78080

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Karel (88.103.157.154) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Karel napsal:
>Všiml si někdo že cena v obchodní síti se blíží ke 200,- Kč/kg v baleních 0,5kg a víc? Během roku se to pěkně zvedlo.
............
Radek Krušina: Stálá cena v Penny marketu u květového medu 84,- Kč/kg, u medovicového medu tuším kolem 90,- Kč/kg v půlkilových baleních.
Cena se jim nemění už asi rok.
v akcích je prodávali pod 70,- Kč/kg.
.......
Dík za zprávu.
Jenže nejenom v Penny lidi nakupují. Je tedy třeba hledat zákazníky, co nakupují v super- a hyper- marketech.
Člověk se musí učit od těch lepších. A v obchodě prý platí, že čím vyšší marže, tím lepší obchodník.
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20598


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Radek Krušina (195.39.121.166) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Karel napsal:
>Je tedy třeba hledat zákazníky, co nakupují v super- a hyper- marketech.
>Člověk se musí učit od těch lepších. A v obchodě prý platí, že čím vyšší marže, tím lepší obchodník.
.............

Souhlasím.
Jen jsem tím chtěl říct, že jsem si nevšimnul pohybu cen v místních obchodech.

V coop supermarketu (kde donedávna prodávali med od českých včelařů, teď už tam mají myslím taky míchaný med) mají ceny o něco větší, ale většinou v menších jak půlkilových baleních.
Med přímo od včelařů ze dvora je dlouhodobě stabilní kolem 85,- Kč/kg. V posledním půlroce se zvedá na asi 90,- Kč/kg.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20599


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Karel (88.103.157.154) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Med přímo od včelařů ze dvora je dlouhodobě stabilní kolem 85,- Kč/kg. V posledním půlroce se zvedá na asi 90,- Kč/kg.

.......
A to je to, co můžou ovlivnit sami včelaři. Co takhle zlepšit rentabilitu tím nejednoduším způsobem, místo nadávíní černým ptákům? Jen by to chtělo osvětu.
A taky chuť něco dělat.
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20601


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Radek Krušina (195.39.121.166) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Karel napsal:
>A to je to, co můžou ovlivnit sami včelaři.
>Co takhle zlepšit rentabilitu tím nejednoduším způsobem, místo nadávíní černým ptákům?
>Jen by to chtělo osvětu.
>A taky chuť něco dělat.
Karel
.............

Já myslel, že se bavíme o ceně medu.
Ty příteli někomu za jeho ceny nadáváš?
Proč?
Ať si každý zvolí strategii, jaká mu vyhovuje.
Popřípadě se spojí dohromady s někým ke komu má důvěru, a s ním či s nimi zvolí strategii jaká jim vyhovuje.
Já už jsem i v minulosti psal o tom, že je nesmysl nadávat výkupcům, kteří se živí prodejem medu, za jejich ceny.
Ale stejně je myslím nesmysl očerňovat "prodej ze dvora", jako by patřil do minulých století nebo do středověku.
Osobně nenadávám ani těm, kteří jdou pod v místě obvyklou cenu, protože souhlasím s tvými argumenty, že nejnižší cena nevzbuzuje důvěru.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20608


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
Karel (88.103.157.154) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Ty příteli někomu za jeho ceny nadáváš?
Proč?
Ať si každý zvolí strategii, jaká mu vyhovuje.
Popřípadě se spojí dohromady s někým ke komu má důvěru, a s ním či s nimi zvolí strategii jaká jim vyhovuje.
Já už jsem i v minulosti psal o tom, že je nesmysl nadávat výkupcům, kteří se živí prodejem medu, za jejich ceny.
.................................................
Karel Nováček zde přispěl 13. ledna tímto:
"Snad to bude dobré,doufejme že letošní zima udělá své a tudíž bude i malá snůška,kterou tak moc potřebujeme a ti černí ptáci nám zaplatí alespoň slušnou cenu za naši práci."

a pak ještě jednou, když se divil, že nikdo z konference nemá medaili za med.
.........
Takže to jsem měl na mysli.
Osobně považuji za nehoráznost (a to byla jedna z kapek, které mě odrazili od ČSV) útočit na obchodní partnery.
Vždy jsem to kritizoval. Bohužel, to bylo a asi je oficiální liníí ČSV.
Jak jsem si tak teď v nemoci připoměl listováním ve starých časopisech. I v předminulém čísle - to se chlubili, že hubí konkurenci v Praze.

Mě osobně to vadilo, a domnívám se, že to poškodilo včelařství (obor) na pěkně dlouhou dobu dopředu.

