78503

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



MartinP (81.30.243.170) --- 7. 3. 2018
Re: Portal farmare pro vcelare (71373) (71374) (71375) (71376) (71378) (71379) (71381)

Pavle ano, žijeme ve světě, kdy je naše soukromí do značné míry veřejné. Ovšem i ze zavádění GDPR je zřejmé, že už i na Evropské úrovni jsou si vědomi, že je toto již tak trochu za čarou.

Navíc takovéto zveřejnění toho kde jsou dle parcel umístěna včelstva je víceméně návod pro potencionální zloděje, kteří již dle zobrazené parcely se jen přes digitální mapu na tuto parcelu zaměří a dohledá přesné místo umístění včelstva a jeho dostupnost. Toto je prostě špatně. Je to stejné, jako by se veřejně zobrazoval seznam lidí s datem dovolené, aby to nemuseli potencionální zloději pracně zjišťovat.

PavelA
"a co myslíš,dneska všichni díky satelitnímu snímkování vidí i když jdeš u lesa kadit.Na zahradě tě může špehovat kde kdo.A sledování včelstev Ti vadí?Nebo,že každej ví kde je máš?No a co?Čeho se bojíš?
Máš je na cizích pozemcích?
A když postavíš auto na ulici,taky ti vadí,že o něm kde kdo ví?
To je schizofrenie, ne????"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71382


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (90.182.3.161) --- 7. 3. 2018
Re: Portal farmare pro vcelare (71373) (71374) (71375) (71376) (71378) (71379)

a co myslíš,dneska všichni díky satelitnímu snímkování vidí i když jdeš u lesa kadit.Na zahradě tě může špehovat kde kdo.A sledování včelstev Ti vadí?Nebo,že každej ví kde je máš?No a co?Čeho se bojíš?
Máš je na cizích pozemcích?
A když postavíš auto na ulici,taky ti vadí,že o něm kde kdo ví?
To je schizofrenie, ne????

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71381


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.77.88) --- 7. 3. 2018
Re: Portal farmare pro vcelare (71373) (71374) (71375) (71376) (71378)

Soukromi dostalo dalsi ranu.Nejenom,ze je clovek ve spolkovem rejstriku,kde kazdy zjisti,kde kdo bydli.Po kliknuti na adresu se dozvi,kdo ma jake ico,kdo s nim bydli,co vlastni.Ted diky tomuhle dokonce kde ma svoje vcelstva.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71380


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 7. 3. 2018
Re: Portal farmare pro vcelare (71373) (71374) (71375) (71376) (71378)

Ty máš ale IQ tykve. Nezlob se na mne. _gp_
.........
PavelA (90.182.3.161) --- 7. 3. 2018
Re: Portal farmare pro vcelare (71373) (71374) (71375) (71376)


Nicméně existuje spousta opatření proti zlodějům a každý si svůj majetek musí odpovídajícím způsobem chránit!Doba už je taková.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71379


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (90.182.3.161) --- 7. 3. 2018
Re: Portal farmare pro vcelare (71373) (71374) (71375) (71376)

máte pravdu.
Jedna malá výhoda je,že aspoň vím kdo v okolí má včely.Od Spolku bych se to takhle dopodrobna nedozvěděl.
Co na to zloději,to se uvidí časem.
Nicméně existuje spousta opatření proti zlodějům a každý si svůj majetek musí odpovídajícím způsobem chránit!Doba už je taková.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71378


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 7. 3. 2018
Re: Portal farmare pro vcelare (71373) (71374) (71375) (71376)

Tak v tuto chvíly, 10:31 7.3.2018, se již není možné dostat do exportu datových výstupů, takže zloději datových databází zrovna kradou data._gp_

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71377


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jan Kurik (e-mailem) --- 7. 3. 2018
Re: Portal farmare pro vcelare (71373) (71374) (71375)

Dne 7. března 2018 9:23 PavelA <e-mail/=/nezadan> napsal(a):

> tam,pokud vím,mají přístup jen registrovaní zemědělští podnikatelé,takže to
> zas tak jednoduché nebude.
>

Není tomu tak. Mapy s umístěním stanoviště jsou veřejně přístupné komukoliv.

Honza

--
Jan Kuřík

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71376


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (90.182.3.161) --- 7. 3. 2018
Re: Portal farmare pro vcelare (71373) (71374)

tam,pokud vím,mají přístup jen registrovaní zemědělští podnikatelé,takže to zas tak jednoduché nebude.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71375


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 7. 3. 2018
Re: Portal farmare pro vcelare (71373)

http://eagri.cz/public/web/mze/farmar/LPIS/novinky/vcelstva-v-lpis.html


V případě technických problémů s portálem farmáře volejte v pracovní dny od 07:00 do 17:30 hodin na číslo +420 222312977 nebo pište na: helpdesk/=/mze.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71374


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.4.127) --- 6. 3. 2018
Portal farmare pro vcelare

Tak uz to frci,bohuzel verejne.Lepsi navigacni pomucku pro zlodeje snad nelze vymyslet.Zlate hlaseni na obecni urad...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71373


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (90.182.3.161) --- 6. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344) (71345) (71349) (71350) (71359) (71369)

Je dobře,že ho zlikvidovali.Z mnoha důvodů.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71372


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pavel (81.25.21.175) --- 4. 3. 2018
Re: konspiracni teorie

Ano, ten med ani Včelpo si to asi nezasloužilo. Já osobně bych ho i snědl, pokud toho ATB tam bylo jak se uvádělo. Ale když už ti ochranáři věřejného zdraví konečně něco chytli, tak by bylo škoda neudělat věřejný lynč, ne? ... Možná to nám (hobby) polepší v propagaci lepší ceny. Od té doby povyskočil med cenou o 20%, tak houby zle. A jak už tu někdo zmiňoval, cena medu = másla a u nás to teď vychází. Tak to alespoň ještě chvilku nekažte, dík. A co jaro ? U mě dobrý. Úhyn 0% . Síla- TOP 40%, střed 35%, bída 25% (250m.n.m Český ráj) Za týden výročka a pak do práce, do přírody. Slovy klasika - Kdo to dneska má ..

>>Taky si myslím, že se ten med ze Včelpa spálit nemusel.<<

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71371


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 4. 3. 2018
Re: mrazy (71366)

"Dneska jsem kontroloval včelky po mrazech/bylo tu i minus 21°C/,dnes ráno asi -15.
V úlech na stinné straně námraza,včelky,jak to vypadá, s mrazama neměly problém.
Mám zateplený úly,kdybych měl tenkostěnný tak nevim nevim..."
-------------
Pokud jsou kvalitní tmavší plásty, kvalitní zimní včely a kvalitně uložené zásoby a je jich dostatek, je už samotný zimní chumáč odolný i velmi silným mrazům. Podle mne se izolace vytvořená plásty a samotným zimním chumáčem může počítat jako izolace několika centimetrů dřeva. Tenkostěnné úly atd se potom projeví jenom vyšší spotřebou zásob.
Co je ale kritické, nesmí za mrazů docházet k průvanu přes sediště včel, například netěsným strůpkem nebo netěsností mezi strůpkem a nejhořejším nástavkem, nebo nástavky, kde včely sedí. Ale klidně může profukovat studený vzduch třeba česnem a klasickým drátěným dnem hned pod nástavkem, ve kterém zimní chumáč sedí.
Ostatně je tady paralela s přírodními dutinami, ve kterých včely zimovaly dříve. Včely ji třeba nedokázaly zastavit plásty celou, část byla volná, kde byla v zimě teplota úplně podobná venkovním mrazům. Nebo dutina byla příliš otevřená nebo s více protilehlými otvory či v zemi chodbami, kde profukovalo. Včely si pak na zimu sedly instinktivně spíš někde do rohu, kde neprofukovalo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71370


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 4. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344) (71345) (71349) (71350) (71359)

Taky si myslím, že se ten med ze Včelpa spálit nemusel.
Mohl se například nechat zkvasit a udělat z něho kvalitní potravinářský líh, protože předpokládám, že obsah zakázaných reziduí tam byl tak malý, že by v pohodě vykvasilo a rezidua by se současně zachytila v kvasuinkách.
Pokud by to nešlo, mohl se třeba použít jako přísada do krmiva hospodářských zvířat, zase vzhledem k nízkému obsahu těch reziduí.
Nebo v nejhorším případě použít aspoň jako přísada do nějaké bioplynky.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71369


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Fery (85.207.12.226) --- 4. 3. 2018
mrazy

Mám zkušenost,že 5cm bílého plistyrénu plus plstěná uteplíva na úle je málo. Viděl jsem jak podle síly včelstva, byla více či méně, rozpuštěna sněhová vrstva na víkách. Má někdo zkušenost kolik cm je dostatečných? A je tvrzený styrodur lepší izolátor a nebo je co nejlepší uteplení do víka?
Franta

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71368


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 3. 3. 2018
Re: mrazy (71366)

To je relativní, promne je důležité zateplit víko. Silně zateplené úly se mne sice líbí, ale z logistického problému jsem ještě nevyřešil jak s těmi 10cm styroduru manipulovat a jak hlavně ochránit před hryzci a ptáky nástavky a hlavně dna aby to při rozpočtu na cca stovky včelstev byla únosná položka v nákladech provozu.

Takže k teplotě, vem si bezkontaktní teploměr a zkus co dělá např slunce s tmavou stěnou materiálu. Pokud někdo má tmavý tenkostěnný úl, tmavý odstín, tak mohu dokázat, že např. dnes byl dopad sluneční energie okolo 700W na m2 po dobu cca 4,5 hodiny. No a nyní si to přeber a přepočítej na stěnu úlu. Kčemu to je dobrý, podle mne k mírnému rozvolnění a pohybu velmi semknutého chomáče. Pohyb je dobrý kvůli přepravkyním potravy - krmičkám zimního chomáče co pobíhají a krmí chomáč a těsné přítomnosti doléhajících zásob. Potom k ucelenému a velmi málo plodující matce a nakonec k malému plodovému tělěsu protože nyní opravdu ještě není potřeba aby byly velké plochy plodu jak v silně zatepleném úlu.Tam jde často o záměr mít hodně dělnic v brzkou dobu i přes ztráty tepla a zásob. Což často vrcholí časným rojem - RJ v době těsně před snůškou pokud se včelstvo v pořádku a pravidelně vyprazdňuje.

Takže vklidu, moc se kvůli úplavici ve vřelách nevrtat, i vtěch některých železných mých úlech co mám (36 včelstev) z 3mm plechu jsou včely v těchto mrazech v suchu a nalepený na 8cm zatepleném víku zespodu jak placka stejně jako v tenkostenných dřevěnných._gp_
.......
PavelA (31.30.59.189) --- 3. 3. 2018
mrazy

Dneska jsem kontroloval včelky po mrazech/bylo tu i minus 21°C/,dnes ráno asi -15.
V úlech na stinné straně námraza,včelky,jak to vypadá, s mrazama neměly problém.
Mám zateplený úly,kdybych měl tenkostěnný tak nevim nevim...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71367


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.59.189) --- 3. 3. 2018
mrazy

Dneska jsem kontroloval včelky po mrazech/bylo tu i minus 21°C/,dnes ráno asi -15.
V úlech na stinné straně námraza,včelky,jak to vypadá, s mrazama neměly problém.
Mám zateplený úly,kdybych měl tenkostěnný tak nevim nevim...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71366


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353) (71356) (71357) (71358) (71360) (71362) (71363) (71364)

Křidélko nebo stehýnko

je ten film jehož název jsem již uváděl jelikož mi ho ta sitace tak trochu připomíná.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71365


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(93.92.52.23) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353) (71356) (71357) (71358) (71360) (71362) (71363)

Nakonci Same pohřbívá svého psa na zahradě bývalky. Slovo jako guláš, konzerv, atd ani v titulcích není dohledatelný text. Nevím jaký film tu popisuješ, ale jde o film popisující krizi v USA s hypotékama. Daný film zmiňuji jako ukázku, jak má fungovat aktivně obchodní společnost třeba i jako sro Obora Včelpo. Tz. Aktivně a okamžitě, třeba přes noc. A přežít. _gp_
..........
JK (109.108.117.88) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353) (71356) (71357) (71358) (71360) (71362)

Nepochopil jste. Možná jste film neviděl.
Nápověda:
Tricatelova hláška na konci filmu mluví za vše. "Snad můžeme udělat několik gulášových konzerv navíc."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71364


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353) (71356) (71357) (71358) (71360) (71362)

Nepochopil jste. Možná jste film neviděl.
Nápověda:
Tricatelova hláška na konci filmu mluví za vše. "Snad můžeme udělat několik gulášových konzerv navíc."

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71363


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353) (71356) (71357) (71358) (71360)

Nechodíš kolem regálů medu a sirupů? Medové pochoutky frčí stejně rychle jako levný med. Stačí si zajít do pár obchodů a podívat se na zboží jak chybí a jak se nestačí doplňovat.

Takže pokud je zpracovna medu plně pod kontorlou jako potravinářský podnik zpracovávající potravinu, tak proč by ho nezabalili? Klidně to může udělat nějaká balírna na objednávku co může balit vše tohoto typu.

A kdo je na etiketě jako výrobce takové medulády? Přesvěč se sám, ten co to přežil a umí.

_gp_
..........
JK (109.108.117.88) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353) (71356) (71357) (71358)

Já také v této souvislosti vzpomínám na jeden film s Louis de Funès - Křidélko nebo stehýnko a v něm na firmu Tricatel. Jsem zvědav z koho bude vlastník v našem případě udělat konzervy - medové pochoutky.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71362


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 3. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344) (71345) (71349) (71350) (71359)

To ať sdělí ti co to rozhodli, třeba už věděli, že do spalovny dorazí opravdu jen to naprosto nepoužitelné a zbytek bude zaměněn a odkloněn do skladu třeba v té Olomouci.

To já opravdu netuším co měli ti kompetentní k rozhodování v úmyslu a jaký nůž na krk jim byl pložen.


-------
Gupa:
Sděl mi, proč někdo nezachránil desítky - stovky tun zboží?

Proč bylo spáleno? Nikdo med doté chvíle nepálil, jen z ČSV

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71361


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353) (71356) (71357) (71358)

Já také v této souvislosti vzpomínám na jeden film s Louis de Funès - Křidélko nebo stehýnko a v něm na firmu Tricatel. Jsem zvědav z koho bude vlastník v našem případě udělat konzervy - medové pochoutky.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71360


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 3. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344) (71345) (71349) (71350)

Sděl mi, proč někdo nezachránil desítky - stovky tun zboží?

Proč bylo spáleno? Nikdo med doté chvíle nepálil, jen z ČSV co si pamatuji se řvávalo na Špačka a hlavně na Straku ať se to spálí ty jejich medy s ATB. Nikdo doté chvíle nepustil svůj majetek do spalovny. Ten se prostě udal jinam.

Najednou dojde krize na Včelpo a nějaký dement povolí spálit stovky tun zboží za desítky mil Kč.. Vždyď je to jasná debilita nebo prostě podmázlý svazák co to dovolil. Kdo to tedy dovolil spálit majetek včelařů?_gp_


.........
JK (109.108.117.88) --- 3. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344) (71345) (71349)

Ano, je to rozvracení svazu a začalo ho šlendriánské dozorování svazu, lhaní vedení svazu o dovozu medu a stavu Včelpa a pokračujete v tom i vy schvalováním praktik bývalého jednatele Včelpa omlouváním, že šlo o pouhý konkurenční boj.

A co kdo z toho má a měl - zákazník patoky, včelař med pod cenou, jednatel a dozorčí rada vysoké odměny. Prostě každý ci si zaslouží.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71359


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353) (71356) (71357)

Protože společnosti s ručením omezeným ručí omezeně, až na Včelpo, tam se majetek do jmění nepochopitelně přidal, asi aby bylo co likvidovat když dojde na problém ... .

Podívej(te) se na film Margin Call

Uvidíš jak se řeší problémy společností kde jsou desítky až stovky zaměstnanců. Nelze to tak jako fyzická osoba jednoduše chápat.

Je faktem, že vlastník, ČSV, měl svolat okamžitě jednání a jednat intenzivně jako vtom filmu, dokud se nenajde konečné řešení jak dál a hlavně přežit. Ktomu zjevně nedošlo včas a pokud ano, účinky rozhodnutí majitele Včelpa bylx již neúčinný.

