78288

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Radim Polá?ek (e-mailem) --- 23. 3. 2008
Re: řezání styroduru

Ještě bych měl dodatečnou poznámku z hlediska bezpečnosti. Žhaveným drátkem
by se určitě neměly řezat pěnové hmoty s obsahem chlóru. Kdysi se vedle
pěnového polystyrenu dal získat pěnový PVC, už nevím pod jakým názvem, ten
tím šel řezat taky, pevnostně byl i lepší než tehdejší běžné polystyreny. Na
tom drátku potom při škvaření PVC vznikají velice nebezpečné dioxiny. Nevím,
jestli se dnes dá pěnové PVC sehnat, pokud by byl dneska k dostání třeba
jako nějaká "levná" koupě, měl by se opracovávat výhradně mechanicky. Taky
pěnový polyuretan při takovém řezání bude velice nepříjemně smrdět. Pěnový
polystyren smrdí a je nebezpečný při řezání drátkem jen "přiměřeně".

R. Polášek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 28380


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Míra P. (213.192.0.246) --- 23. 3. 2008
Re: řezání styroduru

Tak teď něco pro vás pane Polášek.Myslím si že kdyby hrozila nějaká otrava jedy při řezání tak by se určitě neprodávali ve stavebnictví řezačky na tenhle materiál.
Za druhé-mám rozum a samozřejmě že to dělám v garáži při otevřených vratech abych se nedejchal co nejmíň.Já jsem z toho zas tam moc necítil.
No a co se týče toho napětí-tak mezi vodiči což je asi 25cm pouštím proud 15v a ampery bohužel nevím ale bude to dost neboť předtím se s tím trafem poháněl starter který sloužil jako elektromotor.Pro něj asi musí být víc ampér.
Tohle napětí když pustím do pocínu tak svítí raz dva ale pro ten nerez bych možná ještě šťávu přidal.5eže to pomalu a nečoudí se z toho.Kouřit se začne až po dořezání kdy se víc rozpálí.Dneska jsem nařezal pro dva nástavky a drát je napnutej pořád stejně a drží.Dole mi jako závaží slouží kolo ze šicího stroje to co bylo pro ruku nahoře nad stolem.Zkusil sem to a vypadá to že sem to trefil.Ještě jsem měl v záloze pro napájení trafopájku a možná jí ještě zkusím.Ve stole jsem vyvrtal dirku rpo delší střihací nýt a jím provlíknul drát dolů.Tak snad jsem odpověděl i tobě Karle.
Já jsem taky řezal polystyren na kotoučovce do vík.Několikrát mi to pěkně koplo zpět a kus byl na maděru.Takže zmetek a ještě nebezpečí.Pokud chcete poslat fotky co jsem dneska udělal stačí napsat na -pupek73/=/seznam.cz
Zdraví Míra

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 28382


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Míra P. (213.192.0.246) --- 23. 3. 2008
Re: řezání styroduru

Ještě k tomu trafu-na fotce fotce jsem si všimnul že je na něm napsáno-max.20 AMP.Jsou na něm kolíky pro 3,8,15V.Tak jestli tam jde těch 20 AMP.při plným výkonu?Kdo ví je to samoděl po nebožtíkovi sousedovi.Míra

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 28383


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
jiří (81.19.45.6) --- 23. 3. 2008
Re: řezání styroduru

Stačí ve vyhledávači napsat odkaz -řezání eps odporovým drátem-amáte celou stránku odkazů.Nebo www.wagsoft.cz/view.php?cisloclanku=2005031402

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 28384


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
Radim Polá?ek (e-mailem) --- 23. 3. 2008
Re: řezání styroduru

Řeže se takovým způsobem, že se plast zahřívá na několik stovek stupňů C.
při takové teplotě se každý plast rozkládá a vznikají toxické látky. Otázka
je jaký to je plast a jak velké množství se ho na ten drát dostane.
Co se týká drátu, kdysi jsem zkoušel na řezání polystyrenu obyčejný železný
pocínovaný. Nerezový tehdy ještě nebyl, zkoušel jsem odporový vytahaný z
vadné spirály vařiče. Na rozžhavení pocínovaný včelařský drát potřebuje
zhruba 4 - 8 ampér. Dneska jsem ho měřil, metr pocínovaného, bohužel
použitého drátu má odpor asi 1 ohm. Metr nerezového drátu má asi 7 ohmů. Do
rámku 39x24 potřebuji asi 1,60 metru drátu a zatavuji napětím 11 voltů,
takže do studeného pocínovaného drátku v rámku jde asi 6,9 ampér . Na 0,4 -
0,8 metru pocínovaného drátu stačí na rozžhavení těch 5 voltů. Jestliž má
metr nerezového drátu 7 ohmů a metr pocínovaného o zhruba stejném průměru 1
ohm, potom aby se nerezový drátek rozžhavil stejně, potřebuje nerezový
drátek proud asi 1,5 - 3 ampéry a ty tam půjdou při zhruba 3x vyšším
napětí. Pro detailisty nepočítám zvyšování odporu drátu při zvyšování
teploty, u železa to bude dost významné, u nerezového drátku asi potřebné
údaje pro konkrétní slitinu nebudou v tabulkách.

R. Polášek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 28386


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
A.Turčáni (62.168.124.210) --- 23. 3. 2008
Re: řezání styroduru

Nerezový tehdy ještě nebyl, zkoušel jsem odporový vytahaný z
vadné spirály vařiče. P.

Najlepší (dlho vydržal) bol odporový drôt používaný v nákladných autách, natočený na plochej cievke. OD primeranej hrúbky vydržal najdlhšie. Anton

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 28390


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
Josef Křapka (77.237.138.69) --- 24. 3. 2008
Re: řezání styroduru

Zadejte,
http://www.robex-dk.cz/index.php?category=9&subcategory=33&limitlow=24&vyb_cat1=&vyb_cat2=&vyb_cat3=

máte tam vše. Bohužel, je to za peníze. Dostupný je ale odporový drát a o ten jde.
Pepča

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 28391


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

               
Stonjek (90.183.70.9) --- 24. 3. 2008
Re: řezání styroduru

Jsem rád,že při řezání polystyrenu na cirkuli zažívají i jiní pocity, že jde o život. Dá se tomu ale vyhnout. Základem je rozpěrný klín za kotoučem a přidat širší šraňk. Pak už to jde bez problémů. Zdraví R. Stonjek

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 28392


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

                  
Pepík (81.0.194.126) --- 24. 3. 2008
Re: řezání styroduru

Já používám na nástavky a hlavně oplodňáčky,truhlářské zbytky styroduru oboustranně polepené vodovdornou překližkou.Nevím jak se tom říká,ale vím ,že je to hodně drahé.Používá se to na výplně vchodových dveří.Beru jen zbytky od truhláře.Ten se jich rád zbaví a mě poslouží.Kdysi jsem to počítal a jeden nástavek Optimálu vycházel asi na 1 tisíc Kč.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 28393


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

            
(e-mailem) --- 24. 3. 2008
Re: ?ez?n? styroduru

Dnes je hodně rozšířeným podnikáním výroba plastových sáčků a tito živnostníci na svých strojcích tento odporový drát používají nejlepší by bylo porozhlédnout se po svém okolí a oni vám poradí kde ho koupit

Pepan

> ------------ Původní zpráva ------------
> Od: A.Tur??ni <anton.turcani/=/gmail.com>
> Předmět: Re: ?ez?n? styroduru
> Datum: 23.3.2008 22:43:02
> ----------------------------------------
> Nerezový tehdy ještě nebyl, zkoušel jsem odporový vytahaný z
> vadné spirály vařiče. P.
>
> Najlepší (dlho vydržal) bol odporový drôt používaný v nákladných autách,
> natočený na plochej cievke. OD primeranej hrúbky vydržal najdlhšie. Anton
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 28394


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno





Klikněte sem pro nápovědu