Jinak ať si včelaři prodávají za kolik chtějí, ale když prodávají pod cenou, tamk, ať z nerentability neviní jiné.

Takže s Vámi plně souhlasím. Taky nechápu, proč tady už není mnoho dalších výkupců. Když je to taková rejžovačka:-)
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20613


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

               
Radek Krušina (195.39.121.166) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Karel napsal:
Takže to jsem měl na mysli.
Osobně považuji za nehoráznost (a to byla jedna z kapek, které mě odrazili od ČSV) útočit na obchodní partnery.
Vždy jsem to kritizoval. Bohužel, to bylo a asi je oficiální liníí ČSV.
Jak jsem si tak teď v nemoci připoměl listováním ve starých časopisech. I v předminulém čísle - to se chlubili, že hubí konkurenci v Praze.

Mě osobně to vadilo, a domnívám se, že to poškodilo včelařství (obor) na pěkně dlouhou dobu dopředu.

Jinak ať si včelaři prodávají za kolik chtějí, ale když prodávají pod cenou, tamk, ať z nerentability neviní jiné.

Takže s Vámi plně souhlasím. Taky nechápu, proč tady už není mnoho dalších výkupců. Když je to taková rejžovačka:-)
Karel
.......

Myslím, že se v tomto téměř plně shodujeme.
Jen si myslím, že nadávání na výkupce není oficiální linií ČSV, jehož jsem členem.
Je ale opravdu smutné, když vztahy mezi včelaři a výkupci jsou ničeny některými lidmi přímo z vedení ČSV.

Také se případně chci omluvit za tykání, které vidím, že není obostranné.
Snažím se tu v konferenci tykat každému, i když má ve včelařství mnohem větší zkušenosti než já.

Radek Krušina

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20615


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

                  
Karel (88.103.157.154) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Jen si myslím, že nadávání na výkupce není oficiální linií ČSV, jehož jsem členem.
.......
Nevím do jaké míry je oficiální to, co tiskne Včelařství (mj. v úvodnících)a co říká na schůzích tajemník.
Podle mne je to oficiální.
Nebo je to jiná ČSV, kde jsi členem?

Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20616


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

                     
Radek Krušina (195.39.121.166) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Karel napsal:

>Nevím do jaké míry je oficiální to, co tiskne Včelařství (mj. v úvodnících)a co říká na schůzích tajemník.
>Podle mne je to oficiální.
>Nebo je to jiná ČSV, kde jsi členem?
............

Já také nevím do jaké míry je to možné nazvat oficiální linií ČSV.
V každém případě s podobnými články nesouhlasím, a asi se shodneme v tom, že včelařství neprospívají.
Podle mne je dokladem toho, že to oficiální linie nemusí být například to, že nikdo není nijak nucen med výkupcům neprodávat. Prodej medu je věcí jednotlivých členů a jejich zodpovědností.
A to že výkupci stále vykupují je dokladem toho, že i členové ČSV (většina včelařů u nás je stále v ČSV) jim med dodávají, pokud je to pro ně výhodné, a nenechávají se ovlivňovat kampaní proti výkupcům.
Dalším dokladem jsem například já, který s takovými články oficiálně může nesouhlasit, a přesto je stále oficiálně členem této ČSV.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20617


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

                        
Karel (88.103.157.154) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

já, který s takovými články oficiálně může nesouhlasit, a přesto je stále oficiálně členem této ČSV.
....
Už jsem toho chtěl nechat, ale příliš mi to připomenulo klasika: "Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu i protestovat, ale to je tak všechno.". :-)
Tak nějak to napsal náš slavný rodák Jára de Cimrman.
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20620


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

                           
Radek Krušina (195.39.121.166) --- 6. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Karel napsal:
>Už jsem toho chtěl nechat, ale příliš mi to připomenulo klasika: "Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu i protestovat, ale to je tak všechno.". :-)
>Tak nějak to napsal náš slavný rodák Jára de Cimrman.
Karel
...........
Taky jsem toho už chtěl nechat, ale nedá mi to.
Není to všechno.
Můžeme se výkupců zastat a hlavně jim prodat med, když je to pro nás výhodné.
Mimochodem, všimnuli jste si, že už dlouho "oficiálně" výkupcům nízkou cenu nikdo nevyčítal?
(škoda že tu nejdou psát smajlíci)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20629


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

                              
Barbora Šíchová (212.20.110.135) --- 17. 12. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Nabízím ilustrace(malby, kresby. Studuji na výtvarné škole, a proto jsou ceny nízké. Napište mi na mail Barcik.delfinek/=/seznam.cz Děkuji Šíchová

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 26259


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Richard Šimko (195.22.38.201) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Zdravým
To zvedání cen je zajímavé. U nás v marketech med zlevňují /Milevsko/. Dokonce jsem viděl 1 kg za 76,-Kč. Bylo to v Tescu, ale zlevnili i v Penny. Jiný kraj jiný mrav. Jsou tady proti velkým městům malé platy a ostatní zboží poměrně drahé. Někteří rekreanti, když přijedou na dovolenou se diví: Vy tu máte draho. A cena medu u včelařů? Kolikrát se na schůzích apeluje na včelaře. Nic platné. Loni někteří prodávali květoví med za 35,-Kč. Takže je těžké prorazit se 70,-Kč za 1 kg.
Richard Šimko

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20605


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Karel (88.103.157.154) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

U nás v marketech med zlevňují /Milevsko/. Dokonce jsem viděl 1 kg za 76,-Kč. Bylo to v Tescu, ale zlevnili i v Penny. Jiný kraj jiný mrav. Jsou tady proti velkým městům malé platy a ostatní zboží poměrně drahé. Někteří rekreanti, když přijedou na dovolenou se diví: Vy tu máte draho. A cena medu u včelařů? Kolikrát se na schůzích apeluje na včelaře. Nic platné. Loni někteří prodávali květoví med za 35,-Kč. Takže je těžké prorazit se 70,-Kč za 1 kg.
-----------
Platy bych do toho netahal. Nehledě na to, že tam je vzhledem k platům draho, že s diví i pražáci. Takže to by bylo nelogické. To spíše bych viděl jako podstatné, že markety mají dobrý marketing. Tedy sledují konkurenční cenové hladiny. A když zjistí, že jim tam někdo kurví cenu medu 35,- za kilo, tak se přizpůsobí. :-) !!!! To je výsledek boje, odnesou to obě strany, zákazníci si ani nevšimnou. Stejnou pitomost jsem četl teď ve Včelařství - Prodejna platí nájem 800,- za měsíc (ne za metr) a účelem je zničit konkurenci (nekalým způsobem) jak se sami chlubí. Že je mimopražským včelařům prodejna k ničemu, protože se většina mimopražských s autem do Křemencové neodváží a jen na to doplácejí, je jedno.

Odpoledne jdu do města - v Jednotě tam mají Med Včelpo, tak si to poznamenám a dám přesně vědět. Ty ostatní informace mám z Globusu a Hypernovy. Tu Hypernovu jsem tady citoval (před měsícem), a asi to byla celostátní akce, protože na ten léták tady upozornil GP.
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20606


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Jakub Dolínek (e-mailem) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient uitkovosti - pozor na kartel...

> Původní zpráva > Od: Richard imko > Datum: 05.2.2007 12:53:53
> ----------------------------------------
...
> Kolikrát se na schůzích apeluje na
> včelaře. Nic platné. Loni někteří prodávali květoví med za 35,-Kč. Takže je
> těžké prorazit se 70,-Kč za 1 kg.
...
----------------------------------------



Nechci malovat čerta na zeď... Pozor s podobnými veřejnými prohlášeními "apelujícími" na zvýšení ceny - zejména v oficiálních periodikách (Včelařské noviny, Včelařství, Moderní včelař, ...) nebo na akcích. Pokud by se to doneslo na antimonopolní úřad jako oficiální podání, mohlo by z toho být více škody než užitku. Na následnou negativní reklamu v médiích nehledě.

Viz. příklad na http://www.novinky.cz/ekonomika/antimonopolni-urad-vysetruje-chovatele-drubeze_106414_eadk7.html (článek ze dne 12.1. 2007)

anebo zde:

_____________________________________-
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s několika tuzemskými chovateli drůbeže. Podezřívá je z kartelové dohody při určování cen. Šest podnikatelů loni vyzvali ostatní, aby drůbeží maso na trh nedodávali, pokud jim odběratelé nenabídnou víc než 20 korun za kilo masa.

Chovatelé tvrdí, že výzvou chtěli přimět obchodní řetězce, aby přistoupily na jejich ceny.

"Je to nesmysl. Jatka drží v rámci celé republiky jednotnou cenu a drží ji už hodně dlouho," reagoval předseda Agrodružstva Jevišovice Bohumír Rada. Správní řízení se týká kromě jeho firmy také společností Agroprodukt, Sušárna Pohořelice, Zemědělské družstvo Roštýn, Zemědělské družstvo Petřín a ZEVA Chlístovice. Podle původních informací podepsal výzvu i Promt Modřice, později se však podnik od prohlášení distancoval.

