78432
Včelařská konference
(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)
U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.
Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma".
V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...",
která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku.
Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)
Zběžné zobrazeníArchiv Včelařské konference
- Radim Polá?ek (e-mailem) --- 5. 2. 2009
Re:
A k těm kočovným vozům bych se ani nevyjadřoval... Když jsem byl ještě > mladý a blbý tak jsem uvažovatl a chtěl nějaký koupit, ale ty nevýhody > předčily výhody, brutálně.... > 2 strany.... sever a jih// chyba na severu zaostávají a jihu utíkají z úlu, > pořizovací cena/// hrůza, chtěli mi je prodat za 50 000, síla, u > tenkostěných úlů omezený kontakt včelstva se sluncem/// chyba opožděný > rozvoj/// koč vůz potřebuje na převoz traktor/// chyby//d rahý 400 kč > hodina traktoristy// a při kočování do sadů, velký, blbě manipulovatelný a > navíc sadaři chtějí spíše palety a rovnoměrně rozmístít, takže kočovné vozy > opravdu ne, jo a ještě když je v létě vedro, luxus v nich pracovat..... > jednu výhodu mají, včelstva jsou chráněny proti zlodějům, což bohužel v > našich podmínkách výhoda, bohužel...
Ono taky kočovné vozy vznikly za úplně jiných podmínek za socialismu. Vyřazené různé autobusové či zemědělské vleky nebo maringotky šlo koupit za zůstatkovou nebo šrotovou cenu, od čtvrtiny měsíčního platu výše, za investici dalšího 1 - 5 měsíčních platů si je včelaři sami upravili na včelíny. Traktoristu s traktorem na převoz šlo sehnat za babku, cenu cca 4 krabiček kvalitních cigaret nebo cca 10 - 20 piv v hospodě nebo ho dokonce zdarma poskytovaly družstva, kde řepku pěstovali. Cena medu, ať už z prodeje ze dvora nebo do výkupu byla výrazně výše než dnes. Investice do kočovného včelína se tehdy splatily tak za 2 roky. Dneska je kočovný vůz tažený traktorem po silnici ekonomický nesmysl, snad kromě těch vozů zaměřených na opylování, kde se podařilo nacpat těch aspoň 60 včelstev Spíše tak přívěs za auto nebo paleta umístitelná na korbu náklaďáku.
R. Polášek
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 33964
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |
Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma
Klikněte sem pro nápovědu