78550

Archiv Včelařské konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Standartní zobrazení
(okno s nejnovějšími příspěvky a s formulářem pro psaní nových)

Toto je speciální okno pro bádání v archivu konference. Jsou tady zobrazeny starší příspěvky, které se zde zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole. Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek můžete kliknout na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začínala, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 120 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu /kde jsou starší/ a postupovat směrem dolu /kde jsou novější/").


Zde je zobrazeno 121 starších příspěvků: od č. 77325 do č. 77445

Pohyb ve frontě příspěvků: Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší


(2a00:102a:500c:9d2f:1:0:f4a6:f24c) --- 13. 9. 2023
Re: starší léčiva. (77324)

Varidol bez problémů několik let po expiraci říkal osobně kamler MP 10 V žádném případě ztrácí účinnost po několika měsících.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77325


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.213.137) --- 13. 9. 2023
Re: starší léčiva. (77324)

Prošlé léčiva nevadily když nebyly ještě otevřené. Zakalený Varidol byla prý výrobní vada co se opakovala 3 roky po sobě :-) , ten loňský byl už ok. Rozpustit ohřátím bylo bez efektu, a vyšší teploty kdoví kolik snese aby se nepoškodil, něco šlo vykapat zbytek na vyhození nebo od oka něčím nabírat na pásek.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77326


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.213.137) --- 13. 9. 2023
Re: starší léčiva. (77324) (77326)

MP10 (nebo M1AER) ztrácí opravdu účinnost po datumu expirace? Není to až s reakcí se vzduchem při prvním otevření?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77327


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 13. 9. 2023
Re: starší léčiva. (77324) (77326)

Právě u toho Varidolu není už jen zakalení, ale jsou to přímo jakési kusy rosolu či něčeho podobného.
Kdyby účinná látka byla v pořádku, tak to moc nevadí, protože tn rosol by zůstal ve skleničce.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77328


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Pavel (91.217.53.175) --- 14. 9. 2023
Re: starší léčiva. (77324) (77326) (77328)

Nizsi teplota zpusobuje varidolu zprvu zakaleni, pozdeji krystalizaci. Co vykape lze pouzit k fumigaci, zbytek lze rozpustit do aerosolu, voda nebo aceton to rozpusti. Varidolu je zkratka lepe v teple doma nez venku. A uz vubec do lednicky, je to karcigen, smrdi i pres sklo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77329


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 14. 9. 2023
Re: starší léčiva. (77324) (77326) (77328) (77329)

Tak je možné, že když bylo venku v zimě mrazivo, klesala teplota v místě uložení toho léčiva až blízko k nule.
A smrdí to určitě přes plastové víčko. Sklo propustné pro chemikálie není, když se zbytek léčiva vylije, sklenička zbaví všech plastových dílů, vyčistí a potom vyvaří ve vodě, aby se stopy léčiva na povrchu skla rozložily, měla by ta sklenička být úplně čistá, defakto jako nová pro nějaké jiné použití.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77330


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 17. 9. 2023
Re: starší léčiva. (77324) (77326) (77328) (77329) (77330)

Dík těm, co napsali příspěvky, i když tam nového nebylo skoro nic.
Svých včelstev si momentálně vážím tak, že asi prvně zkusím v místní ZO získat na podzimní fumigaci 2x dvě dávky nového léčiva, nechce se mi s tím starým po době expirace experimentovat. A na začátku prosince jako třetí ošetření asi použiji šťavelku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77331


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 17. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292)


Jo,jo,nejlepší z každého oběžníku až na závěr..<



https://www.vcelarstvi.cz/dokumenty-cms/obeznik-c-1-2023.pdf

Nejnižší členský příspěvek za jednoho člena s jedním včelstvem
nebo bez včelstva na rok 2024 činí 604 Kč.

ZO nic nedostane? Krom práce? Proč nechcou od člena rovnou 1000Kč? To se lépe počítá ty desítky mega za desetitisíce členů. Právě jsem informoval že s takovou organizací kde na ZO kašlou končím. Už před 15ti lety jsem tu psal, digitalizujte to a Praha nebude potřeba, směr jde úplně obráceně, Praha si určuje v podstatě výpalné když ZO neodvede přípěvky z kterých nemá ani korunu?


Potěší nás, když Vás obsah oběžníků zaujme.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77332


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

NitraM (213.226.245.20) --- 17. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332)

Taky mě udivuje, že už snad nic nejde do ZO. Nechávají nám stále více práce, třeba údajů "statistiky" je zase víc. Nevím, proč mám mámit ze včelařů, za jakou cenu prodávají svůj med, to jsem nepochopil. Já tyto informace od včelařů sbírat a zadávat nechci, to ať si dělá stát sám. Dříve bylo aspoň něco málo na administraci dotace, letos ani to asi nebude, totální nula, akorát sotva upřímné poděkování za obětavost. Všechno na ohlodané kosti sekretariát stahuje pod sebe, to vše v době, kdy budou členové koukat, jak nízkou dotaci dostanou. Aspoň naoko by se mohli tvářit, že taky šetří spolkové peníze, ale ne. Že by se vydali do terénu to zvýšení příspěvků sami zdůvodňovat členům, to taky ne. Je to opravdu tak trochu, jako kdyby ZO tu byla pro RV, ne naopak. Budou mít možná v Křemencárně nový nábytek místo toho, který nabízejí základkám za odvoz, ale možná by bylo hezké gesto, kdyby se ho nezbavovali a aspoň třeba na něm se rozhodli ukázat, že jsou ochotní šetřit, když nemají prachy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77333


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 17. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333)

Sdělil jsem předsedovi, kde na mám několik stovek včelstev, že opravdu končím a pokud by chtěl nějaký příspěvek ode mne, ať řekne kolik a dám mu to do pokladny nebo jemu nebo jeho nástupci přímo do kapsy za případnou snahu když bych něco potřeboval, od nového roku jsem opět nečlen. Nesouhlasím s takovou otročinou z důchodců co dělají funkcionáře celý život a z "dobré vůle" pro Prahu. Nevím jestli je to normální, ale toto opravdu není o spolčování ale o blbcích co makaj a odvádí vše pryč. Pokud se D1 zvedne, pošlu to přímo do Prahy a bez potvrzení. Bez potvrzení proto, že nemám rád otrokáře a otroctví, to klidně sdělím přímo jako důvod na MZe. Ať si podmínky práce ZO pro Prahu a oběžník klidně stáhnou z netu byrokrati na MZe.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77334


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(90.177.32.217) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334)

Bez potvrzení umístění včelstev Tito zamítnou a ničeho se nedovoláš je to v podmínkách poskytnutí dotace.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77335


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335)

Prozatím letos bez dotací. Za 50/vč. u D1 je u mne ztrátové hlavně kvůli potvrzení, projetá nafta kvůli potvrzení je za 5 tisíc na poprvé se to málokdy povede objet, a když chce ZO počítat a protokolovat, je té nafty ještě více... okolo 5ti tisíc je členské z kterýho místní ZO nic neuvidí. A potvrzení, které si mohou přes CIS vyžádat automaticky, ale proč by to dělali když jsou zato placení v Praze. Za zprostředkování požadavků za 5 mega ani ty čísla nezkotrolují a hned to převexlují na SZIF kde je z toho kovbojka pro pár bab za telefonem.

Měli tu D1 dát za 10Kč/vč. 50 je pro někoho stále motiv, i když operuje s např. 5ti včelstvy.

A už jsem to tu psal několikrát, stačilo by mi, kdyby mi zaplatili měsíční minimální odvody na důchodovém pojištění. Nemocenské pojištění bych už nějak utáhl z medu.

A myslím si že bude hůř, toto je jen začátek konce včelařství u nás v ČR.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77336


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335)

Bez potvrzení umístění včelstev Tito zamítnou a ničeho se nedovoláš je to v podmínkách poskytnutí dotace.<

Pokud vím, v podmínkách je, nebo bylo, že o tom potvrzování rozhoduje SZIF. Třeba dělají nějaké vyjížďky, však ať si vyjedou a zkontrolují si to když o to budou stát. Minule mi to ZO kontrolovala a stálo je to jako ZO pokladnu den času x3 lidi a 3x jízdné. Já to absolvuji každý rok a stojí mne to prachy a ještě jsem zato odváděl členské. 10 tisíc celkem ročně za posledních 10 let. 5 nafta, 5 členské. Bez mého času.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77337


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mirek H (109.80.50.176) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336)

Prosím o bližší vysvětlení.Vaší matematice nějak nerozumím.Uvádíte,že vás příspěvky vyjdou na 5.000 Kč.
Členské příspěvky v příštím roce na člena jsou 600 Kč a za každé včelstvo se platí 4 Kč. I při 300 včelstvech to dělá 600 + 1200 je 1800 Kč.A to v žádném případě neobhajuji zvýšení příspěvků.U nás v organisaci jsme si stanovili příspěvek ze včelstva na 8O Kč.Při 10 včelstvech to dělá 800+6OO je 1400 Kč.Z této částky si hradíme léčivo a občerstvení na pravidelných měsíčních schůzích.Možná že jdete stejnou cestou,ale to nevím.
Přeji příjemný den.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77338


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338)

Prosím o bližší vysvětlení.Vaší matematice nějak nerozumím.Uvádíte,že vás příspěvky vyjdou na 5.000 Kč.
Členské příspěvky v příštím roce na člena jsou 600 Kč a za každé včelstvo se platí 4 Kč. I při 300 včelstvech to dělá 600 + 1200 je 1800 Kč.U nás v organisaci jsme si stanovili příspěvek ze včelstva na 8O Kč. <
Ano souhlasí, u vaší organizace bych platil při tolika včelstvech, 600 + 1800 + 24000 (300x80). Co chcete více vyjasnit? 5 tisíc jsem platil -+ 1000 několik let a toto je výsledek.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77339


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

NitraM (213.226.245.20) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339)

Mirek H: "Při 10 včelstvech to dělá 800+6OO je 1400 Kč."