Těchto sedm chovatelů dohromady vyprodukuje asi 50 000 tun drůbežího ročně. Producenti teď dostávají za kilogram živé váhy asi 19 Kč. Výkupní cena zůstávala stejná, i když firmy v posledních týdnech minulého roku utratily asi o 1,50 Kč víc za krmivo a energie. Chovatelé se tak shodují, že za kilogram by potřebovali 21,50 až 22 korun.

"Úřad složitou situaci chovatelů chápe a v šetření ji zohlední, ale šestice firem svým jednáním mohla porušit zákon," míní šéf ÚOHS Martin Pecina. Firmy upozornily, že pokud se ceny nezvýší, budou maso prodávat do zahraničí, kde jim obchodníci nabídnou vyšší ceny.

Antimonopolní úřad hned po vydání prohlášení upozornil na možné problémy se zákonem. Producenti kuřat naopak viní z porušení zákona o hospodářské soutěži obchodní řetězce. Záměrně prý drží nízké ceny.
_____________________________________-

JD

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20609


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Karel (88.103.157.154) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient uitkovosti - pozor na kartel...

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zahájil správní řízení s několika tuzemskými chovateli drůbeže. Podezřívá je z kartelové dohody
.....
No jestli jsem to dobře pochopil,tak těch šest chovatelů uzavřelo kartelovou dohodu a vyzvalo ostatní, aby se k ní připojili.

Samotná výzvy, nebo doporučení snad není porušením zákona.
Což takhle tato doporučení:
Deutsche Bank (DBK) zvyšuje cílovou cenu pro Siemens (SIE), největší evropskou strojírenskou společnost, z původních 90 na 100 EUR. Společnosti podle názoru analytiků svědčí současná fáze hospodářského cyklu.

Takže co takovéto doporučení:
Cílová cena medu v kilovém balení na závěr příštího roku bude 140. Po medu bude poptávka, zákazníci budou chtít kvalitu.
:-)
Karel

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20614


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Radek Krušina (195.39.121.166) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient užitkovosti

Richard Šimko napsal:
>Loni někteří prodávali květoví med za 35,-Kč.
>Takže je těžké prorazit se 70,-Kč za 1 kg.
.............
Takové strategii nerozumím.
Je přece lepší to za těch 35,- Kč prodat ve velkém (bez práce s balením a prodejem) výkupcům, kteří to někam vyvezou, nezasytit místní trh levným medem, a nechat si to, co prodám ze dvora, minimálně za těch 70,-, aby se mi alespoň trochu v tom zbytku vrátil čas s balením a prodejem?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20610


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Pavel Votrubec (e-mailem) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient uitkovosti

Zdravím,
jsem z Ústí nad Labem a nemám problém už třetím rokem prodávat med za 100
Kč.
Vždy mi ho do příštího medobraní rozeberou. Množství kolem 300 kg.
Už přišli na to, že med od včelaře je o 100% chutnější a kvalitnější než z
Lidlu, Penny , Kauflandu atd..

Za dobrou cenu dobrý med.
Pavel

----- Original Message -----
From: "Richard imko" <vcelar.rs/=/tiscali.cz>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Monday, February 05, 2007 12:53 PM
Subject: Re: Koeficient uitkovosti


> Zdravým
> To zvedání cen je zajímavé. U nás v marketech med zlevňují /Milevsko/.
> Dokonce jsem viděl 1 kg za 76,-Kč. Bylo to v Tescu, ale zlevnili i v
> Penny.
> Jiný kraj jiný mrav. Jsou tady proti velkým městům malé platy a ostatní
> zboží poměrně drahé. Někteří rekreanti, když přijedou na dovolenou se
> diví:
> Vy tu máte draho. A cena medu u včelařů? Kolikrát se na schůzích apeluje
> na
> včelaře. Nic platné. Loni někteří prodávali květoví med za 35,-Kč. Takže
> je
> těžké prorazit se 70,-Kč za 1 kg.
> Richard Šimko

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20611


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
Radek Krušina (195.39.121.166) --- 5. 2. 2007
Re: Koeficient uitkovosti

Pavel Votrubec napsal:
....nemám problém už třetím rokem prodávat med za 100
Kč.
Vždy mi ho do příštího medobraní rozeberou....
........

Potom je otázka, jestli by to nechtělo cenu ještě zvednout.
Je to nepříjemné mít med rozebraný, a když někdo přijde, odkazovat ho na další medobraní. Vlastně ho tím odkazuješ na konkurenci a ztrácíš zákazníky.
Myslím, že vhodná strategie je taková: mít každý rok většinu medu prodanou a neměnit často ceny. Než zlevnit z ceny jakou jsem už nasadil, raději část produkce vhodně rozdat a tím si udělat reklamu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 20612


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu