78010

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)



Jméno: E-mail:
Téma:
Příspěvek:
Jmeno sladkeho produktu vcelHeslo: Opište červené slovo pozpátku do kolonky.

U vašeho příspěvku bude zobrazena IP adresa, ze které příspěvek odesíláte.
Délka příspěvku je omezena na 10000 znaků.

Prosíme účastníky konference, aby při podání nového příspěvku do konference vždy vyplnili kolonku "téma". V případě, že reagujete na některý již uveřejněný příspěvek, tak to důsledně čiňte pomocí funkce "Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo...", která je k dispozici vpravo vedle každého zobrazeného příspěvku. Funkce, která je pro každý zobrazený příspěvek k dispozici: "Zobrazit odpovědi na tento příspěvek.", bude správně fungovat jen v případě, že budete dbát výše uvedených pokynů.)


Zběžné zobrazení

Archiv Včelařské konference


Franti?ek Hazdra (e-mailem) --- 30. 12. 2009
Re: pohon medomedu

Když jsme u těch rad, tak pro jakéž takéž řízení různých stejnosměrných
motorků u medometu bude stačit systém používaným Františkem Křižíkem z
předminulého století, to je zapojení omezovacího odporu mezi napájecí zdroj
(akumulátor) a stejnosměrný motor. Změnou hodnoty odporu se dá dosáhnout
řízení změn otáček pohonu. Někteří z nás starších si pamatují , jak ještě
jezdily po Praze staré dřevěné Křižíkovy tramvaje, řidič stál u kotroleru a
pákou zařazoval a vyřazoval odpory. Dnes jsou tramvaje a podobné prostředky
vybaveny super moderními pohony (třeba s tím vektorovým řízení) a plní
stejnou funkci, točí se to, stačí si vybrat.
S pozdravem Haf
----- Original Message -----
From: "KaJi" <e-mail/=/nezadan>
To: "Včelařský mailing list" <vcely/=/v.or.cz>
Sent: Wednesday, December 30, 2009 10:42 PM
Subject: Re: pohon medomedu


> Pokud to nepojede podle vašich představ, budete muset mít akumulátory
> dva - 2x12V a pokud to bude moc, pak budete řešit nějaké řízení
> napájecího napětí.
> -----------
> Nejsem elektrikář /i když mě za to platí:-) /, ale je ještě jedna možnost
> mezi tím. Zapojit k 12V autobaterii dobrou (výkonou) nabíječku. Trochu
> tomu
> zvedne mandle.
>
>
>
> A když jsme u těhle všech bastlů - jaké jsou dneska vlastně profi
> možnosti.
> Tedy co si můžu koupit, Vždyť dneska vektorový měnič pro průmysl se dá
> podle inzerce koupit za necelé tři tisíce s daní?
> 3f motor s převodovkou co může honit i pastování atd.
> To je jenom v imperialistických katalozích?
>
> Karel
>
>
> __________ Informace od ESET Smart Security, verze databaze 4730
> (20091230) __________
>
> Tuto zpravu proveril ESET Smart Security.
>
> http://www.eset.cz
>
>
>

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 39672


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
KaJi (88.103.157.154) --- 31. 12. 2009
Re: pohon medomedu

FH:
Když jsme u těch rad, tak pro jakéž takéž řízení různých stejnosměrných .....
---------
Když jsem byl kouknout na kolegu z práce - profesionálného pohonáře s velkou praxí, tak jsem byl zvědav jaký má pohon.
A byl bez jakékoli elektrické regulace.
Nahoře žádná klika ani motor, dole pod košem na hřídeli velké kolo a na páce obyčejný malý asynchronní motorek s kolečkem opásaným gumou. Páka končila vedle medometu a byla tam vidlice jako na berlích.
On stál vedle, odvíčkovával a občas pošoupl nohu na špičce do strany a přitlačil pastorek do záběru. Ztráty - prokluz, měkká charakteristika slabého motorku společně se setrvačností udělalo své.
Dokonce mi prodal obyčejný soc. pohon s regulací a ten mi slouží dodnes. Jemu vadil nad košem, no já jsem si zvykl.

ALe pokud bych někdy pořizoval medomet se svislou osou, určitě bych nechtěl pohon nahoře. Mít možnost plnit a nakládat dvěma rukama zkrátí čas odstávky na polovinu :-)

No a kdybych musel někdy vytáčet mobilně, vážně bych se zamýšlel nad nožním pohybem jako u kolovratu se setrvačníkem. Ve srovnání s energií kterou musím vydat abych došel pro plásty a vrátil je do úlu, je to už minimum námahy a ruce jsou volné na odvíčkovávání. :-)))

Karel
P.S.
Když se objevily opět po válečných baterkách BŽUM,BŽUM na páčku nová verze baterek na kličku, nakoupil jsem je do všech aut atd. tedy tam kde mají funkci pomoci v nouzi. Nemusím řešit jestli je uložená baterka nabitá a fungují i za mrazu.

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 39678


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

   
Jan Cervenka (e-mailem) --- 1. 1. 2010
Re: pohon medomedu

Dne Wednesday 30 of December 2009 23:44:06 František Hazdra napsal(a):

> zdroj (akumulátor) a stejnosměrný motor. Změnou hodnoty odporu se dá
> dosáhnout řízení změn otáček pohonu. Někteří z nás starších si pamatují ,
> jak ještě jezdily po Praze staré dřevěné Křižíkovy tramvaje, řidič stál u
> kotroleru a pákou zařazoval a vyřazoval odpory.

ano,

ale pouziti odporu je sice jednoduche (idealne pouziti potenciometru, nebo
trimru http://cs.wikipedia.org/wiki/Potenciometr ), ovsem nevhodne v pripade
pouziti na autobaterii - narozdil u drive spomenutych (vlakno o ometaci vcel)
pulsnich regulatoru maji velky odber. A to i u te tramvaje. Teduy pokud Vam
nezalezi na spotrebe elektriny, je mozne vykonny potenciometr (bude PODSTATNE
vetsi, nez ten, co jsem uvedl na odkazu) pouzit. Mnohem lepsi je ale pouzit
ten pulsni regulator.

Honza

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 39691


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

      
roman (90.177.71.145) --- 2. 1. 2010
Re: pohon medomedu

Dobrý den,tady pořad řešíte jakesi odpory a fr.meniče tady frajer z videa nema s tím žádný problem nandal na medomet motor z pračky a reguluje to vypínačem:
http://www.youtube.com/watch?v=aS5Tc97W6sI

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 39704


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

         
roman (90.177.71.145) --- 2. 1. 2010
Re: pohon medomedu

Tady to je trošku detailně popsané:http://picasaweb.google.de/churchy30/ImkerInfos#

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 39705


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu