78674
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
U vaeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.
Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vdy vyplnili kolonku "téma".
V případě, e reagujete na některý ji uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...",
která je k dispozici vpravo vedle kadého zobrazeného příspěvku.
Funkce, která je pro kadý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, e budete dbát výe uvedených pokynů.)
Zběné zobrazeníArchiv Včelařské konference
- Josef Šamalík --- 28. 8. 2002
Kočovný vůz
Nazdar přátelé!!
Musím se pochlubit, dneska jsem koupil včelín na kolečkách :) - kočovný vůz. Je ale osazen bateriemi a to se mi nezdá... Tyto úly tedy vymontuju a přes zimu udělám úly nástavkové. Vás vechny bych chtěl poprosit o rady, o různé vychytávky, Vae nápady které jste ve svých vozech realizovali. Jedná se mi třeba o přichycení dna, o zajitěná nástavků při převozech a podobně. Taky bych uvítal, kdyby byla moná návtěva ve Vaich vozech. Díky!!
Mějte se prima a a nám to bzučí...
JOse
--- Odchozí zpráva neobsahuje viry. Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz). Verze: 6.0.381 / Virová báze: 214 - datum vydání: 2.8.2002
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 1595
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Jaromir Marek --- 30. 8. 2002
Re: Kočovný vůz
Kočovný vůz mám tři roky, hospodařím v polonástavcích bez falce. Úly upevňuji na převoz kurtama po třech (textilní pasky se ponovací ráčnou), česna ucpávám molitanem, dna jetě upevňuji vrutama s kříovou hlavou akuvrtačkou. Chybou je plná deska pod úly, stačí dva trámky nebo ocelové profily, nelze vyuít zasíovaná dna. Na česna jsem nechal prostor jen 25 cm vysoký a chtělo to tak 100 cm kvůli očkům. Mám česna z obou stan vozu co je nepraktické. Vůz pouívám maximálně pro 12 úlů ostatní dávám kolem na stojany a vůz je jako skladitě a pracovna (přelarvování, značení ap.) . Vytáčím a cukr připravuji doma. Vůz přetahuji traktorem, podkládám do vodováhy kvůli krmení a aby se nehoupal na pérech. Také mne zajímají názory druhých Jaromír Marek.
Subject: Kočovný vůz
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 1612
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Jaromir Marek --- 3. 9. 2002
Re: Kočovný vůz
O tom jsem také přemýlel, ale různě úly přeupuji do stran. Očka mám otevřená i proti stěně kvůli větrání. V druhém příspěvku je o bočních oknech, s těmi jsem se dost natrápil, udělal jsem vespod výkluzy, ale stejně zůstane dost včel uvnitř a zkřehne. To je také dáno tím , e mám mezi úly mezery pro pohodlí a včely mohou volně létat dovnitř. To stení okno je pro světlo asi ideální, v tom mém vajíčka nevidím musím ven. Jaromír Marek. ----- Original Message ----- From: "Emanuel Vesely" <eman.vesely/=/cesa.cz> To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Monday, September 02, 2002 3:51 PM Subject: Re: Kočovný vůz
> >Na česna jsem nechal prostor jen 25 cm > >vysoký a chtělo to tak 100 cm kvůli očkům. > To se dá napravit dírami do stěny vozu a vloením plastové trubky (průměr > asi 5 cm) k očkům (tunýlky). Očka jsou dobrá věc. > Eman
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 1632
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - jkala --- 4. 9. 2002
Re: Kočovný vůz
Nemám sice kočovný vůz, ale výkluzy včel ze včelína mám řešeny způsobem, který opravdu zaručuje, že žádná včela nezůstane vevnitř. Je to skleněná nebo plexi ) tabulka o asi 4 cm delší a širší, než rozměry okenního otvoru ve stěně. Tabulka je posazena do čtyř špalíčků s drážkou tak, aby byla vně včelína cca 7mm od stěny. Podrobněji viz http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html úvod ( včetně obrázků). Myslím, že by se to dalo využít jako inspirace i v kočovném voze. Ale pokud chci vidět vajíčka a zejména jednodenní larvičky musím ven, nebo si nasadit " horníka" tedy malou svítilnu na pruhu látky na čelo.
A jěště něco: Tuším, že ve Švihově jsem kdysi viděl pěkný kočovný vůz, který měl místo bočních oken pruh drátěného pletiva šíře asi 0,5m po celé délce boční stěny. Nad ním byla sklopná stříška, která v otevřené poloze navazovala na třechu. Na zimu a pro transport se sklopila dolů a tím uzavřela pruh pletiva. Určitě byly ve voze tachováky, ale to je tak vše, co k tomu mohu říci.
Josef Kala pepa.kala/=/volny.cz http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html
> V druhém příspěvku je o bočních oknech, s těmi jsem se dost natrápil, udělal > jsem vespod výkluzy, ale stejně zůstane dost včel uvnitř a zkřehne. To je > také dáno tím , e mám mezi úly mezery pro pohodlí a včely mohou volně létat > dovnitř. To stení okno je pro světlo asi ideální, v tom mém vajíčka nevidím > musím ven.
--- Odchozí zpráva neobsahuje viry. Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz). Verze: 6.0.375 / Virová báze: 210 - datum vydání: 10.7.2002
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 1634
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - tata --- 5. 9. 2002
Re: Kočovný vůz
Výkluz včel ze včelína je podle mého názoru velmi jednoduchá věc. Stačí se je pozorně dívat na chování včel u okenní tabule. Uvidíte jak včela přilétne k horní části okna a pokouší se proletět ven. To se děje postuně od shora dolů až narazí na spodní okraj rámu znova nabere výšku a pokus znova opakuje Na tomto princupu nám založeno svoje okno. Jeho světelná výška je 80 cm a je rozdělena na va díly spodní díl skla je cirka 10cm vysoký a horní díl ho střechovitě překrývá asi o 3 - 4 cm a je spodním okrajem vzdálen od spodního na vzdálenost délky včelího těla. S tohoto řešení pak jsně výplívá jak včela opouští úlový prostor. Pozor!! Okno které je ale děleno na výšku musí mít toto provedení v každé tobulce. Funguje nám to tak již desítky let. Překrití jednotlivých dílů pak zabraňuje vzniku průvanu.
Pepan
----- Original Message ----- From: "jkala" <pepa.kala/=/volny.cz> To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> Sent: Tuesday, September 03, 2002 10:00 PM Subject: Re: Kočovný vůz
> Nemám sice kočovný vůz, ale výkluzy včel ze včelína mám řešeny způsobem, > který opravdu zaručuje, že žádná včela nezůstane vevnitř. Je to skleněná > nebo plexi ) tabulka o asi 4 cm delší a širší, než rozměry okenního otvoru > ve stěně. Tabulka je posazena do čtyř špalíčků s drážkou tak, aby byla vně > včelína cca 7mm od stěny. Podrobněji viz > http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html úvod ( včetně obrázků). Myslím, že > by se to dalo využít jako inspirace i v kočovném voze. > Ale pokud chci vidět vajíčka a zejména jednodenní larvičky musím ven, nebo > si nasadit " horníka" tedy malou svítilnu na pruhu látky na čelo. > > A jěště něco: > Tuším, že ve Švihově jsem kdysi viděl pěkný kočovný vůz, který měl místo > bočních oken pruh drátěného pletiva šíře asi 0,5m po celé délce boční stěny. > Nad ním byla sklopná stříška, která v otevřené poloze navazovala na třechu. > Na zimu a pro transport se sklopila dolů a tím uzavřela pruh pletiva. Určitě > byly ve voze tachováky, ale to je tak vše, co k tomu mohu říci. > > Josef Kala > pepa.kala/=/volny.cz > http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html > > > > V druhém příspěvku je o bočních oknech, s těmi jsem se dost natrápil, > udělal > > jsem vespod výkluzy, ale stejně zůstane dost včel uvnitř a zkřehne. To je > > také dáno tím , e mám mezi úly mezery pro pohodlí a včely mohou volně > létat > > dovnitř. To stení okno je pro světlo asi ideální, v tom mém vajíčka > nevidím > > musím ven. > > > --- > Odchozí zpráva neobsahuje viry. > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz). > Verze: 6.0.375 / Virová báze: 210 - datum vydání: 10.7.2002 > > >
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 1642
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - jkala --- 5. 9. 2002
Re: Kočovný vůz
Ano. Já jsem však dospěl k názoru, že výměna vzduchu ve včelíně pomocí 18 "okének" v mém včelíně není průvan ( neohne to ani plamen svíčky) ale ve včelíně je sucho. A potvrzuji, že to opravdu funguje. Podrobněji na http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html
např. obr. č. 4 v kapitole úvod. Josef Kala pepa.kala/=/volny.cz
eS Pepanem souhl ----- Original Message ----- From: tata <josef.mensik/=/seznam.cz> To: Vcelarska konference <vcely/=/v.or.cz> Sent: Wednesday, September 04, 2002 8:40 PM Subject: Re: Kočovný vůz
> Výkluz včel ze včelína je podle mého názoru velmi jednoduchá věc. > Stačí se je pozorně dívat na chování včel u okenní tabule. Uvidíte jak včela > přilétne k horní části okna a pokouší se proletět ven. To se děje postuně > od shora dolů až narazí na spodní okraj rámu znova nabere výšku a pokus > znova opakuje Na tomto princupu nám založeno svoje okno. Jeho světelná
Okno které > je ale děleno na výšku musí mít toto provedení v každé tobulce. Funguje nám > to tak již desítky let. Překrití jednotlivých dílů pak zabraňuje vzniku > průvanu. > > Pepan > > ----- Original Message ----- > From: "jkala" <pepa.kala/=/volny.cz> > To: "Vcelarska konference" <vcely/=/v.or.cz> > Sent: Tuesday, September 03, 2002 10:00 PM > Subject: Re: Kočovný vůz > > > > Nemám sice kočovný vůz, ale výkluzy včel ze včelína mám řešeny způsobem, > > který opravdu zaručuje, že žádná včela nezůstane vevnitř. Je to skleněná > > nebo plexi ) tabulka o asi 4 cm delší a širší, než rozměry okenního > otvoru > > ve stěně. Tabulka je posazena do čtyř špalíčků s drážkou tak, aby byla > vně > > včelína cca 7mm od stěny. Podrobněji viz > > http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html úvod ( včetně obrázků). Myslím, > že > > by se to dalo využít jako inspirace i v kočovném voze. > > Ale pokud chci vidět vajíčka a zejména jednodenní larvičky musím ven, nebo > > si nasadit " horníka" tedy malou svítilnu na pruhu látky na čelo. > > > > A jěště něco: > > Tuším, že ve Švihově jsem kdysi viděl pěkný kočovný vůz, který měl místo > > bočních oken pruh drátěného pletiva šíře asi 0,5m po celé délce boční > stěny. > > Nad ním byla sklopná stříška, která v otevřené poloze navazovala na > třechu. > > Na zimu a pro transport se sklopila dolů a tím uzavřela pruh pletiva. > Určitě > > byly ve voze tachováky, ale to je tak vše, co k tomu mohu říci. > > > > Josef Kala > > pepa.kala/=/volny.cz > > http://gw.dup.cz/vcelam/cejka/index.html > > > > > > > V druhém příspěvku je o bočních oknech, s těmi jsem se dost natrápil, > > udělal > > > jsem vespod výkluzy, ale stejně zůstane dost včel uvnitř a zkřehne. To > je > > > také dáno tím , e mám mezi úly mezery pro pohodlí a včely mohou volně > > létat > > > dovnitř. To stení okno je pro světlo asi ideální, v tom mém vajíčka > > nevidím > > > musím ven. > > > > > > --- > > Odchozí zpráva neobsahuje viry. > > Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz). > > Verze: 6.0.375 / Virová báze: 210 - datum vydání: 10.7.2002 > > > > > > > >
--- Odchozí zpráva neobsahuje viry. Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz). Verze: 6.0.375 / Virová báze: 210 - datum vydání: 10.7.2002
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 1643
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
| - Josef Šamalík --- 8. 9. 2002
Re:Co do kočovného vozu
Ahoj přátelé! Ptal jsem se jaké úly do kočovného vozu. Názory jsou samozřejmě různé, někdo doporučuje úly s falcy, jiný bez nich. Myslím, e bezfalcové úly by měly být, kvůli přepravě, přiraeny k sobě, aby byly při převozu pevnějí, ale zde by mě vadilo, e nemají mezeru pro lepí uchopení nástavků. Poku by byly úly s ofalcovynými nástavky, pak je mono je umístit s mezerama, ale zde asi narazím u zastánců bezfalcových úlů. Tak nevím... Budu si muset domluvit návtěvu u nějakého kočovníka a zřejmě se jím nechat umluvit, e právě jeho systém je ten nejlepí... :))
>Kočovný vůz mám tři roky, hospodařím v polonástavcích bez falce. Úly >upevňuji na převoz kurtama po třech...
>S těmi je jediná komplikace, při přesunech je nutné je nějakým způsobem >upevnit. To lze za pomocí rozepření, ale ani v takovém případě bych >nevolil bezfalcové úly jako jsou Langstroth nebo Dadant, které by v >takovém případě mohly zvýit riziko vzájemného posunu...
Mějte se prima a a nám to bzučí...
JOse
--- Odchozí zpráva neobsahuje viry. Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft.cz). Verze: 6.0.385 / Virová báze: 217 - datum vydání: 4.9.2002
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 1646
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Klikněte sem pro nápovědu