Ale stejně jako aféra s hypotékami se unás řeší docela dlouho a stále aféra Včelpo._gp_

........
JosPr (46.135.67.71) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353) (71356)

Proc jste pane Srolle neinformovali clenskou zakladnu,ze uz v roce 2015 byl ve Vcelpu schodek 15 milionu,jak jste to hospodarili??? (zprava auditora ing.Jindrcha,podrobne zapisy z jednani RV) Pravdepodobne jste se to pokusili resit dovozem medu.Proc jste o dovozu medu neinformovali clenskou zakladnu?Proc jste lhali o puvodu pylu v medech Vcelpa a cloveku,ktery informoval lzive tisk jeste udelili svazove vyznamenani? Proc jste do posledni chvile tvrdili,ze Vcelpo zpracovava vyhradne cesky med,kdyz uz v jednom z podrobnych zapisu zminuje pan Zak dovoz medu i predtim?A tentyz pan Zak v jinem podrobnem zapise zminuje plan na odvolani Margarina jeste pred sjezdem? K cemu byla komedie,kdy se ucastnici sjezdu krmi medem ze Vcelpa,rekli jste alespon jim,ze uz o dovozu medu davno vite?Proc jste drzeli jednatele tak dlouho ve funkci?Proc jste rozhodli o prodeji Vcelpa bez pisemnych podkladu(navrh zapisu z listopadoveho RV)? Muzete doufat,ze se tohle clenove nikdy nedovi,oficialne urcite ne.Proc jste ochotni lhat clenske zakladne az do dnesnich dnu?????

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71358


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.67.71) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353) (71356)

Proc jste pane Srolle neinformovali clenskou zakladnu,ze uz v roce 2015 byl ve Vcelpu schodek 15 milionu,jak jste to hospodarili??? (zprava auditora ing.Jindrcha,podrobne zapisy z jednani RV) Pravdepodobne jste se to pokusili resit dovozem medu.Proc jste o dovozu medu neinformovali clenskou zakladnu?Proc jste lhali o puvodu pylu v medech Vcelpa a cloveku,ktery informoval lzive tisk jeste udelili svazove vyznamenani? Proc jste do posledni chvile tvrdili,ze Vcelpo zpracovava vyhradne cesky med,kdyz uz v jednom z podrobnych zapisu zminuje pan Zak dovoz medu i predtim?A tentyz pan Zak v jinem podrobnem zapise zminuje plan na odvolani Margarina jeste pred sjezdem? K cemu byla komedie,kdy se ucastnici sjezdu krmi medem ze Vcelpa,rekli jste alespon jim,ze uz o dovozu medu davno vite?Proc jste drzeli jednatele tak dlouho ve funkci?Proc jste rozhodli o prodeji Vcelpa bez pisemnych podkladu(navrh zapisu z listopadoveho RV)? Muzete doufat,ze se tohle clenove nikdy nedovi,oficialne urcite ne.Proc jste ochotni lhat clenske zakladne az do dnesnich dnu?????

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71357


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353)

Kecáš.
Včelpo je majetkem členů v ČSV a ne nějakého jednatele.
Pokud byla hodnota Včelpa pred aférou 50mil. a díky nekompetentnosti dozorčí rady se jeho hodnota snížila na 10mil. za kterou se prodává, tak každý člen ztratil vlastně cca 1000Kč ve formě aktiv ve Včelpu.
Zlechčování situace tím, že to vlastně nejsou peníze členů (patrně si vedení svazu a jednatel myslí že je to jejích vlastnictví) a sváděním na to, ze za to může vlastně SVS a konkurenční boj, se důvěra členů ve vedení příliš nezlepší. Spíše to budou vnímat jako klasické zametání pod koberec. Takže jen tak dál.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71356


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.28.181) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353) (71354)

Predchozi prispevek je muj,vypadl mi podpis.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71355


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(46.135.28.181) --- 3. 3. 2018
Re: Nekompetentnost (71352) (71353)

To v tom pane Srolle nehraje zadnou roli.Dobry hospodar se svym majetkem hospodari tak,aby z nej mel uzitek,v pripade svazu z nej financoval svoji cinnost,coz mu zakony umoznuji.Chovali jste se tak? Chovali jste se jak hejno kobylek,ktere sezere vsechno zelene a leti dal.Jako zebraci s natazenou rukou vuci statu,spolehajici na prisun dotaci a prostredku na cinnost,sami jste nebyli schopni si je vydelat.Jak dlouho si myslite,ze je tenhle system udrzitelny? Vcelpo byl(doufam,ze dojde ke koupi) majetek,ktery mohl prostredky na cinnost generovat.Svym jednanim jste ho byt neprimo zlikvidovali,k Predboji pribyde dalsi pomnicek hospodareni svazu.Muzete doufat,ze vam podobny pristup bude jeste chvilku prochazet,narychlo si jeste rozdat svazova vyznamenani,moje generace a dalsi po mne,uz vam zadne neda.Neni za co.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71354


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Josef Šroll (e-mailem) --- 3. 3. 2018
RE: Nekompetentnost (71352)

Kecáš.
Na Včelpo sice dopadly milionové pokuty, ty ale nemohou být sanovány z
rozpočtu ČSV. Ty jsou součástí Včelpa a přecházejí na jeho kupce.
Ovšem demagogům a nepřátelům ČSV se taková fake-news líbí.
Pepa

-----Original Message-----
From: Vcely [mailto:vcely-bounces/=/v.or.cz] On Behalf Of Jiří
Sent: Saturday, March 3, 2018 8:11 AM
To: VÄŤelaĹTskĂ˝ mailing list
Subject: Nekompetentnost

Vážení přátelé, jsem z toho dění a nedění ve spolku značně rozladěn.
Rozhovory paní Machové mě vůbec neuklidňují, po fiasku se Včelou předboj,
kde hodně včelařů v dobré víře přišlo o jednotky tisíc se ve svazu nic
nestalo. Dále se nechoval jako řádný hospodář a se svým majetkem nakládat
neumí, proto už včelpo prodá a bude žít jen z dotací a členských příspěvků a
bude zdřejmně podporovat prodej medu ze dvora.

Otázka kdo za to může je složitá. A musí se rozklíčovat, z mého pohledu,
dozor nad včelpem totálně selhal, a nehájil zájmy členů a to českých
včelařů, platící členské příspěvky, českých protože myslím, že ukrajinci do
ČSV příspěvky neposílají.

Takže viník je jasný. Předsednictvo, které mělo řídit a neřídilo. Jednatel?
Dle mého má velkou spoluvinu, ale druhý pachatel je "zákazník" tedy nákupčí
hyper,super marketu...kterého nezajímá nápis na obalu, ani obsah obalu, ale
CENA. Nákupní cena je to o co tu běží, nejlépe nula, ale ani včelaři nejsou
charita, takže vždy tam nějaká mrská cena je. Nákupka musí být to nejlepší a
prodejku to si dle analýz už nějak nastaví, ale protože zde běží prodej od
včelařů, tak to bude v úrovni té včelařské ceny.
Takže prvno tlačitel, který chce co nejlevněji nakoupit, se teď směje,
protože pokutu od českého dozorového orgánu přefakturoval na dodavatele
(včelaře, platící příspevky) je jasný a to je HYPER SUPER MARKET. Pan
jednatel, který si cestu tímto směrem vytýčil má také spoluúčast, protože
nakupoval něco levného, co neměl podloženo rozbory, rozbory něco stojí, ale
když je něco podezřele levné, tak jen hlupák by si to neprověřil.

Ono to obchodování s medem celosvětově není totiž žádný med, protože jsem
viděl jeden graf, který říká, že od nějakého roku vzrostl celosvětově počet
včelstev cca o 8%, ale objem exportů, které se statisticky dají zjistit
vzrostl o 61% a přitom výnos ze včelstva klesl o 37%. Takže selský rozum
říká co? No že med se asi dá udělat nejen ze včelstev a proto sirupy ve
Včelpech a antibiotika? To souvisí s tím poklesem výnosů ze včelstev, čím
hůř, tím víc včelaři léčí, to přeživší.
Takže systémem padajícího "exkrementu" stojí nahoře Market, pod ním
Margaritopulos a "představenstvo" a kdo to asi zaplatí a zaplatil 3x je
český včelař, kterému se v dobré víře "pomáhá" Toto je můj příspěvek ke
svazovému bordelu, který totálně pošlapal praci včelařů, znehodnotil
investice do kampaně bez medu to nejde a znehodnotil svůj MAJETEK, tedy
majetek včelařů. Lidé, kteří to vedou nejsou hospodáři, věci nerozumí a není
důvod v pokračování jejich práce.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71353


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jiří (185.57.228.247) --- 3. 3. 2018
Nekompetentnost

Vážení přátelé, jsem z toho dění a nedění ve spolku značně rozladěn. Rozhovory paní Machové mě vůbec neuklidňují, po fiasku se Včelou předboj, kde hodně včelařů v dobré víře přišlo o jednotky tisíc se ve svazu nic nestalo. Dále se nechoval jako řádný hospodář a se svým majetkem nakládat neumí, proto už včelpo prodá a bude žít jen z dotací a členských příspěvků a bude zdřejmně podporovat prodej medu ze dvora.

