78143

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Jiří (89.235.0.90) --- 5. 2. 2009

Přátele nebudete mě věřit, ale diskuze se rozjela. Nevím na co dřív reagovat. Pokud se bavíme o dnešním zemědělství, tak je to opravdu průmysl. Neviděl bych to vůbec špatně, je totiž konkurenceschopné, trh má být pestrý od drobno až po velko. Cenovou hladinu určuje velko... .

Pokud jde o dolet včel, zemědělci mají opravdu opylovací službu zdarma, to je ale samozdřejmně pouze dočasné i na ně dolehne silnější konkurence a donutí je snižovat náklady a zvyšovat výnosy, nebo to uvidí u Frantu ve vedlejším podniku... Pokud mám dobré informace v Holandsku už to funguje, drtí je konkurence z Číny a tak hledají....

Pokud jde o opylování málo lukrativních plodin, tak jen na upřesnění, pokud je v doletu i 7 km kvetoucí řepka nebo svazenka nebo něco lukrativnějšícho, jdou včely po lepším, chovají se ekonomicky, počítají si vzdálenost a získanou energii v nektaru......

Pálení silných včelstev, tak to je bomba, díky Výzkumáku máme super metodu na odhalování ohnisek a hlavně zdrojů moru včelího plodu hnedka z měli. Má to strašnu výhodu, dvě mouchy jednou ranou a hlavně pokud to někdo neofušuje tak další informace kde hledat mor.
U těch silných včelstev je ale jiný problém, mají vyšší odolnost, ale pokud jsou v okolí nějaká nemocná včelstva, tak si donesou, a nejen med..... a proto je potřeba vyšetřovat všechny včelstva....

A k těm kočovným vozům bych se ani nevyjadřoval... Když jsem byl ještě mladý a blbý tak jsem uvažovatl a chtěl nějaký koupit, ale ty nevýhody předčily výhody, brutálně....
2 strany.... sever a jih// chyba na severu zaostávají a jihu utíkají z úlu, pořizovací cena/// hrůza, chtěli mi je prodat za 50 000, síla, u tenkostěných úlů omezený kontakt včelstva se sluncem/// chyba opožděný rozvoj/// koč vůz potřebuje na převoz traktor/// chyby//d rahý 400 kč hodina traktoristy// a při kočování do sadů, velký, blbě manipulovatelný a navíc sadaři chtějí spíše palety a rovnoměrně rozmístít, takže kočovné vozy opravdu ne, jo a ještě když je v létě vedro, luxus v nich pracovat..... jednu výhodu mají, včelstva jsou chráněny proti zlodějům, což bohužel v našich podmínkách výhoda, bohužel...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 33955


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Radim Polá?ek (e-mailem) --- 5. 2. 2009
Re:

A k těm kočovným vozům bych se ani nevyjadřoval... Když jsem byl ještě
> mladý a blbý tak jsem uvažovatl a chtěl nějaký koupit, ale ty nevýhody
> předčily výhody, brutálně....
> 2 strany.... sever a jih// chyba na severu zaostávají a jihu utíkají z
úlu,
> pořizovací cena/// hrůza, chtěli mi je prodat za 50 000, síla, u
> tenkostěných úlů omezený kontakt včelstva se sluncem/// chyba opožděný
> rozvoj/// koč vůz potřebuje na převoz traktor/// chyby//d rahý 400 kč
> hodina traktoristy// a při kočování do sadů, velký, blbě manipulovatelný a
> navíc sadaři chtějí spíše palety a rovnoměrně rozmístít, takže kočovné
vozy
> opravdu ne, jo a ještě když je v létě vedro, luxus v nich pracovat.....
> jednu výhodu mají, včelstva jsou chráněny proti zlodějům, což bohužel v
> našich podmínkách výhoda, bohužel...

Ono taky kočovné vozy vznikly za úplně jiných podmínek za socialismu.
Vyřazené různé autobusové či zemědělské vleky nebo maringotky šlo koupit za
zůstatkovou nebo šrotovou cenu, od čtvrtiny měsíčního platu výše, za
investici dalšího 1 - 5 měsíčních platů si je včelaři sami upravili na
včelíny. Traktoristu s traktorem na převoz šlo sehnat za babku, cenu cca 4
krabiček kvalitních cigaret nebo cca 10 - 20 piv v hospodě nebo ho dokonce
zdarma poskytovaly družstva, kde řepku pěstovali. Cena medu, ať už z prodeje
ze dvora nebo do výkupu byla výrazně výše než dnes. Investice do kočovného
včelína se tehdy splatily tak za 2 roky. Dneska je kočovný vůz tažený
traktorem po silnici ekonomický nesmysl, snad kromě těch vozů zaměřených na
opylování, kde se podařilo nacpat těch aspoň 60 včelstev Spíše tak přívěs za
auto nebo paleta umístitelná na korbu náklaďáku.

R. Polášek


Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 33964


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno





Klikněte sem pro nápovědu