s tím co dostane.Je doba šetření,doba rozhazovaní skoncila.
Pokud zvýší členské,uz jsem slysel i na 800,přijde svaz o značnou část včelařů.Pokud chce vedení svazu mít míň členů,za víc penéz,je to volba vedení svazu.Jak se do lesa volá,ak se z nèj ozývá.
Ono "chápání nutnosti zvýsit členské "z úvodníku Včelařství bude mít trpkou příchuť.Taky bych chtěl luxusní porsche,mám na něj,no nemám a tak jezdím fábkou.Má svaz na všechno co by chtěl?,nemá.Tak holt místo porsche bude fábka.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76283
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.78.160) --- 7. 11. 2022
Re: čl. příspěvky a výplata dotace 1.D. (76281)
Jednoduché.Vybrat od členů v listopadu členské,poslat je na svaz,a až nekdy v březnu slavnostne přijde almužna 1.D,tak vyplatit nešťastné dotace.Osobné věřím,že i tahle dotace do budoucna nebude a bude klid.I bez ní se dá spokojeně včelařit ZO ubude spousta otravné prace.
Ono je proti zdravému rozumu mít v pokladně 3 mesíce sekyru už kvůli účetní uzávěrce.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76284
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- R. Polášek (90.178.51.173) --- 11. 11. 2022
Re: Otevřený dopis po Klatovy (76282) (76285) (76286) (76287)
Tak Svaz až doteď měl smysl jako politická síla, přes kterou se u vlády prolobovávaly věci pro včelaře a jako celostátní jednotný systém léčení proti varaóze i jiného léčení. Pro obojí mělo smysl, aby Svaz byl co největší a bylůo pod ním co nejvíc včelařů. A ahby Svaz měl v Praze taky své "kamenné" ústředí.
Jenže lobbing u vlády z největší části skončil s Mandíkem, od té doby je to už příštipkaření. A jednotné léčení se začalo rozkližovat jednak jak funkcionáři ZO odmítali dělat ty věci pro všechny včelaře za pár šupů a jednak jak končí používání syntetických léčiv - akaricidů , a začínají se i oficiálně používat všelijaká jiná alternativní léčiva.
ČSV tak musí najít nový smysl své existence. Například vrátit se k podpoře účinných včelařských technologií vhodných pro malovčelaření v dnešním prostředí, kde je plno oblastí převčelených a je tam nedostatek sladiny a pylu pro včely. Nebo podpora místní společenské a spolkové činnosti.
Podle mne se dnes Svazo toho "kamenného" ústředí v Praze může klidně zbavit. K žádné včelařské činnosti to dnes nepřispívá a jenom to žere peníze. Pokud například nechtějí ty prostory používat ke školení včelařů a podobně.
Podstatné pro dnešek je komunikace. Vedení Svazu klidně dnes může ČSV spravovat z nějakého soukromého bytu v nějakém paneláku doslova odkudkoliv. Potřebuje akorát mít k tomu funkční webové stránky a funkční internetový informační systém. To úplně stačí.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76288
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.78.160) --- 11. 11. 2022
Re: Otevřený dopis po Klatovy (76282) (76285) (76286) (76287) (76288)
Smysl svaz hledat nemusí.Ten je dán od začátku-včely a včelaření.2 zakladní věci před ktere svaz postavil loby za sebe sama,budováni vazeb na politiky a úrednictvo,loby za profit z dotací a velkou členskou zakladnu pro ego top funkcionářů,ktere utrpí težký šrám,az zjistí,ze je členska zakladna k spokojenému včelařeni zas tak nutně nepotřebuje.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76291
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.78.160) --- 11. 11. 2022
Re: Dotace 1.D (76289)
Reakce členů se neobavam,je předvídatelná-nebudou dál členy,coz za současné nenažranosti svazu plně chápu.Jestli mam v ZO 50 členů,klidně můžeme fungovat dál s minimalnim počtem 10 členů a 40 nečlenů.Společně si zaschůzujem,pokecáme o včelách,o včelařeni,ZO zajisti logistiku pro všechny.Žádná křeč.Důležité je včelařit,a ne mlátit prázdnou svazovou slámu o jakési 150 leté existenci a jakési jednotě.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76292
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.78.160) --- 11. 11. 2022
Re: Otevřený dopis po Klatovy (76282) (76285) (76286) (76287) (76288) (76291) (76293) (76294)
Ono stačí začist se do navrhu tvorby výše členskych přizpevků podle věku a podle počtu včelstev.Mladý bude víc člen nez starý? Chovatel s více včelstvy je vic členem nez pidivcelař? Postaveno úplně na palici.
Chytneš rybáři vic kaprů,střelíš myslivče víc prasat,vypěstuješ zahrádķaři větší dýni,tak budeš platit větší členské? Logika podobného napadu je kde?
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76295
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (91.221.213.137) --- 12. 11. 2022
Re: Dotace 1.D (76289)
1D. 55kč na včelstvo? + kontroly na včelnicích od úředníků szif a rozebírání včelstev na stanovišti.
V dnešní inflaci materiálů, úlů.... je těch 55kč v reálu dotace 1D. tak 30kč.
