78159

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Podrobné zobrazení

Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



Karel (193.165.217.66) --- 7. 6. 2005

Gusta napsl:"...Já zase, ...., tvrdím, že typ cenralizovaného výkupu,(nebo oblastního) je posledním stupínkem, který fungoval a bylo to jedno z nejlepšího co jsem zažil. A šlo o výkupce v řetězech družstva jako Včela, nebo Jednota. To byli obyčejní výkupci přebytků ze zahrad a prodej ze dvora byl tímto překonán, protože v té době bylo i na medvěda a "balónkovou reklamu" v dobách komunistických
....."
To bylo v dobách, kdy se běžně plánovala ztráta, a někdy čím větší, tím lepší. Nepochopitelné tehdy byly cesty zahraničního obchodu a hlavně směnných kursů a exportních bonusů či jak se to nazývalo. Například některé zboží bylo ještě v Německu a.j. prodejné, ale výrobce se svými náklady nevešel do oficiálního kursu 1DM = 5Kč, tak dostal exportní koeficient například 2,4 a dostával 5*2,4=12Kč, aby si pokryl své plánované "náklady" i neschopnost obchodních organizací prodat dráž. U medu to bylo naštěstí jinak. Díky těmto "švindl kursům" se část medu vyvezla a další se mohla nakupovat ještě dráž, než se v krámech v půlkilovkách prodávala. Jmenovalo se to záporná přirážka, či nějak tak.

Bohužel, nejen u medu, platí následující:
Nákupní_cena + náklady_výkupu + zpracování + časová_cena_peněz + velkoobchod + balení + distribuce + marže_maloobchodu + DPH = Koncová_cena
Koncová cena je dána určitými zákonitostmi, kupní silou, ochotou zaplatit za nějaké očekávání slasti, ale i obecně známou cenovou hladinou dané komodity. A k té včelaři "přispívají" svými 50-80Kč.
Od této ceny, si každý urve co mu situace dovolí.

No a ještě jednou k centrálnímu výkupu a garantované slušné ceně. Mám silné obavy, že by jsme pak zde měli asi pětinásobek včelařů a dvacetinásobek včelstev. Mně by se to taky líbilo. MOžná ti všichni soukromníci i fabriky, co se snaží získat zakázku, zákazníka, vejít se do nákladů, atd by se pak vrhli na včelaření. To víš, kapitál i kapacity jdou tam, kde je potávka. Nebo alespoň zbytek potávky.


Gusta:"Došel jsi nato sám. Do foroty si nakoupí(za levno) a od tebe už dlouho neodebere med."
Ano tato část kupujících se tak chová, a ty je třeba oslovit akční cenou v létě. Ale je třeba uvádět, že je to cena jen teď. A dodržet to. Teprve pak budou nakupovat do foroty. Pokud tu cenu budeš mít pořád stejnou, pak se příští rok nedají "napálit" a půjdou s výplatou radši k Lidlovi.
Ale udělej si malý průzkum, kolik medu se prodává v krámech během celého roku. Pokud nenajdeš sdílné obchodníky, vem si do ruky nenápadně menší značkovač a v regálu "oťukej vystavené sklenice". Budeš tak mít přehled , jak a jaké zboží lidi berou a kolik se ho doplňuje.


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 10768


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Následující:Karel - Re: Cena medu
Předchozí:Petr J. Borsky - Re: jak dlouho se líhnou?






Klikněte sem pro nápovědu