Otázka kdo za to může je složitá. A musí se rozklíčovat, z mého pohledu, dozor nad včelpem totálně selhal, a nehájil zájmy členů a to českých včelařů, platící členské příspěvky, českých protože myslím, že ukrajinci do ČSV příspěvky neposílají.

Takže viník je jasný. Předsednictvo, které mělo řídit a neřídilo. Jednatel? Dle mého má velkou spoluvinu, ale druhý pachatel je „zákazník“ tedy nákupčí hyper,super marketu...kterého nezajímá nápis na obalu, ani obsah obalu, ale CENA. Nákupní cena je to o co tu běží, nejlépe nula, ale ani včelaři nejsou charita, takže vždy tam nějaká mrská cena je. Nákupka musí být to nejlepší a prodejku to si dle analýz už nějak nastaví, ale protože zde běží prodej od včelařů, tak to bude v úrovni té včelařské ceny.
Takže prvno tlačitel, který chce co nejlevněji nakoupit, se teď směje, protože pokutu od českého dozorového orgánu přefakturoval na dodavatele (včelaře, platící příspevky) je jasný a to je HYPER SUPER MARKET. Pan jednatel, který si cestu tímto směrem vytýčil má také spoluúčast, protože nakupoval něco levného, co neměl podloženo rozbory, rozbory něco stojí, ale když je něco podezřele levné, tak jen hlupák by si to neprověřil.

Ono to obchodování s medem celosvětově není totiž žádný med, protože jsem viděl jeden graf, který říká, že od nějakého roku vzrostl celosvětově počet včelstev cca o 8%, ale objem exportů, které se statisticky dají zjistit vzrostl o 61% a přitom výnos ze včelstva klesl o 37%. Takže selský rozum říká co? No že med se asi dá udělat nejen ze včelstev a proto sirupy ve Včelpech a antibiotika? To souvisí s tím poklesem výnosů ze včelstev, čím hůř, tím víc včelaři léčí, to přeživší.
Takže systémem padajícího „exkrementu“ stojí nahoře Market, pod ním Margaritopulos a „představenstvo“ a kdo to asi zaplatí a zaplatil 3x je český včelař, kterému se v dobré víře „pomáhá“
Toto je můj příspěvek ke svazovému bordelu, který totálně pošlapal praci včelařů, znehodnotil investice do kampaně bez medu to nejde a znehodnotil svůj MAJETEK, tedy majetek včelařů. Lidé, kteří to vedou nejsou hospodáři, věci nerozumí a není důvod v pokračování jejich práce.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71352


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.17.126) --- 3. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344) (71345) (71349) (71350)

Kdo s cim zachazi,tim take schazi.A taky plati S poctivosti nejdal dojdes.Sic clovek pri tom nikdy nezbohatne,ale muze se podivat do zrcadla.Tenhle margarinuv utok na konkurenci vysel na nejakych zhruba -20 mega,ztratu znacek kvality a Vcelpo k prodeji,pokud ho tedy vubec nekdo koupi nez nastane insolvence.Takovy konkurencni boj se vyplati.Z ciziho krev netece.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71351


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 3. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344) (71345) (71349)

Ano, je to rozvracení svazu a začalo ho šlendriánské dozorování svazu, lhaní vedení svazu o dovozu medu a stavu Včelpa a pokračujete v tom i vy schvalováním praktik bývalého jednatele Včelpa omlouváním, že šlo o pouhý konkurenční boj.

A co kdo z toho má a měl - zákazník patoky, včelař med pod cenou, jednatel a dozorčí rada vysoké odměny. Prostě každý ci si zaslouží.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71350


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344) (71345)

A má pravdu? Má! Protože Margarin měl tak velmi nebezpečně velký podíl na trhu, že začal opravdu konkurovat cenou stejně problémovým medům Špačka, Straky. To co ukázal nikdy včelařská veřejnost už ani svými kecy nedokáže. DOkázal konkurovat v dnešní podělané době kdy se žerou pouze náhražky místo kvalitních potravin, kdy se propagujou nosní kapky v každé třetí reklamě a ibuprofen či brufen jak známo v každé čtvrté reklamě buť jako sirup, mast nebo jiná forma užití,...

A co Vám řekne stranou doktor? Že ibuprofen se podobně jako těžký kov usídlí v buňkách jater, může za zakovinné bujení a nosní kapky mohou zase za jiný druh rakoviny a srdečních poruch pokud se např pavidelně předávkováváte. Škodlivé účinky se už tak nevychvalují podle zákona, idkyž jsou ve formulce "zeptejte se svýho lékaře nebo lékárníka" pěkně zalhaný, i na příbalovým letáku jsou nebezpečí popsaný, který nikdo moc nečte.

Ale Etikety medu, ty jsou důležitější. Žejo.

A oto jde, konkurovat v nákupním koši - položka: zdraví- přímo jiným českým produktům. To nevidí jenom slepej ale slyší i hluchej.

Takže pravda a pravda, pravda že se rozvrací ČSV, pravda, že jde o konkurenční boj. Oboje je velmi znepokojující fakt a ne konspirační teorie.

_gp_
..........
JosPr (46.135.88.37) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344)

Nejen snazi,ono je to asi i bavi.Minuly tyden mi vypravel vcelar,jak byl na prednasce svazoveho cinovnika (takove te,kdy prednasejici nic nerekne,ale nafasuje dotaci za prednasku).Padla tam oblibena zminka o "konkurencnim boji",nacez se vcelar ozval s pripominkou o slendrianu v kontrole Margarina,vzapeti se na nej zacal sapat poradatel,ze rozvraci svaz.Pokud je jednota ve lzi,tak je to podivna jednota.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71349


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.24.40) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344) (71346) (71347)

Bohuzel ty dusledky ponesem vsichni.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71348


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344) (71346)

Tak ještě jednou a stručně.
Tady nejde o antibiotika, ale o lhaní a falšování, klamání zákazníka.

Jestli k odhalení přispěl pyl nebo ATB či něco jiného průkazného je vedlejší.

Ten kdo falšoval musí nést důsledky, byť by byly přemrštěné.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71347


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344)

Zoufalé jsou takové reakce. V době kdy jsem se to dozvěděl milý JK, jsem nebyl ani členem ČSV. Naopak, pokud zabrouzdáš do tohoto archivu včelařských poznámek a sdělení, najdeš tam ode mne informace že mi je v podstatě jedno od koho takový med v EU je, kdo ho prodává, ale zmiňuji zde na konferenci kdesi, že taková věc, která např. ve Velké Británii byla (nevím jestli znovu bude nebo je) jako léčba podle vererinárního Vademeca proti MVP naprosto legální. A to i z členství v EU a pokud nyní ne tak brzy zase bude.

Upozorňval jsem to té chvíly když se tu proto nesmyslné množství ATB bodalo do obchodníků s medem, tz. pro nesmyslnost okolo nalézaného množství ATB v medech od a u Špačků, Straky a jiných badatelizoval, protože jde opravdu o nula nula nic a jen ostuda, tak jsem znovu uveřejňoval názor o blbosti celého zákonného nařízení o nule ATB v medu a tak jsem byl znovu kýmsi osočen, že med ATM nesmí v žádném případě obsahovat a tečka.

Jde o tak malé množství že když si táš smetanu do mlíka, tak jsi ho tam nalel hodně hodněkrát více než obsahuje kolik to medu. V mléku, mase - tz. hospodářská zvířata a hospodářské produkty, tam jsou dané limity a lidi to kupodivu jako potravinu přežívají docela dobře. Tak i za komančů to byly masa např. z tzv. nuceného výseku. Znovu to lidé přežily a mnohdy ani nevíš že jsi takové maso plné ATB vůbec jedl, že ti bylo předládáno v dětství a znovu jsi to přežil a nic nebezpečného jsi nepotkal.

Já vtom vidím mstu za minulost. Protože situace se nezměnila, jen obviněný a řvouni.

Takže jsem se snažil mít vždy v těchno otázkách zde okolo ATB v medu rozum v hrsti na rozdíl od ovcí co bečí se stádem a cítili se potom bekotu syti a šakali co na sebe z hory na horu vyjí pro dlouhou chvíly._gp_
.......