Ještě 40 navíc (4x10,-), takže 1440,- :-)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77340


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

NitraM (213.226.245.20) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77340)

gupa: "u vaší organizace bych platil při tolika včelstvech, 600 + 1800 + 24000 (300x80)"
---------------
Resp. uvažujeme-li 300x4,-, bylo by to 600+1200+24000

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77341


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mirek H (109.80.50.176) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77340)

Na vysvětlenou: 4 Kč jsou zahrnuty v 80 Kč na včelstvo

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77342


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:4016:726:1:0:a35b:2bb4) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77337)

5 tácu nafta zA potvrzení? To snad pošlou mailem. Aspoň u nas tovtak funguje. Netřeba někam jezdit, když chce zo kontrolovat prijede sama a za svoje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77343


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339)

Je to junda,tahle neschopnost svazu dělat jen tu činnost na kterou má peníze,což by udělal každý soudný tvor..Ale to by nebyl pravda svaz svazem,který musi rajcat po Chile,producírovat se po kdejaké výstavě a parazitovat na práci dobrovolných funkcionářů.Hodně úsměvný je článek,kterak si po letech všimli,že jim Křemencárna padá na hlavu,a zrovna v době,kdy je stavební materiál na maximu a stát svazu očesal dotace.Co dělali v době,kdy stát sypal je taková malá záhada.Dotační šlofík?
Dalši perla je ta umanutost neustále někomu rozdělovat dotaci 1.D,pravda,většinu práce odvedou funkcionáři ZO,donedávna za propiskovné.Jak je v návrhu z posledniho PRV,ani to pro ZO nebude..Vše pro sekretariát na Ježíška.(O Ježíškovi tam teda není,ale z něčeho si pravda musí přilepšit).
ZO si prostě poradi,činnost úměrná financím.No ne,že by ZO těch minulých 2,40 kč ze včelstva vytrhlo,pro věrchušku byrokratů je ZO jenom zdroj financi,a levná pracovni sila,nic víc.Co levná,je úplně zadarmo.Vitejte v realitě,teda ti,kdo si doteď mysleli,ze svaz je nějaká velká výhra.
Perla je,že mnozí co čekají dychtivě u domu,až prifrčim skoro po tmě z práce,žmoulajíce tiskopis v ruce dychtiví razítka na bumážku potvrzujíci počet 2-3 včelstev ani netuší,že to bude směšná 50 koruna česká.
Kde je nějaká včelařská hrdost,že podobnou almužnu nepotřebujem a poradíme si i bez ní? (Což si poradíme) Teprve přijde? Nebo už jsme v pozici jako zemědělci a budem žádat,kdyby to byla koruna? Nehledě na to,že ta 50 koruna projde přes ZO,přes sekretariát svazu,přes SZIF,přes kontrolu Hradišťkem,znova SZIF,sekretariát,ZO až k přešťastnému žadateli,který zaplesá,jak ten stát to včelaření přeštědře podporuje..
To nikdo nevidí,že je to nejdražší 50 koruna,co kdy byla?
Nevim jak ostatní,ale nejsem socka,abych žádal o almužnu.Strčte si ji...,kam chcete.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77344


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

NitraM (213.226.245.20) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344)

Když už nyní ovšem stáhli všechno pro sebe, co budou dělat dál, než konečně pochopí, že budou muset začít šetřit i na sobě?? Když se ale zamýšlím, tak při jejich kreativitě tam nějaké zdroje vlastně ještě jsou. Anebo zaokrouhlit příští rok příspěvek za člena pěkně na ten litránek?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77345


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344)

A úplně jsem se tetelil blahem,když jsem se dočetl,že za mne nějaký ouřada slíbí,že budu stahovat,potvrzovat a posílat zpět potvrzení zaslané emailem..Tak to teda určitě..Ani mne nehne..
Dělejte si to na Křemencové,máte za to zaplaceno a neotravujte s blbinama.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77346


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 18. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345)

Myslím,ze nejrozumnějši bude nechat v ZO 5 členů kvůli funkcím a stanovám a se zbytkem lidí fungovat neformálně.A bude od byrokratů pokoj na ten šup.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77347


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

1984 (37.48.40.82) --- 19. 9. 2023
Také končím

Borci je to jednoduché. Probudí se jen, až odejde třeba 1/3 clenů. Nic jiného nemůže zafungovat, jede to na setrvačník.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77348


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 19. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347)

Když jsem ke konci socíku přišel do ZO, tak "dědci" peníze do ZO z velké části vydělávali sami. Pořádali každoročně v zimě včelařský ples a na tom plese a potom tuším o vánocích a na trhu o velikonocích prodávali perník, udělaný podle spolkového receptu. A tuším i nějaký lahvinka medovinky vykvašená a stočená u nejbližšího člena se našla. Zřejmě zapsaná do příjmů jako nějaký nealkohol. Med na to byl ze spolkového včelína nebo se sbíral po kilovkách od členů....
Ze Svazu dostávali nějak jen čtvrtinu toho, co vydělali. Bylo potom třeba na léčení včel na kompresor a aerosol nebo třeba na celodenní včelařské zájezdy za stovku a potom na další místní společenský život.
Jenže ty výdělky dnes už nejsou možné. Pořádání plesů je dnes prodělečná záležitost, která spíš chce ty dotace než aby vydělala, na prodej doma udělaného perníku a dalšího podnikání je plno předpisů plus plno všelijakých lidí, co se tím živí, srazilo konkurencí výdělky k minimu a ta medovina coby výroba alkoholu je dnes úplně nepoužitelná.
Takže dnes ZO vydělávat sama na sebe je problém, musí se jedině somrovat dotace a potom se automaticky musí taky zpívat písnička chlebodárce a tančit, jak přikáže. Takže žádný samostatný společenský či spolkový život rozvíjený na místě, ale závislé lokajství.
Dneska musí tedy ZO dostávat peníze od státu nebo od ČSV, aby ZO mohla fungovat. Bez peněz to nakonec bude amatérský spolek bez činnosti, kde maximálně bude pár dobrovolných funkcionářů pár večerů v měsíci ťukat nějaké údaje do toho systému ČSV, aby nahoře v Praze měli údaje, ale skutečná reálná činnost bude minimální.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77349


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 19. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349)

Ale prd velebnosti,jsou ZO které nečekají s nataženou rukou,vlastni sróčka nebo si vydělají na činnost jinak než natahováním ruky a somrováním peněz po obcích,krajskych úřadech nebo státu.Na druhou stranu proč vyhazovat peníze za zajezdy a jiné hlouposti.To si snad každý může zaplatit sám.Jsme včelaři,takže nějaké brouzdání po hradech za spolkové peníze i s rodinkou to tedy rozhodně ne..Ale jen to co se přímo týka včelaření.Čím víc se dostane bez práce,tím víc se prožere.A s jídlem roste chuť.Takže hezky každý sám za svoje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77350


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

NitraM (213.226.245.20) --- 19. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350)

Mně až tak nevadí omezování všemožných dotací, protože jsou z principu špatně, ale vadí mi, že ty drobky k sobě umete ústředí, aby mělo pořád stejně a omezení se jich nijak nedotklo. Takže myslím, že ze setrvačnosti to tak dva roky ještě pojede a pak členové začnou šetřit a právěže somrovat, a to léčiva na předpis, po zbylých členech, kteří na ně tak budou doplácet.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77351


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:5011:f341:1:0:1849:18a4) --- 19. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351)

Spíš nečlenové po členech budou somrovat léčiva ne? Tak to byl myšleno?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77352


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 19. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352)

A proč by to dělali? Je takový problém dnes si u ZO léčiva objednat? Je takový problém jít za praktikem a léčiva si u něj objednat? A vůbec,proč proboha jít cestou léčiv z Dolu?,když je alternativa štavelka/glycerin nebo flaška kys.mravenčí ke gabonům a pokap kys.štavelovou v cuk.roztoku k aerosolu?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77353


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(213.226.245.20) --- 19. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352)

Spíš nečlenové po členech budou somrovat léčiva ne? Tak to byl myšleno?

Dnes členové, kteří budou nečleny, budou somrovat u těch zbylých členů, přesně tak.
------------------
JosPr: "Je takový problém jít za praktikem a léčiva si u něj objednat?"

