78272

Včelařská konference

(Internetová stránka otevírající prostor pro komunikaci včelařů)


Zběžné zobrazení

Podrobné zobrazení

Příspěvky do konference:
(nejnovější jsou hned zde nahoře)



Gustimilián Pazderka (e-mailem) --- 13. 6. 2005
Re: Podraz?me si nohy sami sob?? (10847)

Sedli:
...
> představit prodat svůj med jinak než do výkupu. Tito včelaři musí
> prokazatelně buď snížit počet včelstev (na 1-5)nebo zkusit prodávat sami.
> Věřil jsem proto, že se otevře prostor pro nás aktivní, kterých sice bude
> méně, ale nebudou svojí ekonomikou včelařství v propadu a nebudou
> degradovat ušlechtilost včelařství podporou kartelu výkupců. Bohužel jsem
> se mýlil. Jak už zaznělo mnohokrát největším ohrožujícícm faktorem
> včelařství jsou včelaři. Důvodem je tzv. třetí cesta včelařů dodavatelů,
> kteří sice neodvezou svůj med hned výkupcům, ale neumí si představit jeho
> skladování po dobu delší než měsíc. "Nasadí" proto super cenu 50 až 60
> Kč/kg, která podráží nohy všem ostatním. A já se Vás všech ptám. Má vůbec
> ZO právo na své schůzi přijmout usnesení o minimálních cenách prodeje ze
> dvora nebo potažmo okresní výbor? Právně to asi nejde, ale já v současné
> době nevidím jiné opatření, které by pomohlo tuto situaci vyřešit. Tito
> lidé a ostatní "dodavatelé" by při výkupních cenách 15 Kč pak prodávali za
> 30 a méně. Tito lidé by pak neměli ani nazýváni včelaři. Petr Sedláček

.......................................................

Ano jsou VČELAŘI, kteří dávají med do výkupu a výkup je podle mě oficiální trh. Tvoje námitky oproti prodeji třeba za 50 - 60kč/kg jsou irelevantní ;-). ČSV je zájmová organizace a oficiálním projednáváním a schválením minimální ceny medu by si podepsala asi zrušení ministerstvem. Jde o zájmovku. Já vidím jedinné opatření. SPOLUPRÁCE s dodavateli na trh s nabídkou členství ne tebou(př. Sedláčku), ale ÚV ČSV musí toto udělat jako gesto a navíc jim zdarma (s podmínkami oboustranně výhodnými) nabídnou značku a normu, která prezentuje náš produkt. Požádat jednotlivě a KAŽDÉHO dodavatele medu na trh o rozšíření sortimentu o český med se značkou "Český med". Co ty nato př. Petře Sedláčku? Prodej ze dvora nemůže být řešením, protože existují jiné známé tržní mechanismy úspěchu s vyšší cenou. Značka je síla, je-li prodána. Máme ve vlastnictví značku, na kterou zíráme jak bohové, ale ona dle mého je ničím, protože je nevyužita trhem. A trh jsou dodavatelé trhu. Jde oto nachystat a hotově argumentovat s dodavatelem. Nelze propagovat Český med o který nemusí být ze strany dodavatele na trh zájem, protože nemá hodnotnou značku. TU HODNOTU DÁVÁ MAJITEL A TOU JE ČSV!!! Uživalel značky - dodavatel na trh musí mít ZÁRUKY spokojenosti zákazníka se specialitou Českého medu.

Reálně po poskytnutí značky třeba "Český med - med od včelaře" může dodavatel nabídnout spolupráci i prodejcům "ze dvora".A to tou "Svazovou sklenicí" a včetně dodávky na trh.

Mimo jiné. Třetí cesta tebou popisovaná je závislá dnes po vstupu do EU na evropských cenách. Proto třetí cesta nefunguje jak fungovala.... Díky tomu vstupu.

A k tématu. Podráží si včelař nohy jen z důvodu nereálného, proto trh a tržní mechanismus do "podrážení" netahej. Trh a jeho mechanismy - tím je demokracie prostě vybavena jako bonusem. :-)

____________________________________________________________
http://www.listicka.cz

Odpovědět
do diskuze
na příspěvek
číslo 10849


Zobrazit
odpovědi
na tento
příspěvek


Zobrazit
celé
vlákno

Následující:Pavel Prchal - Re: Podrazíme si nohy sami sobě?
Předchozí:pan Josef Menšík - Re: Podraz?me si nohy sami sob??


Všechny správně vytvořené příspěvky na toto téma





Klikněte sem pro nápovědu