JK (109.108.117.88) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341)

Opět se někdo snaží podstatu věci kamuflovat nesmyslností tak malých dávek ATB.
Podstata je ale v tom, že svaz vědomě (jak i gupa přiznává) věděl, že se dováží cizi med a míchá do českého a jako český se prodává. Prostě podvod a to nejenom jako uvedení zakaznika v omyl nesprávným označením, ale také na všech českých včelařích, kterým tím snižoval hodnotu jejich produktu, jejich práce. Navíc ty, které na tuto skutečnost upozornili osočoval a roztočil další kolo lží.Nikdo se za toto podvraťácké chování neomluvil. To je ta podstata a to, že se teď se někdo snaží tuto podstatu zamlčet a překonvertovat na problematiku detekce ATB je typické politická manipulace zoufalců.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71346


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.88.37) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341) (71344)

Nejen snazi,ono je to asi i bavi.Minuly tyden mi vypravel vcelar,jak byl na prednasce svazoveho cinovnika (takove te,kdy prednasejici nic nerekne,ale nafasuje dotaci za prednasku).Padla tam oblibena zminka o "konkurencnim boji",nacez se vcelar ozval s pripominkou o slendrianu v kontrole Margarina,vzapeti se na nej zacal sapat poradatel,ze rozvraci svaz.Pokud je jednota ve lzi,tak je to podivna jednota.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71345


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341)

Opět se někdo snaží podstatu věci kamuflovat nesmyslností tak malých dávek ATB.
Podstata je ale v tom, že svaz vědomě (jak i gupa přiznává) věděl, že se dováží cizi med a míchá do českého a jako český se prodává. Prostě podvod a to nejenom jako uvedení zakaznika v omyl nesprávným označením, ale také na všech českých včelařích, kterým tím snižoval hodnotu jejich produktu, jejich práce. Navíc ty, které na tuto skutečnost upozornili osočoval a roztočil další kolo lží.Nikdo se za toto podvraťácké chování neomluvil. To je ta podstata a to, že se teď se někdo snaží tuto podstatu zamlčet a překonvertovat na problematiku detekce ATB je typické politická manipulace zoufalců.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71344


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341)

Takže to množství ATB na tunu medu konspirační teorie není. To je fakt.

Pěkný. Kdyby raději někdo vystrčil růžky kdo to napráskal přes Blesk. Já myslím že to je pomsta za minulost, tj. za Špačka, Straku, atd. Jde totiž o tom nulovém ATB v medu jako norma o úplnou konspiraci dovedenou do praxe. Aby takové množství ATB na tunu, v podstatě v součtu jedna tabletka širokospektrálního ATB pro lidi co našli v těch stovkách tun.

Je fakt, že první začali křičet včelaři, ale normální člověk když se podívá nato množství ATB/tunu tak musí uznat, že to je celé šaškárna pro média a jejich tupé ovce._gp_


..........
Josef Šroll (e-mailem) --- 2. 3. 2018
RE: konspiracni teorie (71338) (71339)

Nemáš relevantní informace.
Ta koncentrace ATB v medu je v řádech deset na mínus dvanáctou. Jsou jen dvě
laboratoře v republice, které to dokáží detekovat. Pro představu: když budeš
chtít takto něco naředit, tak na jeden miligram (to je asi tak špendlíková
hlavička) potřebuješ tisíc tun medu. Sto desetitunových kamionů nebo dva
bazény.
Takže ne celá tableta na tunu, ale mikroskopické zrníčko z té tabletky na
tunu.
Pepa

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71343


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.76.26) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338) (71339) (71341)

Ono je to celkem jedno,jestli na patou,devatou ci dvanactou.Kdyby Vcelpo obchodovalo s ceskym medem a ne s kdovijakym,mohl tam Margarin diky duvere vedeni svazu loupit dodnes,a to jeste za jejich potlesku.I tu medaili by mu treba odhlasovali...Misto toho tenhle podfuk na cleny praskl a jsme tam,kde jsme,clen,neclen.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71342


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Josef Šroll (e-mailem) --- 2. 3. 2018
RE: konspiracni teorie (71338) (71339)

Nemáš relevantní informace.
Ta koncentrace ATB v medu je v řádech deset na mínus dvanáctou. Jsou jen dvě
laboratoře v republice, které to dokáží detekovat. Pro představu: když budeš
chtít takto něco naředit, tak na jeden miligram (to je asi tak špendlíková
hlavička) potřebuješ tisíc tun medu. Sto desetitunových kamionů nebo dva
bazény.
Takže ne celá tableta na tunu, ale mikroskopické zrníčko z té tabletky na
tunu.
Pepa
-----Original Message-----
From: Vcely [mailto:vcely-bounces/=/v.or.cz] On Behalf Of gupa
Sent: Friday, March 2, 2018 8:36 AM
To: VÄŤelaĹTskĂ˝ mailing list
Subject: Re: konspiracni teorie

Představte si, že dojde nějaký machr a změní normu třeba v bydlení vtom
smyslu, že materiál typu skelná vata je stejně škodlivá jako azbest. Prostě
udělá se lobbing v tomto směru, politicky se změní norma a chytráci přes
média spustí kampaň otom, že všechny baráky musí být rychle a nákladně
asanovány, rozjede s v tomto smru obrovský byznyz protože na strachu z
ničeho se nejvíce vydělává, tz. kvůli nevyhovující izolaci dojde k obrovské
diskuzi a umělém vytvoření pracovních míst a zisků na základě ničeho
prokazatelného. Buď přestavět za těžké prachy způsobilou a odbornou firmou
dle kontrolních úřadů a nebo demolice,znovu za těžké prachy kvůli
nebezpečnému odpadu který se stejnak vyhodí do komunálu a ten jde na
skládku.

No a nyní když to srovnám s medem např. z Obory s ATB, kde je poměr cca gram
ATB na tunu, což jsou dvě tabletky např. 500mg penicilinu, což je po
12 hodinách za jeden den pro člověka a tuna je pro tisíc lidí po dobu dvou
let. Tak ta tuna medu "kontaminované" tím gramem ATB v porovnání s
24hodinovou dávkou při hnisavé angíně a jít stím úředně do spalovny, je
podle mne politický a veterinární podvod!

Ať kdo che co říká, zákon v tomto směru je debilní.

Takže asi tak, pro ty pronásledovatele, zřejmě přímé konkurenty kterým vadí
nula nula nic ATB v medu původem odkud chce. Jinak by se tak nečepejřeli a
nechovali se jak potrefená husa. Každý to tč. věděl že Obora míchá a
nakupuje ty nejlevnější medy na světovém trhu a pro krytí sháněly kontakty
na české větší včelaře aby to měli papírově krytý. Matka představená přímo o
této aktivitě nemusela vědět, ale aby takto mlžila je také pěkně trapné.

ČSV jako navrhovatel zákonů měl dávno umožnit to, aby byly v medu možné
rezidua ATB. Měl se v tomto směru udělat plán a do cca deseti let od začítku
lobbingu to mělo být hotové. Místo toho vlastní hrdost potopí sama sebe.

A jestli je někdo členem nebo není vůbec nehraje roli protože včely a
produkty jsou jen jedny, ale lidi a kšeftaři jsou různí.

_gp_
.........
diskuter (93.99.42.18) --- 2. 3. 2018
konspiracni teorie

pred casem jsem mozna nevedomky chodil kolem toho dnes utajeneho skladu medu
s antibiotiky ano v tom olomouckem cernoviru. tehdy jsem se tam pohyboval
ohledne nakupu cukru pro vcely pres dnes jiz zrusenou prodejnu potravin
rosnicka v ulici k hl. vlak. nadr, ol,ale dohodu o doprave a cene jsem
vyrizoval v cernoviru. byl jsem take ve sklade -hale- cukru kde ho bylo snad
stovky centu. v takove skladokancelari jsem obdivoval krasny tmavy med od
kolomeho ze stareho mesta u bruntalu, ktery s rosnickou mel mozna i vyborne
vztahy v oboustrannem obchodu-cukr-med.byl jsem i svedkem kratkeho
telefonatu kde neco kolomy rosnicce vycital. tak me napadla tahle kospiracni
teorie -csv-obora -cernovir ol -tajny sklad s antibiotickym medem -rosnicka
-neznamy prodejce falsovaneho medu od bruntalu- a v zaveru velkovcelar
kolomy take od bruntalu . je to nahoda - nebo to o necem svedci? protoze
matce predstavene svazu csv neverim ani slovo hlavne z duvodu minule kauzy
krachu - vcela predboj - tu skvelou praci kterou predvedla s tehdejsim
vedenim svazu a leblem, kteremu dela hopstaflera v jednom zastupitelstvu
prahy. i plat ji musel svaz zvednout, ze pro nej dre jak kun
-kalousek-prestoze je u babise. jak nam uv csv -ksc-predvadeli chvalozpev na
odu vynikajiciho reditele vcelpa. i v tom hraje svoji roli - matka. nebyl
toho medu nakonec cely vagon, a cast je toho porad nekde ukryta ? prece
chobotnice ma dlouha chapadla ,tak proto u me vznikla tahle konspiracni
teorie.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71341


