- Baudis Jan --- 1. 12. 2004
Re[2]: Leták Proč bychom měli jíst med
Zdravím včelaře!
> každopádně ten leták byl velmi dobrý > a jeho cena i s distribucí byla zanedbatelná
Zrovna jsem se chystal napsat sem nějakou obhajobu toho letáku z posledního časopisu. Zatímco z jakéhosi staršího letáku (s nápisem: "Jíte med? To je dobře!") jsem byl poněkud na rozpacích, tak tento poslední plakátek se mi dost líbí.
Myslím si, že by např. v každém druhém čísle včelařství mohl být přiložen nějaký propagační leták (nevím, jestli jsou na to peníze a síly). Tím by svaz a redakce Včelařství činily něco systematického a průběžného pro propagaci. Po několika letech by už mohl být znát nějaký efekt.
Možná, že by se dala používat každá zadní barevná strana Včelařství na nějaký plakátek.
Když někdo hodí leták do kamen, je to jeho věc. Ale mnoho jiných jej může dát na vrata svého domu, nebo tam, kam chodí lidí pro med, nebo (a to nejlépe) na nějaká veřejná prostranství (někde vám dovolí vylepit jej i na výkladní sklo v místní samoobsluze).
Jeden leták díru do světa neudělá. Ale systematická dlouhodobá propagace různými letáky může napomoci osvětě ve společnosti. Já jsem za tyto a podobné letáky vděčný (a nemusím si je vyrábět sám).
Chtělo by to produkovat takovéto létáky v celém spektru různých "intelektuálních" úrovní. Od jednoduchých propagačních materiálů (na kterých je např. obrázek rozkvetlé louky, včely na květu a včelín a nápis: "jezte med, je zdravý") postupně až k "vědečtějším" letákům, na kterých se lze dozvědět něco o složení medu (třeba i podrobně), srovnání s cukrem, vědecky zdůvodněné poznatky o medu, léčivé účinky, konkrétní recepty atd.
> Zkuste si například instalovat na návsi nebo někde na náměstí > vývěsní propagační skříňku.
Stále vidím o všech městech propagační skříňky politických stran, junáka, sokola či skauta, turistického oddílu, vodáků atd. Dokonce i zahrádkáři občas mají. Ale na včelařskou vývěsku člověk nenarazí... to je škoda.
> Veďte ji tak, aby byla stále aktuální. Možná pak > budete vděčni za každý propagační materiál. K zmiňovanému letáku nemám > naprosto žádné výhrady, co je v něm uvedeno je pravdivé.
Také si myslím. Když někdo hází propagační materiály do kamen, znamená to, že neví, co s nimi, neví, jak je použít. Zřejmě by to chtělo i jakousi vnitrovčelařskou osvětu - učit včelaře, jak propagovat svůj med.
Kdyby propagace neměla pronikavý vliv na spotřebitele, proč by komerční výrobci dávali tak veliké peníze za všudypřítomné reklamy (v TV, na billboardech apod.)?
J. Baudiš
|
Odpovědět do diskuze na příspěvek číslo 7997
Zobrazit odpovědi na tento příspěvek
Zobrazit celé vlákno |