Nedělají to, vím u nás už nyní o třech včelařích, kteří jsou tzv. neorganizovaní a žadoní každý rok po členech Varidol. K tomu veterináři nejdou, nevím proč.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77354


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(90.177.32.217) --- 19. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77354)

K tomu veterináři nejdou, nevím proč

Protože by museli platit za předpis a léčivo plnou cenu bez dotace kterou vyřizuje d o l. Pro pár korun kolenovrtat ale tak to bohužel je.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77355


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 20. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77354) (77355)

Protože kolenovrt,a to je přesně ono a je celkem jedno jestli člen nebo ne.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77356


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mirek H (109.80.50.176) --- 20. 9. 2023
Časopis Včelařství v příštím roce

Na základě dotazu ohledně vydávání časopisu na ČSV v příštím roce bylo sděleno,že bude celý příští rok vydáván v tištěné podobě jako dosud a pak bude rozhodnuto o jeho eventuelní jiné podobě.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77357


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 20. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350)

No, po nějakých hradech a podobně se jezdilo taky. Vždycky se ale navštívil nějaký včelař nebo nějaký provoz souvisící se včelařením.
A dotovaný zájezd za pár šupů byl dobrý, protože za tu cenu se tam vždycky natáhlo s rodiči včelaři nějaká děcka nebo dokonce jenom nevčelařští známí a těmi zájezdy se tak mezi nimi to včelaření propagovalo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77358


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 20. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77358)

A kdyby na včelařský zájezd jezdil "každý za svoje", tak by se nejspíš nenaplnil autobus, buď by to vyšlo třeba dvojnásobně dráž nebo by žádný zájezd nebyl.
A na nějaký společný včelařský zájezd třeba vlakem, kde by nevadilo, že se přihlásí málo lidí budou včelaři asi už příliš staří.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77359


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 20. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77354) (77355)

Pokud mají drobní včelaři jít objednat léčivo k veterináři, tak v první řadě musí to léčivo mít skutečnou životnost takových 5 let.
Nemá pro drobného včelaře smysl kupovat u veterináře léčivo, s kapacitou na 50 nebo kolik včelstev, když to léčivo má dobu expirace příští jaro. Když ještě musím koupit jiné léčivo na fumigaci a jiné na nátěr plodu na jaře, nedá se použít stejné. Léčivo se použije letos na 2 - 4 včelstva, s přimhouřením oka ještě další rok na 2 - 4 včelstva a zbylá kapacita léčiva, kolem 40 včelstev z padesáti, se vyhazuje. Aby se následně muselo léčivo kupovat znova.
Takže proto se somruje léčivo u členů ZO.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77360


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 20. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353)

A šťavelka k podzimnímu léčení nejde jako jediná použít. Protože šťavelkou se jedny včely mohou léčit jen jednou, zatímco při trojnásobném podzimním a možná ještě jednom jarním léčení, by se s částečnou výjimkou jarního, kdy u jsou k dispozici nějaké nové včely, léčily pořád jedny včely zimní generace.
Pokud to někdo tím, že provádí praktický pokus vícenásobného léčení šťavelkou na podzim, nevyvrátil.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77361


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:4019:249c:1:0:adc6:1b73) --- 20. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361)

Vyvrátil to Přidal.
a mimo to stavelku staci v zime pouzit jen jednou a mas cisto ale musi byt vc bez plodu. Takze klickovat nebo vyskrabat plod

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77362


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 20. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362)

U šťavelky se uvádí stejná nebo mírně horší hodnota účinnosti než u klasického léčiva, nějak 95 až 98 %. To znamená, že aby se dosáhlo počtu roztočů 1- 2 na několik včelstev, musí se stejně pořád léčit třikrát, nestačí jenom jednou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77363


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 20. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363)

Ono to chce zkusit a neteoretizovat.Se uvádí,se říká..3 varidoly,nulová zimní měl,nátěr a roztočů je pořád jak kvítí.Kde udělali soudruzi z Dolu chybu?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77364


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(90.177.32.217) --- 20. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364)

Stříleli za války do vzduchu. 😃 Rozuměj čekali, ze budou včelaři duslední a pečliví. Místo toho gabony až do jara, fumigace s plodem , žádné střídání léčiv, a psk brečení, ze to nefunguje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77365


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 20. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77365)

Spíš čekali,že to bude fungovat věčně a penízky se pohrnou.A zatím roztoč dává všem na prd.l.Rezistence,snížená účinnost léčiv,teplé zimy,tvrdohlavost v zakazování toho,co nevyrobil Dol,brojení proti šťavelce a žvásty o nelegálnosti,utopické snění o společném potlačování kleštíka na velké ploše v domění,že svaz může cosi nařizovat,zbytečný sběr zimní měli v době,kdy by se dala aplikovat šťavelka s velkou účiností.Ono je toho samožřejmě víc.On Dol podobně jako svaz nepatří mezi nejpružnější.Objednávky v dubnu na výhledový počet včelstev na letní nebo i podzimní léčení cucané z palce u nohy,to je taky znak "pružnosti" a "hbitosti" od soukromé společnosti s bezvýznamným podílem svazu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77366


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 20. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77365) (77366)

A to jsem ještě zapoměl folklór s komisním léčením,který odnaučil většinu starat se sám o sebe,používat vlastní hlavu a radši čekat,až někdo zavelí a další to přijde udělat.Holt Národní fronta v celé kráse.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77367


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:4018:16ba:1:0:b2e3:2feb) --- 21. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77365) (77366) (77367)

No tak gdo bude chtit aby mu vcely přežili se to bude muset naučit. Starat se sam o sebe a svoje včelsteva .ZO ty leciva objedna, zajistí vydej.
Ale aplikace kdy jak a co to už je na každým.
A kdobude cekat na komise bude bez vcel.
A to na portálu včelaře jsem koukal ze chystají funkci objednavky leciv. Takže si každý bude moct objednat sam primo do cisu, spravce jen potvrdí a odesle hromadnou objednávku. Tetreba otravovat důvěrníka a dolovat z lidi co jdo chcete. Predpokladam, ze by to takmelo fungovat.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77368


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 21. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364)

Zkusit to zkusím. Ale až budu mít víc postradatelná včelstva. Letos to chci na jistotu.
A co se týká toho, že se léčení nepovedlo, podle mne byla špatná metodika. Konkrétně to, že se na jaře natíral plod až tehdy, když se v zimní měli našlo 3 nebo víc roztočů na včelstvo. Když se totiž našlo 2 - 2,9 roztočů na včelstvo, tak se už neošetřovalo a přitom ve včelstvech přezimovalo v každém 1 - 3 roztočí, vyšlechtění podzimními ošetřeními na největší odolnost k léčivu. Plod se podle mne měl natírat už tehdy, jak se v zimní měli našlo tak v průměru nad půl roztoče na včelstvo. Nebo pokud se tam vůbec roztoč našel.
A za druhé podle mne metodika léčení měla být dvojí. Jedna pyrethroidová, kdy se celé léčení provádělo jen pyrethroidy, od Gabonu v podletí, přes podzimní fumigaci, zimní ošetření v prosinci i jarní nátěr plodu. A druhá amitrazová, kdy se celé léčení dělalo amitrazem a k tomu dalšími pomocnými prostředky chemicky vzdálenými od pyrethroidů. A to léčení mělo být jednotně v celé republice a mělo se střídat například co 5 let. například 5 let se mělo léčit jen pyrethroidy a používat amitraz mělo být zakázáno a dalších 5 let mělo být zakázáno používat pyrethroidy a léčit se mělo jenom amitrazem. Podle mne, kdybychom takhle léčili, dodnes by roztoči byli na oba druhy léčiva plně citliví, protože namnožení odolní roztoči by se po 5 letech vybili druhým léčivem. A ČSV ještě nedávno měl takovou moc, že to mezi včelaři mohl prosadit doslova mrknutím oka.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77369


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:4018:16ba:1:0:b2e3:2feb) --- 21. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369)

5 let úplně stačí na vytvoření rezistence. Je potreba střídat během roku, a pyrethroidy vypustit úplně. Jednak je tam už teď silná rezistence a pak kumuluji se ve vosku. No a ta pohadka o třech roztocich, co na to rict..

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77370


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 21. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370)

Tak dneska už je to ztracené, už tam ta rezistence je. Dneska by pomohl naopak přísný zákaz těch prostředků a minimálně několik let tlumit varaózu jinak. Nasadit je znova by šlo až po delší době, až by se jejich nepoužíváním odolnost roztočů na ně zase rozmnožením a ničením jinými způsoby snížila a naředila. Třeba až po deseti letech.
A z hlediska vzniku rezistence je nesmysl používat ty léčiva současně či hned po sobě během jednoho roku. Protože potom začne vznikat rezistence na obě léčiva současně. Bylo třeba právě ty léčiva střídat po delší době po těch několika letech.
Ale to už je minulá bitva, ta rezistence tam je a až se obě léčiva, amitraz a pyrethroidy kvůli jejich neúčinnosti přestanou používat, už se povolení na použití těchto látek k léčení neobnoví, protože jsou příliš toxické.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77371


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:401c:8ec:1:0:b330:e20f) --- 21. 9. 2023
600 na člena?????

Co řešíte jsou to 3 kg medu

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77372


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 21. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372)

Nejde o to,že to jsou 3 kila medu,ale o to,proč ty tři kila medu dávat na podobné účely.Kde je nějaký přinos podobné investice?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77373


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:4018:16ba:1:0:b2e3:2feb) --- 21. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373)

Přínos jak Komu. Třeba ZO zajisti léčivo podle požadavku az pod nos, cena nižší o dotaci, netreba shánět veterináře a predpis. Zajistí vyšetření vzorku měli, když je op tak i na mor.
Vyřízení 1D, Spolkový kompresory a vyvíječ k zapůjčení varak na vosk. Jednou za rok zájezd, občas přednáška, pokecáme, k tomu nějaký gablik, pivko.
Pravda ze všechno oddře par ochotných co to drží v chodu, Prahu a celej ČSV k tomu v podstatě netřeba. Jedinej Přínos za poslední roky snad cis jinak jen natažený ruce a ZO makejte.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77374


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 21. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374)

O významu ZO či jakéhokoliv místního spolku pro samo včelarení netřeba diskutovat.Ale z těch 3 kil ZO neolízne ani lžičku,jdou do černé díry.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77375


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:4018:16ba:1:0:b2e3:2feb) --- 21. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374)

A teď rekonstrukce kremencarny jo. Co delali cely roky, mohli sehnat dotaci ba rekonstrukce kdyz se rozdavalo, nebo ze zisku Předboj, vcelpo Jablonany, co vsechno svaz vlastnil nechali vytunelovat a krachnout. Hospodáři!

ČSV na i podíl v dole ne? Kolik že penizku přistálo ze zisku vuv do svazovyho rozpočtu?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77376


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 21. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376)

Jo,jo,hospodáři,to jo.To se to bužíruje,když to jiní platí.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77377


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 21. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376)

Co si pamatuji, zisk Předboje rozfrcali prý na pomoc včelařům. Soukromí zpracovatelé medu tehdy už dávno přestali vykupovat med, protože ho tehdy byl nadbytek, jen Včelpo na příkaz funkcionářů ČSV vykupovalo a to ještě za lepší ceny než soukromníci. A potom měli několik let na skladě neprodejný med, který jim generoval ztrátu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77378


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 21. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378)

Kdo si koupil bezcené akcie Předboje,ten tu "pomoc včelařům" nepochybně oceňuje při každém pohledu na ně.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77379


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(90.177.32.217) --- 21. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378)

Neprodejný med na skladě To snad ne Vždyť museli nakupovat zahraniční med a sirupy aby uspokojili poptávku a pak to prodávali jako dědečkovou pochoutku pod taktovkou řeka který se ztratil neznámo kam.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77380


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(90.177.32.217) --- 21. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378) (77380)

Antibiotika v medu byla už jen třešničkou na dortu

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77381


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 22. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378) (77380)

Ty nákupy byly nějak 10 - 15 let pozadu. To byla první velká ztráta a podle mne způsobila, že rozumní áčkoví manažeři se Včelpem nechtěli nic mít. Přišli takoví ti béčkoví a ti právě rozjeli ty rizikovější obchody s levnými nákupy zahraničních medů. Aspoň tak se mně to jeví, jak jsem to průběžně sledoval.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77382


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 22. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378) (77380) (77381)

Antibiotika v medu byla potom pastička metodiky EU. Včelpo dalo vzorky medu do laboratoře a získalo certifikáty, že ten med je bez reziduí, ale veterina či hygiena, snad na udání, dala vzorky do nejmodernější laboratoře, kde ty nejmodernější mašiny měly větší citlivost a tam ty látky našli. Odpovědným podle metodiky bylo Včelpo, které v dobré víře už ten med prodávalo v řetězcích.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77383


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:5002:3770:1:0:27d2:42be) --- 22. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378) (77380) (77381) (77383)

A teď má máslo na hlavě Špaček. Jemu nedávno našli antibiotika hned v několika šaržích a stahujou z obchodů. Myslím Albert Tesco, možná Lidl.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77384


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 22. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378) (77380) (77381) (77383) (77384)

Na každého baliče se voda vaří.Proč by měl být Špaček výjímka?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77385


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 22. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378) (77380) (77382)

Vcelpo mělo někdy áčkového manažera? Vzdyť bylo v kopru pomalu celou dobu,než kdosi dosadil Řeka,který teprv začal cosi zisku generovat (především pro sebe),až dogeneroval.
Pastička EU? Povidal kdo? Past na potkany a po právu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77386


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 22. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378) (77380) (77382) (77386)

Past EU, protože pro spoustu rezidují třeba antibiotik není Bruselí stanovena škodlivost a tím nějaká mezní koncentrace a proto tam platí pravidlo předběžné opatrnosti, jakmile se ta látka naměří, v libovolné koncentraci, potravina je závadná.
Proto se snadno stane, že slušná laboratoř v zakázce pro dovozce nenaměří nic a potravina je v pořádku a dovozce ji pošle obchodům. Ale orgán vezme vzorky prodávané potraviny z prodejny, dá do nejmodernější laboratoře, ti to tam naměří a potravina je závadná. A dovozce nic nenadělá a nikdo mu škodu nezaplatí, musí na vlastní náklady závadnou potravinu stáhnout z prodejen, případně přijmout i vrácené od zákazníků a všechno to zlikvidovat nejspíš někde v kafilérce.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77387


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:5002:3770:1:0:27d2:42be) --- 22. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378) (77380) (77382) (77386) (77387)

Jen se jich Radime nezastávej. Ono většinou to jsou všechno obchodníci koupí kontejner většinou vepředu sudy u vrat jsou ok a zbytek naplněný hnusem nebo falšovaným medem jak chceš případně s příměsí antibiotik mor se léčí ATB ve většině států Severní Jižní Ameriky. No a tak celník vezme vzorek z těch prvních sudů ty vyhovují No a pak až se ty sudy namíchají rozpustěj a naplněný je otázka co v těch sklenicích vlastně najde SZPI.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77388


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 22. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378) (77380) (77382) (77386) (77387)

Nevidim jediný důvod se těch darebáků zastávat.Ani těch co sem med s atb dováží,ani těch co ho balí a ani těch co ho pod hlavičkou podniku v majetku ČSV dovolili prodávat,což byla lumpárna vůči českým včelařům nejhrubšího zrna.Taky to tak dopadlo.Druhý pokus vedení svazu kšeftovat s medem a druhý krach.
Med má nějaké své složení a atb do něj nepatří.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77389


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Gusto (195.168.237.252) --- 22. 9. 2023
Vcela vs invert a sacharoza

Otazka- rozoznava vcela surovinu ktoru nasava,alebo pridava enzym na stiepenie sacharozy aj do invertu?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77390


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371)

Tak jsem se z podkladů pro aktiv dočetl,že ZO bude po vyplatě 1.D skenovat výplatnice,plné moci a jaksi to vkládat do CISu.Další čas ztracený kvůli hloupým dotacím navíc a vyžírky na svazu si za to vezmou peníze z administrace.Pro spoustu ZO je CIS neskutečný opruz a teď ještě tohle.Čímdál líp.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77391


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c4:8366:3157:188e:3a77:f6e3) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391)

Skenovat ani náhodou, na naší multifunkční tiskárně je to pomalé a nemotorné, pak pomalu tan přenos dat do PC. Maximálně jim to ofotim mobilem a pošlu jako přílohu. Jinak si to můžou z Prahy přijet udělat sami. Odborníci.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77392


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391)

To mi někdo rekněte,jak tenhle moloch mohl fungovat bez CISu,když dnes o něj zakopáváme na každém kroku?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77393


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77392)

Ja to vidím tak,ze to vrazim do obálky a pošlu to doporuceně na křemencárnu s dovětkem,ať si to naskenují a vloží do CÍSu sami.Berou za to peníze,tak ať se snaží.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77394


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:1028:96c4:8366:3157:188e:3a77:f6e3) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77392) (77394)

Nejlepší řešení asi.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77395


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77392) (77394) (77395)

Sobě přidají peněz z členského a ZO přidají práce?? Tak takhle tedy NE!

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77396


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 23. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77373) (77374) (77376) (77378) (77380) (77382) (77386) (77387) (77388)

"Jen se jich Radime nezastávej. Ono většinou to jsou všechno obchodníci koupí kontejner většinou vepředu sudy u vrat jsou ok a zbytek naplněný hnusem nebo falšovaným medem jak chceš případně s příměsí antibiotik mor se léčí ATB ve většině států Severní Jižní Ameriky. No a tak celník vezme vzorek z těch prvních sudů ty vyhovují No a pak až se ty sudy namíchají rozpustěj a naplněný je otázka co v těch sklenicích vlastně najde SZPI."
Já se jich nezastávám. Jen poukazuji, že v dnešní době supercitlivých analytických strojů vsadili na hodně rizikový byznys.
Jinak na to odebírání směsných vzorků medu by měla být vypracována závazná metodika. U obilí se to třeba dělá tak, že se odeberou vzorky z desítek různých míst na povrchu té hromady i hloubky hromady obilí, pak se to v kýblu smíchá dohromady a z toho odebere jeden vzorek. U medu se všechny sudy s medem musí rozpustit, to promíchat a potom vzít vzorek. Pokud to nedělají, jsou sami proti sobě. Protože může stačit kilo, dvě kila medu z léčeného včelstva s rezidui antibiotik a mohou mít zkaženou celou výrobní dávku, mnoho desítek tun. Nebo možná stačí ten med nalít do nevyčištěné nádoby špinavé od kontaminovaného medu. A nebezpečí trvá po celou dobu, kdy se ten med prodává, protože kdykoliv mohou v obchodě nakoupit vzorky a zkontrolovat to.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77397


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391)