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.25.184) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338)

Tady tech konspiracnich teorii se vyrojila spousta,od zelenych a sedych sudu s medem na dvore Vcelpa videnych i na jinem dvore,pres naznaky vyrazne vyssich provizi pro nektere vykupce medu-vysoke funkcionare,dalsi byla o primem zapojeni dalsiho do dovozu,slysel jsem i tu o koupi kvuli ochrane blizkeho cloveka.Tahle ta neni vyjimkou.Falesne firmy Jan Okal ci Medo Bruntal jsou zminovany v potravinach na pranyri,i s faktem,ze tyto nemedy prodavaji vietnamsti prodejci "seska med-tobra med".Bohuzel jedine,co muze vnest svetlo do techto medovych chobotnic jsou zavery vysetrovani policie CR a to zatim veru neni.Nepochybuju,ze budou vznikat dalsi teorie,vzhledem k tomu,ze cela rada funkcionaru haji i svoje "obchodni zajmy",nejen zajmy vcelaru a nic jim nezakazuje ucast v RV,kde muze dojit k stretu zajmu.Je toho spousta,co neni zdrave v soucasnem vcelareni,kde prevladlo dotacne-obchodni loby,prihravani si prospechu a vcelareni samo jde casto na vedlejsi kolej.Kazdopadne bez dukazu jsou to konspirace,proto se jim snazme vyhnout.Nejsou pro zadnou z nich dukazy.Jen jedna pani povidala.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71340


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 2. 3. 2018
Re: konspiracni teorie (71338)

Představte si, že dojde nějaký machr a změní normu třeba v bydlení vtom smyslu, že materiál typu skelná vata je stejně škodlivá jako azbest. Prostě udělá se lobbing v tomto směru, politicky se změní norma a chytráci přes média spustí kampaň otom, že všechny baráky musí být rychle a nákladně asanovány, rozjede s v tomto smru obrovský byznyz protože na strachu z ničeho se nejvíce vydělává, tz. kvůli nevyhovující izolaci dojde k obrovské diskuzi a umělém vytvoření pracovních míst a zisků na základě ničeho prokazatelného. Buď přestavět za těžké prachy způsobilou a odbornou firmou dle kontrolních úřadů a nebo demolice,znovu za těžké prachy kvůli nebezpečnému odpadu který se stejnak vyhodí do komunálu a ten jde na skládku.

No a nyní když to srovnám s medem např. z Obory s ATB, kde je poměr cca gram ATB na tunu, což jsou dvě tabletky např. 500mg penicilinu, což je po 12 hodinách za jeden den pro člověka a tuna je pro tisíc lidí po dobu dvou let. Tak ta tuna medu "kontaminované" tím gramem ATB v porovnání s 24hodinovou dávkou při hnisavé angíně a jít stím úředně do spalovny, je podle mne politický a veterinární podvod!

Ať kdo che co říká, zákon v tomto směru je debilní.

Takže asi tak, pro ty pronásledovatele, zřejmě přímé konkurenty kterým vadí nula nula nic ATB v medu původem odkud chce. Jinak by se tak nečepejřeli a nechovali se jak potrefená husa. Každý to tč. věděl že Obora míchá a nakupuje ty nejlevnější medy na světovém trhu a pro krytí sháněly kontakty na české větší včelaře aby to měli papírově krytý. Matka představená přímo o této aktivitě nemusela vědět, ale aby takto mlžila je také pěkně trapné.

ČSV jako navrhovatel zákonů měl dávno umožnit to, aby byly v medu možné rezidua ATB. Měl se v tomto směru udělat plán a do cca deseti let od začítku lobbingu to mělo být hotové. Místo toho vlastní hrdost potopí sama sebe.

A jestli je někdo členem nebo není vůbec nehraje roli protože včely a produkty jsou jen jedny, ale lidi a kšeftaři jsou různí.

_gp_
.........
diskuter (93.99.42.18) --- 2. 3. 2018
konspiracni teorie

pred casem jsem mozna nevedomky chodil kolem toho dnes utajeneho skladu medu s antibiotiky ano v tom olomouckem cernoviru. tehdy jsem se tam pohyboval ohledne nakupu cukru pro vcely pres dnes jiz zrusenou prodejnu potravin rosnicka v ulici k hl. vlak. nadr, ol,ale dohodu o doprave a cene jsem vyrizoval v cernoviru. byl jsem take ve sklade -hale- cukru kde ho bylo snad stovky centu. v takove skladokancelari jsem obdivoval krasny tmavy med od kolomeho ze stareho mesta u bruntalu, ktery s rosnickou mel mozna i vyborne vztahy v oboustrannem obchodu-cukr-med.byl jsem i svedkem kratkeho telefonatu kde neco kolomy rosnicce vycital. tak me napadla tahle kospiracni teorie -csv-obora -cernovir ol -tajny sklad s antibiotickym medem -rosnicka -neznamy prodejce falsovaneho medu od bruntalu- a v zaveru velkovcelar kolomy take od bruntalu . je to nahoda - nebo to o necem svedci? protoze matce predstavene svazu csv neverim ani slovo hlavne z duvodu minule kauzy krachu - vcela predboj - tu skvelou praci kterou predvedla s tehdejsim vedenim svazu a leblem, kteremu dela hopstaflera v jednom zastupitelstvu prahy. i plat ji musel svaz zvednout, ze pro nej dre jak kun -kalousek-prestoze je u babise. jak nam uv csv -ksc-predvadeli chvalozpev na odu vynikajiciho reditele vcelpa. i v tom hraje svoji roli - matka. nebyl toho medu nakonec cely vagon, a cast je toho porad nekde ukryta ? prece chobotnice ma dlouha chapadla ,tak proto u me vznikla tahle konspiracni teorie.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71339


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

diskuter (93.99.42.18) --- 2. 3. 2018
konspiracni teorie

pred casem jsem mozna nevedomky chodil kolem toho dnes utajeneho skladu medu s antibiotiky ano v tom olomouckem cernoviru. tehdy jsem se tam pohyboval ohledne nakupu cukru pro vcely pres dnes jiz zrusenou prodejnu potravin rosnicka v ulici k hl. vlak. nadr, ol,ale dohodu o doprave a cene jsem vyrizoval v cernoviru. byl jsem take ve sklade -hale- cukru kde ho bylo snad stovky centu. v takove skladokancelari jsem obdivoval krasny tmavy med od kolomeho ze stareho mesta u bruntalu, ktery s rosnickou mel mozna i vyborne vztahy v oboustrannem obchodu-cukr-med.byl jsem i svedkem kratkeho telefonatu kde neco kolomy rosnicce vycital. tak me napadla tahle kospiracni teorie -csv-obora -cernovir ol -tajny sklad s antibiotickym medem -rosnicka -neznamy prodejce falsovaneho medu od bruntalu- a v zaveru velkovcelar kolomy take od bruntalu . je to nahoda - nebo to o necem svedci? protoze matce predstavene svazu csv neverim ani slovo hlavne z duvodu minule kauzy krachu - vcela predboj - tu skvelou praci kterou predvedla s tehdejsim vedenim svazu a leblem, kteremu dela hopstaflera v jednom zastupitelstvu prahy. i plat ji musel svaz zvednout, ze pro nej dre jak kun -kalousek-prestoze je u babise. jak nam uv csv -ksc-predvadeli chvalozpev na odu vynikajiciho reditele vcelpa. i v tom hraje svoji roli - matka. nebyl toho medu nakonec cely vagon, a cast je toho porad nekde ukryta ? prece chobotnice ma dlouha chapadla ,tak proto u me vznikla tahle konspiracni teorie.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71338


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JK (109.108.117.88) --- 1. 3. 2018
Re: To je státní bordel (71325) (71335) (71336)

Ten kdo přemýšlí, si to možná přizná. Ti ostatní se buď modlí nebo prostě jen slepě věří a nebo raději už vůbec nepřemýšlí - rezignovali na cokoli a raději se těší ze včel.
Kolik je kterých?
A vo tom to je.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71337