Svaz končí. Ten kdo nepožádá o 1D, pochybuju že bude platit členské. Jen kvůli časopisu a léčivech, které přes prostředníka jde hromadně objednat, ještě něco mi uniklo?
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76296
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Ehra (37.48.40.21) --- 12. 11. 2022
Dotace 1.D
V naší ZO SY 5 členů neposlalo v termínu do 15.9. hlášení počtu
včelstev do ČMSCH. Dalších 20 členů poslalo toto hlášení opožděně.
To znamená , že těchto 25 členů nedostane dotaci 1.d.a to bude
mazec!! Jakožto fun. ZO to musím zvládnout ,každá situace je
řešitelná. Některé podněty zde již zazněli.
Mám neověřenou informaci,že Varidol bude stát 700,-kč.
Takže dosud známé informace / finance/ jsou velice tristí.!!
A to ještě neni vše.!
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76297
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.78.160) --- 12. 11. 2022
Re: Dotace 1.D (76297)
Varidol za 700? To by museli soudruzi z Dolu na pracák. Jestli si někdo podal nebo nepodal žádost je jeho věc,jestli se hlasil do Hradišťka pozdě nebo vůbec,to jde mimo ZO.
Za současné situace nelze spojovat dotaci a členské.Členské je do listopadu,tak člene zaplať nebo nebudeš člen.Je na tom něco k nepochopení? "K členství ve spolku nemůže být nikdo nucen" a "členství zaniká nezaplacením členskeho příspevku".
1.D není dotace určená k placení členského přispěvku,ale dotace za opyleni bla bla bla.Svaz něco opyloval?
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76298
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (95.173.86.64) --- 12. 11. 2022
Re: Dotace 1.D (76289) (76296)
Vážení přátelé, dovolte mi abych vyjádřil svůj skromný názor. Domnívám se ,že by ministerstvo nejdříve mělo zrušit zimní vyšetření měli na roztoče varroa. Ušetřily by se nemalé prostředky v mil. kč.
Zavést obdobu finského modelu 1.d. tj. výplata 1.d až od 25 včelstev / 500 kč / včelstvo - Finanční podpora pro polo až profesionální včelaře.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76299
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.78.160) --- 12. 11. 2022
Re: Dotace 1.D (76289) (76296) (76299)
Finsky model? Ja bych zavedl rozumovy model.Žádne dotace.Hezky každý za svoje.Včely totiž budou opylovavat i bez dotací,dělaji to tak miliony let.
Kde se bere to nutkaní pořád natahovat ruku a chtít na všechno dotace??? Můžete jeden vedle druhého prodávat med a náklady na včelařeni si z prodeje zaplatit.Tak prodávejte a nevymýšlejte hlouposti o dotacích.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76301
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- Jiri (178.22.113.25) --- 14. 11. 2022
Včelařská inflace
Přátelé,
asi se to posere od základu, ale asi není zbytí.
Med dovezeš, opylovací službu zatím ne.
K bodu číslo 1. Soudruzi v číně, padělají pravý včelí med levím, levným rýžovým sirupem. Takže obchodníci toto distribují do celého světa a k nám se tato sladká šťáva dostává přes polsko (ukrajina) nebo napřímo. Takže ve víru pomoci bratrum ukrajincům dovážíme i "sirupy". A tento produkt se nabízí v marketech a lidé si ho můžou koupit na oslazení života.
Pokud včelstva vytočím, přeléčím schválenými preparáty v EU a nakrmým cukrem v akci á29 Kč/kg... má smysl bojovat se sirupy z asie přebalené na ukrajině?
i dotace 180 Kč za opylování? kde je valorizace?
Takže jak se členstvo postaví proti padělkům z číny?
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76303
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- (46.135.78.160) --- 14. 11. 2022
Re: Včelařská inflace (76303)
Bych to s tou inflací neprehaněl,od camcaď po camcaď a chlapi od pytliku dolů.Příští rok 1.D cca 50 kč/včelstvo.No nevypisuj tunu papírů,potvrzení kvůli padesátikoruně na včelstvo.A to se vyplatí.Mimochodem sekretariat utře nos nad administrací dotace.
www.seznamzpravy.cz- med opet podraží,včelaři bojují s úhyny včelstev.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76305
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
- JosPr (46.135.78.160) --- 14. 11. 2022
Re: Včelařská inflace (76303) (76305)
Nemyslím,že je potřeba bojovat s čínským sirupem.Jenom je treba osvěta zákazníků,že máme med od včelařů a "med"ze super hyper.A to zvládnem hravě sami při prodeji medu..Nevidím jediný důvod,proč by měl být med našich včelařů,od našich včel,v superhyper.Ti co jsou líní najít si vlastního včelaře,ať se ládují čínským sirupem.
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 76306
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Celkem je ve Včelařské konferenci již 78619 příspěvků(zde zobrazeno 121 příspěvků, od č. 76187 do č. 76307)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference.
Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno,
které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší
jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely
(pro začátek kliknětě na
"nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější",
čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 120 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na
tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).
Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší
Klikněte sem pro nápovědu