"Pro spoustu ZO je CIS neskutečný opruz a teď ještě tohle."
a.
řekl bych, že pro člověka, který trochu zná koncelářskou práci, to nebude problém a bude to naopak docela běžná práce na půl hoďky nebo tak nějak.
Problematické může být to skenování, pokud na to v CISu není zaintegrován nějaký program, který bude ty skeny nějak automaticky upravovat.
Sken jako doklad výplatnic a plných mocí bude zřejmě muset být v nějakém grafickém bitmapovém formátu a teď je otázka v jakém. To vyžaduje určité znalosti v těchto věcech a potřebu určitého vybraného hardware, aby to bylo aspoň nějak jednotné. Jinak bude v databázi CISu, kde se budou ty skeny ukládat, obrovský nepořádek a část těch skenů může být v takovém formátu, že bude nečitelná. Nebo naopak datově tak osekaná, že bude pro dokladování nedostatečně čitelná.
Největší nebezpečí asi bude, že lidi nedostatečně znalí práce s počítačem sice podle nějakého postupu dokáží ty skeny či fotky nějak udělat a poslat, ale nepoznají, že mají nevhodně nastavené skenování nebo fotografování a že ty poslané soubory jsou tak nadměrně velké. Při skenování není problém vytvořit soubor o velikosti 100 MB a při focení 20 - 50 MB, Dva takové doklady a jediné ZO o padesáti členech a v CISu budou muset mít na doklady prostor takových 10 gigabajtů.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77398


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398)

My jsme Radime včelaři a proto budem dělat věci,které souvisi se včelařením,chovat si matky,dělat oddělky,včelařením se bavit..Odmítáme být kancelářské krysy,navíc zadarmo,aby si na práci dobrovolných funkcionářů někdo v Praze honil triko a bral za to peníze.Na to jim zvysoka kašlu..Místo mozku,dotační kostku.
Celý začátek aktivu kolik Svaz přerozdělil dotací.Tak si přerozdělujte a neotravujte s tím ZO.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77399


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399)

JosPr: prosím tě kde žiješ? Dneska už v leckteré fabrice neděláš ani nějakého samostatného dělníka v montérkách u stroje, když neumíš s počítačem. Už i tam chtějí po takovém člověku třeba vyplňovat nějaké tabulky o práci nebo umět předpisy, které jsou jen v počítači.
Když jako včelaři se v ZO nebudete znát k počítači, dříve nebo později si na to budete muset najmout třeba nějakého 15 letého studenta gymplu nebo někoho takového.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77400


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400)

Tyhle kidy o počítačích miluju...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77401


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401)

Na CIS máme najatou pani,nikdo z členů se s tím nechce otravovat.Med tím nevytočíš,oddělek neuděláš,včely nepřeléčíš.Tak na co Ti ten krám k včelareni je?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77402


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402)

"Med tím nevytočíš,oddělek neuděláš,včely nepřeléčíš."
To máš pravdu, ale dříve nebo později Ti do toho tvého včelaření bude kecat a bude Ti poroučet, jak máš včelařit, nějaký týpek, který třeba včelaří jen rok nebo nevčelaří vůbec a Ty ho nepřekecáš a budeš muset poslouchat jen proto, protože on bude dělat s počítačem a Ty ne.
Takhle to prostě je.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77403


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 23. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403)

To se nikdy nestane,ale to jsme hodně odbočili od CISu a skenování a zpětném vkládáni výplatnic a plných moci v ZO,za což si nechá z administrace dotace zaplatit sekretariát nebo od další zhavé novinky ve statistice Za kolik včelař prodáva med,což už je úplná úchylka.Každému na svazu potom může být tak leda prd a pochybuju,ze to do statistik budou včelari uvádět a já to po nich rozhodně chtít nebudu.
Málem mi ukápla slzička při vysvětlení,že tenhle údaj je neveřejný a bude slouzit k žádání o dotace.Místo mozku z dotací kostku.Naštěstí se včelaři s nějakou statistikou netrápí..Nevyplňují ji.
Hned jsem si vzpoměl,kterak nejmenovaná předsedkyně prohlásila v tisku,že i včelař s 10 včelstvy může překročit limit pro osvobození daně.Hezka přihrávka pro ty,kdo chovají včely pro peníze.Mluviti střibro,mlčeti zlato.
Co přibude v CISU za novinku příští rok? Jak velkou má včelar nohu? A pak že nám má CIS pomáhat v práci.Když nebyl a psalo se ručně,byly dotace k výplatě za 2 měsíce,s CIS za 4.Holt pokrok je pokrok.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77404


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:5008:97ec:1:0:326b:c480) --- 24. 9. 2023
Administrace zadara ani nahodou

Zadarmo ani kuře nehrabe, u nás vybírají v zoo poplatek, a dotaci vezmnou, je náš 38 členů, každý 500 Kč, mají 20 ooo, včelstva každému zkontrolují počty, zaplatí cestaky a i plat,

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77405


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Goro (78.98.41.91) --- 24. 9. 2023
Re: Vcela vs invert a sacharoza (77390)

Podľa doterajších zistení včela pridáva invertázu automaticky do všetkého čo nasaje do volátka... teda aj do invertu...

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77406


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 24. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404)

Eště budu pokračovat v těch počítačích,
podle mne je docela správná otázka, kolik bude stát úprava CISu, aby ty skeny mohl CIS archivovat a kolik bude stát ruční kontrola těch skenů. Protože pokud to budou dělat málo kvalifikovaní lidi ze ZO, budou tam kiksy a bude třeba pro každého včelaře ty skeny zkontrolovat. U nepoužitelných zažádat o nové skenování a u upravitelných provést úpravu - zmenšení velikosti souboru, konverze druhu souboru a případně přejmenování souboru. Zjištění kontrolou, že skeny jsou použitelné, bude trvat pro jednoho včelaře tak 10 - 20 sekund, pokud bude nutná úprava, tak minuta, dvě minuty na včelaře. Tudíž bude to docela slušná dávka práce.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77407


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 24. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404) (77407)

Kdyby to cele kleklo,vůbec mi to vadit nebude.O opruz míň.Co tohle už muselo stát peněz...A to se ještě údajně chystá přistup pro členy,aby si mohli sami vekslovat počty včelstev na své kartě člena.Ta největší junda asi teprve přijde.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77408


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 24. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404) (77407) (77408)

www.vcelarstvi.cz-portál včelaře,rozleťte se s námi v online prostoru...To bude rozlet..za nejmíň 604 kč.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77409


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:5008:97ec:1:0:326b:c480) --- 24. 9. 2023

No tak dotaci zruší a je hotovo, vyreseno

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77410


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:4004:41f4:1:0:c5e0:b334) --- 24. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404) (77407) (77408)

...A to se ještě údajně chystá přistup pro členy,aby si mohli sami vekslovat..."

No pokud to bude fo určité ho data a pak se to blokuje tak ok, zo pak potvrdí a uzavře.
To samé objednávky léčiva, pokud se to bude sumarizovat, a pak jen potvrzuji objednávku případně navýším o léčivo objednané mimo vytisknu si seznam pro výdej, ok. Ale otázka je jestli to tak bude v praxi, tzn. Jak to Forman nebo kdo to dělá naprogramuje.
Nejlepší by bylo, kdyby si sama ZO mohla určit, jestli tyhle funkce pro svoje členy zapne nebo ne. To záleží členech, jak jsou IT zdatní.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77411


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 25. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404) (77407) (77408) (77411)

"A to se ještě údajně chystá přistup pro členy,aby si mohli sami vekslovat"
To je prostě ten počítačový vývoj. A úplně to směřuje k tomu z velké části eliminovat práci klasických funkcionářů a papalášů. Funkcionáři zůstanou případně jen na nějakou společenskou či společenskoosvětovou činnost v místě nebo na doručování materiálů, léčiva, vzorků atd. Pokud to nepůjde posílat nějakou kurýrní službou. Včelař pouze bude mít povinnost udržovat počet svých včelstev a další kolonky ve stavu odpovídající skutečnosti. A všechno ostaní mu přijde v systému.
Ono je totiž nejlepší, když se systém provozuje buďto úplně celý postaru na papíru nebo úplně celý po novu v PC. když to je mezitím, je potřeba práci obojího skoro ve stejném objemu, tudíž až dvojnásobek plus vzniká velká možnost všelijakých chyb.
Nakonec takhle klidně může být včelař přímo člen ČSV, bez mezistupňů základní, okresní a krajské organizace a je otázka, kolik by se tím eliminovalo celkem papalášů od Zo až přímo z Prahy výboru ČSV. Organizační práci, kterou teď dělají funkcionáři ZO klidně může dělat pro všechny včelaře v republice něco jako dnešní CIS a k tomu pár programátorů řizených nějakým funkcionářem výboru z Prahy.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77412


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.1.178) --- 25. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404) (77407) (77408) (77411) (77412)

Vzhledem k tomu,že skoro polovina členů nemá email,tak tohle bude tak za 30 let.Ono už fiasko bude to přihlašování do online prostoru na který laká včelarství.cz,ne tak posilat nějaký požadavek na cokoliv.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77413


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 26. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404) (77407) (77408) (77411) (77412) (77413)

U nás rozesílají včelařům zprávy emailem už nejméně 1O let. A pokud můžu posoudit, 3/4 nebo všichni důležitější včelaři, mladší s větším počtem včelstev mail dávno mají. (ještě se na výboru nenaučili, že adresy v hromadném mailu se mohou skrýt).
Přirozeně ze začátku to moc neuměli, například poslali půl stránky textu, pokyny, pozvánku na schůzi atd ve Wordu a k tomu přidali logo a malý obrázek, aby to bylo profesionální. Jenže si nevšimli, že tehdejší Microsoft Office tyhle vkládané věci běžně nekomprimuje a tak to ve Wordu mělo velikost 10 -15 megabajtů. A asi to posílali z práce, kde bylo hodně rychlé připojení, zatímco mně domů se ten mail stahoval třeba minutu.
Já sám už nejméně dva roky funguju dálkově korespondenčně, čtu akorát maily, co mně posílají, ke konci roku převodem zaplatím členský příspěvek, jehož výši mi v mailu pošlou a oplátkou mně přistává ve schránce Včelařství. A žádného funkcionáře ZO nebo včelaře jsem osobně za tu dobu neviděl, mimo nějakého náhodného setkání v obchodě.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77414


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Marek (2001:718:1001:1c1:a15d:5e3f:3be9:daae) --- 26. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404) (77407) (77408) (77411) (77412)

> Nakonec takhle klidně může být včelař přímo člen ČSV, bez
> mezistupňů základní, okresní a krajské organizace a je
> otázka, kolik by se tím eliminovalo celkem papalášů od Zo
> až přímo z Prahy výboru ČSV.