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (31.30.59.189) --- 1. 3. 2018
Re: To je státní bordel (71325) (71335)

pí Machová to krásně okecala.Ono se to,samo se to.Ona je sice čelní představitelka majitele Včelpa,ale odpovědnost za něj nemá!Smutné.Neshody v hospodaření odhalí standartní kontrolní mechanismy-je to fráze,ale je to tak!A místo sypání si popela na hlavu,nám zahraje na city,že jde o Český med a České včelaře.
To vše charakterizuje prohnilost systému,kterým je ČSV řízen.V tomhle stavu je Svaz přežitým molochem,kterého udržují v chodu dotace a osobní zájmy hrstky "funkcionářů"/ano, to je to krásné označení z dob nedávno minulých/.
Svaz při dnešním způsobu řízení nemá budoucnost.Je třeba si to přiznat!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71336


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jiří (185.57.228.247) --- 1. 3. 2018
Re: To je státní bordel (71325)

Ano, máte pravdu. Paní předsedkyně píše slova podobná hospodské řeči, ale jak z toho ven.. Ta kauza se vleče už hodně dlouho a dělá to špatné jméno MEDU. Je dobře, že včelpo se prodá, protože kdo se neumí starat o svůj majetek, musí o něj přijít.
Trestní oznámení jsou potřeba, ale nikde se nepíše kdo na koho co posílá, jestli svaz na "bývalého" jednatele nebo bývalý jednatel na své neschopné šéfy, kteří nebyly schopni ho hlídat a kontrolní proces evidentně nefungoval. Takže si nalejme čistého víno, kdo je vinen..Kolik je škoda..a hlavně kdo to zaplatí a kdo to politicky odnese.

Buď se svaz zprofesionalizuje, dají se lidem normální výplaty a odpovědnost nebo to látejme dále..ti "uvědomělí" členové vystoupí a zůstane tam ten podprůměr, který své dluhy bude řešit prodejem Křemencárny a bude konec 97% světové organizovanosti. Takže je jen na členstvu, jestli bude aktivní nebo zase zavře oči.

Ze svazových peněz se podařil projekt na podporu prodeje Všech medu, ku prospěchu věci, sice DPH se moc nepovedlo, ale to členstvo odpustilo. Podpora značky český med tu byla, ale nepohlídat si balení medu ve vlastním závodu a vytunelovat si značku to může jen hloupý hospodář, který se činnosti nevěnuje s péči řádného hospodáře o kterém se v zákonech mluví.

Takže ano podávejme trestní oznámení, policie ať vyšetřuje, státní veterinární správa ať koná, ale ať viníci škodu zaplatí, viníci, ne členstvo, protože pokud to zase zaplatí mlčící stádo členů, tak vystupuji z této organizace, vzdávám se všech funkcí na základní úrovni a nechci s touto organizací mít nic společného.

Včely budu chovat dál, o prodej se starat sám, jako doposud, ale nebudu aktivně přihlížet k šlendriánctví nejhrubšího zrna, hraničící s trestním stíhání.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71335


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

PavelA (90.182.3.161) --- 1. 3. 2018
Re: To je státní bordel (71325) (71326) (71327) (71329) (71332)

klasický brblání v hospodě u piva....

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71334


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.70.5) --- 28. 2. 2018
Re: To je státní bordel (71325) (71326) (71327) (71329) (71332)

Na vcelarstvi.cz vyjadreni pani Machove,predsedkyne CSV.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71333


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.212.49) --- 28. 2. 2018
Re: To je státní bordel (71325) (71326) (71327) (71329)

Investice, prostory, provoz, pořádné auto, kočování, výpomoc, údržba stanovišť, krádeže, nejisté počasí nebo úhyny, daňové odvody, případné onemocnění, i EET protože kradeš. Většina medu do výkupu.

Co zbyde včelaři jako odměna?

Kdyby včelpo dále vykupovalo med, tak za 65 korun výkupní ceny může očekávat leda přehřátou cukrovou břečku. A vyšší cena nebude, protože konkurence a taky likvidační smlouvy.

Raději zabalit, nechat pár včelstev na zahradě (kdo nějakou má) a najistotu mazat ke strojům do otrokárny, ANO, tady bude líp.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71332


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.75.79) --- 28. 2. 2018
Re: To je státní bordel (71325) (71326) (71327) (71329)

Na VF vyjadreni p.Smida k problematice Vcelpa.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71331


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Sokol (94.241.72.36) --- 28. 2. 2018
dotace

A to na Nově nezapomněli zmínit že svaz dostává dotace až 80 milionů.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71330


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 27. 2. 2018
Re: To je státní bordel (71325) (71326) (71327)

Abych upřesnil zpracování českého medu baliči co je vidno na trhu super hypermarketů, je prakticky balení - prodej - nabídka českého medu na nule. Většinou jde nyní kvůli kontrolní praxi v regálech o med z dovozu, který má minimálně dva doklady o zkouškách - jedna při vstupu do EU, druhá kontrolní buď z akreditované labiny v ČR nebo lépe křížově z Německa. Plus dovozové certifikace (v EU bezcené).
Takže na trhu v super hypermarketu jsou medy plně pod kontrolou úředníků.

Nyní je otázkou česká produkce od českého včelaře včelařů a to včetně prodeje medu ze dvora.

O český med není u zpracovatelů zájem, takže u prodeje ze dvora vzniká větší nabídka levnějšího neudaného výkupní cestou.
Zpracovatelé silně zvažují snižování výkupní ceny medu o cenu !povinných" kontrol pro vykoupený, protože se jim zvýšily rizika o nepředvídatelné náklady. Nejde tedy oto žeby český med byl nekvalitní, ale prostě stouply náklady za úřední práci. A nejde jen tak důvěřovat slovu včelaře. Bohužel.

Nyní zpracovatelé momentálně platí za nájezdy kontroly SZPI a SVS až 10x do roka u statusu tzv. podnik pod dohledem SVS.(nemluvě o nových certifikacích HACCP atp)

Tímto mediálním pronásledováním trhu s medem nastala větší krize než si kdo mohl předem připustit. Trh s medem je tímto mediálním nepřetržitým procesem zlikvidovaný.

Nelze se této dvousečné úřední a novinářské zlovůli bránit.

Já to celé mediální prasáctví beru jako řízenou politickou diskriminaci._gp_


..........
JosPr (46.135.26.87) --- 27. 2. 2018
Re: To je státní bordel (71325) (71326)

Tohle bude na par let konec vykupu medu v CR.Kdo bude riskovat,ze koupi dalsi podobny sklad?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71329


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 27. 2. 2018
Re: To je státní bordel (71325) (71326) (71327)

Ne že bude, je! Kontrol a mediálního marastu kolem medu je už tolik, že lidi místo medu začínají raději pojídat více brufen, nadužívat nosní kapky, věří kloubním přeparátům původem nikdoneví z čeho a jiné produkty které nelze jen tak kontrolovat a hlavně jsou dovežené a vyrobené noname nějakou společností (čínskou) a reklamované přes TV pod nějkaým obchodním názvem. Například jsou velmi časté případy závislosti na nosních kapkách, a to po několik let, a to v takové míře, že nemůže uživatel jinak existovat. Toto potřebují naši kontroloři, zlikvidovat vše co ještě trochu funguje, přitom je to jejich problém, tak nevím proč nepostihnou kontolory co nedokázaly dohledat všechen med už z prvotního zátahu.

Zajímalo by mne, jakou politickou příslušnost má např. p pan Jindřích Pokora ze SZPI ví to někdo? Já to typuji na Ano. Protože vše ukazuje hlavně na kontroly nebabišovců.


..........
JosPr (46.135.26.87) --- 27. 2. 2018
Re: To je státní bordel (71325) (71326)

Tohle bude na par let konec vykupu medu v CR.Kdo bude riskovat,ze koupi dalsi podobny sklad?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71328


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.26.87) --- 27. 2. 2018
Re: To je státní bordel (71325) (71326)

Tohle bude na par let konec vykupu medu v CR.Kdo bude riskovat,ze koupi dalsi podobny sklad?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71327


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.26.91) --- 27. 2. 2018
Re: To je státní bordel (71325)

To neni statni bordel,to je svazovy bordel.Az sem to dopracovala schopnost predstavitelu svazu starat se o majetek clenu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71326


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Jiří (85.132.193.71) --- 27. 2. 2018
To je státní bordel

https://m.vitalia.cz/clanky/tuny-nebezpecneho-medu-nebyly-zlikvidovany-inspekce-ho-nasla-ve-skladu/

zase někde na olomoucku leží ještě antibiotický včelpo med, který měl být pod dohledem veterinářů zlikvidován...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71325


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 25. 2. 2018
Re: technika pro krmeni roztokem (71311) (71313) (71316) (71320)