Spolková činnost spočívá v činnosti spolků a nikoliv v členství v centrálním anonymním kolosu (třeba i bez papalášů).

Pro včelaře by bylo nejlépe, kdyby si konečně uvědomili, že potřebují lokální spolky a nepotřebují Vedení ČSV a jednotlivé spolky se osamostatnily.Chce to jen odvahu odejít. Repektive snahu změnit stanovy ČSV tak, aby byl odchod možný.

Tímto se papaláši eliminují nejsnáze!

(viz Mladá Boleslav, Podvihov, Studénka a další schopní samostatného spolkového života)

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77415


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 26. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404) (77407) (77408) (77411) (77412) (77415)

Spolková činnost ale není včelaření. Včelaření je v podstatě samotářská činnost, na kterou včelař žádné podchycení na místě nepotřebuje. Včelař jen potřebuje dobře znát právní rámec a právní zásady včelaření a k tomu se nejlépe dostane přes nějakou centrální organizaci. ZO má tyhle věci už jenom zprostředkovaně taky z centra. Když se zrušilo komisionální léčení včelstev a kolabuje dotace D1 přes svaz, není vůbec žádný důvod, proč jenom kvůli včelaření mít nějakou místní ZO.
Spolková činnost je hlavně nějaké společenské juchání, maximálně nějaké společné brigády a na to zase nikdo nepotřebuje včelařit, takhle se může družit i bez včelaření. Pokud místní spolek neprovozuje něco, co pomáhá místnímu včelaření, například místní spolkovou úpravnu medu nebo prodejnu medu a medových produktů, zpracovnu vosku a podobně.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77416


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Marek (2001:718:1001:1c1:a15d:5e3f:3be9:daae) --- 26. 9. 2023

Pak teda proč navrhuješ být členem nějakého spolku bez mezistupňů a papalášů?

Vůbec nechápu.
Sám se bez spolků obejdu. Tak nechápu proč tady diskutujete příspěvky a papaláše a nevystoupíte.
Nebo si to nezměníte, pokud už o nějaký spolek stojíte... (příkladů jak to udělat je dost).

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77417


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 27. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404) (77407) (77408) (77411) (77412) (77415) (77416)

Tak jestli to je na mne, tak já momentálně čekám, jak se situace pohne, abych se rozhodl. A mezitím jsem ochotný být pasívní člen v místní ZO. Kdy se rozhodnu, ještě nevím.
A jinak tady diskutuji o současné situaci obecně, což je něco prakticky úplně mimo toho, jak se rozhodnu já osobně.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77418


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mirek H (109.80.50.176) --- 27. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404) (77407) (77408) (77411) (77412) (77415) (77416) (77418)

Přátelé,proč řešíte zda být organisován ve Svazu nebo ne.Příspěvek 600 Kč představuje hodnotu 3 kg medu a nic víc.U nás v organisaci jsme si odhlasovali že krom základního příspěvku budeme platit 8O Kč ze včelstva a nikdo nic nenamítá. Z této částky hradíme náklady na léčiva a občerstvení při pravidelných měsíčních schůzích.A ještě zbyde na výjezdní schůzi v srpnu.Z každé schůze včelaři obdrží podrobný zápis včetně informace ze zasedání OV a RV.Je to veliký přínos jmenovitě pro mladé včelaře bez hlubších včelařských zkušeností.Nikoho prozatím nenapadlo vystupovat ze svazu a nebýt organisován.
Proto,než vystoupíte,tak se trochu zamyslete.Přeji příjemný den.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77419


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(46.135.9.194) --- 27. 9. 2023
Re: Oběžník 1/2023 (77290) (77291) (77292) (77332) (77333) (77334) (77335) (77336) (77338) (77339) (77344) (77345) (77347) (77349) (77350) (77351) (77352) (77353) (77361) (77362) (77363) (77364) (77369) (77370) (77371) (77391) (77398) (77399) (77400) (77401) (77402) (77403) (77404) (77407) (77408) (77411) (77412) (77415) (77416) (77418) (77419)

Ano jsou to tři kila medu.Ale proč je strkat vedeni svazu? Co za to včelar od vedeni svazu dostane?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77420


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 28. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372)


600 na člena?????
Co řešíte jsou to 3 kg medu<

Jak pro koho, neznalost stanov nebo záměrné klamání? Pokud se někde ZO schválí 80Kč za chované včelstvo, může si OV zvýšit požadavek za odvod pro svou činnost, dále, 600Kč je jen základní částka, k ní se mohou nakupit další a další.

Takže jen hloupý Honza nic neřeší. Protože to, co jednoho může stát 3 kg medu, druhého může stát 300kg barel. Navíc jen s jedním volebním hlasem něco měnit.

Strčte si takový Svaz za kloubouk.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77421


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 28. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421)

Jako odpověď a chytnutí za nos když čtu, že si někdo schválil 80Kč za včelstvo v ZO, jako poplatek pro činnost dané ZO, je, že to ukazuje na organizaci s malým počtem včelstev na člena. Klidně může být i 300Kč na včelstvo. Pokud je ZO potřebuje.

A ukazuje to ale i na etický problém.

Co když ale přejde odjinud nebo se přijme člen který navýší toto číslo jednou tolik? Je tato situace vyřešena zprůměrováním v jednacím řádu ČSV už na počátku schválení poplatku ZO?

Pokud ne, je to diskriminace už při zájmu vstoupit do dané ZO, a v podstatě i to má i podíl šikany pro navyšování chovaných včelstev u stávajících členů spolku a vydírání člena který má nad růměr včelstev.

Nejde o to, že to nyní mohu odmítnout a vystoupit ze Svazu nebo nepřejít do takové ZO kde to vychází hodně draho. Jde o to, že to je ne Svazové.(necentrální) Samotný Svaz by měl být ke všem členům spravedlivý. Takže nemít nějakou odstupňovanou nebo zprůměrovanou částku danou rovnicí, v jednacím řádu, rozpočítaných na člena, která byla stanovena pro všechny ZO a závazně. A ne na včelstvo, to je v podstatě podvod s kouřem spiknutí malé skupiny proti jednotlivci nebo jednotlivcům, co mají nadprůměr včelstev oproti celku.

Příklad ČSV Praha stanovila odvod 4Kč za včelstvo. Odhaduji, že to jsou pouze její náklady na společné pojištění členů. (úraz adt)

Nestanovila ale částku kterou si má ZO vybrat sama.

A každá ZO má jiné náklady.

Takže ZO má vzít náklady které předpokládá a ty vydělit počtem členů. Ne včelstev. To je neetické a diskriminační.





Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77422


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 28. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422)

Tak 600 korun je dnes s přehledem výdělek za dvě hodiny práce, u málo vydělávajících tak 4 hodiny. 80Kč je výdělek za cca 20 minut práce. Tedy celkem za členství na celý rok dost pakatel. Neboli problém je spíš to, že ty peníze dostanou ti, co si je třeba nezaslouží než že by člověk byl členskými příspěvky nějak ochuzený.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77423


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.9.194) --- 28. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422)

"Nestanovila částku,kterou si má ZO vybrat na člena"
Tohle je nezajímá,ZO je zajimá jen jako ten,kdo jim odvede peníze na výplaty a rozprach nebo ten,kdo za ně odvede práci,aby se mohli chlubit cizím peřím.
Máme různě pojaté ZO,někde ještě výročku berou jako něco slavnostniho a recitují na ní "pionýři" jako v dobách NF,jinde je výročka čistě pracovní.Někde potřebují vybrat i na tu hloupou klobásu,když na svaz pošlou na plný švédský stůl.A někde už bývalé ZO,ktere pochopili,ze si ten švédsky stůl můžou udělat sami a na Křemencové ať jim klidně kručí v břiše.Mám tím na mysli samostatné spolky.
Co je podstatné,že člověk má volbu,jestli se toho chce účastnit a nebo nechce.Zrovna u Tebe mne překvapuje,že o členstvi v něčem tak zkostnatělém stojíš gupo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77424


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.68.17) --- 29. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422) (77424)

A pozor! Členové ZO,která neodvede členské do 30.11.nedostanou lednové Včelařství.(posledni zápis PRV na vcelarství.cz).A to jako za trest nebo to chápat jako pozitivum?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77425


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 30. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422) (77423)

Tak 600 korun je dnes s přehledem výdělek za dvě hodiny práce,<

Řekni to jednatelovi ZO ČSV jak je hloupý a dělá zadarmo a ještě zato musí navíc s prací co má jako jednatel navíc dělat plus o dvě hodiny v těžké práci co má jako hlavní obživu.

Vláda věnuje z ročního rozpočtu (rok = také čas) několik minut. U nás musí včelařit jen opravdoví zapálení a napálení lidé pro včelu a med.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77426


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 30. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422) (77423) (77426)

Tak 600 korun je dnes s přehledem výdělek za dvě hodiny práce,<

Hodně % lidí žije tzv. od výplaty k výplatě. Je to statistický ukazatel, na který se pravidelně dotazují agentury.

To procento se prý za poslední dobu neskutečně zvedá.

To co může v určité chvíli pro někoho znamenat jako ena za dvě hodiny práce, pro někoho to může znamenat den nebo víc, jídla, pro něj a jeho několik dětí. Nebo část na boty které si musí k práci koupit ze svého, nebo cokoli jiného. Nebo splátka půjčky, měsíční jízdenka do práce nebo školy.

CHci tím sdělit, že nekoupěschopnost obyvatel stoupá a první co člověk udělá, když na něj padá tíha, jak ty útraty přežít a co omezit, co jsou zbytečné věci.

Proto se neprodává a nejsou takové obraty nejen u medu tak jak se prodávalo a jak bylo. Trh se zastavuje.

Práce a 600Kč za dvě hodiny je jen setrvačnost která se v ekonomice na mnoha místech ukazuje a vlády na ni spoléhají. Kdo studoval ekonomiku to musí vědět jak se která setrvačnost v ekonomice nazývá. A také, co ji znovu popohání aby se jako káča nezastavila.

Lidi udělají ve stresu, který zde naše vláda vyvíjí svou politikou zastrašování a vydírání instiktivně to, co udělá list stromu když je sucho. Uzavře se před okolím více a více, dokud nebude mít pocit, že vlhko vrátilo a může tak přežít aniž by uschl a uhynul jako list dřevin nebo nějaké byliny. Lidé jsou všeobecně dnes nyní ve větším stresu a ČSV dojde s takovými věcmi že změní takovou dlouhodobou věc jako stanovování a přerozdělování příspěvku ze včelstva u ZO.

Nezajímá nikoho nějaký příspěvek a včely, když má vyhlídky do dvou měsíců až roku být bez práce.

K čemu je ti členství v ČSV když obrazně, bude člověku mrznou v zimě prdel kvůli penězům které nemá a právě je potřebuje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77427


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.68.17) --- 30. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422) (77423) (77426) (77427)

Celkem souhlas,Jen dovětek.ZO z těch svazových napadů na "přerozdělení" mělo 2,40 kč ze včelstva,což ZO nijak neomezovalo ve stanovení dalšich příspěvků na člena,na včelstvo,na léčení nebo registracní příspěvek pro člena jiné ZO.Tady se kreativitě meze nekladly nikdy.

Tady je otázka co za to včelar dostal od ZO za servis,prostě co za to dostal od ZO slibeno.A tohle si vždy odhlasují členové ZO,buď to schválí a nebo ne.

Znam ZO,kde platí jen na léčivo,ale i ZO,kde se skládaji na desetitisicovou odměnu pro predsedu a dalsí tisíce odměn pro výbor,jine ZO,které pořádají akce pro veřejnost,dalši co jako socky obíhaji obecní úřady s žádostí o příspěveček do prasátka,podepisují kvůli tomu smlouvy atd.

Ale opět platí,že je člověk ochoten se tohohle účastnit,nebo prostě není.Léčivo dnes predepíše a objedná každý veterinář,vzorky není problém poslat do svú Olomouc svozem nebo poštou.
Dotace nemlich tak.Problém pro nečlena je jen to debilni razítko od ZO na 1.D,jinak ať si zaslouží svůj plat na Křemencárně.

Dnes prostě nemusí být člověk člen,není proto důvod,pokud vysloveně nechce.Ono 600 přiměje řadu lidí k přemýšlení proč to vlastně platit a co za to vlastně má.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77428


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 30. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422) (77423) (77426) (77427) (77428)

gupa: Já to všechno vím.
Jenže ať to jak chceš obracíš, je těch 6 stovek necelých půl procenta ročního příjmu těch nejchudších a u ostatních je to ještě mnohem méně. Pro koho má to členství aspoň nějakou cenu, tak vždycky dokáže těch 6 stovek dát dohromady. Pokud to nedokáže, tak je po pár letech fungování po škole definitivně na zbytek života beznadějně zadlužený nebo bezdomovec na ulici. A tím pádem definitivně vypadává skoro ze všech sfér života včetně včelaření.
A kromě toho těch 6 stovek je násobně méně než kolik vydá ten člověk každý rok na nákladech na včelaření, i kdyby třeba měl mít jen dvě včelstva. Když se počítají náklady dlouhodobě na mnoho let, opotřebení úlů, rámků, včelína, medometu a dalšího vybavení neboli odpisy z toho všeho plus každoroční provozní náklady, jako cukr na zimu, léčiva a další. To vychází u běžného včelaře i s málo včelstvy minimálně pár tisícovek na rok. A v těch převčelených místech sotva drobný včelař něco vydělá na medu, spíš naopak spotřebuje další prostředky na nezbytné podněcování v sezóně a k tomu skoro automaticky, pokud vyprodukuje nějaký med, má ho z toho podněcování s cukrem, tudíž jeho prodej mimo rodinu je problematický.
Takže pro koho má to členství v ZO příslušnou cenu, i třeba dost nízkou, tak těch 6 stovek podle mne ušetří jinde a dá.
A co se týká fungování mimo ZO, jsou tam o něco vyšší osobní náklady. Zaplatí se víc za léčiva, zaplatí se víc za posílání vzorků na vyšetření. Přirozeně náklady se dají snížit, když se hodně včelařů na toto sdruží, ale potom není už ta volnost dělat to sám jen podle sebe a proč ale potom toto nedělat přes ZO?
Potom jsou vyšší náklady v případě včelařského úrazu, protože od ČSV se v takovém případě nic nedostane.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77429


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.68.17) --- 30. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422) (77423) (77426) (77427) (77428) (77429)

A kolik proboha myslís,ge za ten úraz dostaneš? Či za smrt následkem úrazu pri včelarení rodina? Máš pocit,ze být člen kvůli téhle naprosto směšné částce má smysl?
Nebo pro další "vymoženost" členství-svépomocný fond? Nikdy z něj škodu nedosta neš,vzdy jen nějakou cást,protože svépomocný fond škodu nehradí,jen přispívá k jejímu zmírnění.Ale řada členů se jak pojištěním tak "nahradou" škody bude zaklínat,až bude na zadek sedat,protože nemají ponětí o jaké částky vlastně jde.
Za 20 000 za smrt Tě dnes nikdo nepochová.
Výhody? To jo.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77430


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.68.17) --- 30. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422) (77423) (77426) (77427) (77428) (77429) (77430)

Ono,kdyz zapřemýšlíš o "výhodnosti" prezentovaných výhod,o jejichž detailech nemá většina členů páru,budeš dumat,jestli se Ti to nezdá.Radoby odborný časopis jsem zapoměl.Až se budeš někdy nudit,otevři si tyhle podrobnosti v dokumentech na vcelařství.cz.
Ale pro změnu zase PRV schválil vzorový hlavičkový papír,což pro naše včely bude určitě obrovský přínos.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77431


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 30. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422) (77423) (77426) (77427) (77428) (77429) (77430) (77431)

Jak říkám, každý si to musí promyslet, co je pro něho výhodnější.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77432


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 30. 9. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422) (77423) (77426) (77427) (77428) (77429) (77430) (77431) (77432)

Jinak zrovna ten hlavičkový papír je úplná marginálie.
To už není jako dříve, kdy se hlavičkový papír v podobě balíků papírů potištěných podle nějakého grafického návrhu objednal v tiskárně a ten potištěný papír se dával fyzicky do psacího stroje nebo později tiskárny.
Dneska to je grafický návrh, který se vkládá do stránky ve Wordu a jiných programech. Konkrétně ve Wordu se vkládá jako vodotisk nebo do patičky či záhlaví stránky nebo je přímo udělaná vstupní šablona, kterou si Word načte, když se otevře.
Neboli vše je uděláno softwarově, píše se na monitoru do stránky už s tou hlavičkou a když se to napsané na papíře s hlavičkou chce vytisknout, do tiskárny se dává obyčejný čistý papír.
Neboli vše je úplně stejné a stojí stejně jako když má být text na čistém papíru, jen tisk spotřebuje trochu víc barvy. Kde třeba na černobílé laserovce tisk obyčejného textu vyjde na 60 haléřů, tisk stejného textu na hlavičkový papír vyjde třeba na 70 haléřů.
A jednodušší grafický návrh té hlavičky udělá každý druhý člověk pracující s počítačem v nějakém jednodušším grafickém programu za 20 - 40 minut. Nebo je dnes už dost možná dostupná nějaká aplikace v chytrém mobilu, kde se mobilem něco typického vyfotí a aplikace z toho třeba rovnou udělá motiv pro tu hlavičku.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77433


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 1. 10. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422) (77423) (77426) (77427) (77428) (77429) (77430) (77431)

Ale pro změnu zase PRV schválil vzorový hlavičkový papír,což pro naše včely bude určitě obrovský přínos.<

To ukazuje na tvorbu nového pohledu a krásno, kdy nastane hypoteticky v estetickém duchu konec hluku a začátek učesaných informací které v ČSV začnou kolovat.

Jenže to neomezí omezenost pobočných spolků, hlavičkový papír jen podpoří základy úřadu, kterým by ovšem ČSV nemělo nikdy být. Je to chovatelské sdružení zabývajícím se chovem včel a ne sdružení s výchovou a chovem chovatelů. A sdružením s učesanýma informacema.

Pokud zanikne rozlišnost názorů a začne se po hlavičkovém papíru diktovat to, co naněj přesně napsat, kam který papír dát do kterého fochu v regálu, vzniká tu nenápadně opravdu kancelářská práce která je ve skutečnosti ve své hodnotě a i často ceně hromadou popsaného papíru nebo datového úložistě pro přítomnost a čas přítomný bezcený. A pokud někdo takový papír nalezne a začne nad ním bádat, musí si vždy uvědomit, že lze nebo nelze s určitou pravděpodobností věřit informacím co jsou pod hlavičkou napsaný.

Jako mladý jsem chodil po sběrných surovinách a obdivoval jsem dokumenty a slova které byly krásně napsány a nakonec vyhozeny k recyklaci. I těch pár marginálních titulních stran s knihama ve švabachu mám dodnes někde doma schovaný. Celkově mám docela celistvou sbírku a knihovnu českého a částečně moravského včelařství za poslední období 150 let za kterou by se nemusela kdejaká ZO stydět. Ale nakonec, je to jsou to jen informace z daného období které s velkou pravděpodobností neplatí stejně dnes. Takže je to recyklační surovina, která má hodnotu spíš pro badatele, který se potom pod hlavičkou papíru s lepším pocitem začte do historie hluku v ZO a OV ČSV.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77434


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

gupa (93.92.52.23) --- 1. 10. 2023
Proč být a nebýt členel ČSV (77372) (77421) (77422) (77424)

Co je podstatné,že člověk má volbu,jestli se toho chce účastnit a nebo nechce.Zrovna u Tebe mne překvapuje,že o členstvi v něčem tak zkostnatělém stojíš ...<

Informace okolo včelařství a ČSV podléhají recyklaci, (česky koloběhu dějin a událostí) Mám jich v mnoha podobách archivovaných tolik, že nemám nouzi o zábavu. Takže asi je to členství o tom, že rád bádám a hledám důvody přemýšlet nad včelařskou duší a dějem a chci se toho někdy trochu aktivně účastnit podle toho kolik volného času mám. Jenže jak život jde, často ze zábavy se tává nepříjemný opruz. Takže asi pro zábavu a někdy z donucení. Oddělit to lze, např. neúčastnit se na nějakou dobu toho donucení a čekat, kdy najdu opět zábavnou chvilku. Ve stanovách je tuším relaxační doba mezi členství bezčlenství členství 2 roky. Za dva roky se toho stane hodně, třeba dospějou děti, umřou dva členové rodiny, změní se zaměstnání, narodí se někdo v rodině, koupíš si novou součástku na 20 let staré auto. Atd. A někdo je členem protože v oboru dělá a má oněj komplexnější zájem, kdy nejde jen o peníze a výhody. Někdy nejde jen o kšeft a nebo zábavu, někdy u členství hrají i jakési osobní zásady, kdy se může doufat nebo domýšlet, že to členství k něčemu přínosnému v ČSV je.

Když se třeba zamyslím, zpracovna v ZO pod křídly ČSV je jen o lepším kšeftu a hotovém zákaznickém zázemí "se zárukou" prodeje.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77435


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 1. 10. 2023
Re: 600 na člena????? (77372) (77421) (77422) (77423) (77426) (77427) (77428) (77429) (77430) (77431) (77434)

Tak hlavičkový papír nemá na ČSV žádný vliv. Ať ho budou používat nebo nebudou, vyjde to finančně úplně nastejno. Pokud ovšem na tu tvorbu hlavičky neoslovili nějakého grafika a nezaplatili mu tučnou částku za autorská práva na tu grafiku, to by se ale potom dalo hodnotit čistě jako tunel.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77436


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.65.155) --- 1. 10. 2023
Re: Proč být a nebýt členel ČSV (77372) (77421) (77422) (77424) (77435)

No věř gupo,že bez stanov těch křidel vůči majetku spolku jsme už dávno fuč.A rozhodně by nám ta křidýlka nechyběla.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77437


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(2a00:102a:4012:51be:1:0:ebc8:66d1) --- 2. 10. 2023
Re: Proč být a nebýt členel ČSV (77372) (77421) (77422) (77424) (77435) (77437)

"zpracovna v ZO pod křídly ČSV je jen o lepším kšeftu a hotovém zákaznickém zázemí "
Gupo zrovna zpracovna mezistěn třeba stražisko myslím že by měla dostatek kšeftu i bez vazby na ČSV . Věřím tomu kdyby spadala přímo pod Prahu a nevlastnila ji Z O tak už dávno pod vedením pražský elity dopadla stejně jako včelpo, Předboj atd. Myslím že jospr by mohl vyprávět.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77438


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.65.155) --- 3. 10. 2023
Re: Proč být a nebýt členel ČSV (77372) (77421) (77422) (77424) (77435) (77437) (77438)

Ona ta vazba je ze 100% na ZO a svazu tam nepatřila nikdy ani klika ode dveří.
Opět mne pobavil vstup na svazovém webu o výroči ve Slovinsku,praporech,průvodech,krojích a dalších zbytečnostech..Včelaření má být o chovu včel.Jak prosté a jednoduché.Misto toho se zase hrnem do čehosi nadstátního,do proslovů politiků,které jsou našim včelám šumák,společných eu léčiv (proboha proč ???) a dalšich podružných věcí.Po pravdě jsou mi milejši včelaři v kraťasech u včel než nějací panáci v oblecích a kravatě,pro které je smyslem života škemrat u státu o dotace,a počítat,kolik se kolem zrovna potuluje politiků.To už nemá s včelkama nic společného a nic jim to nepřinese.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77439


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.65.155) --- 3. 10. 2023
Re: Proč být a nebýt členel ČSV (77372) (77421) (77422) (77424) (77435) (77437) (77438) (77439)

A perlička samozřejmě na závěr.Stesky nad nehrdostí členů na náš svaz.Tak jsem dumal,proč na něj být hrdý,jestli pro bezcené akcie Předboje,nebo články jak čeští včelaři prodávají med s atb ve Včelpu a pohádky ovčí babičky o přimíchávačích,snad pro lhaní členům o kauze nebo pro to,kolik přerozdělí dotací? No věru na žádný důvod proč být hrdý jsem nepřišel.A to jsem se hodně snažil.
On včelařský svátek není o množství praporů,společenských obleků,počtech řečnících politiků,ale je to každý den,kdy si můžem spokojeně včelařit ve svých včelstvech,nebo alespoň sedět u česen a pozorovat včely a kochat se bzukotem kolem.Kam se na tohle hrabou nějaké prapory a proslovy.Včelaříme kvůli včelaření.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77440


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 4. 10. 2023
Re: Proč být a nebýt členel ČSV (77372) (77421) (77422) (77424) (77435) (77437) (77438) (77439) (77440)

ČSV je na svém ústředí pořád ta socialistická organizace s bafuňáři, která chce organizovat úplně všechny, ať o to stojí nebo nestojí, ať jsou pasívní nebo aktivní. Je prostě třeba tam nechat přijít další generaci.
Zatímco ve spoustě ZO už ty nové generace jsou.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77441


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Mirek H (109.80.50.176) --- 4. 10. 2023
Re: Proč být a nebýt členel ČSV (77372) (77421) (77422) (77424) (77435) (77437) (77438) (77439) (77440) (77441)

Dobrý den.Můžete nám přiblížit,jak by jste si představoval fungování ČSV s novými kádry ?

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77442


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

JosPr (46.135.65.155) --- 5. 10. 2023
Re: Proč být a nebýt členel ČSV (77372) (77421) (77422) (77424) (77435) (77437) (77438) (77439) (77440) (77441) (77442)

Co to je zase za slovo kádr? Je rok 2023.Ono by možná stačilo,kdyby se znova z kádrů stali včelaři u včel,protože z tohohle úhlu pohledu,je spousta věcí na kterých "kádři" lpí zbytečná,drahá a k včelarení nepotřebná.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77443


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

R.Polášek (90.178.51.173) --- 5. 10. 2023
Re: Proč být a nebýt členel ČSV (77372) (77421) (77422) (77424) (77435) (77437) (77438) (77439) (77440) (77441) (77442) (77443)

Tak když už má fungovat ve včelaření nějaký spolek, tak vždycky kolem toho budou včelaři, ale taky kolem toho budou nějací funkcionáři.
Je jen otázka, jak to budou dělat.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77444


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

(91.221.213.137) --- 6. 10. 2023
Asijská sršeň v ČR

https://www.novinky.cz/clanek/domaci-v-cesku-je-prvni-potvrzeny-vyskyt-srsne-asijske-40445855

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 77445


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno


Celkem je ve Včelařské konferenci již 78550 příspěvků(zde zobrazeno 121 příspěvků, od č. 77325 do č. 77445)
Několik rad pro badatele v archivu Včelařské konference. Pro zobrazení starších příspěvků (a pro pohyb v jejich frontě) je určeno speciální okno, které je dostupné pod názvem "Archiv Včelařské konference" (příspěvky se v něm zobrazují tak, že nejstarší jsou nahoře a novější dole). Ve frontě příspěvků je možnost se pohybovat příslušnými povely (pro začátek kliknětě na "nejstarší", aby se Vám ukázaly první příspěvky, jimiž konference začíná, a pak klikejte na "novější", čímž se Vám vždy zobrazí várka novějších 120 příspěvků; jednotlivé příspěvky lze na tomto archivním zobrazení číst od horního konce webu (kde jsou starší) a postupovat směrem dolu (kde jsou novější).


Nejnovější - Novější - Starší - Nejstarší






Klikněte sem pro nápovědu