"Já míchám roztok ve dvou 500l nádobách přímo na vleku výkonným kalovým čerpadlem. Na stanovišti to tim stejným cerpadlem dam do stropnich krmitek 14l. Jediný co zvedám je cukr jinak všechno cerpadlem. Kdo vyzkouší už by neměnil."
--------------------------
To už tady bylo před hezkými pár lety dlouze diskutováno. Předimenzované kalové čerpadlo s dobrým chlazením, tedy kovové pro rozpuštění cirkulací přímo v nádobě se ukázalo správným řešením. Plus trochu hlídání poměru vody a cukru, aby roztok nebyl příliš hustý a i předimenzované čerpadl oneodešlo.
Jinak malé množství, 30 - 100 litrů roztoku, je na míchadlo na vrtačku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71324


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R. Polášek (90.178.51.173) --- 25. 2. 2018
Re: obmÄ?na dĂ­la (71308)

"Tohle jsou Radime takovy povidacky.Vliv utepleni se znacne precenuje,dulezite je aby neunikalo teplo stropem.Ac mam neuteplenych jen asi 5,vzdy v nich vcelstva reaguji lepe na pripadne zimni otepleni a vyletuji na prolety,uteplenym ulum dlouho trva,nez z nich vcely vyzenou zimu.Navic u zebracku neni problem uriznout styrodurovou desku a horni nastavek zuzit a oddelit od prazdneho prostoru,lze si hrat s jednotlivymi ramky.Rada vcelaru presla k nastavkovym ulum,lec nastavkove zpusoby nevyuziva a dal travi u kazdeho vcelstva zbytecne cas.Je to o tom,co od toho kdo ceka."
-----------------------------
Nejsou to povídačky.
Za prvé je třeba oddělit zimu a jaro a pozdní jaro do cca konce května. Rezervoát chladu u starých úlů je mýtus vzniklý v 50 letech minulého století, kdy s novým režimem přišli do včelaření noví, problematiky neznalí lidi a vymýšleli "převratné" věci. Například vymysleli uteplování těchto úlů hoblinami, které byly tehdy jinak odpad. V součinnosti s tím, když úl z venku pečlivě nabarvili, se potom v zimě v těch hoblinách hromadila vlhkost ve formě ledu, kterou včely v předjaří musely nejdřív rozmrazit. Údajně tehdy zkoušeli takový úl rozebrat a našli tam doslova hobliny zamrzlé v deskách ledu. To ale už je dávno minulost.
Přes zimu by dnes měl být univerzál úplně rovnocenný nástavkovému úlu.
Jiná situace je v době jarního rozvoje včelstva. V předjaří se totiž má univerzál zužovat jen na takové množství rámků v plodišti i medníku, které včelstvo obsedne a dokáže snadno bez problémů vytopit. A postupně, jak se včelstvo rozvíjí, podle toho, co se děje za okýnkem, se včelstvo po jednotlivých plástech a mezistěnách rozšiřuje. Včelstvo je tedy neustále v teple a bez jakýchkoliv tepelných šoků. To trvá do doby, dokud teplota i v noci nestoupne aspoň na 15 - 20 stupňů C, tedy u nás na severní Moravě tak do konce května. Když už je díky vysoké venkovní teplotě ochlazování včelstva přes stěnu úlu minimální.
To u nástavků to je jinak. Tam přidáním nástavku včelstvo utrpí šok, protože najednou musí vytápět až dvakrát větší prostor a to třeba na začátku května proti venkovní teplotě i kolem nuly stupňů, tedy teplotnímu rozdílu proti teplotě udržované u plodu až 35 st C. Šachování se zužováním styrodurem v nástavcích je možné, ale je mnohonásobně pracnější než prosté přidávání plástů u univerzálu a nemusí být tak těsné. Navíc spousta materiálu k utěsnění toho styroduru je jednorázová a po použití se musí vyhodit a když se zapomene rozšířit, včely i styrodur vykousají. Taky jsem ve svých nástavcích takhle zužoval.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71323


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(e-mailem) --- 23. 2. 2018
Re: Vcely Digest, Vol 137, Issue 16

Již několik roků krmím invertem (pouze řepným) dovezu paletu asi 1300kg
paletu postavim na podstavec
a plním do kyblíků 15litrů uzavřu víkem ve kterém je několik dírek vrták 1,5
mm uzavřu a převrátím
na na víko úlu kde je kulatý otvor asi 8 cm (po krmení 3.5l sklenicemi) a je
hotovo.Včelky vyprazní
kbelík tak do 7 až10dnů Zaleží na nnožstvi dírek ve víku.Dle potřeby ještě
jednou zopakuji a je hotovo.
Invert plním doma a kyblíky dovezu na odloučená stanoviště autem.Krmení asi
20 včelstev půl hodiny.
---------- Původní e-mail ----------
Od: vcely-request/=/v.or.cz
Komu: vcely/=/v.or.cz
Datum: 22. 2. 2018 12:00:18
Předmět: Vcely Digest, Vol 137, Issue 16
"Příspěvky do konference Vcely zasílejte na adresu:
vcely/=/v.or.cz

Pro přihlášení nebo odhlášení použijte WWW rozhraní na adrese"
http://rover.ms.mff.cuni.cz/mailman/listinfo/vcely
nebo použijte elektronickou poštu, zašlete slovo help v těle dopisu na
adresu
vcely-request/=/v.or.cz

Správce konference můžete nalézt na adrese
vcely-owner/=/v.or.cz

Když budete odpovídat na příspěvek, změňte, prosím, Subject: na něco
rozumnějšího než je: "Re: Contents of Vcely digest..."


Dnešní menu:

1. Re: technika pro krmeni roztokem (Blažena Dvořáková)
2. Tisk (JosPr)


----------------------------------------------------------------------

Message: 1
Date: Wed, 21 Feb 2018 13:33:56 +0100 (CET)
From: Blažena Dvořáková <bl.dvorakova/=/email.cz>
To: <vcely/=/v.or.cz>
Subject: Re: technika pro krmeni roztokem
Message-ID: <Btd.sJnN.7{Smvfh7ozW.1QZMSq/=/seznam.cz>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8

S tím perlitem jsem se dostal. Ono to nějak zhnědlo a tak po 1 použití jsem

s tím skončil. Měl jsem stropovy krmítka, ukrajinský krmitka, okurkový
lahve, aj. Ted krmím plastovýma kyblíkama a do toho dám věchýtek ječmený
slámy. Za 2 dny to je vybraný. Po 2 - 4 dnech dám znovu a mám nakrmeno.
Dávám 22 kg cukru do 25 l konve a míchám vrtačkou a metlou. V poledne nasypu

5 konví , zaliji vřelou vodou z bojleru a zamíchám. Asi za hodinu, jak mám
čas znovu . Pak ještě asi dvakrát a k večeru dovezu ke včelám. Naleju a
zadekluji abych si nevyvolal slídivost. Rozdělám kuřačku , narovnám do včel

a jdu domů. Vím že se to nedá dělat ve velkém ale do těch 20 včelstev je to

máček. Standa
---------- Původní e-mail ----------
Od: Pavel <e-mail/=/nezadan>
Komu: Včelařský mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Datum: 20. 2. 2018 18:03:37
Předmět: Re: technika pro krmeni roztokem
" už jsem i něco vyzkoušel, tak vím že 50W motorek to nezvládne ani
zamíchat. neuspěl jsem ani s motorkem z ostřikovačů světlometů a ten má až
2 Atm. Plánuji zkusit nerez kalové čerpadlo, to by mělo zvládnout hustý
roztok zamíchat a do 2 m dopravit s trocha omezeným průtokem. Ale přechod
od sklenic ke krmítkům je dost nákladný. Snad jedině pomocí barelů + perlit

nebo sláma, nebo na ruský způsob s igelitkou.
"

------------------------------

Message: 2
Date: Thu, 22 Feb 2018 09:52:08 +0100
From: "JosPr" <e-mail/=/nezadan>
To: VÄ?elaĹ?skĂ˝ mailing list <vcely/=/v.or.cz>
Subject: Tisk
Message-ID: <1519289528-71319/=/konference.vcely.or.cz>
Content-Type: text/plain; charset=windows-1250

www.agris.cz-ve Zlinskem kraji loni klesl pocet ohnisek moru vceliho
plodu.


------------------------------

Subject: Patička digestu

_______________________________________________
Konference Vcely
Vcely/=/v.or.cz
http://rover.ms.mff.cuni.cz/mailman/listinfo/vcely

------------------------------

Konec: Vcely Digest, Vol 137, Issue 16
**************************************
"

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 71322


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78503 příspěvků(zde zobrazeno 61 příspěvků, od č. 71322 do č. 71382)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 60 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu